Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vrouw zwaargewond door aanval 3 pitbulls

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Vrouw zwaargewond door aanval 3 pitbulls

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Omdat we hier meteen lopen te gillen dat we monddood gemaakt worden en niks mogen.
Duitsers zien gewoon de redelijkheid van zo’n verzoek in en schikken zich.

Waarom zit dat toeristentuig dan hier met hun kuthond?
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:Omdat we hier meteen lopen te gillen dat we monddood gemaakt worden en niks mogen.
Duitsers zien gewoon de redelijkheid van zo’n verzoek in en schikken zich.

Waarom zit dat toeristentuig dan hier met hun kuthond?
En het is bovendien niet waar. Er is een hele tegenbeweging in Duitsland actief om de listenhunden regels weg te krijgen en in sommige deelstaten is dat inmiddels ook gelukt.
Dat is dan wel gebaseerd op cijfers van incidenten.

Aan de kust zie je inderdaad veel Duitsers met honden en het is inderdaad niet altijd een traktatie om ze tegen te komen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tineke schreef: Aan de kust zie je inderdaad veel Duitsers met honden en het is inderdaad niet altijd een traktatie om ze tegen te komen.
Op vlissingen komt helemaal het laagste van het laagste af. En de listenhund heb ook ferkansie.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik kom al 23 jaar in Oostenrijk en heb hier nog nooit een klapkaak gezien. Er wonen hier echt veel honden maar die zie je hier echt niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
malinois schreef:Ik kom al 23 jaar in Oostenrijk en heb hier nog nooit een klapkaak gezien. Er wonen hier echt veel honden maar die zie je hier echt niet.
Mijn zus woont in Zwitserland en daar zie je ze ook zo goed als niet. Je mag daar trouwens als je een Listenhund hebt geen huis huren. Ik denk dat dat op zich al een vrij afdoende maatregel is.
Zwitserland kent geen listenhunde :denken: , wel soms per katon regels tav een cursus die gedaan moet zijn. Voor pitjes staffie ,bull terriër en rottweilers.

https://www.anwb.nl/vakantie/zwitserlan ... tie/douane
Afbeelding

Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Sandra&co schreef:Je zegt zélf dat je die honden kunt conditioneren om een MAG-test goed te laten doorstaan. Jíj zegt dus dat je ze dus kunt trainen om niet te reageren op situaties die een trigger kunnen zijn.
Ik vind van niet, quote maar waar ik zou zeggen van wel :19:
Ja nagenoeg de oefeningen van de MAG zijn bekend hoe en wat dus heel makkelijk te conditioneren

Die MAG test oefeningen zijn te belachelijk om serieus te nemen ver weg van de realiteit.
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Cleva schreef:
Sandra&co schreef:Je zegt zélf dat je die honden kunt conditioneren om een MAG-test goed te laten doorstaan. Jíj zegt dus dat je ze dus kunt trainen om niet te reageren op situaties die een trigger kunnen zijn.
Ik vind van niet, quote maar waar ik zou zeggen van wel :19:

Op de specifieke oefeningen van de MAG-test kun je wel oefenen. Daar kun je je hond bekend mee maken en het zo inkleden dat het dus geen trigger meer is.
Is het genetisch nog steeds een kuthond en krijg je toch je diplomaatje.

Overigens vind ik het van een uitzonderlijke vorm van domheid getuigen als je denkt dat een pop op een schuifplankje hetzelfde effect sorteert als een kind.
Het is diep triest dat mensen met zulke konijnenlogica zich mogen bemoeien met belangrijke zaken.

Daarnaast gaat het er helemaal niet om hoe stoïcijns een hond is als hij niet emotioneel wordt maar wat er gebeurt als hij het een keer wel wordt.
Ik wil weten wat zo'n hond doet als hij wel schrikt. Daar gaat het om.
Niet over debiel gehengel met een plastic aaihand aan een stok.
Precies
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

Tineke schreef:Zwitserland kent geen listenhunde :denken: , wel soms per katon regels tav een cursus die gedaan moet zijn. Voor pitjes staffie ,bull terriër en rottweilers.

Jawel hoor, ook Zwitserland kent 'Listenhünde', wel is dat zoals je zelf al aangaf per kanton verschillend (het ene kanton heeft niks geregeld, het andere is weer 'uber streng'.

Kijk ik bijvoorbeeld naar het kanton Basel-Landschaft daar worden de volgende rassen (en kruisingen of gelijkingen daarvan) specifiek vermeld: Bull Terriër, Staffordshire Bull terriër, American Staffordshire Terriër, American Pitbull Terriër, Rottweiler, Dobermann, Dogo Argentino, Fila Brasileiro (al hanteren de meeste kantons een nog veel uitgebreidere lijst).
Het merendeel van de kantons kent dus wél een lijst, de kantons die geen lijst hanteren zijn voor het merendeel wel bezig met aanpassing van deze wet.

Link compleet overzicht... (Actueel per januari 2019)

Kortom, de anwb vermeld onjuiste/verouderde info... :wink:

Edit: Aanvulling tekst.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Tineke
Zeer actief

Tony schreef:
Tineke schreef:Zwitserland kent geen listenhunde :denken: , wel soms per katon regels tav een cursus die gedaan moet zijn. Voor pitjes staffie ,bull terriër en rottweilers.

Jawel hoor, ook Zwitserland kent 'Listenhünde', wel is dat zoals je zelf al aangaf per kanton verschillend (het ene kanton heeft niks geregeld, het andere is weer 'uber streng'.

Kijk ik bijvoorbeeld naar het kanton Basel-Landschaft daar worden de volgende rassen (en kruisingen of gelijkingen daarvan) specifiek vermeld: Bull Terriër, Staffordshire Bull terriër, American Staffordshire Terriër, American Pitbull Terriër, Rottweiler, Dobermann, Dogo Argentino, Fila Brasileiro (al hanteren de meeste kantons een nog veel uitgebreidere lijst).
Het merendeel van de kantons kent dus wél een lijst, de kantons die geen lijst hanteren zijn voor het merendeel wel bezig met aanpassing van deze wet.

Link compleet overzicht... (Actueel per januari 2019)

Kortom, de anwb vermeld onjuiste/verouderde info... :wink:

Edit: Aanvulling tekst.
Deze info is dan meer up to date dan van de ANWB. :ok:
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Denk niet dat de MAG test an sich de reden is dat honden die uit zo'n lijn komen minder bij incidenten betrokken zijn.
Overigens ben ik ook van mening dat je de MAG test kunt trainen, dat wordt ook veelvuldig gedaan.
Ik denk eerder dat de fokkers wat serieuzer bezig zijn met fokken in het algemeen en ze daardoor ook wellicht meer info verstrekken en beter kijken waar de honden terecht komen.
En de honden zijn duurder en wellicht niet altijd beschikbaar en dan wijkt men uit naar marktplaats ed sites.
Maar dat het alleen door de stamboom of MAG test komt dat geloof ik niet.
Afbeelding

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Nanna schreef:Stamboomfokkers hebben andere criteria.
Zij letten op een mooi uiterlijk en niet alleen op ‘zo breed mogelijk’. En ik denk dat ze er bij gebaat zijn om zo sociaal mogelijke honden te fokken. Het zal hun kennelnaam geen goed doen als een fokprodukt betrokken is bij zwaar letsel toebrengen.
Je hebt wat dat aangaat ook een naam hoog te houden. En nogmaals, wat ik zie op shows aan staffords is meestal prima.

Het zijn de achterbuurtfukkers die het verkloten. Die fokken zo agressief mogelijke kuthonden want daar steigert het piemeltje van. “Jao, het is een echte rednoos” :roll: “en hij staot foor je he, hij bescherremt je”. En meer van dat prachtwijkgebral.
Dat verkoopt ook aan wie het maar wil hebben want hoe eerder opgetieft hoe beter.
Volgens mij hebben we hier meer achterbuurt kopers dan fukkers. Wij geven Brabant weer de schuld :zweep:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”