Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben twee en ik zeg nee

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Re: Ik ben twee en ik zeg nee

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Puur nieuwsgierigheid, mag ik vragen waarom je zo'n hekel hebt aan losloop gebieden? Ok, de honden lopen daar vaak niet over van sociale bescheidenheid, maar buiten de spitsuren om moet n poedel dat toch wel kunnen handelen?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Anne&Taar schreef:Puur nieuwsgierigheid, mag ik vragen waarom je zo'n hekel hebt aan losloop gebieden? Ok, de honden lopen daar vaak niet over van sociale bescheidenheid, maar buiten de spitsuren om moet n poedel dat toch wel kunnen handelen?
Allemaal onsociale honden met nog minder sociale eigenaren. En ik wil die vervelende ervaringen niet...
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hilde schreef:
Anne&Taar schreef:Puur nieuwsgierigheid, mag ik vragen waarom je zo'n hekel hebt aan losloop gebieden? Ok, de honden lopen daar vaak niet over van sociale bescheidenheid, maar buiten de spitsuren om moet n poedel dat toch wel kunnen handelen?
Allemaal onsociale honden met nog minder sociale eigenaren. En ik wil die vervelende ervaringen niet...
Nou ja, tuurlijk komt dat voor, maar er zitten toch ook zat leuke honden en dito baasjes.
Hilde
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Nou ja, tuurlijk komt dat voor, maar er zitten toch ook zat leuke honden en dito baasjes.
Ik kom ze niet tegen... Vorige week nog weer eens geprobeerd op een heel rustig moment. Binnen een kwartier een Amstaff die wel even een robbertje wilde vechten. Elmo draait zich dan keurig weg en probeert te deëscaleren, gelukkig. Heb ze uit elkaar gehaald en toen riep baas Amstaff bij zich om hem na een halve minuut weer achter Elmo aan te laten gaan. Baal daar dan zo van, want de spanningen lopen hoog op en godzijdank kan Elmo zich dan redden, maar het hoeft maar één keer fout te gaan... En ik wil niet dat hij telkens moet deëscaleren terwijl hij ook ergens rustig kan lopen zonder dat soort gedoe. Verlies mijn poedel liever niet aan zo'n joekel die 'ook los moet kunnen lopen'. Ik vind de meeste honden trouwens sowieso niet leuk. Vaak zijn ze zelf bang of willen ze helemaal geen contact en lopen hun eigenaren toch in een losloopgebied. Ik zou voor Elmo graag een hond vinden die redelijk in de buurt woont waar we geregeld even mee kunnen lopen, zodat hij ook nog normaal hond-hond contact heeft. Maar in de losloopgebieden hier in de buurt vind ik ze niet...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hilde schreef:
Anne&Taar schreef:Nou ja, tuurlijk komt dat voor, maar er zitten toch ook zat leuke honden en dito baasjes.
Ik kom ze niet tegen... Vorige week nog weer eens geprobeerd op een heel rustig moment. Binnen een kwartier een Amstaff die wel even een robbertje wilde vechten. Elmo draait zich dan keurig weg en probeert te deëscaleren, gelukkig. Heb ze uit elkaar gehaald en toen riep baas Amstaff bij zich om hem na een halve minuut weer achter Elmo aan te laten gaan. Baal daar dan zo van, want de spanningen lopen hoog op en godzijdank kan Elmo zich dan redden, maar het hoeft maar één keer fout te gaan... En ik wil niet dat hij telkens moet deëscaleren terwijl hij ook ergens rustig kan lopen zonder dat soort gedoe. Verlies mijn poedel liever niet aan zo'n joekel die 'ook los moet kunnen lopen'. Ik vind de meeste honden trouwens sowieso niet leuk. Vaak zijn ze zelf bang of willen ze helemaal geen contact en lopen hun eigenaren toch in een losloopgebied. Ik zou voor Elmo graag een hond vinden die redelijk in de buurt woont waar we geregeld even mee kunnen lopen, zodat hij ook nog normaal hond-hond contact heeft. Maar in de losloopgebieden hier in de buurt vind ik ze niet...
Dan moet je eens hier komen... je struikelt hier over de poedels en doodles

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hilde schreef: Vaak zijn ze zelf bang of willen ze helemaal geen contact en lopen hun eigenaren toch in een losloopgebied.
Wat heeft het een met het ander te maken?
Een hond mag toch los lopen, ook al wil ie geen contact?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hilde
Zeer actief

malinois schreef:Dan moet je eens hier komen... je struikelt hier over de poedels en doodles

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201904 ... efd9b5.jpg[/img
Wel leuker :mrgreen:
Marjoleine schreef:
Hilde schreef: Vaak zijn ze zelf bang of willen ze helemaal geen contact en lopen hun eigenaren toch in een losloopgebied.
Wat heeft het een met het ander te maken?
Een hond mag toch los lopen, ook al wil ie geen contact?
Ja. Maar honden die ondanks angst dan toch onsociaal komen doen want de aanval is de beste verdediging, hoef ik niet bij m'n hond. Ik vind dat sneu voor die hond, maar ook voor mijn hond. Zeker als die op afstand blijft. En van die eigenaren met 'ja, hij moet het maar leren' erbij... voor mijn eigen rust is een aanlijngebied ook beter :F: Honden die geen contact maken en gewoon doorlopen passen natuurlijk prima in een losloopgebied, maar honden die in paniek raken en daarom uitvallen door een losloopgebied met allerlei honden laten lopen vind ik sneu. Een rustig losloopgebied waar je niemand tegenkomt is dan natuurlijk weer anders.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hilde schreef:Ja. Maar honden die ondanks angst dan toch onsociaal komen doen want de aanval is de beste verdediging, hoef ik niet bij m'n hond. Ik vind dat sneu voor die hond, maar ook voor mijn hond. Zeker als die op afstand blijft. En van die eigenaren met 'ja, hij moet het maar leren' erbij... voor mijn eigen rust is een aanlijngebied ook beter :F: Honden die geen contact maken en gewoon doorlopen passen natuurlijk prima in een losloopgebied, maar honden die in paniek raken en daarom uitvallen door een losloopgebied met allerlei honden laten lopen vind ik sneu. Een rustig losloopgebied waar je niemand tegenkomt is dan natuurlijk weer anders.
Dat is deels wel een beetje jouw percepetie denk ik?

Mijn honden willen best contact maar houden ook afstand tot ze zien of de andere hond dat wil, bijvoorbeeld.
Het is vaak een combinatie van factoren, ze willen best spelen en anders dus niet. En soms gaat het fout ja, hier kom ik ook wel eens een bange hond tegen.
Ik weet wel dat het anders is als je er meer hebt, maar ik denk dat jouw gemoedsrust best een hartig woordje meespeelt in hoe je dingen ervaart (en dat pikt Elmo wrs op).
Elmo is Beau niet he ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hilde
Zeer actief

Het was een fase :mrgreen:
Hij is nog steeds twee en hij zegt zelden meer nee :D Hij had vrij vlug door dat ‘ik zeg nee’ niet de beste manier was. Ook los werken tussen een hoop afleidingen gaat echt veel beter dan ooit. Ik vind het onwijs leuk dit hele proces van opgroeien eens mee te maken :D

Nogmaals dank voor alle tips!
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Fijn dat de bananen weg zijn :lief:
Damy is vier en luistert nog altijd geen zier.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Jits90 schreef:Fijn dat de bananen weg zijn :lief:
Damy is vier en luistert nog altijd geen zier.
Pom is straks zeven...
altijd ongehoorzaam gebleven :LOL:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

:LOL:

Verzin eens iets met acht?
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Ik voel een nieuw topic opkomen :cheer: :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Fijn dat Elmo zijn fase weer is ontgroeid! :ok:
Zamunda schreef::LOL:

Verzin eens iets met acht?
Doe ook meteen iets met dertien/veertien dan? :tongue:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik ben 8 en ik weet dat je naar gehoorzaamheid smacht :LOL:

Ik ben 14 en hou het luisteren lekker voor gezien :lol1:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”