Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Baasje van Loup stelt zich voor

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Re: Baasje van Loup stelt zich voor

Ongelezen bericht door Manuma »

Wat leuk, een Cairn! Een van de weinige terriers die ik heel leuk vind :I:
Wat duren de weken dan nog lang. Succes met wachten en welkom!
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Baasje van Loup schreef:
fenneke schreef:Hun laatste nest was in 2011 en ze hebben pups op dit moment :denken:
Geen pups. Als in: die zijn reeds allemaal besproken.

Proef ik hier een zekere achterdocht?
Ik vind het apart :mrgreen:
Zoals ik zeg tot 2011 een mooie website en dan opeens radiostilte :engel:
Maar blijkbaar gaat het fokken wel gewoon door . Maar verder heb ik daar natuurlijk niets mee te maken .

Ik vind het leuke eigenwijze honden en wens jou in iedergeval veel plezier met loup.
Hoe kom je bij die naam ?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Baasje van Loup
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cairn terrier

Ongelezen bericht door Baasje van Loup »

Je zou haar kunnen bellen :wink: Ik kan van alles bedenken maar ze heeft daar vast een prima antwoord op. Maar goed, ik snap ergens nog wel dat je dat apart vindt, alleen zegt het niks over mij/mijn hond en zelfs niet over de fokker waar hij weg komt.

Loup is Frans voor wolf. Een meisjesnaam hadden we al, dat zou "Kate" geworden zijn, maar een jongensnaam nog niet. En aangezien ik geen uitgesproken voorkeur had voor reu of teef maar het veel belangrijkter vond dat de pup qua karakter bij ons zou passen, heb ik het aan de fokker overgelaten. En na heel veel jongensnamen bekeken te hebben tot vervelens toe, besloot ik dat het Loup moest worden. Eigenlijk wilde ik een degelijke Schotse naam maar daarover werden Man en ik het niet eens (Archie vond ik ook leuk, hij niet dus). En Wolf is best stoer voor zo'n hondje, vind ik.

Hoe voeg ik eigenlijk een foto toe?
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik weet dat loup wolf is en daarom ook de vraag :mrgreen:
Heeft hij de wolfskleur ?

Ik zeg ook niet dat het iets over jou of loup zegt :engel:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Baasje van Loup
Vaste gebruiker

Beetje ondefinieerbaar kleurtje. Gestroomd grijsblondbruin met een donkere tekening en donkere snoet :D Ik denk dat hij op zijn vader gaat lijken.
Baasje van Loup
Vaste gebruiker

Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Welkom op het forum!
Wij hebben ook een Cairn terrier gehad, Tibby, een zwart teefje. Een hartstikke leuke hond, ongelooflijk trouw en voor de duvel niet bang. Inmiddels is ze er alweer een jaar of acht niet meer, ze is dertien jaar geworden.
Baasje van Loup
Vaste gebruiker

Thanx! Leuk om te lezen dat hier ook Cairnfans zijn <3
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Aaahw wat een leukie, welkom hier,een aantal jaren geleden heb ik voor mijn hedendaagse honden een donkergestroomde cairnterrier gehad, Doerak.
Hij kwam als bijna 6 jarige bij ons en ik heb 10 jaar van hem.mogen genieten, lief beest was dat.
Geniet nog ff van de rust en de voorpret, straks mag je aan de slag haha.
Bij ons in de straat heeft een man ook een cairnterrier maar dan een blonde.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Baasje van Loup
Vaste gebruiker

Ik heb er ook zoveel zin in! En De Datum is bekend: 23 augustus! En dan de volgende dag meteen naar school *pupmans krijgt 't druk*. In de update van vandaag schreef Mieke (fokker) dat ze allemaal doorslapen in de nacht. Nou, ongekende luxe! Ik had me er al op voorbereid dat het de eerste weken bij nacht en ontij sexy uitlaten langs de openbare weg zou worden. In m'n blote reet onder een badjas. Maar dat valt weer mee. Morgen nog even kijken en aan z'n hoofdje snuffelen :I:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Ehm niet om het een of ander maar vindt je het niet al erg snel om de volgende dag al naar de cursus te gaan?
Pupmans krijgt al ineens zoveel indrukken te verduren en dan al volgende dag gelijk al hup naar school.
het jouw hond en je moet het verder helemaal zelf weten maar persoonlijk zou ik het een beetje te vroeg vinden en zou het diertje eerst ff rustig laten wennen thuis en de nieuwe situatie.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Baasje van Loup
Vaste gebruiker

Neuh. Ja het is snel, maar het alternatief is 9 september en dan zijn we dus al weer een drie weken verder. Dan benut ik liever de volle tijd tot de twaalf weken zo goed mogelijk. Rust krijgt hij ook wel ;)
Baasje van Loup
Vaste gebruiker

Vandaag dus weer even wezen kijken. Heel grappig om te zien dat álle puppies lief en enthousiast zijn maar Loup duidelijk het meest naar ons trekt. Tussen de voeten van Man komt zitten, heel aandachtig luistert, komt als we hem roepen. En ze groeien als kool. Hij is nu ongeveer 1500 gr en als hij mee mag ongeveer 2 kilo. Morgen gaan ze naar de dierenarts voor een gezondheidscheck en de tweede enting en volgende week wordt de levershunttest in Utrecht gedaan. Spannende tijden, maar we gaan ervan uit dat het allemaal goed is.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Heb je dat wel goed, de tweede enting? Ik lees mee omdat ons nest op 30 juni is geboren. Een dag ouder dus maar die worden volgende week voor het eerst geënt.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Baasje van Loup schreef:Neuh. Ja het is snel, maar het alternatief is 9 september en dan zijn we dus al weer een drie weken verder. Dan benut ik liever de volle tijd tot de twaalf weken zo goed mogelijk. Rust krijgt hij ook wel ;)
Dat lijkt me verstandiger. Je kunt de lessen niet zo goed mogelijk benutten wanneer er nog geen band is en de pup zich nog niet thuis voelt.
Honden leren alleen vanuit een veilige basis.
Onderschat niet wat de verhuizing doet met zo'n hondje. Je pup raakt alles kwijt en weet niet wat daarvoor in de plaats komt.
Mijn meisje kent mij vanaf het eerste uur, trok heel sterk naar me toe. Ik was daar 2 x per week een halve dag en ze kende de andere honden al. Ze was de eerste paar dagen alsnog stevig van de leg.
Baasje van Loup
Vaste gebruiker

We gaan het zien. Grappig, de meningen zijn verdeeld. Bij de fokker zeiden ze: "Wat goed! Heel verstandig dat je dat meteen doet", hier is het "Wacht vooral nog een paar weken". Gelukkig ben ik eigenwijs genoeg om m'n eigen gevoel te volgen.
Baasje van Loup
Vaste gebruiker

under the red sky schreef:Heb je dat wel goed, de tweede enting? Ik lees mee omdat ons nest op 30 juni is geboren. Een dag ouder dus maar die worden volgende week voor het eerst geënt.
Dacht ik wel, maar ik zal het voor de zekerheid nog een keer voor je navragen.
Baasje van Loup
Vaste gebruiker

De mister is thuis! Hij heeft het wel naar zijn zin, denk ik. Alleen slapen? Het leven is toch veel te leuk om te slapen?! Dat wordt nog een dingetje vannacht. Het is een heel levendige pup en zijn stembanden doen het ook buitengewoon goed.

Hij heeft al geplast en gepoept op het gras (grote knul!) en een plasje binnen op de krant, maar dat mag nog. Hij heeft twee keer een prop krant teruggebracht, de tandenborstel in zijn mond gehad (lekker!) en een klein boswandelingetje gemaakt. Los, dat laatste :D Hij is echt zooooo knap en leuk!
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Baasje van Loup schreef:De mister is thuis! Hij heeft het wel naar zijn zin, denk ik. Alleen slapen? Het leven is toch veel te leuk om te slapen?! Dat wordt nog een dingetje vannacht. Het is een heel levendige pup en zijn stembanden doen het ook buitengewoon goed.

Hij heeft al geplast en gepoept op het gras (grote knul!) en een plasje binnen op de krant, maar dat mag nog. Hij heeft twee keer een prop krant teruggebracht, de tandenborstel in zijn mond gehad (lekker!) en een klein boswandelingetje gemaakt. Los, dat laatste :D Hij is echt zooooo knap en leuk!
Leuk dat hij er is, veel plezier!

Hoe ben je op de cairn terriër uitgekomen trouwens?
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Welkom mede-Drenthenaar. :D
Baasje van Loup
Vaste gebruiker

Dankjewel, SJM!

Zamunda, ik vind heel veel rassen leuk. Maar Man niet. Die wilde eigenlijk geen hond maar uiteindelijk wilde hij dan wel maar wilde hij ook inspraak in het ras. Het moest een kleine hond zijn; niet te groot ivm de katten. Ouwe poes vindt dit al heel spannend en jonge kater ziet er stoerder uit dan hij is. En ik wilde ook een kleine hond want die kun je makkelijker overal mee naartoe nemen. En toen kwamen we op de site van de RvB de Cairn terrier tegen En dat vonden we een stoer en vooral ook een natuurlijk hondje waarbij het eigenwijze en grappige ons ook heel erg beviel.

Het was trouwens een night from hell, sjongejonge. Gisteren wilde hij niet in de bench. Okee, dan puppyren. Puppyren mee naar boven en aan voeteneind van het bed gezet want zoveel plek heb ik niet naast het bed. Maar Loup zette het op een krijsen en zoete woordjes hielpen niet. Uit hielp niet. Kriebelen hielp niet. Okee, nestlap in doos, doos naast het bed, hand erin gehangen. Kroop 'ie uit de doos, en aangezien er een trap is die niet af te zetten is en ik bovendien niet wil dat hij god-mag-weten wat gaat uitvreten besloten om de hele bliksemse boel in de keuken te parkeren. Tenslotte wil de rest van het huis ook graag slapen. Krijsloos in principe en anders enigszins gedempt. Maar dat ging een halfuur goed en vervolgens zette pupmans het op een Krijsen met grote K. Okeu okeu, voor de derde keer die nacht uit. Sta je dan in blote reet in je nachtshirt bij nacht en ontij en met een festivalletje even verderop dus de hele nacht verkeer langs de deur. Toen in bench gedaan. Was 'ie het niet mee eens, uiteraard. Ging op tralies knagen. Vingers door de deur gedaan Nou, daar wilde hij wel op sabbelen. Okee dan maar. Kampeermatrasje van boven gehaald, kermisbed geïmproviseerd en met hoofd dicht bij het deurtje gaan liggen. En toen werd het rustig. Hoorde in alleen nog schattige puppygeluidjes uit de bench komen. Hè hè. Eind van de stress. Vervolgens liggen genieten van het festivallawaai. Normaal haat ik dat, maar nu was het wel lekker. De dronken droppies die langs kwamen schreeuwen alsof er iemand vermoord werd, wat minder maar ik had eindelijk een tevreden baby. Om 06.15 opgestaan, laten plassen, eten gegeven en een "lange" wandeling gemaakt. Alles in perspectief dan wel hè. En nu heb ik een tevreden pup die ook al wat praatjes begint te krijgen. De bench vindt hij wel okee nu, voor even een uurtje of zo af en toe. Even een piepje voor de vorm en dan gaat hij slapen. Dus vanavond ga ik er maar weer bij liggen *al kan ik erg verlangen naar m'n bed*
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Pak hem lekker in bed. Mijn pup slaapt als een roos, doet 's ochtends vroeg een grote plas en komt meteen terug in bed liggen.
Ze slaapt graag uit :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”