Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nanna schreef:Karen Soeters van dierenrechtenorganisatie House of Animals ziet de jarenlange vermoedens bevestigd dat dit soort gevechten daadwerkelijk op een bepaalde schaal in Nederland plaats hebben. "Ik hoop dat deze mensen goed gestraft worden en nooit meer honden mogen houden. "
Advocaat Van Veen laat Nieuwsuur nog weten dat de verdachten inmiddels weer nieuwe honden hebben aangeschaft.
Verassend weer...enfin ik verwacht er ook niet veel van eerlijk gezegd.
Politie en justitie waren niet van op de hoogte dat zulke gevechten in Nederland plaats zouden vinden...
Schandalig dat ze niet met een permanent houdverbod om de oren zijn geslagen.
Onbegrijpelijk.
Of moet dat nu nog soms gaan gebeuren, zodat er weer een paar honden richting asiel gaan.
Zullen vast ook geen Caveliertjes zijn
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Vind het altijd een beetje sneu voor die medewerkers bij het asiel om weer zo,n getraumatiseerde hond op te vangen en te begeleiden
als je er nog in de buurt kan en mag komen.. heb 2 jaar geleden eens vrijwilligheidswerk gedaan bij een asiel je weet niet wat je ziet.( Geld niet alleen voor de klapkaken overigens pffff wat een dieren leed in die asiels)
Laatst gewijzigd door Rocco op 27 aug 2019 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Op Twitter is de rechtzaak te volgen. Ik lees vooral dat ze zo'n spijt hebben, dat ze van honden houden en dat het uit de hand gelopen is.
Bullshit natuurlijk maar ach
Van hun honden houden. Krijg het toch even heen en weer. Schijnheilig gejank. De moeder van Izzy werd afgedankt wegens niet capabel genoeg en er werd nog wel bij gezegd dat, als ze per ongeluk met jong geschopt zou zijn, deze geaborteerd móesten worden. Want de pups zouden ook wel niet veel soeps zijn. Nou bleek dat achteraf wel uhhh mee te vallen. Fijn dat er in ieder geval nu íets lijkt te gebeuren, hoewel het waarschijnlijk nog weinig impact zal hebben.
Inge schreef:Op Twitter is de rechtzaak te volgen. Ik lees vooral dat ze zo'n spijt hebben, dat ze van honden houden en dat het uit de hand gelopen is.
Bullshit natuurlijk maar ach
"De gevechten zijn min of meer spontaan ontstaan, uit interesse. Ze heeft inderdaad filmopnamen gemaakt, maar dat was alleen voor eigen gebruik, niet om te verspreiden of geld mee te verdienen. Mijn cliënte heeft hier vreselijke spijt van."
Vast spijt omdat ze gepakt zijn, niet omdat ze haar 'geliefde' honden dit heeft aangedaan denk ik.
"De gevechten zijn min of meer spontaan ontstaan, uit interesse. Ze heeft inderdaad filmopnamen gemaakt, maar dat was alleen voor eigen gebruik, niet om te verspreiden of geld mee te verdienen. Mijn cliënte heeft hier vreselijke spijt van."
Vast spijt omdat ze gepakt zijn, niet omdat ze haar 'geliefde' honden dit heeft aangedaan denk ik.
Min of meer spontaan De honden hadden zichzelf bij elkaar gezet?
ik hoop dat ze nu spontaan een heule hoge boete krijgen of zo en nooit meer een hond mogen hebben . ik bedoel eigenlijk nooit meer een levend wezen mogen aankijken
Jezus. Ik ga al stuk al ik het lees, ik heb geen filmpjes bekeken. Hoe kun je nou van je hond houden en hem of haar uit elkaar laten trekken door een andere hond uit interesse? Wat een vreselijke mensen.
Zes maanden celstraf die daadwerkelijk moet worden gezeten als de eis wordt overgenomen en vijf jaar proeftijd waarin ze geen honden mogen houden.
Vind het niet echt indrukwekkend moet ik zeggen, en wat gebeurt er met de honden die ze alweer hebben aangeschaft.
Worden die in beslag genomen?
Een permanent houdverbod had ik eerlijker gevonden en beter voor honden in het algemeen.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Was te verwachten straf eis is een lachertje die rechter geeft een heel verkeerd signaal af,zullen de meesten in dit circuit niet van
onder indruk zijn, en we gaan zien wat er nog van over blijft.
Rocco schreef:Was te verwachten straf eis is een lachertje die rechter geeft een heel verkeerd signaal af,zullen de meesten in dit circuit niet van
Het is het Openbaar Ministerie die de straf eist.
De rechter doet 31 oktober uitspraak.
Wat mij betreft gaat die daar dan fors overheen, maar ik heb geen idee wat een rechter kan en mag in deze.
Rocco schreef:Wat moet ik met zo.n getraumatiseerde klapkaak komen er bij nooit en never in huis en dan mijn eigen honden kapot laten bijten ik dacht het niet
Rocco schreef:Was te verwachten straf eis is een lachertje die rechter geeft een heel verkeerd signaal af,zullen de meesten in dit circuit niet van
Het is het Openbaar Ministerie die de straf eist.
De rechter doet 31 oktober uitspraak.
Wat mij betreft gaat die daar dan fors overheen, maar ik heb geen idee wat een rechter kan en mag in deze.
Bah bah, en over een aantal jaar staan deze personen gewoon weer op de pitbullshows hun pitjes te showen en is iedereen het vergeten. Dr wordt in stafford groepen op Fb nog steeds voor opgenomen dat het allemaal onzin is. Jak. Bah. Ze mogen die eigenaren wat mij betreft ook spuitjes geven.