Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gaitpupjes! 12-09

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Gaitpupjes! 12-09

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Na een ietwat vermoeiende aanloop (onervaren baas die geen progesteron wilde prikken, maar liever wat vaker heen en weer rijdt, en die ook nog eens in de stress geholpen werd door de fokker van z'n eigen teefje, dus het al wilde opgeven van 'we zijn te laat', terwijl het gewoon nog echt te vroeg was) was het vanochtend dan zover: Gait heeft Wally gedekt! Morgen komen ze nog een keer. En dan maar hopen dat er over een week of 9 kleinkinders van Elco arriveren ;)
Teefje is een kleindochter van een aangekeurd teefje dat in Tsjechië gevonden was. Helaas is er destijds gekozen voor een reu die al een hoge verwantschap tot de rest van het ras had, en ook voor haar dochter, de moeder van Wally, is gekozen voor een reu met vrij hoge verwantschap in het ras. Leuk voor de gemiddelde inteelt in het ras, voor dat moment, maar de waarde van zo'n nieuwkomer daalt dan natuurlijk wel enorm snel. Voor de lange termijn is het echt de slechtste manier van omgaan met een nieuwkomer.
Wally is een hondje dat geen problemen opzoekt, prima van zich af durft te snauwen, maar dat niet overdreven snel doet. Ze kan wel onder de indruk ergens van zijn, maar herstelt enorm snel, zonder duidelijke stapeling van stress. Ik verwacht dat er leuke karaktertjes van deze combinatie komen.

Wally (is intussen overigens wel wat uitgezwaard; op de foto is ze net anderhalf)
Afbeelding

Gait (op de foto vrij precies twee jaar)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 12 sep 2019 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandra&co

Re: Gaitpupjes?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Wat een verschillende types qua uiterlijk. Veel succes en plezier alvast!
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Spannend.

Wally is op de foto iets ouder dan mijn Puk (dochter van Malinka) nu. Ze zijn duidelijk familie. Ben benieuwd naar de pups.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Wat is het toch een leuk ras :I: ik duim voor een mooi nest miniGaitjes! Is het zijn eerste verloofde?
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Maartje schreef:Spannend.

Wally is op de foto iets ouder dan mijn Puk (dochter van Malinka) nu. Ze zijn duidelijk familie. Ben benieuwd naar de pups.
Puk is een halfzus van Wally's moeder. Ik ben inderdaad ook heel benieuwd naar de pups
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Lothian schreef:Wat is het toch een leuk ras :I: ik duim voor een mooi nest miniGaitjes! Is het zijn eerste verloofde?
Yep. Dit worden zelfs Elco's eerste kleinkinderen, als alles goed gaat
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Markiesjes zijn glimmerds, ja :D
Jion schreef: Wat ik me afvraag... zijn jij als eigenaar van de dekreu en de mensen die het nest fokken vrij om zelf een pup aan te houden, en hebben de eigenaars van de teef zeggenschap over waar de pups heen gaan? Of wordt dat allemaal bepaald door de rasvereniging?
Wij hebben nu gekozen voor alleen dekgeld, niet om een pup uit deze combinatie te nemen, maar dat hadden we inderdaad mogen doen. Teefeigenaar mag ook een pup aanhouden zonder dat dat via de wachtlijst gaat. Verder wordt er gevraagd om niet meer dan twee pups buiten de wachtlijst om te plaatsen, maar dat is geen verplichting. En tenslotte mag je, zolang er geen sprake is van een koopovereenkomst, als fokker bepalen of je je pup wel naar de door de vereniging aangedragen kandidaten wilt laten gaan. Voelt het niet goed, mag je dus altijd nee zeggen tegen iemand van de wachtlijst (bij voorkeur wel onderbouwd, zodat intekenlijstbeheer deze aspirant-pupkopers beter kan matchen voor een volgende voordracht. Voorbeeld: mensen blijken papegaaien te houden en fokker vreest dat dat een slechte combinatie met zijn pups zal blijken te zijn. Andere fokker ziet daar mogelijk helemaal geen probleem in. Intekenlijstbeheer kan dan bij voorbaat aan een andere fokker vragen hoe hij/zij daar in staat)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Gait was snel vanmiddag. Hondjes doken de tuin in, terwijl ik de koffie ophaalde. Zat Gait al op Wally voor ik de koffie neer kon zetten (en ik was echt snel...). Baasje van Wally zat nog niet eens. Gisteren een koppeling van een kwartier, vandaag nog tien minuten langer. Nu maar afwachten wat het resultaat gaat zijn...
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Leuke combi! Hopelijk gaat alles goed en zijn er binnenkort een paar glimwormpjes bij :D
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Wally's eigenaar heeft geen echo gedaan, maar ik kreeg vanochtend te horen dat Wally een kilo is aangekomen vergeleken met voor de dekking, en ik kreeg ook een foto (niet de meest handige overigens) waarop je met wat moeite kon zien dat ze inderdaad drachtig moet zijn. Of ze moet opeens een berg buikvet aangemaakt hebben ;) Het lijkt er dus sterk op dat Gait heel goed z'n best gedaan heeft en er een gemiddeld tot groot nest uit zal gaan komen (ik verwacht zelf op basis van de foto 5 of 6 pups, 4 is gemiddeld bij Markiesjes)
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat een leuk vooruitzicht!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat spannend! Nu maar hopen dat ze haar niet gewoon te veel hebben verwend, die verhalen ken ik ook :LOL:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Maeve schreef:Wat spannend! Nu maar hopen dat ze haar niet gewoon te veel hebben verwend, die verhalen ken ik ook Afbeelding
Daar heb ik ze voor gewaarschuwd :D Maar het ziet er wel echt uit als een volle buik puppy's en niet als een vetgemest hondje. Ze heeft ook een periode slecht gegeten, terwijl ze normaal gesproken graag eet
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Spannend :cheer: Ik duim op een hele berg gezonde pupjes.
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Spannend.

Ik had het markiesje nooit zo op mijn radar, maar dankzij jouw foto’s en verhalen (én de filmpjes van de eerder genoemde Puk van Maartje) begin ik er langzaam aan warm voor te lopen :D
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat leuk! Duimen dat alles naar wens gaat.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Vanaf gisteren zouden de pupjes mogen komen. Teefje begint nu onrustig te worden en zoekt regelmatig de werpkist op, dus een dezer dagen zullen de pups wel gaan komen. Wel spannend, hoor. Ben heel benieuwd hoeveel het er zijn en hoe de verdeling blijkt te zijn tussen reu en teef. En of er nog onverwachte kleurtjes in gaan zitten... (Sable en b&t zijn in theorie mogelijk, maar ik verwacht eigenlijk alleen zwart of zwart met wat minimaal wit)
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Spannend zeg!
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Heb nu ook een linkje naar de livestream van de werpkist. Ik zie de onrust nog niet zo. Ja, ze ligt ongemakkelijk met haar volle buik. Maar ze ligt nog niet te hijgen en te graven enzo
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Met dat ik m'n bericht schrijf, begint ze te hijgen. Zegt natuurlijk nog niet veel over wanneer de pups komen, alleen dat ze er wel echt gaan komen ;)
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Spannend!
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Spannend, lijkt me onweerstaanbaar, markies pupjes :I:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Nog even dus spannend
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Intussen is ze af en toe flink bezig de werpkist te verbouwen. Graaf graaf graaf. Dat ze volop in de ontsluitingsfase zit is nu wel duidelijk
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Spannend! :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Re: Gaitpupjes! 12-09

Op dit moment liggen er 5 pupjes in de werpkist! Geen idee nog van verdeling reu/teef. 1 lijkt wel flink kleiner dan de rest. Ik wacht verder nieuws nog wel af
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Gefeliciteerd! Allemaal zwart?
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Miezemuis schreef:Gefeliciteerd! Allemaal zwart?
Voor zover ik op de foto zag inderdaad zwart, zwart en nog eens zwart. Zie niet 1 wit haartje... (maar ik zie niet alle buikjes, pootjes, kinnetjes en borstjes)
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Leuk, gefeliciteerd!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

3 teefjes, 2 reutjes, krijg ik net te horen. Heb een screenshot gemaakt van hoe de pups lekker liggen te drinken. Wally toont heerlijk ontspannen op de livestream
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”