Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1e les Behendigheid

Moderator: moderatorteam

cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

1e les Behendigheid

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik had dus 's middags besloten toch naar de behendigheid te gaan en niet naar de massagecursus. En dat was maar goed ook! :@ Ik kwam om kwart over 7 het veld op, en die massagecursus zou om 7 uur beginnen. Nou ik zag niemand, ik dacht nog: sneu voor die vrouw dat er niemand is gekomen. dus ik vraag aan Minna of die massagecursus niet door ging. Die begon dus te lachen: 1 april!!! En Wilma lag natuurlijk ook helemaal dubbel :@ Die hele vrouw bestaat niet eens, ze hebben dat gewoon verzonnen. Achteraf dom van mij om erin te trappen, want er ston: eerste donderdag van april, vond het al zo vaag dat ze geen datum hadden neergezet :w Dus ik was wel blij dat ik 's middags besloten had te behendigheiten ;)

Eerst met Rakker. De paaltjes ging eerst niet zo goed, maar na een tip van Minna ging het iets beter :) De tunnel moet ik heel goed aangeven bij Rakker, en dat vind ik nogal moeilijk :$ Rakker was wel lekker snel :D We hadden geen pauze, gingen gelijk door naar het andere parcours (ik heb toch liever pauze ;) Ik had me tocheen droge keel :w)
De A-schutting ging wel goed, je moest je hond laten wachten op het raakvlak, maar Rakker is te snel :W Ik reageer te langzaam voor haar :$ Naast de kattenloop moet ik flink rennen, dat is toch wel haar favoriet ;) Ze raced er gewoon over ;)
Toen de wip, nou ik ben dus Kiera gewend, dus ik ben gewend af te remmen als ze over de wip moet. Maar Rakker denkt: leuk!!! en kattenloop! En sjeest de wip op, en remt niet af bij het raakvlak :w Ze vloog er gewoon vanaf :W Of ze had niet door dat de wip was afgelopen of ze vond het een leuk effect :W De keer daarop deed ze het weer :w (ze luisterde niet toen ik wacht zei) Ze was helemaal gek :W En niet geschrokken dat ze van zo'n hoogte sprong, nee, kwispelend nog een keer ;) Toen pakte ik het dus ff anders aan. Ik wou haar bij het raakvlak tegenhouden. Dat ging eerst niet super, toen deed Minna het ff met Rakker, en ik ook op die manier, en toen ging het goed :D Maar echt, ik lig nu nog steeds dubbel om Rakker, ze vloog er gewoon vanaf ;) Maar dit wil ik dus eigenlijk niet hebben, dus ik moet goed opletten bij de wip ;)

Daarna met Kiera. Ze had de hele tijd netjes aan de stick gelegen, helemaal niet gepiept ofzow, zat gewoon wat te suffen ;) Ze was wel dolblij toen ze mocht ;) Met Kiera zit ik in een hele leuke en gezellige groep :D Ik heb Wilma als trainster :D
De A-schutting ging niet super, Kiera slaat het eerste raakvlak over :( Wilma ging nog overleggen hoe we dat kunnen oplossen. De kattenloop ging ook wel goed, ze vond het wel wat eng, maar na de oploop ging ze weer harder lopen :)
Daarna deden we weer een parcours, dan stond de tunnelingang naast de oploop van de kattenloop, en de tunnel ging onder de kattenloop door, achter de tunnel stond een hoogtesprong. Ik liep dus aan de ene kant van de kattenloop, en Kiera aan de andere, en dan moest ze over de hoogtesprong na de tunnel. Het parcours ging zo: hoog, wip, hoog, tunnel, hoog. De wip ging ze overheen :D Ze hebben een nieuwe voet voor de wip, deze is veel steviger als de vorige :D (die wiebelde nogal :w) en deze kun je verstellen in hoogte. Ze hadden hem speciaal voor Kiera lager gezet :D Na de tunnel sprong ze over de hoog heen :D Ik was zo trots op mijn meisje :D!
Dit hebben we een paar keer gedaan. Het ging wel steeds ietsje slechter met de wip, ze stapte op het kantelpunt terug en dan ging de wip ook weer terug. Dit probeerde ik dus te verhinderen door gauw mijn hand erop te leggen, maar dat deed dus best wel zeer omdat mijn hand dan over de wip schaafde :W
Aan het begin van de pauze heeft Minna met Kiera en mij de wip ff geoefend, en dat ging goed :D Ik leg nu mijn elleboog gauw op de wip als hij kantelt ;) En ik loop nu achteruit ipv naast haar, dat werkt beter :D
Na de pauze gingen we het andere parcours doen, dat waren dus de toestellen die je bij een Jumping krijgt. Nou, we hebben echt wat afgelachen. Ik plaste gewoon bijna in mijn broek van het lachen, we waren allemaal super melig ;) Wilma werd al helemaal gek van ons :p
Ik heb dus een heerlijk avondje getraind :D
Afbeelding
natasja broeken
Actief

Re: 1e les Behendigheid

Ongelezen bericht door natasja broeken »

Daar gaat het om, lekker bezig zijn met je hond(en). :ok:

En natuurlijk mogen de honden er heel veel plezier in hebben :-D .
Mijn Ally heeft dat ook, alleeen heeft het eerste half uur nodig om uit te razen.
Zo leuk vind ze het.
Zondag gaan we weer.

Wij trainen al bijna 1 jaar op behendigheid, en iedere keer gaat het steed beter.

Heel veel plezier nog.

:zwaai: Natasja
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Leuk zeg dat het zo goed gaat.
Vooral knap van Kiera dat ze verschillende keren over de wip heen durfde te gaan :ok:
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Re: 1e les Behendigheid

natasja broeken schreef:Daar gaat het om, lekker bezig zijn met je hond(en). :ok:

En natuurlijk mogen de honden er heel veel plezier in hebben :-D .
Mijn Ally heeft dat ook, alleeen heeft het eerste half uur nodig om uit te razen.
Zo leuk vind ze het.
Zondag gaan we weer.

Wij trainen al bijna 1 jaar op behendigheid, en iedere keer gaat het steed beter.

Heel veel plezier nog.

:zwaai: Natasja
Ik train nu ook een jaar ;) Ben vorig jaar maart/april begonnen met Kiera. In de zomer heb ik met de hond van iemand anders getraind, en in de herfst met Kiera & Rakker. In de winter alleen geen behendigheid gedaan.

Kiera heeft het eerste rondje ff nodig om uit te razen :mrgreen:
:mrgreen:
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

EvitaP schreef:Leuk zeg dat het zo goed gaat.
Vooral knap van Kiera dat ze verschillende keren over de wip heen durfde te gaan :ok:
Ja, daar ben ik echt superblij mee :-D Ben echt superblij dat ze een nieuwe voet voor de wip hebben, die andere was aardig wankel (misschien vond ze het daardoor ook enger) en deze kun je lager zetten :-D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”