Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu pist in huis van een ander...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Reu pist in huis van een ander...

Ongelezen bericht door HillieS »

Een vriendin van me heeft een ehm probleem.
Het boomer reutje van familie van haar komt regelmatig bij haar in huis. Hij mag van de eigenaren inmiddels niet meer los in haar huis lopen, maar hij pistte elke keer tegen haar meubels, plantenpot, naaimachine, en laatst ook tegen de bench van het hondje van haarzelf.
De eigenaren van het reutje zeggen er niets van, m'n vriendin uiteraard wel maar hij is erg snel.

Naast dat hij nu dus aangelijnd zit als ze daar zijn, wat kan m'n vriendin nog meer doen. Er is goed schoonmaak spul voor om de geur er echt uit te krijgen weet ik, maar wat is het ook alweer?
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Reu pist in huis van een ander...

Ongelezen bericht door Machie »

Dumás heeft dat nare trekje bij mijn ouders ook en helaas helpt NIKS bij hem om het markeren te stoppen. Hij krijgt een stuk fleece om zijn middel geknoopt met een maandverbandje erin.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Machie schreef:Dumás heeft dat nare trekje bij mijn ouders ook en helaas helpt NIKS bij hem om het markeren te stoppen. Hij krijgt een stuk fleece om zijn middel geknoopt met een maandverbandje erin.
Plasbandje om inderdaad
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik ben denk ik ietsje te makkelijk; die hond zou bij mij niet welkom zijn. Een puppyplasje? Prima. Een onderdanigheidsplasje? Mij hoor je niet! Een drol in de tuin? Niets aan de hand (hoi eigenaar, hier heb je een poepzakje). maar willens en wetens pissen in huis EN een eigenaar die daar niets van zegt??? Sorry, no can do!

Suzanne
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nee daar was ik ook snel klaar mee inderdaad. 1 keer kan gebeuren maar als het blijft gaan en de baas haalt zijn schouders op, jammer dan maar dan laat je die pisser maar thuis. Kom nou
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:Nou ja, ze doen er wel wat aan want hij zit nu aangelijnd.
Als ik logeereutjes heb pissen ze ook vaak de eerste dag als dollen in de tent hoor ;-) Dat is een kwestie van zenuwen afreageren. Het is de volgende dag altijd over.
Maar goed, bij een reu die maar af en toe je woonst frequenteert heb je daar niks aan ;-)
als ie het dan niet meer doet, dan is het prima verder
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Als hij het aangelijnd inderdaad niet meer doet is het opgelost. Maar gaat het zelfs dan door, dan laten ze hem maar lekker thuis.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

Nanna schreef:Capturine. Heette vroeger geloof ik Stalfris.
KLIK
Ga ik doorgeven!
Branka schreef:Als hij het aangelijnd inderdaad niet meer doet is het opgelost. Maar gaat het zelfs dan door, dan laten ze hem maar lekker thuis.
Ik weet niet of hij het aangelijnd nog doet, maar bij mij zou het hondje ook niet meer welkom zijn. Bij haar ligt dat iets gecompliceerder.

En een plasband zal ik ook doorgeven.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Amoz markeerde het in het begin ook in vreemde huizen waar andere reuen woonden. Ik heb hem gecorrigeerd bij een heterdaadje en hem daarna een aantal maanden de eerste tien minuten aan de lijn gehouden als we ergens op bezoek gingen waar ook reuen woonden. Sindsdien heeft hij het nooit meer gedaan.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dex deed het toen hij 6 tot 8 maanden was als hij mee ging naar mijn moeder "die heeft ook een reutje alleen die van haar is gecastreerd. Nu niet meer. Wel het drolletje in de tuin. Maar dat is zo weg.

Ik zou als ik op visite zou gaan en weet dat mijn hondje dat zou kunnen doen hem of thuis laten of een plasband om doen. En als iemand een volwassen hond mee neemt die dat bij ons deed zou ik ook vragen om de hond in het vervolg een plasband om te doen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nanna schreef:
Chihuahua-paws schreef:.. Wel het drolletje in de tuin. Maar dat is zo weg.
Omdat jij dat opruimt?

Uiteraard
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
HillieS
Zeer actief

Hij is 2,5. En de eigenaren zeggen dit erover :"‘Tja, tis een reutje he, kan ie ook niks aan doen. Wij vinden het ook heel erg vervelend. Maar ja, hij was hier natuurlijk eerst alleen. Nu is (hond vriendin, teefje) er en (hondje van haar vriendin, regelmatig past ze daarop, ook teefje, beiden niet meer intakt) vaak. Allemaal andere geuren. Wij snappen het wel. En om hem
Thuis te laten is ook weer wat. Dan zit hij veel te lang alleen’

Ze zijn er op z'n langst 4 uur, meestal korter.

Het hondje wordt door de eigenaren gezien als hun kindje.
Wordt ook nauwelijks opgevoed...
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

Nanna schreef:
HillieS schreef:Hij is 2,5. En de eigenaren zeggen dit erover :"‘Tja, tis een reutje he, kan ie ook niks aan doen. Wij vinden het ook heel erg vervelend. Maar ja, hij was hier natuurlijk eerst alleen. Nu is (hond vriendin, teefje) er en (hondje van haar vriendin, regelmatig past ze daarop, ook teefje, beiden niet meer intakt) vaak. Allemaal andere geuren. Wij snappen het wel. En om hem
Thuis te laten is ook weer wat. Dan zit hij veel te lang alleen’

Ze zijn er op z'n langst 4 uur, meestal korter.

Het hondje wordt door de eigenaren gezien als hun kindje.
Wordt ook nauwelijks opgevoed...
Ja. Nou. Je hoeft natuurlijk niet je spullen te laten verzeiken omdat hij 'hun kindje' is. Anders zou ik zelf eens bij hen thuis mijn broek naar beneden doen en in de gang pissen. Kijken hoe normaal ze dát vinden ;-)
Ik ben het helemaal met je eens.
Maar dat ben ik.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Biotex groen helpt ook.
Sopje klaarzetten voor ze langskomen en ze een ouwe lap en die emmer in handen duwen als hij weer pist. Bij mij waren ze ook niet meer welkom geweest, ik zie al gebeuren dat een hond continue tegen m'n stoffen banken/stoelen en teakmeubeltjes aan staat te zeiken. Stinkt straks mijn kiet naar de pies. Dankjebeleefd. Een keer kan gebeuren, maar we gaan er geen gewoonte van maken.
HillieS
Zeer actief

Van de biotex zal ik ook doorgeven!

Het probleem is vooral dat het haar schoonouders zijn, en (hoewel ik zelf anders zou reageren) er niet echt het verboden kan worden het hondje thuis te laten.
Nogmaals, hier zou hij niet meer welkom zijn, maar dat is daar dus anders.
Daar ga ik dus verder ook niet voor pushen, heb dat al genoeg gedaan :wink: maar die band is nogal gevoelig zeg maar...
En nee, d'r man kan er blijkbaar ook niets van zeggen tegen z'n ouders.

Een plasband heb ik aangeraden, ze gaat nadenken of ze dat durft te zeggen tegen ze.

Ik was laatst bij haar met mijn honden en Jamie wilde zijn poot optillen tegen een groot houten ding. UIteraard kreeg hij van mij op z'n falie. Maar wat bleek... Juist, het reutje van haar schoonouders had daar ook al eens overheen gepist. Nu heeft Jamie nog nooit bij anderen binnen ergens tegenaan gepist, zou ik ook nooit toelaten (bij ons binnen alleen toen hij pup was, en dan lag het midden in de kamer, nooit ergens tegenaan), maar de geur zit er ook gewoon ontzettend in natuurlijk.
Zijzelf geeft wel een brul om er wat van te zeggen, maar de meeste keren was er geen heterdaad, omdat hij nogal stiekem is.

Het voornaamste wat ik haar wil meegeven (naast alle adviezen en weghouden die ik zelf ook al had gezegd) zijn schoonmaaktips.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

hier waren ze dan ook niet meer welkom. Maar als dat niet kan zorg ik zelf voor een plasband.
Oude sjaal, lap nachtmaandverband, knoop erin of zo'n luierveiligheidsspeld. ik zou heel trots dat ding aanreiken (kijk! ik heb een handige oplossing!) en ze helemaal geen keus geven.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

sirene schreef:hier waren ze dan ook niet meer welkom. Maar als dat niet kan zorg ik zelf voor een plasband.
Oude sjaal, lap nachtmaandverband, knoop erin of zo'n luierveiligheidsspeld. ik zou heel trots dat ding aanreiken (kijk! ik heb een handige oplossing!) en ze helemaal geen keus geven.
yup, dat!

ouders, schoonouders... het zal wel.. ik laat mij spullen niet verzieken/verzeiken.

Suzanne
HillieS
Zeer actief

Tara schreef:
HillieS schreef:Hij is 2,5. En de eigenaren zeggen dit erover :"‘Tja, tis een reutje he, kan ie ook niks aan doen. Wij vinden het ook heel erg vervelend.
Schei toch uit. Met dat saauwbennikgelul heb ik echt geen nanoseconde geduld. En kennelijk vinden ze het heus niet zó vervelend, anders deden ze er wel wat aan. Ik heb reuen zat gehad in mijn leven en niet een die ooit bij een ander in huis heeft gepist hoor. Die waren wel wijzer.
Helemaal mee eens.
Maar dat stukje is natuurlijk voor tussen m'n vriendin en d'r schoonouders.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Ik kreeg hier ook wel eens een reu over de vloer, maar die piste altijd stiekem. Ik kon hem er niet op betrappen, terwijl ik wist dat hij het deed.
Dat was wel vervelend eigenlijk.
HillieS
Zeer actief

Cleva schreef:Als hij niet meer los mag is het toch klaar?
Het komt uberhaupt niet in me op om mijn honden lekker rond te laten kutten in andermans huis. Ook niet als ze niets verkeerd doen.

Dat gezegd hebbende vind ik het altijd een beetje debiel om te doen alsof je meteen in het kattenhuis van Artis woont als er een hondje tegen de bench gepiest heeft. Welke stank?
Blijkbaar doet hij het nog af en toe zelfs aan de lijn.
De eigenaren zijn bijzonder slecht in het opvoeden van hun hondje. (en ja, 't is een klein opdondertje dus dan mag hondje :wink:)

Stank bedoelde ik vooral de geur dat het voor het reutje geen plekken zijn waar zijn geur blijft hangen en hij daar nog eens overheen gaat pissen.

Nogmaals, het opvoedkundige probleem in deze situatie is niet mijn vraag. Ik ben daar naar die vriendin toe heel duidelijk geweest, maar zij wil/kan om de lieve vrede daar niet zo op reageren zoals ik, en jullie ook, zou doen.
Mijn vraag is dus puur om het schoonmaken van de spullen na het plassen, zodat het minder aantrekkelijk wordt voor het reutje om er tegenaan te pissen.
Ik weet het, symptoom bestrijding, maar het is blijkbaar niet anders.
Afbeelding
Bello123
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bello123 »

Vreemd dat die schoonouders niet inzien dat dit niet prettig is. Ik zou de hond een plasband omdoen. Liefst bij binnenkomst al.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Cleva schreef:Als hij niet meer los mag is het toch klaar?
Het komt uberhaupt niet in me op om mijn honden lekker rond te laten kutten in andermans huis. Ook niet als ze niets verkeerd doen.

Dat gezegd hebbende vind ik het altijd een beetje debiel om te doen alsof je meteen in het kattenhuis van Artis woont als er een hondje tegen de bench gepiest heeft. Welke stank?
Nou, hondenpies kan aardig stinken. Toen de honden pup waren hebben ze ook weleens op ons hoogpolig karpet gepiest. Ondanks gelijk schoonmaken met biotex ruik ik het nog als ik op dat kleed lig.
Moet wel zeggen dat mijn reukvermogen buitengewoon goed is.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Schoonmaken met Biotex lijkt inderdaad het beste.
Sancho heeft het ook ooit gepresteerd om in het huis van een ander ( gelukkig van onze zoon) zijn poot op te lichten.Ik vond dat dermate vervelend dat hij nu niet meer los mag als we ergens op visite gaan tenzij ik de mensen heel goed ken en zij zelf aangeven dat ik hem gewoon los moet laten. En dan nog hou ik hem met argusogen in de gaten. En er wordt niet rondgedoold buiten mijn gezichtsveld. Volgens mij doet hij het nu nooit meer maar ik blijf wantrouwend, ik wil anderen gewoon niet met die dingen opzadelen.
En andersom zou ik dat ook niet op prijs stellen en dat ook tactisch proberen aan te geven.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Ben ik heel simpel in, hier komt geen andere hond meer mee ons huis in.
Als in, gewoon helemaal niet meer!

Heb hier helaas al een aantal keren meegemaakt dat een bezoekershond zich nu niet bepaald netjes gedroeg naar mijn honden toe. Vind niet dat mijn eigen honden de dupe moeten zijn van een bezoekershond.

En een vreemde hond die piest in ons huis. En dan nog een baas die niet reageert, ehhh...het moet niet gekker worden.
Na de verhuizing net nieuwe meubels, een stoffen bank in de woonkamer en stoffen eetkamerstoelen, no way dat ik die laat verpesten door andermans hond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”