Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenbescherming haalt 100 honden weg bij broodfokker

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Dierenbescherming haalt 100 honden weg bij broodfokker

Ongelezen bericht door dagmar88 »

truusje schreef:
fes/lou schreef:Ja de hele stamboomfokkerij draait om geld. 1 a 2 nestjes per jaar, daar loop je echt van binnen. En er zijn meerdere Jack Russell fokkers die 300 euro per pup meer vragen dan ik...

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
De meeste fokkers die ik ken, daar draait het om passie!! Die bestaan ook nog hoor....

Je loopt niet binnen van 1 a 2 nesten per jaar. Als je geluk hebt verdien je er wat aan en als je pech niets of heel weinig.
Ligt er aan wat je fokt. Dat gelul dat het niks oplevert slaat natuurlijk nergens op.
Wat zou het ook? Waarom mag je wel verdienen op een goed paard, maar is dat bij pups opeens vies?
Bij de fokker die wel 300 euro per pup meer vraagt zegt dat net zo goed niets over de kwaliteit.
Doe het vooral op een manier dat je er een modaal inkomen aan overhoudt, over een fijne ruimte voor jezelf en de honden kunt beschikken en daardoor eventueel de jou gefokte honden tijdelijk op kunt vangen mocht er wat mis gaan.
Wie wordt er minder van?
Fokkers met een roedel duitse doggen of rhodesian ridgebacks liggen heus niet met een cocktail op ibiza. Die staan in een lidl fleecevest de kwijl van de muur te schrobben, ook met geld op de bank.

Ik koop eigenlijk liever geen pup van een stamboomfokker die moet schrapen of erop toelegt. Dan gaat er structureel wat mis.
dagmar88
Zeer actief

Lizzie. schreef:
truusje schreef:
Wat is er mis met gewoon sparen?
Er is niks mis met sparen, maar ik weiger bizarre prijzen te betalen voor een pup,sommige fokkers vragen prijzen waar je broek bij afzak. Ik doe daar echt niet aan mee hoor. Ik wilde graag een bruine kaninchen teckel. Maar door die achterlijke prijzen die ze daar voor vragen ben ik er vanaf gestapt.
Dus ik vind het niet vreemd dat mensen naar ''broodfokker'' gaan, even voor de duidelijkheid dat zou ik zelf nooit doen,voordat ik dat in mijn schoenen geschoven krijgt.
Eis je ook een iphone voor de prijs van een xiaomi? Niet iedereen hoeft alles te (kunnen) hebben. Mensen zijn verwend.
Als je het er niet aan uit wilt geven, is het pretnest van om de hoek of (buitenlands) herplaatsertje niks minder.
Ik heb dat geld (of een meervoud daarvan) niet over voor een bank of auto. Dan haal je je bank bij de kringloop en rijd je een ford ka uit '99 :U:

Je kunt meteen vandaag kiezen uit honderden teckelmixjes. Goedkoper dan bij de broodfokker, waar je net zo goed een kruising of lelijke inteeltbek krijgt.

Afbeelding

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

dagmar88 schreef:
Lizzie. schreef:
truusje schreef:
Wat is er mis met gewoon sparen?
Er is niks mis met sparen, maar ik weiger bizarre prijzen te betalen voor een pup,sommige fokkers vragen prijzen waar je broek bij afzak. Ik doe daar echt niet aan mee hoor. Ik wilde graag een bruine kaninchen teckel. Maar door die achterlijke prijzen die ze daar voor vragen ben ik er vanaf gestapt.
Dus ik vind het niet vreemd dat mensen naar ''broodfokker'' gaan, even voor de duidelijkheid dat zou ik zelf nooit doen,voordat ik dat in mijn schoenen geschoven krijgt.
Eis je ook een iphone voor de prijs van een xiaomi? Niet iedereen hoeft alles te (kunnen) hebben. Mensen zijn verwend.
Als je het er niet aan uit wilt geven, is het pretnest van om de hoek of (buitenlands) herplaatsertje niks minder.
Ik heb dat geld (of een meervoud daarvan) niet over voor een bank of auto. Dan haal je je bank bij de kringloop en rijd je een ford ka uit '99 :U:

Je kunt meteen vandaag kiezen uit honderden teckelmixjes. Goedkoper dan bij de broodfokker, waar je net zo goed een kruising of lelijke inteeltbek krijgt.

Afbeelding

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Vind ik ook, fokkers moeten zich dus maar aanpassen aan de "principes" van de koper, anders is het de schuld van hun dat er naar broodfok wordt uitgeweken :denken:

Ik kijk als ik een hond koop naar het totaalplaatje, en dus ook naar hoe de ouders erbij zitten.
Tenzij het een asiel hond is, dan ligt het voor mij anders.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Van 1 a 2 nesten per jaar verdien ik geen modaal inkomen in ieder geval. Ik kan er een paar duizend aan over houden, mits er niets mis gaat of er maar 1 pup wordt geboren. En als ik dan al helemaal zakelijk zou moeten zijn en al die uren zou moeten berekenen die ik in een nest steek...
Afbeelding

So Sweet :I:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Volgens mij zit het hem niet in de prijs, mensen betalen ook goed geld voor een broodfokpup. Volgens mij gaat het meer om de beschikbaarheid en de "vindbaarheid" .
De meeste mensen willen gewoon een leuke hond, hebben de ballen verstand van rassen, shows en fokken en een stamboom zegt ze niks. Als je dan niet eens weet dat er rasverenigingen zijn óf de rasverenigingen hebben hun informatie niet actueel, begin dan maar eens te zoeken. Hoeveel websites zijn er wel niet van "fokkers" die 100 jaar geleden hun laatste nest hadden?
Zoek in die wirwar maar eens iemand die én nu fokt én niet bij eerste mail al afhaakt omdat je het lef hebt om ook naar de prijs te vragen.
Broodfok voldoet aan een behoefte, namelijk snel en zonder gezeur een hond naar keuze krijgen. De ellende die erachter zit wordt genegeerd totdat de pup niet in orde blijkt te zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
dagmar88
Zeer actief

truusje schreef:Van 1 a 2 nesten per jaar verdien ik geen modaal inkomen in ieder geval. Ik kan er een paar duizend aan over houden, mits er niets mis gaat of er maar 1 pup wordt geboren. En als ik dan al helemaal zakelijk zou moeten zijn en al die uren zou moeten berekenen die ik in een nest steek...
Nee, dat is een hobby.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou best een paar duizend euro willen verdienen aan een nestje zelf. Leuk om te hebben dus uurtjes declareren in de prijs vind ik altijd een beetje discutabel.
Sommige mensen zeggen dat ook de ritjes naar shows en het opgroeien van de moederhond erin verwerkt zit. Allemaal best apart want je hebt dan toch gewoon je hond? Mijn honden eten ook en ik kan er niks uit declareren. :engel:

Ik vind het overigens geen enkel probleem dat fokkers 2500 euro voor een pup vragen. Ik koop ze dan alleen dus niet. Ik vind het betalen van zo'n prijs voor een hond bizar veel. Maar een paard kost nog veel meer. Dus het is maar net wat je wil toch?

Als je 1500 euro wil neerleggen voor een paard kan je er ook geen dressuur wedstrijden mee gaan rijden. Dat is bij honden net zo. En voor een leuke bosrit en wat lekker buiten rijden is een paard van 2500 euro prima geschikt. Met honden is het ook zo. Wil je lekker sportief met je hond bezig zijn en heerlijk wandelen en genieten van het beestje dan hoeft je hond je geen cent te kosten. Je kan zo een leuke gratis hond van Marktplaats plukken. Zolang ik de honden voor mijn plezier heb hoef ik dus zeker niet meer dan een 300 euro te hebben om een nieuwe te kopen. :E:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

al dat gezeur dat stamboomhonden zoveel kosten. mijn stamboomhonden hebben mij niks gekost qua aanschaf, daartegen teun, ex asielhond, was 200 euro en jolene de poedel geen stamboom "gewoon marktplaats" was 500 euro. als ik het er voor over heb waarom niet. sommige mensen geven duizenden euro's uit aan apple spullen en andere weer aan andere dingen.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:Volgens mij zit het hem niet in de prijs, mensen betalen ook goed geld voor een broodfokpup. Volgens mij gaat het meer om de beschikbaarheid en de "vindbaarheid" .
De meeste mensen willen gewoon een leuke hond, hebben de ballen verstand van rassen, shows en fokken en een stamboom zegt ze niks. Als je dan niet eens weet dat er rasverenigingen zijn óf de rasverenigingen hebben hun informatie niet actueel, begin dan maar eens te zoeken. Hoeveel websites zijn er wel niet van "fokkers" die 100 jaar geleden hun laatste nest hadden?
Zoek in die wirwar maar eens iemand die én nu fokt én niet bij eerste mail al afhaakt omdat je het lef hebt om ook naar de prijs te vragen.
Broodfok voldoet aan een behoefte, namelijk snel en zonder gezeur een hond naar keuze krijgen. De ellende die erachter zit wordt genegeerd totdat de pup niet in orde blijkt te zijn.

Dat denk ik ook idd.

Maar als mensen een nieuwe Iphone of auto of bed enz willen kopen doen ze ook eerste gedegen onderzoek....welke kwaliteit het produkt heeft of het aan hun eisenpakket voldoet enz. Waarom dan toch zo achteloos met honden?
Afbeelding

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

truusje schreef:
Dat denk ik ook idd.

Maar als mensen een nieuwe Iphone of auto of bed enz willen kopen doen ze ook eerste gedegen onderzoek....welke kwaliteit het produkt heeft of het aan hun eisenpakket voldoet enz. Waarom dan toch zo achteloos met honden?
Omdat voor je iPhone, auto, bed etc vergelijkingssites bestaan waar je gemakkelijk meerdere modellen met elkaar kunt vergelijken en waar ook de minpunten benoemd worden.
Bij honden is dat veel moeilijker. Veel informatie spreekt elkaar tegen, veel websites zijn niet up to date en rasbeschrijvingen zijn vaak nogal 'optimistisch' over de minpunten.

truusje
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Ik zou best een paar duizend euro willen verdienen aan een nestje zelf. Leuk om te hebben dus uurtjes declareren in de prijs vind ik altijd een beetje discutabel.
Sommige mensen zeggen dat ook de ritjes naar shows en het opgroeien van de moederhond erin verwerkt zit. Allemaal best apart want je hebt dan toch gewoon je hond? Mijn honden eten ook en ik kan er niks uit declareren. :engel:

Ik vind het overigens geen enkel probleem dat fokkers 2500 euro voor een pup vragen. Ik koop ze dan alleen dus niet. Ik vind het betalen van zo'n prijs voor een hond bizar veel. Maar een paard kost nog veel meer. Dus het is maar net wat je wil toch?

Als je 1500 euro wil neerleggen voor een paard kan je er ook geen dressuur wedstrijden mee gaan rijden. Dat is bij honden net zo. En voor een leuke bosrit en wat lekker buiten rijden is een paard van 2500 euro prima geschikt. Met honden is het ook zo. Wil je lekker sportief met je hond bezig zijn en heerlijk wandelen en genieten van het beestje dan hoeft je hond je geen cent te kosten. Je kan zo een leuke gratis hond van Marktplaats plukken. Zolang ik de honden voor mijn plezier heb hoef ik dus zeker niet meer dan een 300 euro te hebben om een nieuwe te kopen. :E:
Tuurlijk is dat discutabel...en ik doe dat zeker niet. Maar omdat iemand beweerde dat je met 1 a 2 nestjes per jaar een modaal inkomen er bij kunt verdienen, was mijn reactie als je alles erbij gaat optellen mss wel ja...krijg je wel een belachelijk hoge pup prijs. Het moet wel een beetje leuk blijven natuurlijk...voor beide partijen!

Maar ik neem aan dat jij ook je grenzen hebt waar je een pup afneemt....
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

truusje schreef: Dat denk ik ook idd.

Dat denk ik niet. Ze willen de nieuwste, wat de buurvrouw of een bekend mens heeft of een statusauto en wel meteen.
Precies hetzelfde als met honden.
dagmar88
Zeer actief

truusje schreef: Tuurlijk is dat discutabel...en ik doe dat zeker niet. Maar omdat iemand beweerde dat je met 1 a 2 nestjes per jaar een modaal inkomen er bij kunt verdienen, was mijn reactie als je alles erbij gaat optellen mss wel ja...krijg je wel een belachelijk hoge pup prijs. Het moet wel een beetje leuk blijven natuurlijk...voor beide partijen!

Maar ik neem aan dat jij ook je grenzen hebt waar je een pup afneemt....
Nee. We gaan niet zitten iemanden en al helemaal niet op basis van verkeerd lezen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

dagmar88 schreef:
truusje schreef: Dat denk ik ook idd.

Dat denk ik niet. Ze willen de nieuwste, wat de buurvrouw of een bekend mens heeft of een statusauto en wel meteen.
Precies hetzelfde als met honden.
Dat geldt inderdaad denk ik voor een groot deel van de mensen. Ik heb niks met gadgets of elektronica. Als ik een nieuwe wasmachine of telefoon nodig heb, ga ik echt geen gedegen onderzoek doen hoor, helemaal geen zin in. Ik kijk gewoon wat ik nodig heb en koop dat. Hooguit wil ik nog wel eens kijken of hetzelfde apparaat ergens anders goedkoper is. Bij mijn pup destijds heb ik wel wat meer vooronderzoek gedaan ;-)
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

3 maand voorwaardelijk en 180 uur taakstraf.
https://www.destentor.nl/deventer/live- ... a3522ba8d/
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Vind de prijzen in Nederland nog wel meevallen 15 jaar geleden betaalde ik al 700 euro voor een Duitse Herder met FCI stamboom
tegenwoordig is dit rond de 800 euro

Voor de X mechelaar tegenwoordig tussen de 300 en 400 euro vind ik eerlijk gezegd een koopje .

Kijk je in de USA gaat zo,n X mechelaar zelfde bloedlijnen bedragen gezien tussen de 1500 en 2500 eur0 ,stamboom D-H tussen de 2000 en 3000 pup prijs.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Pemba schreef:3 maand voorwaardelijk en 180 uur taakstraf.
https://www.destentor.nl/deventer/live- ... a3522ba8d/

Belachelijk , zulke praktijken blijven gewoon bestaan met die achterlijk lage straffen hier.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Mizzsylver schreef:https://youtu.be/x8rp1T6g7OQ

Vreselijk :cry:
Ach.. Die angst :( Ik krijg er de rillingen van.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Daarnaast ook een verbod om de komende tijd (Hoe lang staat in dit verslag niet) opnieuw pension te openen.

Dat laatste vind ik echt uitmaken qua strafmaat.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

kipo schreef:Volgens mij zit het hem niet in de prijs, mensen betalen ook goed geld voor een broodfokpup. Volgens mij gaat het meer om de beschikbaarheid en de "vindbaarheid" .
Sommige mensen weten wel van die sites en rasverenigingen. Maar hebben geen geduld. Ze willen op dat moment een pup en waar die vandaan komt vinden ze totaal onbelangrijk. En sommigen zien staan pup prijs ligt tussen 1000 en 1500 euro en gaan dan kijken of het niet goedkoper kan :roll: Er zijn zelfs mensen die pups laten thuis bezorgen "alsof ze pizza bestellen" het interesseert ze dus geen ene fuck waar zo'n hondje vandaan komt. Het moet snel, makkelijk en goedkoop :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”