Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diergeneeskunde als melkkoe
Moderator: moderatorteam
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: Diergeneeskunde als melkkoe
Heb nog niet alles gelezen
We zien t nu omdat je bij de dierenarts gelijk moet aftikken
Maar ga zelf eens naar de dokter of tandarts ...
Nu word dat wel vergoed , maar als je die rekening krijgt sla je soms ook stijl achterover hoor
Ff 1x naar de dokter , je zit langer in de wachtkamer dan dat je bij die man zelf binnen bent
Receptje voor medicatie , kost ook veel geld
Naar de hap omdat je in het weekend je enkelbanden afgescheurd hebt
Fotootje erbij , nog een x terug
Dagje ziekenhuis ivm kleine operatie
Nou ik was toen blij met de ziekenfonds hoor
Dan zijn die dierenarts kosten soms nog een schijntje
Wil niet zeggen dat ik t allemaal goedkoop vind
Want vind dat veel dingen voor veel minder geld kunnen
We zien t nu omdat je bij de dierenarts gelijk moet aftikken
Maar ga zelf eens naar de dokter of tandarts ...
Nu word dat wel vergoed , maar als je die rekening krijgt sla je soms ook stijl achterover hoor
Ff 1x naar de dokter , je zit langer in de wachtkamer dan dat je bij die man zelf binnen bent
Receptje voor medicatie , kost ook veel geld
Naar de hap omdat je in het weekend je enkelbanden afgescheurd hebt
Fotootje erbij , nog een x terug
Dagje ziekenhuis ivm kleine operatie
Nou ik was toen blij met de ziekenfonds hoor
Dan zijn die dierenarts kosten soms nog een schijntje
Wil niet zeggen dat ik t allemaal goedkoop vind
Want vind dat veel dingen voor veel minder geld kunnen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb liever een dierenarts die duurder is maar waar ik vertrouwen in heb en die goed is voor mijn dieren, dan dat ik ga shoppen.
de praktijk waar ik al jaren kom is voor mij betaalbaar en bij vaste klanten doet hij ook niet moeilijk om in termijnen te betalen. ik blijf bij hun omdat ze altijd voor mij klaar staan. afgelopen zondag werd er progesteron geprikt bij een teefje van mij en kwam hij vanuit zijn woonplaats (boven amsterdam) om even bloed te prikken. kostte mij niks extra's .
de praktijk waar ik al jaren kom is voor mij betaalbaar en bij vaste klanten doet hij ook niet moeilijk om in termijnen te betalen. ik blijf bij hun omdat ze altijd voor mij klaar staan. afgelopen zondag werd er progesteron geprikt bij een teefje van mij en kwam hij vanuit zijn woonplaats (boven amsterdam) om even bloed te prikken. kostte mij niks extra's .
- Jackira
- Zeer actief
Het belangrijkste vind ik een dierenarts waar ik in geval van nood snel terecht kan. En ook 's nachts. Bij Buck fietste de dierenarts in z'n pauze langs om Buck thuis in te laten slapen. Zo iemand daar ben ik dan voor eeuwig klant bij, ook al zijn ze iets duurder.
Mijn oudste zoon had twee weken geleden een hele zieke kat van 11 jaar. Twee dagen daarvoor nog bij de dierenarts geweest. En 's avonds klapte de kat helemaal in elkaar en moesten ze met spoed naar de d.a. En hun eigen d.a. waar ze zich altijd scheel betalen, en waar ze een prachtig pand hebben zei dat er geen dierenarts beschikbaar was en deed heel lullig aan de telefoon. Terwijl je met een doodziek dier zit.
Dus een andere dierenarts gezocht en daar is de kat opgenomen en 's nachts overleden. Maar de manier waarop het gegaan is bij hun eigen d.a. is walgelijk. Zo'n dierenarts daar ga ik nooit meer naar toe. Ze zijn later ook nog gebeld met excuses, nou smeer die maar in je haar.
Dus ik kijk naar hoe klantvriendelijk en diervriendelijk ze zijn en dat het dan meer kost maakt me niet uit.
Mijn oudste zoon had twee weken geleden een hele zieke kat van 11 jaar. Twee dagen daarvoor nog bij de dierenarts geweest. En 's avonds klapte de kat helemaal in elkaar en moesten ze met spoed naar de d.a. En hun eigen d.a. waar ze zich altijd scheel betalen, en waar ze een prachtig pand hebben zei dat er geen dierenarts beschikbaar was en deed heel lullig aan de telefoon. Terwijl je met een doodziek dier zit.
Dus een andere dierenarts gezocht en daar is de kat opgenomen en 's nachts overleden. Maar de manier waarop het gegaan is bij hun eigen d.a. is walgelijk. Zo'n dierenarts daar ga ik nooit meer naar toe. Ze zijn later ook nog gebeld met excuses, nou smeer die maar in je haar.
Dus ik kijk naar hoe klantvriendelijk en diervriendelijk ze zijn en dat het dan meer kost maakt me niet uit.
Laatst gewijzigd door Jackira op 17 sep 2019 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Een vriendin van mij gaat naar een 'sjieke', dure dierenarts. Ze had een heel oud konijn waarbij de kiezen ingegroeid waren waardoor hij niet meer kon eten. Haar da heeft haar toen een operatie van 600€ aangesmeerd. Toen het konijn uit narcose kwam, moest mijn vriendin hem onder dwang medicijnen toedienen waarbij ze hem praktisch moest martelen. Uiteindelijk is het diertje een paar dagen later gestorven.
Zo iemand zou mij echt nooit meer terugzien. Dat is geldklopperij ten koste van het dier. Sowieso zou ik mijn hoogbejaarde konijn niet meer een dergelijke operatie laten ondergaan maar dat terzijde.
Zo iemand zou mij echt nooit meer terugzien. Dat is geldklopperij ten koste van het dier. Sowieso zou ik mijn hoogbejaarde konijn niet meer een dergelijke operatie laten ondergaan maar dat terzijde.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik hoorde laatst een verhaal van iemand die 2 berners had laten opereren aan tumoren, eentje was overleden aan complicaties na de operatie (sepsis). Totale kosten... 6000 (!!) euro! Holy fuck. Ik vraag het tegenwoordig altijd vooraf, als het iets anders is dan een prikje of een zalfje of pillen ofzo. Niet eens per se omdat het daar helemaal van afhangt, maar het speelt wel mee. Plus ik vind het gewoon prettig om te weten vooraf. Een tijd terugmoest een van de katten onder het mes voor zijn gebit, heb ik ook verschillende artsen voor gebeld. Als het me 200 euro scheelt kan ik er best voor rijden, zeg maar.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik vind het een vaag verhaal. Je bent wel mans genoeg om een stukkie voor de Volkskrant te tikken maar je laat een bejaarde kat behandelen zonder dat er een diagnose is? En natuurlijk moet er geld worden verdiend door de dierenarts, het is geen liefdadigheid.
Dat dus. De dierenarts heeft ook nog eens niet alleen de kappersschool gedaan, dus mag best meer dan 50 euro per uur verdienen.under the red sky schreef:Ik vind het een vaag verhaal. Je bent wel mans genoeg om een stukkie voor de Volkskrant te tikken maar je laat een bejaarde kat behandelen zonder dat er een diagnose is? En natuurlijk moet er geld worden verdiend door de dierenarts, het is geen liefdadigheid.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Helemaal mee eens!Marion. schreef:Dat dus. De dierenarts heeft ook nog eens niet alleen de kappersschool gedaan, dus mag best meer dan 50 euro per uur verdienen.under the red sky schreef:Ik vind het een vaag verhaal. Je bent wel mans genoeg om een stukkie voor de Volkskrant te tikken maar je laat een bejaarde kat behandelen zonder dat er een diagnose is? En natuurlijk moet er geld worden verdiend door de dierenarts, het is geen liefdadigheid.
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Nee, dat mag niet. Want als ik het niet krijg, mag een ander het ook niet... Anders is het niet eerlijk.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Echt he. Want het is voor dieren dus moet allemaal voor kostprijsBonnie F schreef:Nee, dat mag niet. Want als ik het niet krijg, mag een ander het ook niet... Anders is het niet eerlijk.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nee hoor maar voor een enting €30 of €40 meer vragen mag natuurlijk. Maar dan ga ik wel een deurtje verder. En ook die doet t niet voor de kostprijscrutz schreef:Echt he. Want het is voor dieren dus moet allemaal voor kostprijsBonnie F schreef:Nee, dat mag niet. Want als ik het niet krijg, mag een ander het ook niet... Anders is het niet eerlijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Het belangrijkste voor een DA om wat te verdienen is natuurlijk, dat hij er een gezicht bij kan trekken van: "dat heb je toch wel over voor je lieve hond zeker?"
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Aantal jaren geleden, kat kantje boord. Blaas stond op knappen ivm blaasgruis. Enkele honderden euro's en geen garantie dat alles goed zou gaan. Dus ik als slechte kattenbaas gevraagd of het niet beter zou zijn hem te laten hemelen? Nee zeker niet zeg. Gingen ze niet doen, als ik niet voor operatie wilde betalen zou ik enting kosten moeten betalen en afstandkosten en dan zou hij alsnog geopereerd worden en naar het asiel... Dus.. Andere optie was ombehandeld mee naar huis nemen en hem op een gruwelijke manier dood laten gaan. Naja aangezien hij hier het huis onderzeikt zag ik hem ook niet snel geadopteerd worden. Dus nu leven we al 7 jaar met een kat die ons huis onderzeikt, nog een keer geholpen is aan z'n blaasgruis. En regelmatig met abcessen bij de da zit ivm vechten. Zal je zien dat hij uiteindelijk 27 wordt ofzo..
Andere kat heeft keizersnede gehad moesten we zo'n 700 euro voor betalen, prima. Betaald en alles is goedgekomen met het beestje.
Ouders hadden het met hun oude hondje, beestje had het stikbenauwd en was op. Naar dierenarts 3n aangegeven dat ze op was. Nou zei da, we gaan eerst even foto's maken, waarop ouders vertelden ze is oud en op hoe rot ook. Nee nee eerst foto's, dus foto's gemaakt. Ja zegt de dierenarts, ziet u allemaal vocht hier en hier het is beter haar te laten inslapen... Nou schiet mij maar lek.
Andere kat heeft keizersnede gehad moesten we zo'n 700 euro voor betalen, prima. Betaald en alles is goedgekomen met het beestje.
Ouders hadden het met hun oude hondje, beestje had het stikbenauwd en was op. Naar dierenarts 3n aangegeven dat ze op was. Nou zei da, we gaan eerst even foto's maken, waarop ouders vertelden ze is oud en op hoe rot ook. Nee nee eerst foto's, dus foto's gemaakt. Ja zegt de dierenarts, ziet u allemaal vocht hier en hier het is beter haar te laten inslapen... Nou schiet mij maar lek.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Nanna schreef:Ik ben blij dat mijn dierenarts niet zo is.
Als ik met een hond bij hem kom met de woorden “hij moet ingeslapen worden” dan onderbouw ik dat en overleg eventueel over nog mogelijke behandelingen. Bij Glenn heb ik toen nog wel wat geprobeerd met medicatie maar eigenlijk tegen beter weten in. Een week later was ie dood.
Maar meestal hoort ie mijn verhaal aan, knikt eens en gaat de spuit klaarmaken.
Hier ook , als ik bel vragen ze al niet meer wat er is
Kom maar gelijk af is t eerste wat er gezegd word
Inslapen idem , er word niet gevraagd hoe of wat maar er word gewoon tijd vrij gemaakt en ze komen zsm langs ( gebeurt altijd thuis )
Er word ook niet onnodig gerekt , ze zeggen waar t op staat en dan is t aan jou wat je ermee doet
We komen er niet vaak , maar als we komen doen we t meteen goed
Van die rare extreme gevallen zeg maar
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Dat is met onze DA ook wel zo maar ik heb ook altijd de zelfde die kent mij ondertussen wel.
En alles gaat gewoon in overleg zo hoort het ook vind ik
En alles gaat gewoon in overleg zo hoort het ook vind ik
- Gittje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Tegenwoordig heb je toch vaak dierenartsen die minder op gezond verstand behandelen en direct bijkomende onderzoekingen voorstellen.
Onze DA weet het intussen, als hij die kant op gaat, moet hij ons toch uitleggen waarom hij dit nodig acht. Zelfde voor operaties trouwens, waarbij wij duidelijk naar de pro & de contra vragen gezien bepaalde operaties een twijfelachtige postoperatieve prognose hebben en soms kunnen leiden tot extra complicaties.
Onze DA weet het intussen, als hij die kant op gaat, moet hij ons toch uitleggen waarom hij dit nodig acht. Zelfde voor operaties trouwens, waarbij wij duidelijk naar de pro & de contra vragen gezien bepaalde operaties een twijfelachtige postoperatieve prognose hebben en soms kunnen leiden tot extra complicaties.
Laatst gewijzigd door Gittje op 25 sep 2019 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.