Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spugen van Farmfood
Moderator: moderatorteam
- ~Kimske
- Actief
Spugen van Farmfood
Hai! Ik heb Max sinds een week op FF, en hij vindt t heerlijk, maar hij geeft erg veel over de laatste tijd, vooral heel veel slijm... Toen hij nog Royal canin kreg had hij dit niet. Hij vond RC echt niet lekker, vandaar dat ik ben overgestapt. Is dit normaal de eerste tijd?? Ook lijkt het dat hij een beetje afgevallen is, dus ik geef hem nu meer, verdeeld over 3 porties per dag..

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mijn grote honden verdragen ook FarmFood niet. 's Morgens vond ik de kamer vol met braaksel. Ik heb ze toen ontwormd, maar dat hielp niet. Nu staat alleen Borg op FF die verdraagt weer alleen dat. 

Laatst gewijzigd door Sjalot op 04 apr 2004 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte

- ~Kimske
- Actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- ~Kimske
- Actief
- ~Kimske
- Actief
- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja, Nika spuugde ook op FF. De brok was te zwaar voor haar, ze gaf regelmatig wat maagzuur op. Periodes vers geven hielpen steeds wel tijdelijk, maar uiteindelijk ben ik overgestapt op een ander voer.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- ~Kimske
- Actief
heb je ook 1 week een complete diepvriesvleesvoeding geven voordat je over schakelde naar FF?~Kimske schreef:Heb zojuist weer een zak gehaald, de dierenwinkel adviseerde mij het nog even aan te kijken, omdat Max frolic gewend is, kan het zijn dat hij echt giga moet wennen aan dit eten... We kijken het nog even aan..
misschien dat je dat anders is kan proberen (als je dat nog niet hebt gedaan natuurlijk

- ~Kimske
- Actief
misschien dat eerst proberen.~Kimske schreef:Dat heb ik niet gedaan, THNX!
is en goed voor de darmen en het maagzuur wordt sterker, waardoor de brokken beter kunnen gaan vallen.
ga anders ff naar de site van FF, staan veel documenten om goed overstappen naar deze brok

wel een vleesmerk nemen waar ook vuile pens inzit (rodi/ energique/ ahv/bibi/ carnibest/prins/ duck en dan natuurlijk wel zorgen dat je ene complete variant hebt.
- ~Kimske
- Actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
ik voer zelf de honden cavom, maar ff is daarmee wel te vergelijken.
het is namelijk zo dat de brokken van cavom wat meer vet bevatten en daar kunnen honden van gaan spugen, door er karnemelk overheen te doen worden de vetten wat geneutraliseerd en gaan ze er niet van spugen.
zo kunnen ze langzaam aan de brokken wennen.
en dit helpt echt
het is namelijk zo dat de brokken van cavom wat meer vet bevatten en daar kunnen honden van gaan spugen, door er karnemelk overheen te doen worden de vetten wat geneutraliseerd en gaan ze er niet van spugen.
en dit helpt echt
- ~Kimske
- Actief
heb nou me vriezer al vol liggen met hartjes e.daschra schreef:ik voer zelf de honden cavom, maar ff is daarmee wel te vergelijken.
en dit helpt echt

met hartjes~Kimske schreef:heb nou me vriezer al vol liggen met hartjes e.daschra schreef:ik voer zelf de honden cavom, maar ff is daarmee wel te vergelijken.
en dit helpt echt![]()

een complete diepvriesvleesvoeding had je beter kunnen nemen

die zijn compleet en daar zit pens in.
rodi heeft ook complete merken

+ in de complete merken zitten alle vitamines, mineralen, etc.
nu zal het in ene week niet zo'n vaart lopen dat er tekorten ontstaan, maar had voor jezelf een stuk makkelijker geweest

qyan krijgt 25 gram vlees per kg lichaamsgewicht, (dus dat is ongeveer 800 gram per dag) maar dat is van een vleesvoeding.
hartjes en pens, zit er veel vet aan de hartjes of zijn het hartkes zonder het vet eraan?
dus hoeveel je van gewoon vlees moet geven durf ik je niet te zeggen
- ~Kimske
- Actief
ja maar je zei pens van rodi toch?~Kimske schreef:hartjes e.d zei ik he, ligt ook pens, en weet ik wat meer in de vriezer, ook rodi hoor...
die is niet compleet, wordt wel heel veel pens samen met d pens in je vriezer

maar maakt niet uit hoor, is wel erg goed voor de darmen
maar je gaat dus een weekje samenstellen eigenlijk

wat heb je allemaal precies liggen?
wat je ook nog op de kop zou kunnen tikken, om het wat vollediger te maken en iets meer af te wisselen is kippengehakt en rundergehakt (spiervlees en wat vetter, dus ook een voller gevoel en wat meer afwisseling, als je dat nog niet hebt liggen