Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brok voor Dol

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Brok voor Dol

Ongelezen bericht door Pepie »

Ze heeft net een maagdarminfectie achter de rug. Da adviseerde om haar op alleen brok te zetten.
Nu twijfel ik want zie door de bomen het bos niet meer. Welke vinden jullie het beste passen? Ze gaat ook Renske ernaast krijgen
https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... ept/117501
https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... ept/117502
Oh gewoon dlg visbrok?
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Brok voor Dol

Ongelezen bericht door veertje »

Wat kreeg ze eerst dan?
Soeb88
Zeer actief

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Waarom alleen brok? Is de DA wel voor vers?
Pepie
Zeer actief

Eerst kreeg ze vers en soms ook met brok
Da wil haar van vers af ..ga ik ook doen dus nu op zoek naar de juiste brok.
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Welke redenen heeft de DA om haar van vers af te willen? Dat is wel belangrijk om te weten wat die juiste brok dan wel zou moeten hebben :wink:
Pepie
Zeer actief

veertje schreef:Welke redenen heeft de DA om haar van vers af te willen? Dat is wel belangrijk om te weten wat die juiste brok dan wel zou moeten hebben :wink:
Bacteriën en ik vond zelf dat ze het niet meer goed kan verdragen. of minder goed moet ik zeggen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als ze het er zelf niet meer goed op doet dan is het misschien wel een strak plan, maar wat vind je belangrijk in een brok, geperrst, gebakken, wil je nog wat extra, voor gewrichten of zo.. je kunt met brok alle kanten op, je kunt ook naar een plaatselijk bedrijf allemaal kleine zakjes halen en kijken wat ze lekker vind en wat de ontlasting er op doet.. dan weet je wat
Soeb88
Zeer actief

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Ik was altijd tevreden met Natrual Health, ik weet niet of deze nog bestaat, maar deze bestond geloof k uit 95 vlees en 5% uit rijst. Ik had een hond met een gevoelige maag, met als resultaat als hij andere dingen kreeg aan de race raakte of begon te spugen en vol rode huid zat. (Blauwe staff). Dit was de enige die t goed deed.
veertje
Zeer actief

Laten we het punt van de DA maar even vergeten :wink: Maar als je zelf denkt dat ze het niet meer zo goed kan verdragen, dan valt het te proberen of brok beter gaat. Maar hoe lang geleden heeft ze die maag/darminfectie gehad? Ik zou denk ik eerst weer wat stabiliteit terug willen in die darmen voor ik grote omschakelingen in voer zou gaan doen. Als het nog maar kortgeleden is zou ik nog even vlees doorvoeren, wat vaker pens(mix) erbij geven en zorgen dat die darmen weer kunnen herstellen. Je kan daarna wat Renske introduceren en wat vaker een brok maaltijd, maar zo'n omschakeling als de darmen net platgelegen hebben, is niet het goede uitgangspunt om een geschikte brok te vinden.
Pepie
Zeer actief

S@ndr@ schreef:als ze het er zelf niet meer goed op doet dan is het misschien wel een strak plan, maar wat vind je belangrijk in een brok, geperrst, gebakken, wil je nog wat extra, voor gewrichten of zo.. je kunt met brok alle kanten op, je kunt ook naar een plaatselijk bedrijf allemaal kleine zakjes halen en kijken wat ze lekker vind en wat de ontlasting er op doet.. dan weet je wat
Ik zou naar het vleesaandeel kijken en geen vulmiddelen enz. Maar ik ben een beetje geschrokken van die infectie. Ze krijg nu ook maagbeschermers.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

veertje schreef:Laten we het punt van de DA maar even vergeten :wink: Maar als je zelf denkt dat ze het niet meer zo goed kan verdragen, dan valt het te proberen of brok beter gaat. Maar hoe lang geleden heeft ze die maag/darminfectie gehad? Ik zou denk ik eerst weer wat stabiliteit terug willen in die darmen voor ik grote omschakelingen in voer zou gaan doen. Als het nog maar kortgeleden is zou ik nog even vlees doorvoeren, wat vaker pens(mix) erbij geven en zorgen dat die darmen weer kunnen herstellen. Je kan daarna wat Renske introduceren en wat vaker een brok maaltijd, maar zo'n omschakeling als de darmen net platgelegen hebben, is niet het goede uitgangspunt om een geschikte brok te vinden.
Ze zit nu nog op de rijst met kip. Vandaag de eerste dag dat ik er wat Renske heb bijgedaan.
Ik wil langzaam overschakelen maar zit mij te verdiepen in de brok.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja ik zou even kijken welke brok ze dan wel verdraagt.. dat is maat werk denk ik :wink: Dol bepaald, :wink: samen met jou natuurlijk, maar waar gaat ze goed op lijkt me belangrijker dan de ingrediënten lijst, hoewel dat wel t eerste is waar je naar kijkt bij aan koop.. maar t lijkt me zo jammer als je een grote zak koopt.. omdat de ingrediënten je aan staan en t valt nog niet helemaal lekker ..
Pepie
Zeer actief

S@ndr@ schreef:tja ik zou even kijken welke brok ze dan wel verdraagt.. dat is maat werk denk ik :wink: Dol bepaald, :wink: samen met jou natuurlijk, maar waar gaat ze goed op lijkt me belangrijker dan de ingrediënten lijst, hoewel dat wel t eerste is waar je naar kijkt bij aan koop.. maar t lijkt me zo jammer als je een grote zak koopt.. omdat de ingrediënten je aan staan en t valt nog niet helemaal lekker ..
Ik zit met die maag/ darm in mijn maag :goeie:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Ik ga die Bosch senior doen en Renske erbij geven.
Zit weinig vlees in , maar het gaat mij nu puur om die maag en darmen.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik heb hier ook 1 hond met zeer gevoelige darmen door darmverkleving. Vlees gaat inderdaad niet goed bij hem en ik moet trouwens ook opletten met (harde) kauwsnacks.
Ik geef ondertussen verschillende soorten brokken die wel goed gaan soms gemengd soms met elkaar afgewisseld, ook aangevuld met renske of eigen tafelrestjes voor variatie. Wolfsblut ben ik erg tevreden over en ook een paar soorten van Alsa Nature (struisvogel, hert).

Succes met Dol hopelijk vinden jullie de juiste voeding voor haar!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sorry, had niet meer gereageerd, 1000 dingen tegelijk aan het doen ;)

De keuze is reuze, er zijn zo veel goede brokken, graanvrij of niet.

Nutrivet inne en nutro wild frontier zijn hier favoriet. Je kunt ook kijken naar purizon en wolf of wilderness.
Opti life is niet graanvrij, wel goed verteerbaar.
Pepie
Zeer actief

https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... ept/117501
Ik heb deze gekozen omdat ik het goed vind klinken voor de oudere hond met deze klachten.
Vleesaandeel is weinig maar wil er Renske bijgeven.
Ze is er nog niet hoor en ik doe ook rustig aan. Nu aan de rijst met Renske.
Ik ben echt geschrokken en zij heeft een goede optater gehad.
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Met maagbeschermers wordt het sowieso afgeraden om vers vlees te geven ivm het omlaag brengen van de zuurtegraad van de maag. Mijn hond die altijd vers heeft gegeten en nu ivm haar maag geen vers meer mag eten doet het heel goed op Celtic Connection. Het is niet goedkoop maar ze doen het er zo goed opdat ik het ervoor over heb.
Pepie
Zeer actief

suzan25 schreef:Met maagbeschermers wordt het sowieso afgeraden om vers vlees te geven ivm het omlaag brengen van de zuurtegraad van de maag. Mijn hond die altijd vers heeft gegeten en nu ivm haar maag geen vers meer mag eten doet het heel goed op Celtic Connection. Het is niet goedkoop maar ze doen het er zo goed opdat ik het ervoor over heb.
Maar in Renske zitten toch geen bacteriën meer?
Is gestoomd. Dol is een teef van ruim tien jaar dus ik heb ook gekeken naar de oudere hond.
Afbeelding
suzan25
Zeer actief

Pepie schreef:
suzan25 schreef:Met maagbeschermers wordt het sowieso afgeraden om vers vlees te geven ivm het omlaag brengen van de zuurtegraad van de maag. Mijn hond die altijd vers heeft gegeten en nu ivm haar maag geen vers meer mag eten doet het heel goed op Celtic Connection. Het is niet goedkoop maar ze doen het er zo goed opdat ik het ervoor over heb.
Is gestoomd. Dol is een teef van ruim tien jaar dus ik heb ook gekeken naar de oudere hond.
Klopt helemaal dat Renske gewoon mag. Ik geef ook blik of van die houdbare worsten erdoorheen.
Maar bij andere adviezen stond toch iets van pens geven en dat wordt echt afgeraden in combinatie met een maagbeschermer.
Pepie
Zeer actief

suzan25 schreef:
Pepie schreef:
Klopt helemaal dat Renske gewoon mag. Ik geef ook blik of van die houdbare worsten erdoorheen.
Maar bij andere adviezen stond toch iets van pens geven en dat wordt echt afgeraden in combinatie met een maagbeschermer.
Oudere hond
Maag darm gevoelig
Daar heb ik op gezocht. Ik zie brokken voorbij komen waarvan ik geeneens wist dat ze bestonden :LOL:
Op het vleespercentage na lijkt mij dit een geschikte brok. Dan vul ik dit aan met Renske en gekookte kip voor de dierlijke eiwitten.
Verder ga ik niks meer geven. Ze heeft vanmorgen haar eerste ontlasting gehad die richting normaal gaat. Stapje voor stapje schakel ik over. Morgen komt de brok maar hou haar nog even op rijst met Renske ... dan daarna de brok beetje bij beetje erbij.
Strak plan of niet?
Afbeelding
suzan25
Zeer actief

Pepie schreef:
suzan25 schreef:
Pepie schreef:
Oudere hond
Maag darm gevoelig
Daar heb ik op gezocht. Ik zie brokken voorbij komen waarvan ik geeneens wist dat ze bestonden :LOL:
Op het vleespercentage na lijkt mij dit een geschikte brok. Dan vul ik dit aan met Renske en gekookte kip voor de dierlijke eiwitten.
Verder ga ik niks meer geven. Ze heeft vanmorgen haar eerste ontlasting gehad die richting normaal gaat. Stapje voor stapje schakel ik over. Morgen komt de brok maar hou haar nog even op rijst met Renske ... dan daarna de brok beetje bij beetje erbij.
Strak plan of niet?
Ik ben natuurlijk geen voedingsdeskundige maar voor mijn hond werkt het, redelijk. Ik heb het opgegeven dat het altijd 100% goed moet gaan. Soms heeft ze nog steeds last van haar maag, darmen maar gelukkig veel minder dan voorheen. Ik hoop dat dat voor jouw hond ook gaat gelden!
Pepie
Zeer actief

Dank je wel.
:ok:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Tot nu toe ben ik super tevreden :cheer:
Goede ontlasting en een mooie glimmende vacht :cheer:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ruby had vorig jaar een infectie toen zei de DA ook geef maar geen vers meer, maarja dan gaat madam niet meer eten en ja er was niet veel over van haar.
Dus eigenwijs als ik ben heb ik haar gewoon na een paar dagen weer op vers gezet en krijgt ze voor haar darmen telkens wat melkkefir, wel de zelfgemaakte wand dat is de winkel is vaak nep.
Ze is weer voller geworden en geen bloedspuwende darmen meer eff afkloppen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

twinkeltje schreef:Ruby had vorig jaar een infectie toen zei de DA ook geef maar geen vers meer, maarja dan gaat madam niet meer eten en ja er was niet veel over van haar.
Dus eigenwijs als ik ben heb ik haar gewoon na een paar dagen weer op vers gezet en krijgt ze voor haar darmen telkens wat melkkefir, wel de zelfgemaakte wand dat is de winkel is vaak nep.
Die van Arla schijnt wel echt te zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
twinkeltje
moderator

malinois schreef:
twinkeltje schreef:Ruby had vorig jaar een infectie toen zei de DA ook geef maar geen vers meer, maarja dan gaat madam niet meer eten en ja er was niet veel over van haar.
Ja zou kunnen maar ik denk dat de meeste fabriek melkkefir weinig levende bacterie bezit.
En ik maakte het al zelf dus dat scheelt vind ik ook veel lekkerder
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

twinkeltje schreef:
malinois schreef:
Ja zou kunnen maar ik denk dat de meeste fabriek melkkefir weinig levende bacterie bezit.
En ik maakte het al zelf dus dat scheelt vind ik ook veel lekkerder
Ik geef t de honden, die van Arla. Af en toe drink ik zelf ook een glas mee. Zelf maken heb ik weleens over gelezen maar nog nooit gedaan

https://moniquevandervloed.nl/hoe-echt-is-arla-kefir/
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
twinkeltje
moderator

Echt super makkelijk weckpot kefir erin melk erop en dan laten staan, na tussen de 24 of 48 uur afgieten koelen en drinken maar
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Ik ga geen vers geven.
Ze heeft maagbeschermers en ik ga niet lopen gokken.
Ze doet het super op deze brok alleen is hij nu niet voorradig :gvd:
Daar baal ik stevig van.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”