Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help, mijn Hollanderpup wil niet wandelen aan de lijn!
Moderator: moderatorteam
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Re: Help, mijn Hollanderpup wil niet wandelen aan de lijn!
trouwens in het pikkedonker een jonge pup los laten in de veronderstelling dat er niemand in de buurt is, is toch vragen om problemen,
je kunt niets zien/overzien, als hij om de een of andere reden in paniek zou raken en weg zou rennen, kun je hem niet volgen,
ik loop ook vaak over een pad wat momenteel rond een maisveld gaat, zolang ik niet kan zien wat er zich achter bevindt komt de hond niet van de lijn,
pas als ik weer overzicht heb, gaat de lijn eraf,
je kunt niets zien/overzien, als hij om de een of andere reden in paniek zou raken en weg zou rennen, kun je hem niet volgen,
ik loop ook vaak over een pad wat momenteel rond een maisveld gaat, zolang ik niet kan zien wat er zich achter bevindt komt de hond niet van de lijn,
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Je hond kan nú niet los. Logisch want daar heeft ze de leeftijd voor. Ook heeft ze de leeftijd om haar dat nu aan te leren.Hammetime schreef:Mijn hond stormt graag op andere honden af en/of mensen, zodoende zie ik me genoodzaakt haar altijd aangelijnd uit te laten, tot grote ergernis van mij en de hond. Lopen aan de lijn blijft een drama, ondanks dat het even beter leek te gaan. Om haar toch los te laten lopen ga ik sinds een tijdje wel eens met haar door het park als het pikkedonker is. Dat ging een paar keer goed, tot zonet. Ik waande me alleen met Benthe en zie opeens een jongen met een grote hond die Benthe ook zag. Voordat ik haar kon aanlijnen rende ze er keihard op af en negeerde mijn commando's. Vervolgens sprong ze op en neer en draaide rondjes om de hond en zijn eigenaar heen en liet zich niet meer door mij pakken. Levensgevaarlijk en heel vervelend! Na een paar minuten kon ik haar pas bij de halsband krijgen en haar weer aanlijnen. Ik bood mijn verontschuldigingen aan en gelukkig was de eigenaar een rustige man die er geen punt van maakte. Desondanks kan ik dus nooit ergens mijn hond loslaten, want ze stormt altijd wel op iemand af. Jammer maar het is niet anders.
Bijna al mijn puppen liepen de 1ste weken dat ik ze had los tot ze stoerder werden en de wereld gingen verkennen.
Toen ze 4 maanden waren liepen ze niet los in een prikkelrijke omgeving. Maar wel daar waar ik 1000% overzicht had. Want dan kan ik ze leren om betrouwbaar los te lopen en betrouwbaar hier te komen.
Dus zoek een plek op waar je mensen en honden van heinde en verre aan kunt zien komen en laat haar daar los. Zakken vol met worst, kaas en ander lekkers mee en leer haar daar betrouwbaar bij je te komen. Dus steeds ff tussendoor Bente hierrrr, kaas of worst erin en weer door. Leer haar ook dat ze met je kan rennen, spelen en gek doen, kortom kweek ook buiten een goed band. Ik ging daarvoor altijd naar een kanaal, geen zijwegen, geen parallelwegen, kortom kilometers zicht, ogen voor en achter en een stipje in de verte is aanlijnen.
Zorg dat ze niet de kans krijgt om naar mensen of honden te rennen elke keer dat haar dat lukt begin je namelijk weer op 0.
Als je in de stad loopt of in het park kun je aan de lijn met haar oefenen door aandacht te vragen als er een mens of hond aan komt. Leer haar dat Let Op betekend dat ze iets lekkers krijgt als ze je aankijkt. Ook hiermee begin je in een prikkelarme omgeving en dat bouw je uit naar de straat en het park. Zodat de andere mensen en honden steeds minder interessant en jij steeds interessanter wordt.
Als je het op deze manier consequent doorzet krijg je een betrouwbaar loslopende hond.
Een herder is graag met en voor zijn baas bezig, zo moeilijk is het niet om ze dit aan te leren.
Gr. Aniek

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Gelukkig staat er veel en niet alleNanna schreef:Hammetime schreef:Voordat ik haar kon aanlijnen rende ze er keihard op af en negeerde mijn commando's.![]()
Onderhand begin ik te geloven dat veel herderbazen die hele hond alleen maar hebben om te overheersen omdat ze thuis of op de zaak geen ene fuck te vertellen hebben. Met je ‘commando’s’.
Tegen een pup van nog geen half jaar

- Nevache
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
- Aantal honden: 5
Oh, vandaar dat ik me niet aangesproken voelde 

- Hammetime
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Mijn god, wat zijn sommige gebruikers hier toch een zielige figuren. Indien ik een overheersend type ben dat toch niks wil aannemen, bespaar je dan gaarne de moeite en frustratie. Er zijn genoeg andere topics. Succes!
Dank voor je reactie, hier kan ik wat mee!Budkes schreef:Je hond kan nú niet los. Logisch want daar heeft ze de leeftijd voor. Ook heeft ze de leeftijd om haar dat nu aan te leren.Hammetime schreef:Mijn hond stormt graag op andere honden af en/of mensen, zodoende zie ik me genoodzaakt haar altijd aangelijnd uit te laten, tot grote ergernis van mij en de hond. Lopen aan de lijn blijft een drama, ondanks dat het even beter leek te gaan. Om haar toch los te laten lopen ga ik sinds een tijdje wel eens met haar door het park als het pikkedonker is. Dat ging een paar keer goed, tot zonet. Ik waande me alleen met Benthe en zie opeens een jongen met een grote hond die Benthe ook zag. Voordat ik haar kon aanlijnen rende ze er keihard op af en negeerde mijn commando's. Vervolgens sprong ze op en neer en draaide rondjes om de hond en zijn eigenaar heen en liet zich niet meer door mij pakken. Levensgevaarlijk en heel vervelend! Na een paar minuten kon ik haar pas bij de halsband krijgen en haar weer aanlijnen. Ik bood mijn verontschuldigingen aan en gelukkig was de eigenaar een rustige man die er geen punt van maakte. Desondanks kan ik dus nooit ergens mijn hond loslaten, want ze stormt altijd wel op iemand af. Jammer maar het is niet anders.
Bijna al mijn puppen liepen de 1ste weken dat ik ze had los tot ze stoerder werden en de wereld gingen verkennen.
Toen ze 4 maanden waren liepen ze niet los in een prikkelrijke omgeving. Maar wel daar waar ik 1000% overzicht had. Want dan kan ik ze leren om betrouwbaar los te lopen en betrouwbaar hier te komen.
Dus zoek een plek op waar je mensen en honden van heinde en verre aan kunt zien komen en laat haar daar los. Zakken vol met worst, kaas en ander lekkers mee en leer haar daar betrouwbaar bij je te komen. Dus steeds ff tussendoor Bente hierrrr, kaas of worst erin en weer door. Leer haar ook dat ze met je kan rennen, spelen en gek doen, kortom kweek ook buiten een goed band. Ik ging daarvoor altijd naar een kanaal, geen zijwegen, geen parallelwegen, kortom kilometers zicht, ogen voor en achter en een stipje in de verte is aanlijnen.
Zorg dat ze niet de kans krijgt om naar mensen of honden te rennen elke keer dat haar dat lukt begin je namelijk weer op 0.
Als je in de stad loopt of in het park kun je aan de lijn met haar oefenen door aandacht te vragen als er een mens of hond aan komt. Leer haar dat Let Op betekend dat ze iets lekkers krijgt als ze je aankijkt. Ook hiermee begin je in een prikkelarme omgeving en dat bouw je uit naar de straat en het park. Zodat de andere mensen en honden steeds minder interessant en jij steeds interessanter wordt.
Als je het op deze manier consequent doorzet krijg je een betrouwbaar loslopende hond.
Een herder is graag met en voor zijn baas bezig, zo moeilijk is het niet om ze dit aan te leren.
- Hammetime
- Zeer actief
Ik weet niet waar jij je honden hebt hoor, maar als ik overheersend ben tegen Benthe dan ben ik dat ook thuis. Met je pseudo-psychologie, trut.Nanna schreef:Hammetime schreef:Voordat ik haar kon aanlijnen rende ze er keihard op af en negeerde mijn commando's.![]()
Onderhand begin ik te geloven dat veel herderbazen die hele hond alleen maar hebben om te overheersen omdat ze thuis of op de zaak geen ene fuck te vertellen hebben. Met je ‘commando’s’.
- Hammetime
- Zeer actief
Ze is uiteindelijk pappies grote meid wel. Goed, ik probeer het en als het werkt krijg je je credits.fes/lou schreef:Ik vind het trouwens wel jammer dat je het gelijk afwijst...
Zo moeilijk is dat toch niet om eerst uit te proberen?
Desnoods in de tuin. Gewoon heel blij roepen en als ze komt heel blij roepen dat ze de knapste pup ter wereld is en pappie grote meid, en daarbij knuffel je dr plat en geef je haar een snoepje...
Zo moeilijk is het allemaal niet, en als het werkt hoef je het niet op het forum te vermelden als je niet wilt..
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee jij moet zorgen dat jij leuker bent dan die andere hond. En ja dat kan hoor... moet je wel iets vinden wat veel leuker is. Even creatief zijn en vooruit denken.Hammetime schreef:Och daar komen de verwijten alweer van de kenners. Ik moet mijn pup zeker laten bijten door een grote hond.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
*kuch*Nanna schreef:Hammetime schreef:Voordat ik haar kon aanlijnen rende ze er keihard op af en negeerde mijn commando's.![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is nou t enige moment dat ze niet los gaan hierLanavandevledders schreef:trouwens in het pikkedonker een jonge pup los laten in de veronderstelling dat er niemand in de buurt is, is toch vragen om problemen,

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoef geen credits joh, ik probeerde je alleen te helpen.. Doe toch niet zo stronteigenwijs...
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Mijn pup kan ook niet los. Afgelopen zondag was ik hem nog kwijt. Commando's roepen heeft geen zin, het enige wat ze dan leren, is dat ze commando's kunnen negeren.
Dus ja, ik stond in de stromende regen te wachten tot pup uiteindelijk toch maar eens bedacht terug te keren. Dat leverde hem trouwens niets op. Niets positief, niets negatief ook niet.
Met een hoog stemmetje kirren lukte op dat moment ook niet, hij had een veel leukere activiteit te doen
Ik zal het maar bij herders houden geloof ik, want ben ook maar een beroerde baas 
Dus ja, ik stond in de stromende regen te wachten tot pup uiteindelijk toch maar eens bedacht terug te keren. Dat leverde hem trouwens niets op. Niets positief, niets negatief ook niet.

Met een hoog stemmetje kirren lukte op dat moment ook niet, hij had een veel leukere activiteit te doen

- Hammetime
- Zeer actief
Lol en ben je ook zo stronteigenwijs!maart schreef: Met een hoog stemmetje kirren lukte op dat moment ook niet, hij had een veel leukere activiteit te doenIk zal het maar bij herders houden geloof ik, want ben ook maar een beroerde baas

- Hammetime
- Zeer actief
Hoe dik is die plaat voor je kop? Ik hoef je hulp niet.fes/lou schreef:Ik hoef geen credits joh, ik probeerde je alleen te helpen.. Doe toch niet zo stronteigenwijs...
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Tjemig, wat een reactieHammetime schreef:Hoe dik is die plaat voor je kop? Ik hoef je hulp niet.fes/lou schreef:Ik hoef geen credits joh, ik probeerde je alleen te helpen.. Doe toch niet zo stronteigenwijs...

Als ik jouw reactie lees, wil je eigenlijk geen raad...... apart

- Nevache
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Eindigde jijzelf je openingspost niet met "Wie kan mij helpen?" .....????Hammetime schreef:Hoe dik is die plaat voor je kop? Ik hoef je hulp niet.fes/lou schreef:Ik hoef geen credits joh, ik probeerde je alleen te helpen.. Doe toch niet zo stronteigenwijs...
Als je vervolgens schopt en scheldt tegen een ieder die je van advies wil dienen, dan maak je een antwoord op je eigen vraag wel erg onmogelijk, Hammetime.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat de plaat voor mijn kop een stuk minder dik is dan die van jou....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Wat verwacht je eigenlijk van een pup van 4 maanden? Toevallig zat er bij mij met trainen ook een herder pup die allerlei problemen zou hebben. Terwijl er niks mis was met het hondje, ook niet met de baasjes trouwens. Alleen waren de verwachtingen totaal anders. Ik denk dat het daar toch wel snel mis gaat. Een herder is wel gefokt lijkt mij op waakzaamheid. Dan is het toch niet zo gek dat ze op elke prikkel reageren?
Mijn border collie pup heeft de neiging om op blaffende honden te reageren door er meteen op af te rennen, als een soort hooligan. Die loopt op plekken los waar het kan. Ik probeer het niet allemaal te ontwijken, immers moet hij het allemaal ook nog leren. Andere hond betekend hier koekjes zoeken. Of pup nou blaft, mij aan kijkt of niks zal doen. Hij moet het immers nog leren.
Als je het vervelend vind dat ze naar elke hond toe rent, zoek dan een gebied op waar het geen drama is als ze het wel doet. Er zijn altijd wel plekken waar alles door elkaar heen loopt, zonder incidenten.
Mijn border collie pup heeft de neiging om op blaffende honden te reageren door er meteen op af te rennen, als een soort hooligan. Die loopt op plekken los waar het kan. Ik probeer het niet allemaal te ontwijken, immers moet hij het allemaal ook nog leren. Andere hond betekend hier koekjes zoeken. Of pup nou blaft, mij aan kijkt of niks zal doen. Hij moet het immers nog leren.
Als je het vervelend vind dat ze naar elke hond toe rent, zoek dan een gebied op waar het geen drama is als ze het wel doet. Er zijn altijd wel plekken waar alles door elkaar heen loopt, zonder incidenten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik ben ook nog steeds door scha en schande aan het leren in alle gevalHammetime schreef:Lol en ben je ook zo stronteigenwijs!maart schreef: Met een hoog stemmetje kirren lukte op dat moment ook niet, hij had een veel leukere activiteit te doenIk zal het maar bij herders houden geloof ik, want ben ook maar een beroerde baas

Ik ben ook niet te beroerd om de fouten in mij en mijn honden te kunnen zien en toe te geven. Ja, de rest van het forum heeft over het algemeen perfecte honden die naar pepermuntruikende scheten laten en geen stap verkeerd zetten maar ook dat heb je maar gewoon te geloven en voor waar aan te nemen.
Toch kan het geen kwaad af en toe eens naar iemand anders te luisteren en vervolgens na te denken over wat er gezegd is. Soms werkt iets dat iemand zegt wel namelijk.
En dan heb je een volgende pup en werkt dat totaal niet meer. Maar dat maakt het net allemaal zo interessant.
Ik heb ook maar herdertjes maar toch stellen ze me vaak zat voor uitdagingen. Het is geen schande die uitdaging aan te gaan icm meningen van een ander.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Hammetime schreef:Ik weet niet waar jij je honden hebt hoor, maar als ik overheersend ben tegen Benthe dan ben ik dat ook thuis. Met je pseudo-psychologie, trut.Nanna schreef:Hammetime schreef:Voordat ik haar kon aanlijnen rende ze er keihard op af en negeerde mijn commando's.![]()

Fenneke en Baloe

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Je klinkt wel als een gezelligerd 

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Je hebt iig talent om mensen tegen je in het harnas te jagen. Je snapt toch wel als je gaat trainen dat mensen je dan ook tips gaan geven he?
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Keetje is bijna 2 en bij haar zat het commando hier er prima in. Helaas heeft ze me de afgelopen weken een paar keer een dikke middelvinger gegeven. Dus het kan zomaar zijn dat bepaalde commando's ook al ze er eenmaal inzitten weer even opnieuw wat aandacht verdienden.Mellow schreef:Zo ben ik Bobo (jack russel pup van 4 maand) aan het leren dat ik de allerleukste ben.fes/lou schreef:Ik vind het trouwens wel jammer dat je het gelijk afwijst...
Zo moeilijk is dat toch niet om eerst uit te proberen?
Desnoods in de tuin. Gewoon heel blij roepen en als ze komt heel blij roepen dat ze de knapste pup ter wereld is en pappie grote meid, en daarbij knuffel je dr plat en geef je haar een snoepje...
Zo moeilijk is het allemaal niet, en als het werkt hoef je het niet op het forum te vermelden als je niet wilt..
Niet dat dat altijd werkt want aan de lijn stuitert ze vaak nog alle kanten op richting mensen en andere honden en los vliegt ze er ook heen.
De ene keer komt ze terug op mijn Jaaaaaa puppie! Hier heb ik sssnoepjess!
En de volgende keer besta ik niet eens.![]()
![]()
Het blijft aanleren Hammetime..en dat gaat met stappen en niet in 1x.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Omdat het een herder is want die worden gehoorzaam geboren
Toch

Toch

Fenneke en Baloe

Ach het is gewoon zo'n vent die tegen iedereen die hij tijdens het uitlaten tegenkomt vertelt dat hij een herder uit úiterst heftige werklijnen heeft. "Te heftig voor de gewone man, maar ik kan het aan, mij is het toevertrouwd.".
Vervolgens is er van enige vorm van -consequente- training of interesse in de oorzaak van bepaald gedrag geen sprake, maar vooruit. Dat stelt niks voor, da's alleen maar de basis. Ik snap niet dat er nog advies gegeven wordt, het is lief bedoeld maar het wordt direct door de plee gespoeld want ergens in dit topic heeft hij opgepikt dat sommige mensen met aanleg dergelijke honden goed weten op te voeden en het enige wat hij daarvan heeft opgepikt, is dat hij dan waarschijnlijk iemand met aanleg is. Want zijn pup van 4 maanden kan af en toe al een beetje luisteren.
Oh sorry, ja da's niet lief. Ga maar weer lopen jengelen dat je weggaat. Om het vervolgens niet te doen. Als het niet zo jammer was van de pup, zou het een grappig topic zijn om te volgen.
Vervolgens is er van enige vorm van -consequente- training of interesse in de oorzaak van bepaald gedrag geen sprake, maar vooruit. Dat stelt niks voor, da's alleen maar de basis. Ik snap niet dat er nog advies gegeven wordt, het is lief bedoeld maar het wordt direct door de plee gespoeld want ergens in dit topic heeft hij opgepikt dat sommige mensen met aanleg dergelijke honden goed weten op te voeden en het enige wat hij daarvan heeft opgepikt, is dat hij dan waarschijnlijk iemand met aanleg is. Want zijn pup van 4 maanden kan af en toe al een beetje luisteren.
Oh sorry, ja da's niet lief. Ga maar weer lopen jengelen dat je weggaat. Om het vervolgens niet te doen. Als het niet zo jammer was van de pup, zou het een grappig topic zijn om te volgen.
Laatst gewijzigd door Sandra&co op 26 sep 2019 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nevache
- Zeer actief
In mijn werk heb ik geleerd dat als ik te hard moet gaan lopen trekken aan degene die zegt in beweging te willen komen, het tijd is om zelf achterover te gaan leunen.
Volgens mij is dat moment hier wel gekomen: iedereen loopt in allerlei vormen energie te pompen in Hammetime, die dit grotendeels van zich af werpt.
Prima.
Ik leun wel achterover.
Volgens mij is dat moment hier wel gekomen: iedereen loopt in allerlei vormen energie te pompen in Hammetime, die dit grotendeels van zich af werpt.
Prima.
Ik leun wel achterover.
Aangepast, Hollander. Nou, dat is ook echt een verschil als tussen een Shih Tzu en een Poedel.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ie zo op een vereniging komt duurt dat trainen ook niet lang. Wat een air voor iemand die amper weet waar de staart van een hond zit zeg...Miezemuis schreef:Je hebt iig talent om mensen tegen je in het harnas te jagen. Je snapt toch wel als je gaat trainen dat mensen je dan ook tips gaan geven he?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat laatste is een feit!Cleva schreef:malinois schreef:Als ie zo op een vereniging komt duurt dat trainen ook niet lang. Wat een air voor iemand die amper weet waar de staart van een hond zit zeg...Miezemuis schreef:Je hebt iig talent om mensen tegen je in het harnas te jagen. Je snapt toch wel als je gaat trainen dat mensen je dan ook tips gaan geven he?
Met Pappa's grote meid. Die hij vorige maand nog wilde verpatsen omdat hij het zo'n irritant beest vindt.
Zonde van de hond.

- Hammetime
- Zeer actief
De perfecte baas ben ik niet, maar een valse baas is zonde voor elke hond.Cleva schreef:malinois schreef:Als ie zo op een vereniging komt duurt dat trainen ook niet lang. Wat een air voor iemand die amper weet waar de staart van een hond zit zeg...Miezemuis schreef:Je hebt iig talent om mensen tegen je in het harnas te jagen. Je snapt toch wel als je gaat trainen dat mensen je dan ook tips gaan geven he?
Met Pappa's grote meid. Die hij vorige maand nog wilde verpatsen omdat hij het zo'n irritant beest vindt.
Zonde van de hond.