Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

toekomstige hondenbezitter?

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Newbie
nieuw lid
Aantal honden: 0

toekomstige hondenbezitter?

Ongelezen bericht door Newbie »

Hallo allemaal, ik stel me even voor. ik ben een vrouw van 53, getrouwd, mijn man is sinds kort met pensioen, we hebben 2 kinderen die de deur uit zijn en een kat die denkt dat hij een hond is. Hij kent het woord 'nee' en 'ham', komt op commando en gaat weleens een blokje met mij wandelen. Maar ja, het blijft een kat...

Al jaren willen we graag een echte hond, maar we vonden dat niet een goed idee zo lang we allebei nog werkten. Maar nu kan het! Mijn man heeft vroeger een hond gehad; ik niet. Ik heb alleen ervaring met katten en met paarden. Met de laatste zie ik trouwens nog wel wat parallellen als het gaat om rangorde en consequent opvoeden. :lol1:
Vóór we de stap definitief nemen, wil ik nog wel uitgebreid oriënteren of we het echt gaan doen en zo ja, wat het dan moet worden.
Ik voel het meest voor een pup, zodat we hem goed kunnen leren wat nodig is. Uiteraard willen we dan een puppycursus met hem/haar doen!

Wensenlijstje:
- klein, want we maken graag een motorritje en het zou leuk zijn, als hij in een (speciale honden-)tanktas mee kan.
- vriendelijk, niet te waaks, ik zou het leuk vinden als ik hem bijv. een dag per week mee naar kantoor kan nemen maar dan moet hij niet blaffen en zich gedragen.
- geen extreme bouw met ingefokte problemen
- liefst niet teveel dagelijkse vachtverzorging
- moet ook weleens een poosje alleen thuis kunnen zijn
- onze kat niet als prooi zien (de kat is trouwens dol op honden; wij wonen langs een hondenuitlaatroute en elke hond wordt enthousiast begroet door op zn rug tussen de voorpoten van de hond te gaan liggen rollen en kopjes geven. Daar worden sommige honden toch wel èrg opgewonden van... :LOL:

Ik zie dus nu het meeste in een toy poedel, maar als iemand andere suggesties heeft, hoor ik het graag!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: toekomstige hondenbezitter?

Ongelezen bericht door ranetje »

Welkom op het forum :ok:

Je vraag kan je zodra je toegang hebt gekregen tot de rest van het forum, beter stellen in de rubriek Algemeen
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Welkom :flower:

Ik zeg teckeltje of husseltje. :D
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Markiesje past ook bij je wensen. Je moet alleen wel lang geduld hebben... Wachtlijst is momenteel zo'n anderhalf a twee jaar. Onderhoud van de vacht stelt minder voor dan bij een toypoedel, mits je de hond intact laat. Meeste markiesjes worden niet of nauwelijks gekamd. Zelf doe ik het wel regelmatig: ongeveer eens in de twee, drie weken, behalve als ze in de rui zijn, dan loopt de frequentie soms op tot 2 keer in de week. Na castratie wordt het onderhoud intensiever met mogelijk regelmatig bezoek aan de trimmer.
Ze zijn wel behoorlijk gevoelig, dus dat moet je wel liggen. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die er gek van zouden worden. Ik vind het heerlijk dat ze met heel subtiele signalen te sturen zijn. Daar staat tegenover dat ik bijvoorbeeld absoluut niet met stress van huis kan gaan, want dan gilt vooral Elco de boel bij elkaar. Vertrek ik echt kalm, is het alleen blijven geen enkel probleem. Heel leerzaam voor mezelf :D
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hm, ik zie een markiesje nog niet zo snel comfortabel in een tanktas passen, toy poedel ook alleen de kleinste. Of zit ik ernaast Newbie? Ik vind die tassen niet echt groot en de hond moet er geheel in tijdens het rijden (niet de kop eruit dus lijkt mij).

Afbeelding
Newbie
nieuw lid

Cleva schreef:Pas je wel op dat een hond iets anders is dan het zoveelste stuk in de verzameling interessanterige spullen?
Huh? Dit geeft niet een goed beeld van mij of mijn hondenwens...waar komt dit vandaan?

Hoe dan ook....ik heb een hondje! Een 5 jarig Shih Szu achtig teefje en ze is hier nu sinds een paar dagen. Ik vond haar niet heel mooi, het was misschien een verstandshuwelijk maar nu ben ik al verliefd!

Na een beschamend kijkbezoekje bij een 'adoptiestichting' van Roemeense hondjes (in het opvanggezin was het echt dramatisch, je zou bijna de dierenbescherming en Jeugdzorg inschakelen) zijn we heel snel van het idee van een adoptiehondje afgestapt. Sneu voor het betreffende hondje, dat was echt een poepie, maar hij stond letterlijk stijf van de stress. Tuurlijk, er zijn ook bonafide organisaties, maar om nou als beginner een hondje met een rugzakje te nemen.. nee.

En toen kwam plotseling dit hondje op mijn pad; via via, ze komt van een vrouw die net gescheiden is, en die in ploegendiensten werkt en daardoor dit hondje steeds 12 uur achtereen alleen moest zijn.
Laatst gewijzigd door Newbie op 27 okt 2019 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Newbie
nieuw lid

Cleva schreef:
Newbie schreef:
Cleva schreef:Pas je wel op dat een hond iets anders is dan het zoveelste stuk in de verzameling interessanterige spullen?
Huh? Dit geeft niet een goed beeld van mij of mijn hondenwens...waar komt dit vandaan?
Nou, dat gezeur met die motor en die speciale tassen enzo.
Het is allemaal erg specifiek.
Waarom noem je dit gezeur? Als iemand zegt dat het hondje in de auto mee moet kunnen, is dat toch ook geen gezeur?
Maar om je gerust te stellen: eigenlijk ben ik al van dat idee afgestapt. Als het niet lukt, en we gaan een dagje toeren, zoeken we wel een oppas.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

welkom, en gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst,
foto zou leuk zijn,
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5