Al jaren willen we graag een echte hond, maar we vonden dat niet een goed idee zo lang we allebei nog werkten. Maar nu kan het! Mijn man heeft vroeger een hond gehad; ik niet. Ik heb alleen ervaring met katten en met paarden. Met de laatste zie ik trouwens nog wel wat parallellen als het gaat om rangorde en consequent opvoeden.

Vóór we de stap definitief nemen, wil ik nog wel uitgebreid oriënteren of we het echt gaan doen en zo ja, wat het dan moet worden.
Ik voel het meest voor een pup, zodat we hem goed kunnen leren wat nodig is. Uiteraard willen we dan een puppycursus met hem/haar doen!
Wensenlijstje:
- klein, want we maken graag een motorritje en het zou leuk zijn, als hij in een (speciale honden-)tanktas mee kan.
- vriendelijk, niet te waaks, ik zou het leuk vinden als ik hem bijv. een dag per week mee naar kantoor kan nemen maar dan moet hij niet blaffen en zich gedragen.
- geen extreme bouw met ingefokte problemen
- liefst niet teveel dagelijkse vachtverzorging
- moet ook weleens een poosje alleen thuis kunnen zijn
- onze kat niet als prooi zien (de kat is trouwens dol op honden; wij wonen langs een hondenuitlaatroute en elke hond wordt enthousiast begroet door op zn rug tussen de voorpoten van de hond te gaan liggen rollen en kopjes geven. Daar worden sommige honden toch wel èrg opgewonden van...

Ik zie dus nu het meeste in een toy poedel, maar als iemand andere suggesties heeft, hoor ik het graag!