Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppyhandel Maarheeze

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Puppyhandel Maarheeze

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Eigenaar verwaarloosde puppy’s Maarheeze: ‘Behandel honden niet slecht, zat gewoon in sauna’

De boer uit Maarheeze waar de politie gisteren bijna veertig verwaarloosde honden meenam, noemt alle aantijgingen onzin. „Ik las ergens dat ik was gevlucht. Ik zat gewoon een dagje in de sauna.”

Afbeelding

Sommige honden waren te mager, een aantal van hen hadden wormen, ze liepen rond in hun eigen uitwerpselen en hadden weinig plek om te schuilen tegen de regen. Een ‘smeerboel’ noemde de Dierenbescherming de situatie waarin dik veertig honden werden gehouden op een boerderij in Maarheeze. De eigenaar van de honden is zich van geen kwaad bewust: „De politie probeert me als een nietsontziende hondenhandelaar neer te zetten. Ik zie het als een hetze.”

Sterker nog, de man beweert helemaal geen handelaar te zijn. „Ik heb al twee jaar geen hond verkocht.” Dat argument klinkt niet heel sterk. Op zijn erf werden bij de inval meer dan dertig puppy’s aangetroffen. „Ja, dus?”, reageert de man. ,,Ik mag toch zoveel honden houden? Ik had ooit 80 koeien, nu heb ik 40 honden. En nee, ik verkoop ze niet”, houdt hij vol.

De eigenaar is pissig dat de politie hem verwijt dat hij slecht voor zijn honden zorgt. „Ik ben die donderdagmorgen om 05.00 uur vertrokken en samen met mijn vriendin naar de sauna geweest. Van tevoren heb ik de honden eten gegeven en heb ik de hokken zuiver gemaakt.” Wat bedoelt hij met dat laatste? „Ik heb zaagsel gestrooid. Maar goed, daarna is het de hele dag gaan regenen en de honden hebben gepoept. Dan wordt het inderdaad smerig.”

Een rondvraag in Maarheeze leert dat de man al langer omstreden is. De Dierenartsenpraktijk in Budel wil bijvoorbeeld niks meer met hem te maken hebben. Op de inval reageert een van de medewerkers: „We hebben niet voor niks onze handen een paar jaar geleden van hem afgetrokken.”

Het is al jaren bekend dat de situatie niet in de haak is, dat hij niet goed voor de honden zorgt

Een omwonende
Omwonenden schetsen de man als een boer, type onbehouwen. Nadat hij stopte met zijn melkveehouderij begon hij een handel in honden. De politie stond daarbij geregeld op de stoep, onder andere omdat hij meer honden verkocht dan wettelijk is toegestaan als particulier. Daarop zou hij nestjes met puppy’s hebben ondergebracht bij vrienden in de buurt om de regels te omzeilen. „Het is al jaren bekend dat de situatie niet in de haak is, dat hij niet goed voor de honden zorgt. Maar de autoriteiten hebben nooit goed gehandhaafd”, zegt een van hen.

De eigenaar bevestigt dat er eerder controles van de politie zijn geweest. ,,Maar ik verkocht niet meer dan twintig honden. Puppy’s bij iemand anders? Iemand anders mag toch ook twintig puppy’s verkopen? Er wordt zoveel onzin verteld. Ik las ook ergens dat ik vlak voor de inval zou zijn gevlucht. Daar klopt niks van, ik was gewoon een dagje naar de sauna.”

De meeste honden werden door de politie tijdelijk ondergebracht op een ander adres om ze te verzorgen. Toen de eigenaar thuiskwam, trof hij nog vier honden aan. „Ik denk dat ze die niet hebben weten te vangen. Maar ze hadden geen enkele hond mee mogen nemen. Of ik daarover al met de politie heb gebeld? Nee, nog niet. Maar ik ga hierover wel een klacht indienen.”
Afbeelding

Afbeelding

Die vent moet advocaat worden. Lult alles recht wat krom is :LOL:

Hier het initiële bericht hoe de honden erbij liepen :kotz:
https://www.destentor.nl/binnenland/tie ... 157184647/
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Puppyhandel Maarheeze

Ongelezen bericht door malinois »

Ja zo ziet t er ook na een paar uur regen uit... het regent vast stront bij hem.... arme beestjes
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

malinois schreef:Ja zo ziet t er ook na een paar uur regen uit... het regent vast stront bij hem.... arme beestjes
Beschímmelde stront zelfs. Arme boer :roos:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dat zaagsel is door de wind weggeblazen dan zeker.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

"Dagje in de sauna" als je honden er zo bijstaan. :devil:
Dat zegt wel weer genoeg. . .
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Op facebook zag ik het voorbij komen. Ik hoorde een bekende naam vallen, de broodfokker zou ook manegehouder zijn. Dit schijnt er al jaren zo aan de gang te gaan, en kennelijk zag men nu pas reden tot ingrijpen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik mag het vast niet zeggen, maar het zijn wel prachtige honden :oeps:
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Mizzsylver schreef:zolang mensen die honden blijven kopen/redden is en blijft het een lucratieve business. "de maatschappij" kan dit soort handel en dierenleed heel gemakkelijk zelf stoppen, koop er geen pup. Maar dat zal wel te simpel zijn.
Ze zouden de mensen die er een pup hebben gekocht moeten opsporen en een boete moeten geven, medeplichtig aan dit dierenleed.
Helemaal mee eens.
Dit ziet er niet zo uit na een dagje.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mizzsylver schreef:zolang mensen die honden blijven kopen/redden is en blijft het een lucratieve business. "de maatschappij" kan dit soort handel en dierenleed heel gemakkelijk zelf stoppen, koop er geen pup. Maar dat zal wel te simpel zijn.
Ze zouden de mensen die er een pup hebben gekocht moeten opsporen en een boete moeten geven, medeplichtig aan dit dierenleed.
Ik denk ook dat mensen meer gedwongen moeten worden om zich van te voren te informeren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Vind ik ook niet helemaal eerlijk. Hier staat ongeveer chronologisch hoe het ging bij mijn moeder viewtopic.php?f=1&t=242533

Als je het begintopic leest weet je precies hoe het ging, maar samenvatting: Mijn moeder (75) wilde wel graag weer wat leven in huis, nadat mijn vader was gestorven. Had ze het al wel eens over gehad. Maar toen ik ineens een middag bij mijn moeder kwam was die niet thuis. Buurvrouw (= zus van mijn moeder) riep me, en vertelde "je raad nooit wat ze aan het doen is! Naar een puppie kijken!". Ik kreeg visioenen, naar de andere buren gelopen (= broer van mijn moeder), want die wist meer. Ze liet me de advertentie zien, en het was Lako. Wat nu?? Tante drukte me de telefoon in de hand, en ik heb gebeld naar de kennel. Mevrouw die en die, of ik die mocht spreken.
Blijkbaar was ik overtuigender dan mijn zus en klein nichtje, die mee waren. Mijn moeder was al bijna aan het pinnen en heeft het hondje daar gelaten. Puur doordat ik belde.

Mijn moeder is en was geen hondenredster. Mijn moeder wilde gewoon een maatje. En ze kent de term broodfokker niet eens. Ons straatschoffie vroeger heeft ook een nest gehad, en zo dacht ze dat dit hondje er ook was gekomen. De mensen waar het nestje lag waren keurig, mooi en schoon huis. Dat is haar referentiekader. Wat mijn honden kosten heb ik haar nooit verteld, ze zou erin blijven vrees ik. Week later zijn we naar een boer op het platteland gegaan, en heeft ze een lief malteesje gekocht. Dat pupje van Lako was misschien wel net zo lief en gezond geweest, en als ik er niet toevallig was gekomen die middag had ze die in huis gehad.
En om haar nu een boete te geven omdat ze geen broodfokkers kent, of een hondje wil kopen.... mwah.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”