Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Britse moeder verscheurd door eigen honden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Britse moeder verscheurd door eigen honden

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik denk ook dat het een denkfout is om te denken dat je zoiets zou moeten maken omdat het er appetijtelijk uitziet.. wat je ook fokt, er zijn altijd mensen die het gaan misbruiken :(
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tineke schreef:
dagmar88 schreef:
Tineke schreef: Als je agressie echt wilt uitsluiten zou ik de boxer, van oorsprong ook een bullenbijter, overslaan.
Daar zitten ook best wat hondagressieve exemplaren tussen.
En dat dan in combinatie met de snelheid van een Greyhound lijkt me ook niet wenselijk.
90 procent is sociaal, kruisingen zijn gematigder en greyhounds buitengewoon zachtaardig.
Bij de pomskies zou je pittige hondjes verwachten, een deel huskies in een schoothondjas. Niets is minder waar, de drive ontbreekt al bij de F1 volledig.
Extremen verlies je met de juiste combinatie verbazingwekkend snel.

Outcrosses/selectie met Stafford heeft geen nut. De exemplaren zonder kort lontje zijn zelden zelfverzekerd en stabiel.
Zelfde principe als dat de verwachting van saarloos was; een angstige, onzekere aanleg gebruiken om agressie weg te strepen.
Wil je daar mee verder, dan houd je een zeer kleine fokpopulatie over waar die onzekerheid de overhand gaat krijgen.
En dat soort lui willen geen minder bruut exemplaar met het oog op de toekomst. Anders zou je een leuke cavalier in kunnen zetten, maar die pups kom je nooit kwijt.
Ik denk dat de fok helemaal stil leggen beter is dan iets nieuws creëren enkel op basis van uiterlijkheden.
Sowieso voor een ras wat zo te leiden heeft onder de mens als spa's.
Alleen denk ik niet dat daar de oplossing alleen zit gezien er dan vast andere rassen de klos gaan worden.

Ik ken overigens niet veel Pomskis maar van de drie kunnen er twee niet los omdat ze er vandoor gaan en jagen.
Het probleem met op uiterlijk fokken is naar mijn idee dat het ook een ander soort publiek aantrekt waarbij het enkel om h et uiterlijk gaat.
Dat zie je toch aan die Pomski wel. Mensen willen een hondje met het uiterlijk en kleur van een husky, de niet juiste kleur is veel lastiger kwijt te raken als het überhaupt al lukt.
Natuurlijk is het uiterlijk belangrijk maar een hond heeft ook gewoon hondse behoeftes los daarvan.
Ik vraag me af hoe daarmee omgegaan wordt als kleur en uiterlijk alleen de boventoon voeren.
Iedere rashond is gefokt op uiterlijk en kleur.
Wat zou een kruising of nieuw rastype daar anders in maken.
Rassen zijn altijd aangepast aan de wensen van die tijd. Sommigen gaan over in iets anders, anderen verdwijnen compleet.
Het zou heel raar zijn daarmee te stoppen en het maar te moeten doen met rassen die in de huidige maatschappij geen enkel nut meer dienen.

Je hoeft je niet bezig te houden met een verkeerde oorstand, witte teen, foutkleuren, prijswinnaars of andere futiliteiten.
Zonder die ruis kun je juist veel makkelijker op karakter en gezondheid selecteren.

Jachtinstinct en drive zijn twee verschillende zaken.
Vrij veel keesjes hebben wat jachtinstict. Loslopen is en blijft grotendeels opvoeding. De meesten kunnen het prima.
Dertig huskies hoef je niet los te gooien op de hei.

Vraag naar minder flashy kleurtjes is er trouwens genoeg.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Wat is er mis met appetijtelijk uitzien trouwens?
Ik hoef alvast niet zo'n lillijke windenlatende kwijlbulldog. :schrik:
En appetijtelijk is voor iedereen anders dus de volgende zal wel in katzwijm vallen voor zo'n bulldog.
Ik vind niets mis met voor het oog mooi, maar wel als dat de enige positieve eigenschap is die zo`n beest mogelijk bezit :hmmm: ..stel je kruist het een windhond met een pitje en je krijgt een pit met de snelheid van een windhond en die de jachtdrift en de mogelijkheid tot doorslaan in agressie van een pit, met de vasthoudendheid.. lijkt me een mix uit de hel
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 29 sep 2019 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef: Het ziet er appetijtelijk uit omdat het gewoon een gezond, functioneel lijf is.

Ik heb het ook met mechelaars.
Precies.
Charlie had als jonge hond een Mechelaar x Dobermann vriendje. Geweldig leuk jolig beest met een lijf om van te kwijlen.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Lothian schreef:De RSPCA is nog niet zo enthousiast.

New 'Psycho-Poaching' Trend Sees Gangs Use Killer Dogs To Hunt Wildlife (lekkere titel :roll:)
Dit heeft weer aantrekkingskracht op dezelfde mensen die nu jagen met windhonden.
Woonwagenkampen zitten er vol mee.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Cleva schreef:
Tineke schreef:
Cleva schreef:
Tineke schreef: Nee er zijn honden gefokt die geen rem meer hebben, naar niets of niemand.
Als je dat probleem wilt aanpakken begin je je bij de fok.
Volgens mij is de kortste klap er gewoon niet mee fokken.
We moeten niet doen alsof je met dezelfde populatie eerst een pinokkioneus, dan een slurf en dan een breedbek kunt fokken. Zo werkt het natuurlijk niet.

Als je honden wil fokken die geen agressie tonen dan moet je natuurlijk niet beginnen met een startpopulatie die het wel doet. Alleen maar omdat het per se pit bulls moeten zijn?
Waarom zou je geen greyhound/boxer fokken? Heb je meteen de strakste pit die je kunt dromen met nul agressie.
Als je agressie echt wilt uitsluiten zou ik de boxer, van oorsprong ook een bullenbijter, overslaan.
En dat dan in combinatie met de snelheid van een Greyhound lijkt me ook niet wenselijk.
Ik ben eigenlijk nog nooit een agressieve boxer tegengekomen. Zeker niet in de orde van uitvallen en slopen.
Nou ik wel , vroeg in de ochtend twee reuen die van heinde en verre kwamen aanvliegen op Orson en Rio af.
Micron sprong het riet in toen hij ze zag aankomen.
Toen de eigenaars ze er vanaf hadden gehaald doken ze gezellig op elkaar maar dat vond ik een beter alternatief :mrgreen:

Kennissen van ons hebben een boxerteef laten inslapen vanwege extreme agressie naar zowel mens als dier.
Was wel een stamboomloze hond dus wie weet zat er toch ook wellicht wat anders door al zag je dat niet.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:Als je houdt van bolle broekspiertjes kun je net zo goed een Whippet nemen.
Afbeelding
heb je ook meteen een veel aangenamer karakter.
Ik vind zo'n kruising met bull ook niets ,net een whippet op steroïden.
Dan ging ik voor de Azawakh.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tineke schreef:
dagmar88 schreef:
Tineke schreef: Als je agressie echt wilt uitsluiten zou ik de boxer, van oorsprong ook een bullenbijter, overslaan.
90 procent is sociaal, kruisingen zijn gematigder en greyhounds buitengewoon zachtaardig.
Bij de pomskies zou je pittige hondjes verwachten, een deel huskies in een schoothondjas. Niets is minder waar, de drive ontbreekt al bij de F1 volledig.
Extremen verlies je met de juiste combinatie verbazingwekkend snel.

Outcrosses/selectie met Stafford heeft geen nut. De exemplaren zonder kort lontje zijn zelden zelfverzekerd en stabiel.
Zelfde principe als dat de verwachting van saarloos was; een angstige, onzekere aanleg gebruiken om agressie weg te strepen.
Wil je daar mee verder, dan houd je een zeer kleine fokpopulatie over waar die onzekerheid de overhand gaat krijgen.
En dat soort lui willen geen minder bruut exemplaar met het oog op de toekomst. Anders zou je een leuke cavalier in kunnen zetten, maar die pups kom je nooit kwijt.
Ik denk dat de fok helemaal stil leggen beter is dan iets nieuws creëren enkel op basis van uiterlijkheden.
Sowieso voor een ras wat zo te leiden heeft onder de mens als spa's.
Alleen denk ik niet dat daar de oplossing alleen zit gezien er dan vast andere rassen de klos gaan worden.

Ik ken overigens niet veel Pomskis maar van de drie kunnen er twee niet los omdat ze er vandoor gaan en jagen.
Het probleem met op uiterlijk fokken is naar mijn idee dat het ook een ander soort publiek aantrekt waarbij het enkel om h et uiterlijk gaat.
Dat zie je toch aan die Pomski wel. Mensen willen een hondje met het uiterlijk en kleur van een husky, de niet juiste kleur is veel lastiger kwijt te raken als het überhaupt al lukt.
Natuurlijk is het uiterlijk belangrijk maar een hond heeft ook gewoon hondse behoeftes los daarvan.
Ik vraag me af hoe daarmee omgegaan wordt als kleur en uiterlijk alleen de boventoon voeren.
Iedere rashond is gefokt op uiterlijk en kleur.
Wat zou een kruising of nieuw rastype daar anders in maken.
Rassen zijn altijd aangepast aan de wensen van die tijd. Sommigen gaan over in iets anders, anderen verdwijnen compleet.
Het zou heel raar zijn daarmee te stoppen en het maar te moeten doen met rassen die in de huidige maatschappij geen enkel nut meer dienen.

Je hoeft je niet bezig te houden met een verkeerde oorstand, witte teen, foutkleuren, prijswinnaars of andere futiliteiten.
Zonder die ruis kun je juist veel makkelijker op karakter en gezondheid selecteren.

Jachtinstinct en drive zijn twee verschillende zaken.
Vrij veel keesjes hebben wat jachtinstict. Loslopen is en blijft grotendeels opvoeding. De meesten kunnen het prima.
Dertig huskies hoef je niet los te gooien op de hei.

Vraag naar minder flashy kleurtjes is er trouwens genoeg.
Mijn Keesje greep een loslopende kip ooit die plots voor zijn neus stond en beet haar zonder pardon dood.
Loslopen kon hij overigens prima maar niet op de kinderboerderij.
Loslopen is inderdaad opvoeding maar dat is nu juist niet waar mensen zich mee bezig houden als het uiterlijk voorop staat.
Dat zal er zeker mee te maken hebben.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Tineke schreef: Loslopen is inderdaad opvoeding maar dat is nu juist niet waar mensen zich mee bezig houden als het uiterlijk voorop staat.
Je foutieve aanname wordt geen realiteit door herhaling.
Daarnaast kun je op uiterlijk slechter kiezen dan een poepmakkelijk, sociaal, trainbaar middenmaatje.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef:
Tineke schreef:

New 'Psycho-Poaching' Trend Sees Gangs Use Killer Dogs To Hunt Wildlife (lekkere titel :roll:)
Dit heeft weer aantrekkingskracht op dezelfde mensen die nu jagen met windhonden.
Stropen doe je vanwege resultaat. Met zo'n bull-lurcher vang je helemaal niks. Hooguit sloopt hij een ouwe ree en daar zal de kick voor die lui wel in zitten.
Maar verder word je niet veel wijzer van zo'n hond.
Ik heb begrepen dat ze vooral gebruikt worden voor vossen en groter wild en bij sommige stropers erg gewild zijn omdat ze vasthoudender zijn en niet opgeven. In de konijnenjacht schijnen ze het ook goed te doen als je op Engelse lurchergroepen leest.

Afbeelding
Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tineke schreef: Loslopen is inderdaad opvoeding maar dat is nu juist niet waar mensen zich mee bezig houden als het uiterlijk voorop staat.
Je foutieve aanname wordt geen realiteit door herhaling.
Daarnaast kun je op uiterlijk slechter kiezen dan een poepmakkelijk, sociaal, trainbaar middenmaatje.
Ongetwijfeld, maar binnen mijn referentiekader is dat wat ik zie.
Maar goed dat zijn er maar drie .
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

:roll: , denk dat als er een kat loopt dat hij ook het haasje is.. zeg maar..
Tineke
Zeer actief

DeDiana schreef:
Nanna schreef:
Tineke schreef:

Stropen doe je vanwege resultaat. Met zo'n bull-lurcher vang je helemaal niks. Hooguit sloopt hij een ouwe ree en daar zal de kick voor die lui wel in zitten.
Ik heb begrepen dat ze vooral gebruikt worden voor vossen en groter wild en bij sommige stropers erg gewild zijn omdat ze vasthoudender zijn en niet opgeven. In de konijnenjacht schijnen ze het ook goed te doen als je op Engelse lurchergroepen leest.

Afbeelding
Maar dit zijn kruisingen met pitjes begreep ik, geen boxers.
Ik denk dat pitjes sowieso sneller zijn en vasthoudender dan boxers.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

S@ndr@ schreef::roll: , denk dat als er een kat loopt dat hij ook het haasje is.. zeg maar..
Maar dat is met een whippet ook zo. Lijkt me ook geen hond om los te laten in een katrijke buurt.
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tineke schreef:
DeDiana schreef:
Nanna schreef:
Tineke schreef: Dit heeft weer aantrekkingskracht op dezelfde mensen die nu jagen met windhonden.

Afbeelding
Maar dit zijn kruisingen met pitjes begreep ik, geen boxers.
Ik denk dat pitjes sowieso sneller zijn en vasthoudender dan boxers.
Ja, bull lurchers dus ;-) Waarover Nanna hierboven zegt: 'Met zo'n bull-lurcher vang je helemaal niks.'
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”