Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diarreeremmers voor honden?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Diarreeremmers voor honden?
Met welke diarreeremmers voor honden hebben jullie goede ervaring?
Het loopt er al uit sinds donderdagnacht, sindsdien hebben we elke nacht het grasveld (of de schoonmaakspullen) wel meerdere keren gezien.
Had gehoopt dat het met een paar dagen op zou knappen, maar dat was helaas niet zo. Vandaag kan ik nog thuiswerken, maar ik zal toch ook weer naar kantoor moeten gaan. Voor dan vind ik het wel prettig als hij het huis (en zichzelf) niet hoeft te bevuilen.
Het lijkt trouwens wel een soort griep, want hij eet verder goed en oogt normaal. Ben voor alle zekerheid ook maar alvast ontlasting aan het verzamelen voor een giardia-test, maar mijn gevoel zegt dat het eerder een virusje is.
Anyway, is bijv. de Beaphar diarreeremmer ok?
Het loopt er al uit sinds donderdagnacht, sindsdien hebben we elke nacht het grasveld (of de schoonmaakspullen) wel meerdere keren gezien.
Had gehoopt dat het met een paar dagen op zou knappen, maar dat was helaas niet zo. Vandaag kan ik nog thuiswerken, maar ik zal toch ook weer naar kantoor moeten gaan. Voor dan vind ik het wel prettig als hij het huis (en zichzelf) niet hoeft te bevuilen.
Het lijkt trouwens wel een soort griep, want hij eet verder goed en oogt normaal. Ben voor alle zekerheid ook maar alvast ontlasting aan het verzamelen voor een giardia-test, maar mijn gevoel zegt dat het eerder een virusje is.
Anyway, is bijv. de Beaphar diarreeremmer ok?
-
- Zeer actief
Re: Diarreeremmers voor honden?
ken ik niet, ik gebruik eigenlijk altijd diarstop van medpets, en dat werkt vrij aardig
-
- Zeer actief
Ik gebruik bij milde darmproblemen graag Okugest (homeopatisch, eigenlijk voor mens, mag ook voor dier). Er bestaan wel diareeremmers "regulier"maar dan alleen verkrijgbaar bij DA dacht ik.... Je zou 's op Medpets kunnen kijken?
Suzanne
Suzanne
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik las ergens dat puree van een pompoen goed werkte tegen de diarree.
-
- Zeer actief
Dankje. Natuurlijk ben ik nu weer op zoek naar iets dat ik vandaag bij een dierenwinkel kan halen, zodat ik het morgen evt. kan geven. Zie wel goede reviews staan over diarstop, altijd handig om toch in huis te hebben.S@ndr@ schreef:ken ik niet, ik gebruik eigenlijk altijd diarstop van medpets, en dat werkt vrij aardig
Heb Okugest ook weleens gegeven bij misselijkheid inderdaad. Maar voor diarree? Medpets heeft verschillende middelen, maar zal straks ook de DA eens bellen, want ik zou vandaag al iets willen ophalen, zodat ik vanavond/morgenochtend kan geven.~Suzanne~ schreef:Ik gebruik bij milde darmproblemen graag Okugest (homeopatisch, eigenlijk voor mens, mag ook voor dier). Er bestaan wel diareeremmers "regulier"maar dan alleen verkrijgbaar bij DA dacht ik.... Je zou 's op Medpets kunnen kijken?
Suzanne
Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar vind 'natuurlijke' middelen altijd wel fijn!ellen en de birmanen schreef:ik las ergens dat puree van een pompoen goed werkte tegen de diarree.
-
- Zeer actief
yakult kun je gewoon in de supermarkt halen
niet degene nemen met kusntmatige zoetstof of Norit.. imodium mag volgens mij ook voor honden, maar daar moet je even op googelen

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 30 sep 2019 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Ik heb diarreeremmers altijd bij de dierenarts gehaald en die werkten altijd goed, maar weet niet meer precies wat ik toen heb meegekregen. Ik kan me wel herinneren dat niet alle diarreeremmers geschikt zijn voor collieachtigen i.v.m. het mdr1-defect.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Okugest en als dat niet helpt finidiar forte

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Als je morgen weer moet werken zou ik m even een dag geen eten geven.
Dan komen de darmen ook even tot rust..
-
- Zeer actief
nee, het omgekeerde is waar; het helpt de te stevige ontlasting wat minder stevig te maken.ellen en de birmanen schreef:ik las ergens dat puree van een pompoen goed werkte tegen de diarree.
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee het werkt tegen diarree. Maar ook tegen obstipatie. Net als Okugest kun je t in beide gevallen gebruiken~Suzanne~ schreef:nee, het omgekeerde is waar; het helpt de te stevige ontlasting wat minder stevig te maken.ellen en de birmanen schreef:ik las ergens dat puree van een pompoen goed werkte tegen de diarree.
Suzanne
Laatst gewijzigd door malinois op 30 sep 2019 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Met deze hond nog nooit nodig geweest. Maar vorige hond als het nodig was altijd Finidiar. Hielp geweldig.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Gewoon ouderwets norit.
Maar nóg beter even telefonisch overleg met dierenarts!
Maar nóg beter even telefonisch overleg met dierenarts!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Norit, en dan de capsules, niet de "dropjes". Enne, de ontlasting wordt er zwart van, dus niet schrikken. Maar ik zou zeker eerst de dierenarts bellen.
- dagmar88
- Zeer actief
Ja. Of loperamide, van de Lidl. Of overal eigenlijk, maar daar sla ik goedkoop in. Je kunt opzoeken hoe veel nodig is voor het gewicht van je hond.Habibi schreef:Gewoon ouderwets norit.
Maar je moet wel afwegen of die diarree niet beter is.
Virusjes laat ik ze liever uitzitten. Als ze iets verkeerds gegeten hebben ook.
Die loperamide heb ik standaard in huis voor wanneer het een keer extreem is, of ze uitgeziekt zijn en de darmen nog onrustig blijven.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Loperamide kun je niet gebruiken bij lijders/dragers van het mdr1-defect. Ik weet niet of dat hier van toepassing is, maar ik meld het maar even voor de zekerheid.dagmar88 schreef:Ja. Of loperamide, van de Lidl. Of overal eigenlijk, maar daar sla ik goedkoop in. Je kunt opzoeken hoe veel nodig is voor het gewicht van je hond.Habibi schreef:Gewoon ouderwets norit.
Die loperamide heb ik standaard in huis voor wanneer het een keer extreem is, of ze uitgeziekt zijn en de darmen nog onrustig blijven.
Zie https://schotseherdervrienden.nl/wp-con ... stance.pdf
-
- Zeer actief
Heb net Okugest gehaald en pilletje gegeven, maar een kwartier daarna was het weer raak. Ik denk dat het pilletje toen nog niet werkte.malinois schreef:Okugest en als dat niet helpt finidiar forte
Heb DA gebeld, en bel vanmiddag terug voor het telefonisch spreekuur met DA zelf, over wat wijsheid is.
Wil in elk geval vandaag ontlasting even gaan brengen zodat dat getest kan worden.
Hij heeft snel last van gal spugen bij lege maag, tja....Jetski schreef:Als je morgen weer moet werken zou ik m even een dag geen eten geven.
Krijgt hij standaard dagelijks al, i.v.m giardiaverleden.veertje schreef:Psylliumvezels?
Dank voor je waarschuwing, dan mag hij dat inderdaad niet hebben. (hij is drager óf lijder, maar ik neem daar geen risico mee)DeDiana schreef:Loperamide kun je niet gebruiken bij lijders/dragers van het mdr1-defect. Ik weet niet of dat hier van toepassing is, maar ik meld het maar even voor de zekerheid.dagmar88 schreef:Ja. Of loperamide, van de Lidl. Of overal eigenlijk, maar daar sla ik goedkoop in. Je kunt opzoeken hoe veel nodig is voor het gewicht van je hond.Habibi schreef:Gewoon ouderwets norit.
Zie https://schotseherdervrienden.nl/wp-con ... stance.pdf
- dagmar88
- Zeer actief
Goed dat je het zegt, daar sta ik helemaal bij stil.DeDiana schreef: Loperamide kun je niet gebruiken bij lijders/dragers van het mdr1-defect.
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
- Aantal honden: 1
Even Finidiar bij de dierenarts halen. Beterschap!
- Nevache
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
- Aantal honden: 5
Hier met 6 honden zelden diarree, maar wanneer toch, dan 2 maaltijden overslaan, en vervolgens 2 maaltijden rijst+gekookte kipfilet - werkt tot nu toe bij allemaal.
Pillen kiep ik er bij voorkeur niet in, omdat die ook schade aanrichten aan de darmflora.
Let op dat ie goed blijft drinken - ze verliezen veel vocht bij diarree.
Pillen kiep ik er bij voorkeur niet in, omdat die ook schade aanrichten aan de darmflora.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Okugest niet, dat herstelt de spijsverteringNevache schreef:Hier met 6 honden zelden diarree, maar wanneer toch, dan 2 maaltijden overslaan, en vervolgens 2 maaltijden rijst+gekookte kipfilet - werkt tot nu toe bij allemaal.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Ik heb standaard Finidiar in huis, werkt hier prima bij diarree. Het stopt niet de darmwerking maar absorbeert de rotzooi en maakt het allemaal net wat sneller weer dikker.
Daarnaast krijgen de verseters ook dagelijks psylliumvezels (gewoon van de kruidvat) door hun vlees. Ik vind hun stoelgang daardoor beter, merk bv dat ze minder gras en andere rotzooi vreten en Mies' anaalklieren lopen minder vol. Als ze diarree hebben geef ik ook wat meer vezels.
Daarnaast krijgen de verseters ook dagelijks psylliumvezels (gewoon van de kruidvat) door hun vlees. Ik vind hun stoelgang daardoor beter, merk bv dat ze minder gras en andere rotzooi vreten en Mies' anaalklieren lopen minder vol. Als ze diarree hebben geef ik ook wat meer vezels.
-
- Zeer actief
Nou, de okugest leek niets te doen voor de diarree dus vanmiddag ook maar finidiar bij de da gehaald.
Meteen bij het avondeten 2 pillen erin, en welgeteld een kwartier later en vervolgens 2 uur later weer prut. Het lijkt wel of het eten razendsnel die darmen doorvliegt.
Hoe snel en hoe lang zouden die pillen moeten werken?
Hoop op een rustige nacht maar vrees er nog voor. Tis vooral voor hemzelf heel vervelend, hij raakt volslagen in paniek als hij merkt dat hij moet maar het niet meer op kan houden, gillen... meestal redden we het naar buiten maar soms maar tot de deurmat. Als een geslagen hond kruipt hij dan rillend weg, zo zielig.
Meteen bij het avondeten 2 pillen erin, en welgeteld een kwartier later en vervolgens 2 uur later weer prut. Het lijkt wel of het eten razendsnel die darmen doorvliegt.
Hoe snel en hoe lang zouden die pillen moeten werken?
Hoop op een rustige nacht maar vrees er nog voor. Tis vooral voor hemzelf heel vervelend, hij raakt volslagen in paniek als hij merkt dat hij moet maar het niet meer op kan houden, gillen... meestal redden we het naar buiten maar soms maar tot de deurmat. Als een geslagen hond kruipt hij dan rillend weg, zo zielig.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als je hem maar 1 pilletje Okugest hebt gegeven snap ik dat het niet heeft geholpen. Ik geef er aan Mojo of Tapas als ze echt flink diarree hebben gerust 4 in 1 keer. Hier werkt het eigenlijk altijd als ze niets meer hebben dan diarree. Als ze echt ziek zijn vraag ik Finidiar aan de dierenarts.
Geef je hem gewoon zijn normale eten? Zo ja zou ik even een paar dagen licht verteerbaar voedsel geven, bivoorbeeld gekookte kip met rijst of pasta. Kleine porties verdeeld over de dag, niet te veel in 1 keer.
Geef je hem gewoon zijn normale eten? Zo ja zou ik even een paar dagen licht verteerbaar voedsel geven, bivoorbeeld gekookte kip met rijst of pasta. Kleine porties verdeeld over de dag, niet te veel in 1 keer.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Hie gebruik ik voor Droef altijd Diarstop, als het na een dag of 2 nog niet over is en hij niet ziek aan doet.
Meestal is het dan na 24 uur al heel wat verbeterd. Droef is nog al vatbaar voor virusjes lijkt wel en als er iets heerst hier dan heeft hij het binnen no time ook te pakken en hij vind het ook vreselijk als hij het niet op heeft kunnen houden terwijl ik aan het werk ben. Dit is het enige dat helpt, in combinate met iets minder of licht verteerbaar voer.
Meestal is het dan na 24 uur al heel wat verbeterd. Droef is nog al vatbaar voor virusjes lijkt wel en als er iets heerst hier dan heeft hij het binnen no time ook te pakken en hij vind het ook vreselijk als hij het niet op heeft kunnen houden terwijl ik aan het werk ben. Dit is het enige dat helpt, in combinate met iets minder of licht verteerbaar voer.
-
- Zeer actief
Oh, ja ik heb er eentje gegeven en later nog eentje. Durfde er niet zoveel te gevenLongFields schreef:Als je hem maar 1 pilletje Okugest hebt gegeven snap ik dat het niet heeft geholpen. Ik geef er aan Mojo of Tapas als ze echt flink diarree hebben gerust 4 in 1 keer. Hier werkt het eigenlijk altijd als ze niets meer hebben dan diarree. Als ze echt ziek zijn vraag ik Finidiar aan de dierenarts.

Finidiar zit er nu ook in. Het zal toch wel een keertje overgaan??
Had het potje met de ontlasting een beetje volgepropt (hoe meer, hoe beter ze kunnen testen, niet?) was het dekseltje omhoog gefloept tijdens het autorijden door de druk. Als een 80-jarige ben ik Haarlem centrum doorkruist...
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik zorg eigenlijk altijd dat ik er hier een aantal van in huis heb: https://www.medpets.nl/dia-tab/
Werken heel goed, en gaan gemakkelijk binnen, vinden ze lekker.
Moest ik snel iets bij een drogist halen, dan ouderwets norit capsules (die gaan met wat zacht voer wel binnen), en in geval van nood gewoon de tabletten. Als ik denk dat ze iets gegeten hebben wat niet goed voor ze is geef ik hier eerder norit.
Schijnt giftige stoffen te binden.
En bij iets wat "heerst" de dia-tab.
Werken heel goed, en gaan gemakkelijk binnen, vinden ze lekker.
Moest ik snel iets bij een drogist halen, dan ouderwets norit capsules (die gaan met wat zacht voer wel binnen), en in geval van nood gewoon de tabletten. Als ik denk dat ze iets gegeten hebben wat niet goed voor ze is geef ik hier eerder norit.
Schijnt giftige stoffen te binden.
En bij iets wat "heerst" de dia-tab.
-
- Zeer actief
Bedankt voor alle tips, jammer genoeg heeft de finidiar niet geholpen, moest er vannacht weer 3 keer uit, in de stromende regen, om 1 uur 3.30 en 4.30 uur.
Heb hem net weer 2 pillen gegeven, hopelijk gaat het zijn werk nog doen. Ben echt gebroken na 5 van deze nachten
Heb hem net weer 2 pillen gegeven, hopelijk gaat het zijn werk nog doen. Ben echt gebroken na 5 van deze nachten