Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diarreeremmers voor honden?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Re: Diarreeremmers voor honden?

Ongelezen bericht door Charlie »

Dit heb ik altijd standaard in huis. Zodra mijn hond met diarree begint, krijgen ze dit : https://www.sanobest.nl/colostrum-thera ... -gram.html

Helpt altijd heel goed !
Groetjes Charlie

Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Hmm, na 5 dagen/nachten diarree zou ik toch eerder de dierenarts-weg opgaan, en niet enkel symptomatisch behandelen. Je bent natuurlijk al in overleg met de DA, hoop dat ze daar duidelijk doorpakken en/of een verduidelijking vinden door de uitslag van de staaltjes.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Charlie schreef:Dit heb ik altijd standaard in huis. Zodra mijn hond met diarree begint, krijgen ze dit : https://www.sanobest.nl/colostrum-thera ... -gram.html

Helpt altijd heel goed !
Kende ik nog niet, dankje.
Perle schreef:Hmm, na 5 dagen/nachten diarree zou ik toch eerder de dierenarts-weg opgaan, en niet enkel symptomatisch behandelen. Je bent natuurlijk al in overleg met de DA, hoop dat ze daar duidelijk doorpakken en/of een verduidelijking vinden door de uitslag van de staaltjes.
Ben gister al bij de dierenarts geweest, en daar voor 3 dagen Finidiar meegekregen. Liep er zojuist ook weer dun uit, ik vraag me af of de tabletten helpen. Verder eet hij wel en is ook vrolijk, ze maakt zich nu nog geen zorgen.
Omdat hij elke paar maanden sukkelt met buikpijn en wisselende ontlasting, stelde ze voor om straks over te stappen op hypo-allergene voeding van RC en daarnaast niks meer te geven, hoewel bij nu ook al op hypo-allergene voeding staat van DLG, maar ze zijn dat dat niet écht hypo-allergeen is omdat het niet uit gehydrolyseerde eiwitten bestaat. Ben zelf geen fan van RC, maar ze zei dat Hills het ook had. Ze denkt niet dat hij allergisch is, maar misschien wel overgevoelig voor iets. Van Panacur + metrobac (ab), zeg maar de kuur tegen Giardia, knapt hij altijd op, maarja dat willen we niet blijven geven als hij dat niet heeft.
Of toch een keer onder narcose zijn darmen na laten kijken, daar sta ik niet meteen om te springen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Persistence schreef:
Charlie schreef:Dit heb ik altijd standaard in huis. Zodra mijn hond met diarree begint, krijgen ze dit : https://www.sanobest.nl/colostrum-thera ... -gram.html

Helpt altijd heel goed !
Kende ik nog niet, dankje.
Perle schreef:Hmm, na 5 dagen/nachten diarree zou ik toch eerder de dierenarts-weg opgaan, en niet enkel symptomatisch behandelen. Je bent natuurlijk al in overleg met de DA, hoop dat ze daar duidelijk doorpakken en/of een verduidelijking vinden door de uitslag van de staaltjes.
Ben gister al bij de dierenarts geweest, en daar voor 3 dagen Finidiar meegekregen. Liep er zojuist ook weer dun uit, ik vraag me af of de tabletten helpen. Verder eet hij wel en is ook vrolijk, ze maakt zich nu nog geen zorgen.
Omdat hij elke paar maanden sukkelt met buikpijn en wisselende ontlasting, stelde ze voor om straks over te stappen op hypo-allergene voeding van RC en daarnaast niks meer te geven, hoewel bij nu ook al op hypo-allergene voeding staat van DLG, maar ze zijn dat dat niet écht hypo-allergeen is omdat het niet uit gehydrolyseerde eiwitten bestaat. Ben zelf geen fan van RC, maar ze zei dat Hills het ook had. Ze denkt niet dat hij allergisch is, maar misschien wel overgevoelig voor iets. Van Panacur + metrobac (ab), zeg maar de kuur tegen Giardia, knapt hij altijd op, maarja dat willen we niet blijven geven als hij dat niet heeft.
Of toch een keer onder narcose zijn darmen na laten kijken, daar sta ik niet meteen om te springen.
Als hij altijd opknapt van panacur zou je verwachten dat er toch een verband bestaat met giardia?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Zo irritant!
Ik heb ook net zo'n week achter de rug, Cash begon en 1 dag later kleine Sue ook.
Cash komt me wakker maken, Sue ook maar die heb ik meestal niet in de gaten omdat ik knock out ben. :mrgreen:
En hij wacht niet heel lang tot ie gewoon gaat.

Ze waren verder vrolijk en niet ziek dus ik zit het altijd maar uit.
Heb altijd het idee dat met een beetje pech door pillen enz. het nog erger wordt dus ik verander liefst niets.
Ze krijgen alleen even geen kluiven enz.
Hoogstens als het na 5 dagen niet minder is maar niet ziek, gastro intestinal blik vlees. Dat helpt ook en kunnen ze het wel weer beter ophouden.

Maar goed, hoe irritant ook, ik zit het maar uit als ze niet ziek zijn.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

ranetje schreef: Als hij altijd opknapt van panacur zou je verwachten dat er toch een verband bestaat met giardia?
Alleen van Panacur dus niet, maar alleen van de metrobac ook niet. Maar op de combinatie wel! Stom hè?
Dennenappel schreef:Zo irritant!
Ik heb ook net zo'n week achter de rug, Cash begon en 1 dag later kleine Sue ook.
Cash komt me wakker maken, Sue ook maar die heb ik meestal niet in de gaten omdat ik knock out ben. :mrgreen:
En hij wacht niet heel lang tot ie gewoon gaat.

Ze waren verder vrolijk en niet ziek dus ik zit het altijd maar uit.
Heb altijd het idee dat met een beetje pech door pillen enz. het nog erger wordt dus ik verander liefst niets.
Ze krijgen alleen even geen kluiven enz.
Hoogstens als het na 5 dagen niet minder is maar niet ziek, gastro intestinal blik vlees. Dat helpt ook en kunnen ze het wel weer beter ophouden.

Maar goed, hoe irritant ook, ik zit het maar uit als ze niet ziek zijn.
Wat een ellende hè? Het leek bij jou dus ook op een virusje? Waren ze na een week weer opgeknapt?
Vic komt me ook wakker maken, maar nu lig ik ook bij elk geluidje al met 1 oog open.
De remmers lijken nu eindelijk wat te gaan doen, nog steeds diarree maar hij kan het al wel wat langer ophouden.
alinelaila schreef:Heb je de ontlasting alleen op giardia laten testen of ook op andere dingen, zoals bijvoorbeeld coccidiose?
In overleg met de DA deze keer alleen op giardia. Heb de uitslag nog niet, maar mijn gevoel zegt dat dat het niet is. Die keren was hij namelijk echt heel ziek en die ontlasting stonk echt heel, heel erg.
Ik verwacht haar deze week nog wel te spreken, zal dat eens vragen. Heb je er ervaring mee?
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ja, ik denk ook inderdaad dat het een virusje was.
Een dag of 7, al voelde het als twee weken :mrgreen:
Hopelijk is het snel voorbij voor je.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”