Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

VS getrainde working dogs gruwelijk mishandeld in Jordanie

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

DezeNaam
Vaste gebruiker

Re: VS getrainde working dogs gruwelijk mishandeld in Jordan

Ongelezen bericht door DezeNaam »

Ik wou het hier ook net posten... Echt belachelijk gewoon. En no offense, zo typisch weer dat dit door de VS gesteund wordt. Zolang zij hun geld maar krijgen zeker...
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Als Westerling zou je je helemaal niet moeten inlaten met dat soort primitieve volkeren. Niets verkopen, ook geen dieren. Laat ze zich onder elkaar maar uitroeien.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

DezeNaam schreef:Ik wou het hier ook net posten... Echt belachelijk gewoon. En no offense, zo typisch weer dat dit door de VS gesteund wordt. Zolang zij hun geld maar krijgen zeker...
Ligt toch wat ingewikkelder als je naar het rapport kijkt:
CONCLUSION
The Department has expended millions of dollars in antiterrorism assistance funds for the EDCP, but it does not ensure the health and welfare of the dogs after deployment. This threatens the dogs’ ability to properly perform detection work and also creates risks to their well-being. There continue to be ongoing concerns regarding the EDCP in Jordan, where health and welfare problems have persisted for years. Nonetheless, the Department provided EDCs to this nation before those concerns were resolved. Also, the Department did not adequately plan to ensure that Jordan’s canine program could become self-sustaining or that funding will be available to protect the dogs already provided. Furthermore, the Department could not provide detailed information about dogs in programs other than Jordan. Overall, the Department lacks policies and standards governing the program. The Department routinely provides dogs to foreign partners without signed written agreements that outline standards for minimum care, retirement, and use of the canines, and the Department conducts health and welfare followups infrequently and inconsistently.
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Zullen ook wel Nederlandse honden tussen zitten die via een omweg in het circuit daar terecht komen.

Paar jaar geleden ook al zoiets waar honden die dienst hadden gedaan gewoon werden ingeslapen om dat transport te duur was om de honden terug te vliegen.

Het is niet allemaal slecht heb 2 jaar geleden een hond opgeleid die nu dienst doet in Dubai als detectie hond op de luchthaven en daar wordt de hond prima verzorgd overigens.
Laatst gewijzigd door Rocco op 18 sep 2019 09:21, 2 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sorry, maar dit soort dingen laat mijn maag omdraaien, :kotz:
Cairo_
Zeer actief

Rocco schreef: Paar jaar geleden ook al zoiets waar honden die dienst hadden gedaan gewoon werden ingeslapen om dat transport te duur was om de honden terug te vliegen.
Gedurende de Vietnamoorlog en vlak erna werden ze vaak achter gelaten aan de bewoners. Maar in deze tijd nog laten inslapen vanwege geldgebrek is opmerkelijk. Heb je daar een bron van?
Rocco
Zeer actief

Cairo_ schreef:
Rocco schreef: Paar jaar geleden ook al zoiets waar honden die dienst hadden gedaan gewoon werden ingeslapen om dat transport te duur was om de honden terug te vliegen.
Gedurende de Vietnamoorlog en vlak erna werden ze vaak achter gelaten aan de bewoners. Maar in deze tijd nog laten inslapen vanwege geldgebrek is opmerkelijk. Heb je daar een bron van?
https://www.miamiherald.com/news/nation ... 68492.html

https://theanimalrescuesite.greatergood ... ffing-dogs

en hier nog zoiets

https://www.thesun.co.uk/news/7654314/b ... -worn-out/
Cairo_
Zeer actief

Rocco schreef:
Cairo_ schreef:

en hier nog zoiets

Oke..bij de eerste 2 links gebeurde dus door een Kuweits bedrijf. Bjj die laatste link gebeurde dus door het Britse leger doordat ze te oud of agressief waren. In Amerika kun je je laten inschrijven om zo'n ex-"veteraan" in huis te nemen las ik.
Rocco
Zeer actief

Cairo_ schreef:
Rocco schreef:
Cairo_ schreef:

en hier nog zoiets

Oke..bij de eerste 2 links gebeurde dus door een Kuweits bedrijf. Bjj die laatste link gebeurde dus door het Britse leger doordat ze te oud of agressief waren. In Amerika kun je je laten inschrijven om zo'n ex-"veteraan" in huis te nemen las ik.
Klopt maar er zijn wantoestanden genoeg met dit soort honden wat nooit in de publiciteit komt vrees ik, en bij het
britse leger zijn wel heel goedkope excuses om er van af te komen zullen niet allemaal gevaarlijke honden zijn lijkt mij.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Cairo_ schreef:[...] In Amerika kun je je laten inschrijven om zo'n ex-"veteraan" in huis te nemen las ik.
Ik dacht ook wel eens iets gehoord te hebben over achtergelaten honden in Afghanistan of Irak, dus ik ging even zoeken op google. Daarbij kwam ik op DIT artikel uit. Die honden zouden dus eigenlijk naar de geleiders moeten gaan (mits die dat willen), maar dat gebeurt niet. Ze komen bijvoorbeeld bij burgers terecht, en dat lijkt mij niet altijd een goede zaak als ik zo lees hoe sommige van die honden zijn na hun diensttijd...
Cairo_
Zeer actief

GoldenGizmo schreef: Ze komen bijvoorbeeld bij burgers terecht, en dat lijkt mij niet altijd een goede zaak als ik zo lees hoe sommige van die honden zijn na hun diensttijd...
En toch worden die honden getest voor terugkeer zoals je hier bij onderstaande link kunt zien (even naar onderen scrollen) . Daar staat een vent te schreeuwen en te doen naar de geleider en hond. Te zien aan de foto's blijft hij passief en ongeinteresseerd. Hij lijkt me geschikt..
https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... &start=480
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Cairo_ schreef:
GoldenGizmo schreef: Ze komen bijvoorbeeld bij burgers terecht, en dat lijkt mij niet altijd een goede zaak als ik zo lees hoe sommige van die honden zijn na hun diensttijd...
En toch worden die honden getest voor terugkeer zoals je hier bij onderstaande link kunt zien (even naar onderen scrollen) . Daar staat een vent te schreeuwen en te doen naar de geleider en hond. Te zien aan de foto's blijft hij passief en ongeinteresseerd. Hij lijkt me geschikt..
https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... &start=480
Ik ging af op de omschrijving zoals in het artikel waarnaar ik linkte. Dat wil niet zeggen dat geen enkele hond bij Truus op de hoek geplaatst zou kunnen worden, misschien zou 99% daar gewoon een goed leven kunnen hebben.

En verder ging het me eigenlijk vooral om het feit dat de honden 'eigenlijk' naar de geleider zou mogen wanneer de diensttijd van de hond erop zit, maar dat dat te vaak niet gebeurd. Uit dat hele artikel lijkt het alsof de honden (door dat specifieke bedrijf) niet heel zorgvuldig geplaatst worden.
Rocco
Zeer actief

Nou neem ik die test nou niet te serieus eerlijk gezegd die kunnen beter naar Bart Smit gaan voor een speelgoed hond, ik ken hele goede huishonden met wat gezonde scherpte. Maar het is wel waar dat niet alle honden bij iedereen zomaar geplaatst kunnen worden enige kennis en ervaring is wel noodzakelijk.,
Cairo_
Zeer actief

Rocco schreef:Nou neem ik die test nou niet te serieus eerlijk gezegd die kunnen beter naar Bart Smit gaan voor een speelgoed hond, ik ken hele goede huishonden met wat gezonde scherpte. Maar het is wel waar dat niet alle honden bij iedereen zomaar geplaatst kunnen worden enige kennis en ervaring is wel noodzakelijk.,
Jazeker, maar daar wordt ook voorlichting over gegeven zoals hier https://www.tasteofthewildpetfood.com/w ... itary-dog/

Btw. en toch staat er bij een van de instructies dat elke voormalige MWD wordt getest:
“Every MWD, when they’re retiring, they do a behavioral test and an adoption test to make sure they’re not going to be food aggressive or bite a small child or chase the mailman down the street,” MAC Chief Petty Officer Jason Silvis, who works with MWDs at Lackland Air Force Base, told Vetstreet. “We do a wide variety of tests before we decide that the dogs are good to be adopted to the public.”
https://www.southernliving.com/culture/ ... litary-dog
Cairo_
Zeer actief

Hier is een voorbeeld waar een mil. working dog die met pensioen gaat, na de ceremonie naar een nieuwe eigenaar gaat.

Afbeelding
U.S. Air Force Maj Nathaniel Lesher, the 97th Security Forces Squadron Commander, left, and U.S. Air Force Senior Airman Nathaniel Humphreys, a Military Working Dog Handler, pose for a photo with Yyoda/P195, an explosive detection MWD, September 11, 2019, at Altus Air Force Base, Okla. Yyoda has been assigned to the 97th Air Mobility Wing for nine years and has excelled in his profession of explosive detection. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Dallin Wrye)

Afbeelding

Afbeelding
U.S. Air Force Maj Nathaniel Lesher, the 97th Security Forces Squadron Commander, hands Yyoda’s leash to Robin Boren, father of Yyoda’s new owner on September 11, 2019, at Altus Air Force Base, Okla. Yyoda, a U.S. Air Force ret. explosive detection Military Working Dog, is now going to live with his previous handler, U.S. Air Force Staff Sgt. Ashley Boren, a MWD handler assigned to the 647th Security Forces Squadron, at Hickam AFB, Hawaii.
Afbeelding
Kim and Robin Boren sit with Yyoda/P195, a U.S. Air Force ret. explosive detection Military Working Dogs, after his retirement ceremony on September 11, 2019, at Altus Air Force Base, Okla. Since Yyoda’s new owner was not able to make the ceremony herself, her parents, Robin and Kim, handed over Yyoda during the ceremony and will be flying with Yyoda to Hawaii so he can be with his new owner. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Dallin Wrye)
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

De eerste 1,5 zin is de aanduiding van 1 persoon :LOL: Zo'n inhoudsloze lap tekst krijg je toch niet dóorgelezen. Alleen al zodat iemand, zelfs in de context van het simpelweg overdragen van een hond, maar al z'n titeltjes genoemd krijgt. Jeses.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”