Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Biofood
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Biofood
Heeft iemand ervaring met de brok Biofood?
Ik heb vandaag twee honden gezien die er helemaal perfect uitzagen (mooie vacht, niet te dun, niet te dik, lekker actief) die die brok gevoerd krijgen, dus ik was nieuwsgierig of hier de ervaringen hetzelfde zijn.
Het is een geexpandeerde brok. Is dat minder goed dan geperst?
Ik voer nu nog Farmfood en Cavom, en met name met Farmfood ben ik niet helemaal tevreden, dus misschien dat dit voer een optie is.
Ik heb vandaag twee honden gezien die er helemaal perfect uitzagen (mooie vacht, niet te dun, niet te dik, lekker actief) die die brok gevoerd krijgen, dus ik was nieuwsgierig of hier de ervaringen hetzelfde zijn.
Ik voer nu nog Farmfood en Cavom, en met name met Farmfood ben ik niet helemaal tevreden, dus misschien dat dit voer een optie is.
Groetjes Rob
Ja, Gaucho heeft het een tijdje gegeten, maar ik ben er weer vanaf gestapt.
De brok is heel krokant, met veel lucht. Dus heel veel volume voor het kauwen en weinig vulling en daarbij ook nog een lage voedingswaarde.
Gaucho at zich zo ongeveer een kaakklem aan dat spul, maar kreeg desondanks de dagelijkse hoeveelheid gewoon niet weggeten. 8O
Waar hij bijv. met FF een laagje brokken in zijn bak had, was de bak met Biofood echt helemaal vol. En dat was dus een hondje van 9 kilo, dus geen Dogo...
Oh ja, laat je ook niet verleiden door de naam Biofood: het is niet gemaakt uit biologisch verantwoorde produkten. Ik heb ook begrepen dat biofood als naam uit de handel zou gaan en een onder een andere naam weer terug zou komen.
Nee, voor Gaucho was het dus niks.
De brok is heel krokant, met veel lucht. Dus heel veel volume voor het kauwen en weinig vulling en daarbij ook nog een lage voedingswaarde.
Gaucho at zich zo ongeveer een kaakklem aan dat spul, maar kreeg desondanks de dagelijkse hoeveelheid gewoon niet weggeten. 8O
Waar hij bijv. met FF een laagje brokken in zijn bak had, was de bak met Biofood echt helemaal vol. En dat was dus een hondje van 9 kilo, dus geen Dogo...

Oh ja, laat je ook niet verleiden door de naam Biofood: het is niet gemaakt uit biologisch verantwoorde produkten. Ik heb ook begrepen dat biofood als naam uit de handel zou gaan en een onder een andere naam weer terug zou komen.
Nee, voor Gaucho was het dus niks.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik ben echt supertevreden over biofood!!
Mijn oudste eet het al twee jaar, de geperste brok.
Mijn jongste zit er sinds twee mnd op, ze krijgt nu nog de krokante versie maar zodra ze een jaar is krijgt ze ook de geperste!
Mijn honden doen het er prima op
Ze hebben verschillende soorten, en er zit geen troep in!
Mijn oudste eet het al twee jaar, de geperste brok.
Mijn jongste zit er sinds twee mnd op, ze krijgt nu nog de krokante versie maar zodra ze een jaar is krijgt ze ook de geperste!
Mijn honden doen het er prima op

Ze hebben verschillende soorten, en er zit geen troep in!
groetjes Marja Zara en Stapper

-
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
misschien is bosch iets?
geef ik aan balou. hoef niet veel te geven en poept 2x/dag.
http://www.dievena.nl/winkel/ en dan naar bosch voeding.
geef ik aan balou. hoef niet veel te geven en poept 2x/dag.
http://www.dievena.nl/winkel/ en dan naar bosch voeding.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Rob,
je ging toch helemaal over op vers, of is dat alleen Chaya
verder vind ik lichte, gelige ontlasting niet echt ideaal
en over Biofood, ken het niet, tenminste niet van mensen die het voeren,
wel weet ik dat ze ook een zeer energie rijke brok hebben, dit omdat ik daar toen op gezocht heb voor Ace volledig op vers stond

verder vind ik lichte, gelige ontlasting niet echt ideaal
en over Biofood, ken het niet, tenminste niet van mensen die het voeren,
wel weet ik dat ze ook een zeer energie rijke brok hebben, dit omdat ik daar toen op gezocht heb voor Ace volledig op vers stond
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Re: Biofood
wat is volgens jou het voordeel van cavom boven farmfood?Tarz schreef:Heeft iemand ervaring met de brok Biofood?
ik hoor steeds meer over cavom en wil het ook eens gaan proberen

-
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Nou onvindbaar niet maar je geeft het niet echt de tijd als ik het zo lees, ik heb je nu al heel vaak gehoord over het wisselen van voer, geef het eens wat tijd en probeer eens wat langer een brok te houden dan gecombineerd met Vers..Tarz schreef:Ik kan het niet betalencrutz schreef:Rob,
. Een paar versvleesdagen kan wel maar volledig op versvlees/barf lukt gewoon niet.
Dus ben ik op zoek naar een goede brok voor erbij maar die lijkt onvindbaar.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
Farmfood krijgen ze al een paar maanden, en ik zie geen verbetering. Van Canex heb ik 1 zak gevoerd maar ze vonden het niets, het stonk, en de vachten gingen zo achteruit dat ik het niet eens langer wilde proberen.cloris schreef:
Nou onvindbaar niet maar je geeft het niet echt de tijd als ik het zo lees, ik heb je nu al heel vaak gehoord over het wisselen van voer, geef het eens wat tijd en probeer eens wat langer een brok te houden dan gecombineerd met Vers..
Cavom ging wel redelijk maar ze werden opeens zo dik.
Dat zijn de drie voeders waar ik ze in twee jaar op heb over gezet. Over andere voeders vraag ik wel info maar heb ik nog niet geprobeerd.
En ik geef ze trouwens ook vers (zeer regelmatig).
Groetjes Rob
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Mag ik vragen wat voor een soort verandering je wilt zien Rob? wat moet er veranderen aan je honden zodat je denkt het goede voer gevonden te hebben?Tarz schreef:Farmfood krijgen ze al een paar maanden, en ik zie geen verbetering. Van Canex heb ik 1 zak gevoerd maar ze vonden het niets, het stonk, en de vachten gingen zo achteruit dat ik het niet eens langer wilde proberen.cloris schreef:
Nou onvindbaar niet maar je geeft het niet echt de tijd als ik het zo lees, ik heb je nu al heel vaak gehoord over het wisselen van voer, geef het eens wat tijd en probeer eens wat langer een brok te houden dan gecombineerd met Vers..
Cavom ging wel redelijk maar ze werden opeens zo dik.
Dat zijn de drie voeders waar ik ze in twee jaar op heb over gezet. Over andere voeders vraag ik wel info maar heb ik nog niet geprobeerd.
En ik geef ze trouwens ook vers (zeer regelmatig).

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Actief
Ik voer geen brokken, vroeger wel af en toe en als hoge nood aan de man komt en het zou weer moeten. Dan kies ik voor Innova. Toen ik brokken en vers voerde vond ik iedere keer dat mijn hond er tijdens de brokken dagen minder uitzag, vacht doffer, veel ontlasting etc. Toen ben ik Innova gaan voeren gedurende de brokken dagen en mijn hond ging hier stukken minder op achteruit dan op andere merken. Het is wel erg duur 34 euro voor 7.5 kilo. Ik heb een kleine hond, dus doe je lang met zo'n zak, maar je hoeft er sowieso maar weinig van te voeren. De site is www.naturapet.com
groetjes Helen
groetjes Helen
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ja ecofood is nog iets beter, maar die heeft geen geperste brok helaas.EvavT schreef:Ik heb ff biofood gevoerd maar hij at het niet meer.
Overigens Ecofood is wel biologisch (gecertificeerd)
Biofood heeft een SKAL licentie...?!
In ieder geval geen chemische toevoegingen, een natuurproduct
Biofood wel, dus vandaar mijn keuze.
groetjes Marja Zara en Stapper