Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
even voorstellen
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
even voorstellen
hallo, ben Frank Vliegen en afkomstig uit Lommel , België. al heel mijn leven honden gehad en uiteraard ook andere huisdieren. Nu hebben wij Zino (reu), een golden retriever van 10 jaar oud. de voorganger was Tosca (teef), ook een golden. deze is helaas aan kanker overleden. Nu ook al geruime tijd op de sukkel met onze Zino. sinds 2017 kwamen er gezwellen aan de voorzijde van zijn onderkaak. in eerste instantie en na labo onderzoek goedaardig, maar ze werden echt groot en tot 3 x laten weghalen. vorig jaar hebben ze in de dierenkliniek in Ell het gezwel en ook zijn voorste tandjes onderaan weggehaald. (niet de hoektanden) . ging goed tot juni 2019 toen op de linker hoektand weer een gezwel kwam. daar de vriendelijke arts van dierenkliniek in Ell niet kon heeft een andere DA deze tand en gezwel ook verwijderd zo ver als kon. na 2 maanden weeral van dat. opnieuw groei van gezwel. blijkt dat het in het bot zit en de enige oplossing een mandibulectomy (moeilijk woord voor afzagen voorste deel onderkaak) is. het was dit of op langere termijn laten inslapen. toch een moeilijke keuze doch beslist om dit te laten uitvoeren in Ell. nu maandag 07 oktober in de namiddag gaat het gebeuren. Zino is wel mager maar erg levendig en sterk en erg lief. een dag verlof genomen en alvast een Comfy Cone kraag voor hem gekocht (beter dan plastiek). In de eerste dagen mag hij gewoon binnen blijven en slapen. nadien kan hij weer in zijn hok want het is een buitenhond en heb gemerkt dat deze het liefst ook buiten slapen en zitten. zijn slaaphok kan hij niet meer in dus namiddag ga ik zijn ren een stuk groter maken en een slaapplaats voorzien. je neemt een hond en moet er dan ook de verantwoordelijkheid voor nemen hé. is toch stresserend zulk een operatie (info vind je bijna niet in het NL enkel in het Engels op internet) . zijn hier nog leden die dit hebben meegemaakt met hun hond ? allez we duimen.... 

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: even voorstellen
Welkom. Ik heb dat laten doen bij een van mijn chow-chow's. De eerste keer dat hij weer mocht eten, brak hij zijn kaakbot en kon ik hem alsnog laten inslapen. Sorry, kan het niet mooier maken, hopelijk loopt het met jouw hond anders af.

-
- geregistreerd lid
hoeveel van zijn onderkaak hebben ze bij jouw chow chow weggenomen ? tot achter hoektanden of verder ?alm@ schreef:Welkom. Ik heb dat laten doen bij een van mijn chow-chow's. De eerste keer dat hij weer mocht eten, brak hij zijn kaakbot en kon ik hem alsnog laten inslapen. Sorry, kan het niet mooier maken, hopelijk loopt het met jouw hond anders af.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Dat weet ik niet meer, het is meer dan 25 jaar geleden.franky1962 schreef:hoeveel van zijn onderkaak hebben ze bij jouw chow chow weggenomen ? tot achter hoektanden of verder ?alm@ schreef:Welkom. Ik heb dat laten doen bij een van mijn chow-chow's. De eerste keer dat hij weer mocht eten, brak hij zijn kaakbot en kon ik hem alsnog laten inslapen. Sorry, kan het niet mooier maken, hopelijk loopt het met jouw hond anders af.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Welkom!
Ik ken een weimaranerteef bij wie ongeveer de helft van haar onderkaak weggehaald is. Met haar gaat het super, enorm energieke hond, maar ik denk dat ze wel een stuk jonger is dan 10.
Ik ken een weimaranerteef bij wie ongeveer de helft van haar onderkaak weggehaald is. Met haar gaat het super, enorm energieke hond, maar ik denk dat ze wel een stuk jonger is dan 10.
-
- geregistreerd lid
Ik moest eerst hier doen en dan rubrieken volgens moderator. Zal het zeker doen. GrtNanna schreef:Ik denk dat je je vraag beter in de medische hoek kunt stellen. Dit is het voorsteltopic
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!