Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
te dun
Moderator: moderatorteam
- mirella*
- Actief
te dun
Onze hond is wat aan de dunne kant wie heeft er een idee over hoe we hem wat extra kilo's kunnen bezorgen. Het is geen grote eter en zelfs vers vlees van rodi eet hij met lange tanden. Een mens zou ik slagroom adviseren maar wat is een goed idee voor een hond?
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou, slagroom is wel heel erg rigoureus, maar je zou gewoon eens elke dag wat volle yoghurt kunnen geven. Heeft bij mijn Toby heel goed geholpen.
En dan doe je er 1 a 2 keer per week een rauw eitje doorheen. Meeste honden vinden dat zalig en het is nog goed voor hem ook.
Maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om hem gewoon een beetje extra vers vlees te geven, maar ja, als hij niet zo'n grote eter is....
Probeer de yoghurt maar eens.
Ten eerste vliegen er dan geen kilo's aan, maar bouwt hij rustig aan iets aan gewicht op. En als je dan denkt dat hij voldoende aangekomen is (wel eventjes voor uit trekken hoor) dan kan je gewoon doorgaan met magere yoghurt of karnemelk.

Maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om hem gewoon een beetje extra vers vlees te geven, maar ja, als hij niet zo'n grote eter is....
Probeer de yoghurt maar eens.
Ten eerste vliegen er dan geen kilo's aan, maar bouwt hij rustig aan iets aan gewicht op. En als je dan denkt dat hij voldoende aangekomen is (wel eventjes voor uit trekken hoor) dan kan je gewoon doorgaan met magere yoghurt of karnemelk.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- mirella*
- Actief
Gisteren had ik hem op advies van Nieve al spaghetti gegeven. Ik had er wat gebakken gehakt en rodi versvlees door gedaan. Meneer nam enthosiast een paar happen maar liet het vervolgens weer staan
Het zelfde doet hij al dagen met puur rodi vlees.
Net heb ik hem op jouw advies dus yoghurt gegeven (wel magere want volle heb ik nog niet in huis). Hij heeft er een beetje van gegeten en laat de rest tot nog toe staan, maar wie weet gaat hij nog verder.
De pup vaart er overigens wel bij want die eet de resjes wel op als ik er niet snel genoeg bij ben

Het zelfde doet hij al dagen met puur rodi vlees.
Net heb ik hem op jouw advies dus yoghurt gegeven (wel magere want volle heb ik nog niet in huis). Hij heeft er een beetje van gegeten en laat de rest tot nog toe staan, maar wie weet gaat hij nog verder.
De pup vaart er overigens wel bij want die eet de resjes wel op als ik er niet snel genoeg bij ben

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
is het altijd zo'n moeilijk eter geweest, of is het iets van de laatste tijd? onze husky is ook zo'n "lastige"eter, dat wil zeggen dat hij gewoon heel weinig eet en heel traag, echt brokje voor brokje. ik probeer het eten altijd zo lekker mogelijk te maken. meestal als ik er slaolie overheen giet dan eet hij het wel
ik laat nu voortaan zijn eten gewoon staan dan kan hij eten waneer hij wil 

groetjes
caroline, whooper en orbis
- mirella*
- Actief
Het is nooit een grote eter geweest. Ik heb zijn brokken dan ook altijd de hele dat door staan alleen begin ik nu te twijfelen of dat wel goed is. Misschien kan ik zijn bak beter na 5 minuten weg halen zodat hij weet dat het er niet meer de hele dag staat en daardoor meer gespitst wordt op zijn voer.
Het enige dat hij tot nog toe echt lekker vindt is gebraden kip en verse salami. Dat is trouwens ook het enige waarvoor hij op de training iets doet, zelfs haring, pens, rodi worst ed spuugde hij op de hondenschool uit.
Het enige dat hij tot nog toe echt lekker vindt is gebraden kip en verse salami. Dat is trouwens ook het enige waarvoor hij op de training iets doet, zelfs haring, pens, rodi worst ed spuugde hij op de hondenschool uit.
- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
- mirella*
- Actief
- Cyntha
- Actief
Je krijgt in de dierenwinkel ook voedingsolie van Bogena, daar zitten eetlustopwekkende middelen in en geloof me: 99% van de honden eet het dan.
Verder heb je penssnippers, dat maakt het ook extra lekker.
Anders zou ik hem performance of sportbrok geven, die heb je van zowat alle merken en die zijn speciaal voor honden die veel sport doen of te mager zijn en extra voedingstoffen nodig hebben ( bv. na zwangerschap )
Succes ermee!!!
Verder heb je penssnippers, dat maakt het ook extra lekker.
Anders zou ik hem performance of sportbrok geven, die heb je van zowat alle merken en die zijn speciaal voor honden die veel sport doen of te mager zijn en extra voedingstoffen nodig hebben ( bv. na zwangerschap )
Succes ermee!!!

Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou inderdaad eerst maar eens beginnen met de bak weg te halen, nadat hij stopt met eten. En maar twee keer per dag eten neer zetten. Al met al eet hij dus nu de hele dag door een hapje, dat is ook niet goed. En kijk uit dat je hem nu niet volstopt met allerhande lapmiddeltjes, want dan heb je straks een dunne hond die aan de diaree is in plaats van dat ie dikker wordt. Dus maak een bewuste keuze waarmee je hem op gewicht wil gaan krijgen en hou dat een tijdje vol. 

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.