Eerst eens het verhaal erachter.

Ik interesseer me al 10 jaar in de knpv/igp. Bijna 10 jaar terug een blauwe maandag mee gedaan, maar goed, toen had ik nog weinig verstand (uberhaubt

Ik ben afgelopen 3 maanden bij enkele clubs wezen kijken en ben nog niks tegen gekomen waarvan ik dacht; ja!
Bij 2 voelde ik me niet welkom, bij de ander liepen de trainingen (volgens hen) standaard uit tot 22:30/23:00 (2x doordeweeks met een half uur rijden, dat ga ik niet trekken), en bij de ander heb ik nooit meer wat terug gehoord.
Ik word er een beetje moedeloos van. Ik weet dat je jezelf eerst ''moet bewijzen'' en eerst aspirant lid bent, maar goed, ik zou toch denken dat de meeste clubs wel blij zijn met nieuwe leden.
Hoe meer mensen, hoe handiger het trainen, de hulp, nieuwe inzichten, gezelligheid????
Ik heb behalve faalangst een rugzakje, en trainen met mijn honden is zowat het enige wat me goed af gaat en waar ik echt plezier uit haal. Maar dat houdt snel op, als ik me niet welkom voel.
Ik ben er natuurlijk niet alleen voor de honden, ook omdat ik het zelf leuk vind en daar hoort toch wel een beetje gezelligheid bij.
Ik zoek dus een club in mijn omgeving, waar ook vrouwen trainen bij voorkeur, waar de sfeer gezellig is, en die open staat voor nieuwe leden.
Ik weet welke clubs er zijn in de omgeving, maar zonder verdere contacten in het wereldje kom ik niet verder dan de website en zelf langs gaan, maar ik dacht, ik probeer het eens even zo.
Dus zijn er hier leden die in mijn omgeving een gezellig cluppie hebben, met een gezellige sfeer? Ik woon in Asten, maar vind 'even' rijden echt geen probleem.
KNPV of IGP maakt me niet veel uit, ik vind het allebei prachtig ondanks de verschillen, maar weet wel iets meer van knpv af al dan van igp.
Alvast bedankt!