Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke KVV bevalt jullie goed?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Ze moeten al wel heel ziek zijn wil ik ze uit de hand voeren.
Of zwanger ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Nanna schreef:Ze moeten al wel heel ziek zijn wil ik ze uit de hand voeren. Dat gaan we dus niet doen. Voor je het weet zit je met een hond die alleen nog maar zijn vreten uit de hand wil.
Ik heb nog steeds het schrikbeeld voor ogen van een kennis met een Saluki, en die hond at alleen zitten op de bank en gevoerd met een lepeltje. En dan moest het nog biefstuk zijn ook.
De groeten. De straathonden in Calcutta hebben ook niet van dergelijke pretenties dus mijn joekels hoeven daar ook niet mee aan te komen. Als je niet vreet, dan maar niet.
Haha moet ineens aan vroegere buren denken met een boxer. Die at heel slecht en ze ging steeds een stapje verder dingen verzinnen met voeren. Op het laatst wilde de hond onder de tafel zitten en ook met een lepel gevoerd worden anders at ze niet. :LOL:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Ze moeten al wel heel ziek zijn wil ik ze uit de hand voeren. Dat gaan we dus niet doen. Voor je het weet zit je met een hond die alleen nog maar zijn vreten uit de hand wil.
Ik heb nog steeds het schrikbeeld voor ogen van een kennis met een Saluki, en die hond at alleen zitten op de bank en gevoerd met een lepeltje. En dan moest het nog biefstuk zijn ook.
De groeten. De straathonden in Calcutta hebben ook niet van dergelijke pretenties dus mijn joekels hoeven daar ook niet mee aan te komen. Als je niet vreet, dan maar niet.
Haha hier ook hoor. Ik zie me al zitten met 3 honden...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sterre schreef:
Haha moet ineens aan vroegere buren denken met een boxer. Die at heel slecht en ze ging steeds een stapje verder dingen verzinnen met voeren. Op het laatst wilde de hond onder de tafel zitten en ook met een lepel gevoerd worden anders at ze niet. Afbeelding
Dan maar niet... je krijgt vanzelf honger. Ik heb een hele slechte eter als pup gehad, maar dat is ook prima goed gekomen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Sterre schreef:
Haha moet ineens aan vroegere buren denken met een boxer. Die at heel slecht en ze ging steeds een stapje verder dingen verzinnen met voeren. Op het laatst wilde de hond onder de tafel zitten en ook met een lepel gevoerd worden anders at ze niet. Afbeelding
Of die teckel waarvan de baas wilde dat ie eerst blafte voor hij een bak eten kreeg. Ja, niet natuurlijk :mrgreen: Normaalgesproken staan die krengen de godganse dag op hun strot maar zodra de bak in zicht kwam was het snaveltje toe. Dus die baas blaffen "ja toe maar Waldi, waf! waf!"
DUS uiteindelijk was het zo ver dat Waldi niet wilde eten eer die baas geblaft had Afbeelding
Afbeelding Een pupkoper van een van de pups van Xavi doet dat ook, met de honden maar ook de katten. Die doen t dus wel maar dan hoor je wafwafmauwmauwmauw en dam krijgen ze eten :mrgreen:
Afbeelding
HermanJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rescue (mix)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door HermanJ »

Milly vreet gelukkig wel de meeste dingen die ik haar voorzet en ik ga haar ook geen ander voer geven omdat mevrouw haar voer niet meer goed genoeg vindt. Mocht ze dat soort trekken krijgen dan durf ik te wedden dat ze van de honger haar verzet wel staakt ver voordat ze er schade van ondervindt.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

malinois schreef:Kivo voer ik ook maar vind t te papperig voor dagelijks. Je kunt t bijna door een rietje drinken. Ik laat eigenlijk nog maar weinig bezorgen. Ik koop alles bij verkooppunten in de buurt.
Ik ook.
Ik geef lotgering de wildmix en de lam rijst en eend/ kip en kalkoen/ zalm.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Barkley schreef:haaksbarf en dogmeat. Dogmeat krijg ik gratis thuisbezorgd vanaf 16 euro.
Ik ook gratis thuisbezorgd. Darf en alroda ook. Hier krijgen ze dus die 3 met soms meat4 animals. Kan ik ook bij dezelfde kopen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: Ik heb altoos een erg aardige mevrouw die het komt brengen en het vlees is prima bevroren.
Dat wisselende zint me niet. Dan gaat er regelmatig iets mis in het productieproces en kan het je jeuken.
Na die rollen ingevroren vliegen was het klaar.

In al die jaren dogmeat is de kwaliteit constant.
Sinds kort hebben ze een voordeel pakket, nog goedkoper dan hun groothandel.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Smuldier, ze doen het er allemaal prima op en ander KVV is me gewoonweg te duur.
Ze eten hier gezamenlijk zo'n 3 kilo per dag met Smuldier is dat nog betaalbaar.

Uiteraard is het belangrijkst dat ze het er goed op doen, en dat doen ze, ze glimmen als spiegeltjes, groeien als kool, goede ontlasting en ze vinden het lekker. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zillion krijg smuldier, maar morgen ga ik dan even wat darf ophalen en zo,, en als de vriezer leger is ga ik waarschijnlijk toch weer richting lotgering, ik mag die lui wel :wink: smuldier zal er altijd wel blijven tussen door,
Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

Is het bij KVV in grote lijnen net als bij brokken: als ze het er goed op doen is het goed voor die hond?

Sinds een aantal maanden eet Pepper ook KVV. Nu heb ik geen grote vriezer en kan dus niet veel in voorraad hebben. Wel supermarkten en een Ranzijn in de buurt. Bij Ranzijn, en ook wel bij andere dierenwinkels, verkopen ze zakken vlees van 3kilo, in kleine brokken van 100gr. per stuk. Energique. Die vind Pepper lekker en ik vind het handig.
Verder wissel ik dat af met farmfood, Rodi, Smuldier.
Omdat de laatsten bij de super te krijgen zijn.

Ziet dit er goed uit? Het gewicht van Pepper is gelijk gebleven, ze eet nu smakelijk (na het gezeur met brokken een verademing) en ze poept goed. Wel lijkt ze vaker om eten te vragen.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: ik heb er van de weeromstuit meteen voor 130 euro vlees besteld :LOL:
Afwisseling kan geen kwaad.
:lol1: De Naappapa zei het, dat hij er niets van snapt dat ze zulk luxe vlees voor die prijs kunnen aanbieden.
Hij had net groot ingeslagen en hier ligt ook al zestig kilo in de vriezer.
De smaken wisselen dan wel steeds, maar ze lusten toch alles. Zeker die worsten met meerdere diersoorten vinden ze allemaal heerlijk.
Smuldier is voor mij zo niet eens goedkoper.
dagmar88
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef:meat4animals
:LOL: "het beste vlees voor u dier"
Chihuahua-paws
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Chihuahua-paws schreef:meat4animals
Afbeelding "het beste vlees voor u dier"
Nou dat weet ik niet maar wel eens iets anders.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

_Tiny_ schreef:
Simone-H schreef:Is het bij KVV in grote lijnen net als bij brokken: als ze het er goed op doen is het goed voor die hond?

Sinds een aantal maanden eet Pepper ook KVV. Nu heb ik geen grote vriezer en kan dus niet veel in voorraad hebben. Wel supermarkten en een Ranzijn in de buurt. Bij Ranzijn, en ook wel bij andere dierenwinkels, verkopen ze zakken vlees van 3kilo, in kleine brokken van 100gr. per stuk. Energique. Die vind Pepper lekker en ik vind het handig.
Verder wissel ik dat af met farmfood, Rodi, Smuldier.
Omdat de laatsten bij de super te krijgen zijn.

Ziet dit er goed uit? Het gewicht van Pepper is gelijk gebleven, ze eet nu smakelijk (na het gezeur met brokken een verademing) en ze poept goed. Wel lijkt ze vaker om eten te vragen.
Lijkt mij prima hoor.
Mijn honden krijgen ook oa Energique en ze zien er prima uit, eten het met smaak en het is goed verkrijgbaar. Ik wissel ook merken af want dat lijkt mij alleen maar beter.

Dat ze vaker om eten vraagt is logisch, ze vindt het lekker.
Zolang haar gewicht goed is hoeft ze niet meer.
Bedankt voor je antwoord.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Chihuahua-paws
Zeer actief

Wij zaten met Toots al op degomeat. En nu dus dogmeat "wel fijn dat ik nu niet groot hoef in te kopen" vinden wij nog steeds het beste. Dex en Saartje doen het er ook erg goed op. En gevolgd door alroda. Die twee springen er voor ons wel uit.
Wij hadden idd laatst ook het voordeel pakket besteld. Enige nadeel hier is dat het 500 gram worsten zijn in dat pakket. Voor anderen met minder kleine ukkies is dat juist weer ideaal. Maar idd goed vlees en zeeer betaalbaar.

dagmar88
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef: Wij hadden idd laatst ook het voordeel pakket besteld. Enige nadeel hier is dat het 500 gram worsten zijn in dat pakket. Voor anderen met minder kleine ukkies is dat juist weer ideaal. Maar idd goed vlees en zeeer betaalbaar.
Dat zijn de mix pakketten. Grootverbruik is per kilo, 20 of 40. Respectievelijk 39 en 79 euro.
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

S@ndr@ schreef:Zillion krijg smuldier, maar morgen ga ik dan even wat darf ophalen en zo,, en als de vriezer leger is ga ik waarschijnlijk toch weer richting lotgering, ik mag die lui wel :wink: smuldier zal er altijd wel blijven tussen door,
Ik zou voor een hond als Zillion inderdaad liever een kvv met een natuurlijke calciumbron voeren. Voor kleine hondjes in de groei maakt het misschien niet zoveel uit maar bij grotere rassen kan groeipijn ontstaan bij een teveel aan calcium uit een onnatuurlijke bron.
ceciel
Zeer actief

Zijn die voordeelpakketten nou gewoon de 'oude/normale' rollen van natuur en dier?
Een paar maanden terug is daar iets veranderd en nu bestel ik natuur en dier puur, het scheelt niet gek veel qua prijs overigens, nu betaal ik 50 euro voor 15 rollen en bij dogmeat zitten er 18 in een pakket.
Het wordt overigens wel tijd dat ik een grotere vriezer ga bestellen :tongue:
Chihuahua-paws
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Chihuahua-paws schreef: Wij hadden idd laatst ook het voordeel pakket besteld. Enige nadeel hier is dat het 500 gram worsten zijn in dat pakket. Voor anderen met minder kleine ukkies is dat juist weer ideaal. Maar idd goed vlees en zeeer betaalbaar.
Dat zijn de mix pakketten. Grootverbruik is per kilo, 20 of 40. Respectievelijk 39 en 79 euro.
Dat is helemaal goedkoop hahaha.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Swissy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door Swissy »

Zijn er mensen die ervaring hebben met Darf?
Wij willen gaan beginnen met KVV, maar eerst even goed onderzoek doen. :)
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Swissy schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met Darf?
Wij willen gaan beginnen met KVV, maar eerst even goed onderzoek doen. :)
Ervaring met Darf Small en enkele varianten van Alroda. Deze zijn zowel qua vlees als qua bot net iets fijner gemalen dan de normale Darf KVV's, iets wat mij i.v.m. het formaat van mijn hond wel prettig leek. Met een Grote Zwitser zal dit minder relevant zijn. Ik vind het product er goed uitzien, het bedrijf erachter ietwat... zwak qua communicatie e.d. Ondanks dat Cody dit vlees erg smakelijk vindt, deed hij het er helaas minder goed op dan ik had gehoopt. Om die reden wordt het hier niet meer zo vaak gegeven. Ik wissel sowieso het liefste af tussen verschillende merken en varianten. Of Darf geschikt is voor jouw hond lijkt me een kwestie van uitproberen.

Overigens is Darf voor de KVV's die vallen onder de noemer Darf aan het overschakelen van losse blokken in een kartonnen doos naar individueel verpakte worstjes. Alroda is altijd al worstvorm geweest.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Carnibest, Carnivoer en Bibi eten ze hier.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

dagmar88 schreef:
Huh gaat dit over dogmeat? Dan ga ik voortaan ook maar via hun website bestellen Ipv via de training
Perry en Noah

Afbeelding
ceciel
Zeer actief

duitse herder schreef:
dagmar88 schreef:
Huh gaat dit over dogmeat? Dan ga ik voortaan ook maar via hun website bestellen Ipv via de training
Het is te bestellen via de website van dogmeat maar er staat bij dat het 'manufactured' is door natuur en dier.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

ceciel schreef:
duitse herder schreef:
dagmar88 schreef:
Het is te bestellen via de website van dogmeat maar er staat bij dat het 'manufactured' is door natuur en dier.
Dank je wel. Het is helaas ook enkelvoudig ipv compleet. Al hebben ze wel een goede compleet pakket
Perry en Noah

Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Honden eten gezond
Lotgering wildmix
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

duitse herder schreef: Dank je wel. Het is helaas ook enkelvoudig ipv compleet. Al hebben ze wel een goede compleet pakket
Compleet is met premix. Enkelvoudig is complete voeding wanneer vijf diersoorten worden afgewisseld.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wij halen de KVV bij Ranzijn, dat was een stuk voordeliger dan Carnibest maar binnenkort gaan we over naar Darf van Christel (JustJercha’s Pets)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”