Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips voor hondengeue
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Tips voor hondengeue
Bumper wordt oud. Ze begint er ook naar te ruiken. En daarbij krijgt ze al jaren enurace tegen incontinentie. Maar naarmate de jaren vorderen helpt dat niet meer 100%. Ze laat dus wel eens wat lopen in haar mand (met vetbed)
Guus is een mongool en pist over z'n voorpoten en soms tegen z'n buik.
Snachts en overdag als we niet thuis zijn verblijven de honden in de (redelijk ruime) bijkeuken.
Nu is het alleen zo dat die bijkeuken tegenwoordig behoorlijk meurt naar oude hond/pislucht.
Dit ondanks dat de honden bedden regelmatig worden gelucht/gewassen/vervangen. Ook wordt de bijkeuken meerdere keren per week gedweild. Het eerste dat we smorgens doen is de bijkeuken luchten.
Heeft iemand een goede tip voor mij? Behalve een knijper op mijn neus zetten.
Guus is een mongool en pist over z'n voorpoten en soms tegen z'n buik.
Snachts en overdag als we niet thuis zijn verblijven de honden in de (redelijk ruime) bijkeuken.
Nu is het alleen zo dat die bijkeuken tegenwoordig behoorlijk meurt naar oude hond/pislucht.
Dit ondanks dat de honden bedden regelmatig worden gelucht/gewassen/vervangen. Ook wordt de bijkeuken meerdere keren per week gedweild. Het eerste dat we smorgens doen is de bijkeuken luchten.
Heeft iemand een goede tip voor mij? Behalve een knijper op mijn neus zetten.
blablabla 

- dagmar88
- Zeer actief
Re: Tips voor hondengeue
Wassen en uitblazen.
Voor die pispoten een babydoekje met Zwitsal haarlotion of uiercrème.
Voor die pispoten een babydoekje met Zwitsal haarlotion of uiercrème.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
buiten het wassen van de honden, kleden wassen, om
zou je tussentijds ,,ambi puur,, kunnen gebruiken, dat neutraliseert luchtjes,
ik gebruik het voor in de bijkeuken, vooral als Lana nat binnenkomt, en eerst moet opdrogen op haar kleed, dan kunnen ze ook zo meuren,
spuit het in de lucht en op kleed.
zou je tussentijds ,,ambi puur,, kunnen gebruiken, dat neutraliseert luchtjes,
ik gebruik het voor in de bijkeuken, vooral als Lana nat binnenkomt, en eerst moet opdrogen op haar kleed, dan kunnen ze ook zo meuren,
spuit het in de lucht en op kleed.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, laten labradors nu net van die vette bevers zijn.
Het is de ondervacht, helemaal met een oude castraat.
Het is de ondervacht, helemaal met een oude castraat.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik heb geen waterblazer maar goed wassen heeft hier al goed geholpen bij mijn 9 jr oude castraat met veel vacht.
Ik was Diem nu 1x per maand grondig: 2x goed inzepen tot op de huid. Ben ik toch zeker een goed half uur aan het inmasseren en dan nog uitspoelen. Het heeft hier heel goed geholpen voor een frissere hond en daardoor frisser huis. Ik gebruik mijn eigen parfumvrije sanex shampoo ivm mijn eigen allergieën.
Ik was Diem nu 1x per maand grondig: 2x goed inzepen tot op de huid. Ben ik toch zeker een goed half uur aan het inmasseren en dan nog uitspoelen. Het heeft hier heel goed geholpen voor een frissere hond en daardoor frisser huis. Ik gebruik mijn eigen parfumvrije sanex shampoo ivm mijn eigen allergieën.
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Wat hier goed helpt bij een nattehondengeur is dit : https://www.zwitsal.nl/products/voor-de ... tion.html?
Maar of dat ook bij oudehondengeur werkt ?? Je kunt het altijd proberen.

Maar of dat ook bij oudehondengeur werkt ?? Je kunt het altijd proberen.

-
- Zeer actief
Een ander soort hond nemen de volgende keer.
Die van mij ruik je alle 3 niet. Ideaal!
Ik heb dus ook geen tips helaas, sorry.

Die van mij ruik je alle 3 niet. Ideaal!
Ik heb dus ook geen tips helaas, sorry.

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Habibi haar geur wisselt met haar hormonen.
Schijnzwanger, loops, of ergens daartussenin, de geur is anders.
Dáár valt niet veel aan te veranderen.
Ik denk met zo'n wat vettige oudere mannelijke hond dat dat ook echt zijn geur zal hebben.
Veel luchten zal helpen.
Vaker de kleden wassen.
Wellicht hondlief zelf ook qua ondervacht eens laten uitblazen of goed wassen, zodat het iig geen opgestapelde geur in huidvet en haar wordt
Soms is er nog wat haalbaar met ander voer
Maar ik vermoed dat je het nooit helemaal weg zult kunnen houden.
Schijnzwanger, loops, of ergens daartussenin, de geur is anders.
Dáár valt niet veel aan te veranderen.
Ik denk met zo'n wat vettige oudere mannelijke hond dat dat ook echt zijn geur zal hebben.
Veel luchten zal helpen.
Vaker de kleden wassen.
Wellicht hondlief zelf ook qua ondervacht eens laten uitblazen of goed wassen, zodat het iig geen opgestapelde geur in huidvet en haar wordt
Soms is er nog wat haalbaar met ander voer
Maar ik vermoed dat je het nooit helemaal weg zult kunnen houden.

- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Het enige wat echt werkt is veel wassen en daarna drogen met de waterblazer. Daarna even met een kammetje erdoor om het resterende wol eruit te halen. Zwemmen ze veel? Als honden met zulke vachten veel zwemmen en lang en veel zwemmen gaan ze ook ruiken. Als je van die lucht af wil zou je ze na iedere zwembeurt ook moeten droogblazen. Dus wil je dat ze minder ruiken moet je veel tijd vrij maken voor de vachtverzorging.
Laatst gewijzigd door suzan25 op 04 okt 2019 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Hoe meer ruimte met open ramen en deuren hoe minder het ruikt is mijn idee.
Moeten ze echt in de bijkeuken blijven als jullie gaan slapen of niet thuis zijn?
Als ze echt in die bijkeuken moeten blijven, kun je dan geen hekje bij de tussendeur zetten zodat de deur open kan blijven en er zo meer circulatie is?
Mijn reu die ouder werd ging op een bepaald moment ook anders ruiken, had achteraf er ook mee te maken dat hij zijn vachtverzorging zelf niet meer goed kon doen, dat bleek na 1x trimsalon en daar goed werd gewassen en geplukt en veel haar werd weggeblazen.
Hij was heel blij en verlost van veel ondervacht, en ik merkte het ook daarna dat zijn indringende geur weer veel minder aanwezig was.
Ondanks dat ik zelf hem ook borstelde en soms in de douche zette en waste, bezoek na de trimmer was een verbazend groot verschil.
Moeten ze echt in de bijkeuken blijven als jullie gaan slapen of niet thuis zijn?
Als ze echt in die bijkeuken moeten blijven, kun je dan geen hekje bij de tussendeur zetten zodat de deur open kan blijven en er zo meer circulatie is?
Mijn reu die ouder werd ging op een bepaald moment ook anders ruiken, had achteraf er ook mee te maken dat hij zijn vachtverzorging zelf niet meer goed kon doen, dat bleek na 1x trimsalon en daar goed werd gewassen en geplukt en veel haar werd weggeblazen.
Hij was heel blij en verlost van veel ondervacht, en ik merkte het ook daarna dat zijn indringende geur weer veel minder aanwezig was.
Ondanks dat ik zelf hem ook borstelde en soms in de douche zette en waste, bezoek na de trimmer was een verbazend groot verschil.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wassen en goed ook.
Cash zwemt bijna elke dag, het hele jaar door en dan ook nog met dit soort weer heb ik ook voor het eerst in mijn leven een stinkhond.
Ga haar ook niet elke keer helemaal droogblazen.
1 x in de 3 a 4 weken goed wassen en drogen, dan is het te doen.
Cash zwemt bijna elke dag, het hele jaar door en dan ook nog met dit soort weer heb ik ook voor het eerst in mijn leven een stinkhond.
Ga haar ook niet elke keer helemaal droogblazen.
1 x in de 3 a 4 weken goed wassen en drogen, dan is het te doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Moeten niet.. maar ze kruipen op de bank en da's met een niet 100% waterdichte hond niet ideaal. Maar in de bijkeuken zit een ventilator naar buiten. Dus die kan gewoon aan als dat nodig is. Handig met wassen/drogen.blondie schreef:Hoe meer ruimte met open ramen en deuren hoe minder het ruikt is mijn idee.
blablabla 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
(kunst)leren manden zonder stoffen kleedjes 
(kunst)leer kan je makkelijk geurvrij houden af en toe een doekje eroverheen en klaar.

(kunst)leer kan je makkelijk geurvrij houden af en toe een doekje eroverheen en klaar.