Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
de eerste nachten bij de pup slapen?
Moderator: moderatorteam
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
de eerste nachten bij de pup slapen?
in het boek van Martin Gaus staat dat het raadzaam is om een pup de eerste weken in de slaapkamer te laten slapen omdat hij dan je ademhaling hoort en zich niet alleen voelt,later moet hij dan wel appart slapen.
maar wij slapen boven en de hond mag geen trappen lopen dus lijkt het ons slimmer om hem gelijk te leren om beneden te slapen zodat ie later niet weer hoeft te wennen om beneden te slapen.
nu denken wij er over om dan beneden in de woonkamer naast de bench van de hond te gaan slapen (op een luchtbed) ipv de hond boven op de slaapkamer.
dat is toch beter of wat denken jullie hier over?
of moet ie gelijk maar wennen om helemaal alleen te slapen?dat lijkt me wel vrij schokkend voor een puppy van 8 weken?
wat is beter?
grtz Erik
maar wij slapen boven en de hond mag geen trappen lopen dus lijkt het ons slimmer om hem gelijk te leren om beneden te slapen zodat ie later niet weer hoeft te wennen om beneden te slapen.
nu denken wij er over om dan beneden in de woonkamer naast de bench van de hond te gaan slapen (op een luchtbed) ipv de hond boven op de slaapkamer.
dat is toch beter of wat denken jullie hier over?
of moet ie gelijk maar wennen om helemaal alleen te slapen?dat lijkt me wel vrij schokkend voor een puppy van 8 weken?
wat is beter?
grtz Erik
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Gast
- Belle
- Zeer actief
Toen wij Belle net hadden, heb ik ook beneden bij haar geslapen. Zij wende aan haar vaste plekje en was toch niet alleen. Mijn slaapplek heb ik elke nacht een klein stukje verder van de bench geschoven. Na ongeveer anderhalf tot twee weken ben ik weer boven gaan slapen. Dat is prima gegaan en Belle heeft van de eerste nacht af lekker rustig liggen slapen zonder ook maar wakker te worden 's nachts.
Ik zou lekker bij je pupje gaan slapen. Ondanks de rugpijn (ik had geen luchtbed, alleen een vloerkleed), was het ook wel heel knus.
Ik zou lekker bij je pupje gaan slapen. Ondanks de rugpijn (ik had geen luchtbed, alleen een vloerkleed), was het ook wel heel knus.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
miekmiek
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
-
Gast
-
scooby doo
-
Daan
Ik heb heerlijk op de bank geslapen.
Diesel komt nog steeds nooit boven.
Onze trap is heel glad, en we hebben beneden genoeg ruimte , dus daar hoeft hij niet voor boven. En ik had hem al snel niet meer kunnen tillen.
Als hij ziek is slaap ik ook bij hem.
Enig minpunt.
Omdat wij hem nooit die gladde trap hebben laten opgaan, durft hij dat nu ook beslist niet.
Ik ben een half uur bezig hem boven te krijgen voor een wasbeurt.
Diesel komt nog steeds nooit boven.
Onze trap is heel glad, en we hebben beneden genoeg ruimte , dus daar hoeft hij niet voor boven. En ik had hem al snel niet meer kunnen tillen.
Als hij ziek is slaap ik ook bij hem.
Enig minpunt.
Omdat wij hem nooit die gladde trap hebben laten opgaan, durft hij dat nu ook beslist niet.
Ik ben een half uur bezig hem boven te krijgen voor een wasbeurt.
- Rossi
- Zeer actief
-
omasjanie
- Vaste gebruiker
Hoi Erik
Het wennen van boven naar beneden was geen enkel probleem hier dus ben ik blij lekker dat ik lekker in m'n bed lag. Eerst in een doos naast bed, daarna in de benz steeds een beetje verder van het bed weg. Toen ze een paar nachten s'nachts niet meer uit hoefde de benz op de overloop en toen ze daar een paar weken door sliep naar beneden met de slaapkamer deur open. Het is perfect verlopen en ben al bijna vergeten wat een gesleep het was met de benz en hoe koud het was s'nachts buiten
Veel plezier met je pup, geniet er van het gaat zooooooooo snel.
Het wennen van boven naar beneden was geen enkel probleem hier dus ben ik blij lekker dat ik lekker in m'n bed lag. Eerst in een doos naast bed, daarna in de benz steeds een beetje verder van het bed weg. Toen ze een paar nachten s'nachts niet meer uit hoefde de benz op de overloop en toen ze daar een paar weken door sliep naar beneden met de slaapkamer deur open. Het is perfect verlopen en ben al bijna vergeten wat een gesleep het was met de benz en hoe koud het was s'nachts buiten
Veel plezier met je pup, geniet er van het gaat zooooooooo snel.
Groetjes Sjanie en een poot van mijn Drent
- bernerlover
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
bij ons heeft nicky de eerste nacht beneden geslapen, dat ging niet goed. Daarna heeft ze een paar nachten op de slaapkamer van mijn vader en moeder geslapen, en we hadden op de KC gevraagd wat we er tegen konden doen (tegen het janken) en toen zeiden ze dat we het beste een paar nachten beneden konden slapen en dan als ze jankte een bakje met macaroni tegen de bench aan gooien ik heb dat dus gedaan ik heb 5 nachtjes beneden geslapen. Eigenlijk hadden het er minder nachtjes kunnen zijn want ik heb alleen de eerste nacht moeten gooien. en het heeft geholpen.
:p:
Nu houdt nicky lekker haar mond tot kwart over zeve in het weekend
en doordeweeks pas als we het bed uit gaan dat is dus tussen 6 en 7. En als mijn vader midden in de nacht weg moet voor zijn werk houdt ze ook haar mond :p:
Nu houdt nicky lekker haar mond tot kwart over zeve in het weekend
Groetjes Daniëlle
Kijk eens op de website over Nicky mijn Berner Sennen: http://groups.msn.com/nickybsh
Kijk eens op de website over Nicky mijn Berner Sennen: http://groups.msn.com/nickybsh
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Ik hoop toch wel dat het gekookte macaroni zonder bakje was BernerLOVERbernerlover schreef:bij ons heeft nicky de eerste nacht beneden geslapen, dat ging niet goed. Daarna heeft ze een paar nachten op de slaapkamer van mijn vader en moeder geslapen, en we hadden op de KC gevraagd wat we er tegen konden doen (tegen het janken) en toen zeiden ze dat we het beste een paar nachten beneden konden slapen en dan als ze jankte een bakje met macaroni tegen de bench aan gooien ik heb dat dus gedaan ik heb 5 nachtjes beneden geslapen. Eigenlijk hadden het er minder nachtjes kunnen zijn want ik heb alleen de eerste nacht moeten gooien. en het heeft geholpen.![]()
:p:
Nu houdt nicky lekker haar mond tot kwart over zeve in het weekenden doordeweeks pas als we het bed uit gaan dat is dus tussen 6 en 7. En als mijn vader midden in de nacht weg moet voor zijn werk houdt ze ook haar mond :p:

- bernerlover
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
het was een klein plastic bakje met ongekookte macaroni
Groetjes Daniëlle
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
-
taffie
- geregistreerd lid
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
HALLOOOOOOOOOOO 8O 8O
Misschien piept een pupje wel omdat ie doodeenzaam is na uit het nest gerukt te zijn bij zijn warme moeder en broertjes en zusjes.....
Misschien piept het pupje wel omdat hij moet plassen of poepen.....
Wat je doet bij een pupje wat je net in huis hebt, is een lekker warm nest maken. Een warme kruik, daaromheen een lekkere zachte handdoek en iets zachts om op te liggen.
Daarbij zorg je dat je zeker een week, zo niet langer tot de pup goed gewend is, bij de pup slaapt!!!
Dus de pup op de slaapkamer of jij bij de pup in de huiskamer.
En ja, dan sta je dus misschien 3 keer per nacht buiten om hem/haar te laten plassen, en ja, dan kroel je even het beestje wat piept en zich eenzaam voelt.
Pfffff.......
Misschien piept een pupje wel omdat ie doodeenzaam is na uit het nest gerukt te zijn bij zijn warme moeder en broertjes en zusjes.....
Misschien piept het pupje wel omdat hij moet plassen of poepen.....
Wat je doet bij een pupje wat je net in huis hebt, is een lekker warm nest maken. Een warme kruik, daaromheen een lekkere zachte handdoek en iets zachts om op te liggen.
Daarbij zorg je dat je zeker een week, zo niet langer tot de pup goed gewend is, bij de pup slaapt!!!
Dus de pup op de slaapkamer of jij bij de pup in de huiskamer.
En ja, dan sta je dus misschien 3 keer per nacht buiten om hem/haar te laten plassen, en ja, dan kroel je even het beestje wat piept en zich eenzaam voelt.
Pfffff.......
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik wou dat kynologenclubs en andere hondenscholen en dierenwinkels en slechte da's ophielden met domme adviezen geven aan onzekere hondeneigenaars. In eerste instantie deden die mensen het dus prima; pup op de slaapkamer. Toen zijn ze advies gaan vragen, en pas toen zijn ze dat pupje gaan pesten.
Hanneke
Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- willemien
- Actief
Je kan de hond in de slaapkamer doen en steeds wat verder weg schuiven (en dan de gang op etc.) of je kan bij de hond gaan liggen en zelf verder weg schuiven.
Ik ben zelf voor die laatste optie omdat de pup dan iedere nacht op dezelfde plek slaapt en niet iedere nacht aan een nieuw plekkie moet wennen; voor sommige pupjes is dat nl heel eng.
Ik heb bij Siemen ruim een week op een matras naast zijn bench in de woonkamer geslapen. Het voordeel was dat je hoorde als hij wakker werd en even piepte als hij moest plassen; hij hoefde in het begin maar een keer naar buiten en hij kon al heel gauw doorslapen. Dat is veel makkelijker dan om de 2 uur je wekker zetten (gaap!) omdat je denkt dat hij moet... We hadden eigelijk een babyfoon willen regelen maar daar was het niet van gekomen dus bleef ik wat langer beneden slapen. Ik vond het erg gezellig en Siemen was redelijk gewend toen ik naar boven ging; hij heeft eigenlijk amper gepiept.
Het was in het begin een keer of twee stressen om kleine incidentjes; meneer was b.v. nog heel erg wakker en hij vond het helemaal niet goed dat hij in de bench moest met de deur dicht. Toen heeft hij wel het huis bij elkaar gegild maar dat duurde maar vijf (hele lange minuten) ofzo. Daarna hebben we beter opgelet dat hij moe was voordat we hem opsloten.
Ik ben zelf voor die laatste optie omdat de pup dan iedere nacht op dezelfde plek slaapt en niet iedere nacht aan een nieuw plekkie moet wennen; voor sommige pupjes is dat nl heel eng.
Ik heb bij Siemen ruim een week op een matras naast zijn bench in de woonkamer geslapen. Het voordeel was dat je hoorde als hij wakker werd en even piepte als hij moest plassen; hij hoefde in het begin maar een keer naar buiten en hij kon al heel gauw doorslapen. Dat is veel makkelijker dan om de 2 uur je wekker zetten (gaap!) omdat je denkt dat hij moet... We hadden eigelijk een babyfoon willen regelen maar daar was het niet van gekomen dus bleef ik wat langer beneden slapen. Ik vond het erg gezellig en Siemen was redelijk gewend toen ik naar boven ging; hij heeft eigenlijk amper gepiept.
Het was in het begin een keer of twee stressen om kleine incidentjes; meneer was b.v. nog heel erg wakker en hij vond het helemaal niet goed dat hij in de bench moest met de deur dicht. Toen heeft hij wel het huis bij elkaar gegild maar dat duurde maar vijf (hele lange minuten) ofzo. Daarna hebben we beter opgelet dat hij moe was voordat we hem opsloten.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb eigelijk nooit bij de puppen geslapen en misschien heb ik het geluk dat het bij mij altijd goed gegaan is. whooper heeft ook meteen beneden op zijn plek geslapen. misschien gaat het bij ons altijd goed omdat ze bij ons dus nooit alleen liggen maar altij met zijn tweetjes. 
groetjes
caroline, whooper en orbis
- peterr
- Actief
Hoi, wij hebben haar als puppie tussen ons in gehad..... op een handoekje in bed, na ruim een week vanaf de 1 op de andere dag beneden in de bench, ging super. In bed was niet mijn id. maar je merkte direct als ze moest plassen 's nachts. We hadden allemaal dus een goede nachtrust. Ze is daarna nooit meer boven geweest
Het is niet voor elke pup aan te raden denk ik, want er zullen puppies bij zijn die niet meer beneden zullen slapen denk ik.
1e paar weken naast je bed in een bench is denk ik het beste.
gr peter
Het is niet voor elke pup aan te raden denk ik, want er zullen puppies bij zijn die niet meer beneden zullen slapen denk ik.
1e paar weken naast je bed in een bench is denk ik het beste.
gr peter
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Hutsje
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
-
taffie
- geregistreerd lid
ik heb het ook zo gedaan met de bench steeds wat verder weg van de slaapkamer en zo richting beneden, toch ging het bij mij niet echt goed, ik denk dat het idd beter is om zelf bij de pup te gaan slapen en steeds wat verder weg te gaan liggen. Zo hoeft de pup niet steeds aan een nieuwe plek te wennen (wat ie bij mij dus wel moest).
Ik kreeg ook het advies om hem de 2e dag al verder weg van mijn bed te plaatsen, achteraf denk ik (maar ja das achteraf) had m maar lekker een week bij het bed gezet, er komt immers hartstikke veel op die pup af!
Ik kreeg ook het advies om hem de 2e dag al verder weg van mijn bed te plaatsen, achteraf denk ik (maar ja das achteraf) had m maar lekker een week bij het bed gezet, er komt immers hartstikke veel op die pup af!
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Snorko schreef:bedankt voor de antwoorden,ik ga beneden in woonkamer bij de pup slapen
Prima, een pupje wat net bij z'n moeder weg is gehaald laat je niet alleen .
Hier is alles mee naar boven gegaan, de jongste twee liggen nog boven en blijven gewoon meegaan. De jongste loopt sinds twee weken zelf de trap op en af!
Truus (ier) die heb ik de eerste weken gewoon mee naar boven genomen en weer naar beneden als ze wakker was. Ging prima tot ik na een aantal weken en m'n ierenbaby wat kiloooootje was toegenomen door m'n rug ging en de pret op was....................
Maar als er ooi weer een ierenbaby hier komt wonen gaat die ook weer mee naar boven tot 't niet meer kan
En om 't helemaal af te maken, zo'n wurmpje in je armen in bed :I
En nadien nooit geen problemen gehad met beneden blijven :R

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Mijn meiden zijn beide ook de eerste weken mee naar boven gegaan 's nachts. Ik had een kleine bench naast mijn bed staan. Toen ze allebei zo'n 3 maanden oud waren, zijn ze naar beneden verhuisd, naar de grote bench. Hier lagen ze overdag wel al regelmatig in, en was dus ook "bekend" voor hen. De overgang naar beneden ging bij allebei prima.
Nika bepaalt nu zelf of ze beneden of boven slaapt, Marouck slaapt meestal nog in haar bench, soms echter ook weleens een nacht boven
Nika bepaalt nu zelf of ze beneden of boven slaapt, Marouck slaapt meestal nog in haar bench, soms echter ook weleens een nacht boven
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017