Moderator: moderatorteam
Ja is het ook. Sommige honden interesseert het niet veel, werk is werk en de wereld mag vergaan zeg maarJohnny Jones schreef:Leuk om de filmpjes te zien, ik had altijd maar een vaag idee wat hoopers inhield.
Het lijkt me wel erg lastig om de aandacht van je hond vast te houden tijdens een wedstrijd. Is dat niet een belangrijke reden waarom het bij de training veel beter gaat?
Haha! Zeker gelukkig maar! Als ik af en toe zag hoe krap het stond bij de starters..veertje schreef:Het staat inderdaad ruimer dan voorheen bij de starters. Gelukkig maarVoor Tess veel fijner en waarschijnlijk voor meer honden. Alleen voor Finn is dat nog een brug te ver, maar ach, daar maakt het me ook niks uit. We lopen onze eigen versie
![]()
Ik bedacht me dat dit de eerste wedstrijd is na de wedstrijd bij jullie in Gorssel waar ik toen alleen stukjes uit het parcours met speeltje gelopen heb. Dus eigenlijk heeft ze best een stap gezet tussen toen en nu. Ze is niet meer weggerend, liet zich wel wat afleiden door de omgeving, maar bleef toch heel goed bij meWe moeten beide nog wennen aan de zeer beleefde riemendragers bij hoopers
Ik ben meer van het weggooien van de lijn ipv dat ze hem netjes komen halen.
Persistence schreef:Zie dit nu pas voor het eerst, wat leuk! Mooi om te zien hoe je samen groeit in dingen he?
Zijn het precies dezelfde 'commando's' als bij agility?
Ik ook, we hebben wel nog wat te trainen. Die afstanden is ze helemaal niet gewendNikki90 schreef:Tess ging netjes!Ben benieuwd hoe ze het in de Speed gaat doen!
Schreef ik nog maar 3 weken geleden. We hebben inmiddels 3 lessen op Speed getraind en 2 parcoursen gelopen. Dat ging zo verkeerd nog niet (Klik & Klik). Parcours in stukjes opbouwen en aan het eind van de les helemaal proberen. Dat ging al best goed voor de eerste pogingen, maar ik moest nog wel wat meelopen.veertje schreef:Nu kijken of we het in de Speed voor elkaar gaan krijgen, maar dat zal nog wel even duren.
Ik ga in juli weer (in Bemmel, iets dichterbijPumi schreef:![]()
leuk he, ik ga regelmatig naar Zeewolde voor een workshop van hun altijd erg leuk en leerzaam.
Dankje! Nooit gedacht dat we op 1 wedstrijd meer punten zouden halen dan op alle voorgaande Technical wedstrijdenNikki90 schreef:Echt een super mooi rondje! Gefeliciteerd met de eerste Speed punten!
Haha! Leuk he, de Speed!veertje schreef:Ik ga in juli weer (in Bemmel, iets dichterbijPumi schreef:![]()
leuk he, ik ga regelmatig naar Zeewolde voor een workshop van hun altijd erg leuk en leerzaam.)
![]()
Dankje! Nooit gedacht dat we op 1 wedstrijd meer punten zouden halen dan op alle voorgaande Technical wedstrijdenNikki90 schreef:Echt een super mooi rondje! Gefeliciteerd met de eerste Speed punten!
Nikki90 schreef:Tess deed het echt super goed zaterdag! Ze maakt mega sprongen vooruit!
Tot zondag
Hilde schreef:Echt heel knap hoor! Heb het topic nog even doorgelezen, verschillende filmpjes gekeken, ze is zo vooruit gegaan! Enorm.
Denk ook dat het zit in een stuk volwassen worden naast voldoende trainen. Je schreef zelf ergens dat Tess een flierefluiter is en een tikje onzeker, het maakt denk ik zo'n verschil of ze dan volwassen gaan worden en zich dus wat makkelijker kunnen afsluiten voor prikkels. Leuk om te zien wat jullie bereikt hebben
Goed gezien en fijn dat dat zo werkt voor jullie! Dat is altijd zo ontdekken bij iedere hond.veertje schreef:Oh ja dat speelt zeker ook mee! Al vraag ik me af of ze ooit echt volwassen wordt![]()
Dat flierefluiteren en onzeker zijn heeft ook wel met elkaar te maken. Een trainster had goed gezien dat Tess enorm reageert als er iets 'fout' gaat. Als ik teleurstelling laat merken dat het niet goed gaat of als ik 'nee' (op niet boze toon) zeg, gaat ze andere dingen doen. Dus ik probeer echt heel positief te blijven naar haar en dat werkt goedAlles wat ze doet is goed, behalve als het niks meer met hooperen/agility te maken heeft (zoals tijdens een rondje neus aan de grond en 180 graden de andere kant op, want vreten...).