Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trimmen, wel of niet mooi?
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: Trimmen, wel of niet mooi?
Ik vind de dandy dinmond echt een lelijk showtoilet hebben.
Poedel en york vind ik dan weer mooi in showvacht
Poedel en york vind ik dan weer mooi in showvacht
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:

Die verschrikkelijk verknipte wenkbrauwen en verkrachte baard.

Die van ons hadden een normale korte baard en een sprieterige, natuurlijke ponnie.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Het was vroeg vanmorgenNanna schreef:Die worden niet getrimdpioenroos schreef:(Ierse) Spaniels

(Ierse) Setters bedoel ik. Met die rare keel en een douchegordijn als buiklijn.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
onze bouvier liet ik wel altijd trimmen [plukken] en zag er daarna ook altijd uit om door een ringetje te halen.
wel door een trimmer die verstand had van bouviers plukken/knippen, heb er geen foto meer van, maar komt in de richting van de schnauzer model
maar deed het meer voor de goede vacht verzorging dan voor het uiterlijk.
wel door een trimmer die verstand had van bouviers plukken/knippen, heb er geen foto meer van, maar komt in de richting van de schnauzer model
maar deed het meer voor de goede vacht verzorging dan voor het uiterlijk.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Zoals ze voor de show worden getrimd, vind ik eigenlijk bij bijna geen enkele hond mooi. Afgeschoren nekken, geknipte staarten, recht geföhnde haren, opgedofte kapsels, ik vind het geen gezicht. Een hond die gewoon geborsteld is en waar verder niets mee is gedaan, vind ik sowieso mooier. Een in showtoilet getrimde poedel kan ik op een bepaalde manier wel waarderen, maar niet omdat ik de hond dan mooi vind, maar het trimwerk dan knap vind gedaan.
Ruwharen vind ik meestal wel mooier met een net geplukte vacht, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ruwhaar niet zo mooi vind en het dan meer glad en korthaar lijkt
Ruwharen vind ik meestal wel mooier met een net geplukte vacht, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ruwhaar niet zo mooi vind en het dan meer glad en korthaar lijkt

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Eens. Ik vind elke hond die gekunsteld in elkaar zit spuuglelijk. Dus zodra een hond door vachtknipperij bizarre kenmerken krijgt verlies je mij. Ik vind een poedel een vrij lelijk ras. Omdat ze als hond best wel schriel en vreemd zijn. Maar als je dan een poedel hebt scheer hem en laat hem twee of 3 maandjes rondom groeien en scheer weer. Dat is dan nog het beste wat je er van kan maken. Of kruis ze om wat meer body te krijgen. Ik vind golden doodles wel mooi. Of waterhonden. Maar die extreem iele poedels van tegenwoordig....nee. Vroegah had je gewoon poedels met body. En een hondenkop.DeDiana schreef:Zoals ze voor de show worden getrimd, vind ik eigenlijk bij bijna geen enkele hond mooi. Afgeschoren nekken, geknipte staarten, recht geföhnde haren, opgedofte kapsels, ik vind het geen gezicht. Een hond die gewoon geborsteld is en waar verder niets mee is gedaan, vind ik sowieso mooier. Een in showtoilet getrimde poedel kan ik op een bepaalde manier wel waarderen, maar niet omdat ik de hond dan mooi vind, maar het trimwerk dan knap vind gedaan.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Het enige waar ik echt niet aan kan wennen zijn die over the top geknipte Aussies. Die konten en hoofdjes en dan zo"n kleedje/matje weet ik wat over de rug zodat die haren recht blijven. En al die dames in mantelpak. Daar zie je geen spijkerbroek, nooit. Maar het is helemaal geen ras om aan te knippen vind ik.
- *Esther
- Zeer actief
Ja zeker heel mooi. Al hou ik vaak niet van die Terriërkarakters. Maar ik ken ze niet, je ziet ze helaas nooit.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn buurvrouw had er vroeger een, ik was dol op dat beest. Liet haar vaak uit. Staat nog steeds op mijn lijstje maar gaat niet samen met de Jacks ben ik bang...
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik vind zo'n platte kop juist lelijk. Ik varieer erg met verschillende kapsels maar een topknot moet van mij. Gelukkig is met een poedelvacht veel mogelijk.Frootje schreef:Ik zie heel vaak dit langskomen bij poedels. Waarschijnlijk begrijp ik er niks van maar dat vind ik echt nog lelijker dan die bollen. Ze krijgen er zo’n raar hoofd van.De rest van het lichaam vind ik zo trouwens prima. Het is gewoon die dot haar op de kop waar ik niks aan vind.
Maar goed, ik heb sowieso weinig met trimstijlen bij honden hoor. Geef mij inderdaad maar de gewone fikkies. Zoals ik al zei, ik heb er waarschijnlijk gewoon weinig van begrepen.![]()
Dat idee kreeg ik tijdens mijn zoektocht naar de poedelfoto ook.Cleva schreef:Ik vind het een rariteitenkabinet. Hoe getikter hoe beter.![]()
- DeDiana
- Zeer actief
@Frootje: Haha, die onderste vind ik dan wel weer grappig 
Die toef op die kop snap ik ook nooit bij poedels, en de kop en oren helemaal kort. Ik heb me wel eens afgevraagd of dat misschien een praktische reden heeft of dat iemand gewoon ooit heeft verzonnen dat dat mooi is?

Die toef op die kop snap ik ook nooit bij poedels, en de kop en oren helemaal kort. Ik heb me wel eens afgevraagd of dat misschien een praktische reden heeft of dat iemand gewoon ooit heeft verzonnen dat dat mooi is?

- DeDiana
- Zeer actief
We waren tegelijk aan het typen denk ik, ik had jouw reactie nog niet gezien._Tiny_ schreef:schreef ik netDeDiana schreef:@Frootje: Haha, die onderste vind ik dan wel weer grappig
Die toef op die kop snap ik ook nooit bij poedels, en de kop en oren helemaal kort. Ik heb me wel eens afgevraagd of dat misschien een praktische reden heeft of dat iemand gewoon ooit heeft verzonnen dat dat mooi is?![]()
die toef zit daar omdat iemand dat ooit verzonnen heeft.
Sindsdien willen veel klanten dat omdat je dan kunt zien dat het een poedel is ook al is ie kaal. Soort kenmerk.
- dagmar88
- Zeer actief
Sjaak zijn borst en broek zouden zo moeten worden getrimd dan z'n rug zo kort mogelijk lijkt.Cleva schreef: Het is een sekte. Ze begrijpen het alleen zelf.
Korter dan vierkant

Ik snap sowieso niet dat die toy varianten zo extreem moeten. Klein is al extreem.
Een perfecte miniatuurversie is toch 1000 x mooier?
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Toen Rasta nog in conticlip stond merkte ik wel dat ie het toch vaak erg warm had, het is ook wel heel bewerkelijk ook al is het heel mooi.
Nu hij in Tclip staat merk ik dat ie zich veel lekkerder voelt, kan het niet goed uitleggen.
Deze variant vind ik zelf een van de mooiste kapsels.
Het is nog niet helemaal in verhouding, de vacht op zijn poten moet nog wat groeien dus t.z.t. maak ik nog wel een foto als ie weer mooi in de vacht staat.
Nu hij in Tclip staat merk ik dat ie zich veel lekkerder voelt, kan het niet goed uitleggen.
Deze variant vind ik zelf een van de mooiste kapsels.
Het is nog niet helemaal in verhouding, de vacht op zijn poten moet nog wat groeien dus t.z.t. maak ik nog wel een foto als ie weer mooi in de vacht staat.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Oren zijn bij Elmo kort omdat die dan niet in het rauwe vlees hangen. Zelfde met de snuit, wmb hygiënisch. Al doe ik dat ook omdat het ‘kan’ bij een poedel, bij een beardie zou ik het niet doen zegmaarDeDiana schreef:@Frootje: Haha, die onderste vind ik dan wel weer grappig

- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
Als je het dan opdoft met stijltang en gel, dan dit:

Dit is ook wel verleidelijk:

Dit is ook wel verleidelijk:

- DeDiana
- Zeer actief
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Barfen en een langharige colliekraag is ook niet altijd een goede combinatie. Zeker na bijvoorbeeld een zalmkop moet Mila verplicht zwemmenHilde schreef:Oren zijn bij Elmo kort omdat die dan niet in het rauwe vlees hangen. Zelfde met de snuit, wmb hygiënisch. Al doe ik dat ook omdat het ‘kan’ bij een poedel, bij een beardie zou ik het niet doen zegmaarDeDiana schreef:@Frootje: Haha, die onderste vind ik dan wel weer grappig
Die toef op die kop snap ik ook nooit bij poedels, en de kop en oren helemaal kort. Ik heb me wel eens afgevraagd of dat misschien een praktische reden heeft of dat iemand gewoon ooit heeft verzonnen dat dat mooi is?De toef vind ik leuk, maar die is ook wel eens kort geweest.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vind de Korthals Griffon zoals hij in Frankrijk wordt getrimd voor een show niet mooi (kop, oren en hals geschoren en de rest behoorlijk vol in vacht).
Net alsof die hals en kop er niet bij horen.
Bovendien zit ik me altijd te verbazen over het vasthouden van de staart tijdens de presentatie in stand.
Doorgaans vind ik dat er niet uit zien.
Strak naar achteren tot aan de hand en daarna valt die staart vaak gewoon naar beneden.
Kijk ook naar de Schnauzer ergens in het begin van dit topic.
Het ziet er niet uit
Laat die staart gewoon met rust.
Net alsof die hals en kop er niet bij horen.
Bovendien zit ik me altijd te verbazen over het vasthouden van de staart tijdens de presentatie in stand.
Doorgaans vind ik dat er niet uit zien.
Strak naar achteren tot aan de hand en daarna valt die staart vaak gewoon naar beneden.
Kijk ook naar de Schnauzer ergens in het begin van dit topic.
Het ziet er niet uit

Laat die staart gewoon met rust.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Ik hou van naturel, zoveel mogelijk in elk geval.
Voor de show getrimde en opgedofte honden vind ik bijna altijd lelijk.
Voor de show getrimde en opgedofte honden vind ik bijna altijd lelijk.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
De eigenaresse van het broertje van Tess heeft ook 2 aussies. Toen ze een van de aussies en de groenendaeler had ingeschreven voor de Joe kat Show, stond ze met haar groenendaeler in een spijkerbroek in de ring en moest toen snel omkleden naar een jurkje, want ze had zo niet kunnen showen met haar aussie*Esther schreef:Het enige waar ik echt niet aan kan wennen zijn die over the top geknipte Aussies. Die konten en hoofdjes en dan zo"n kleedje/matje weet ik wat over de rug zodat die haren recht blijven. En al die dames in mantelpak. Daar zie je geen spijkerbroek, nooit. Maar het is helemaal geen ras om aan te knippen vind ik.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Hier gaat de poef er ook af, maar het wordt niet helemaal kaal. Het is ondertussen een champignon genoemd, een hippiekapsel (als het wat langer is) of overgaand in de oren.
Ik vind haar als schaap met accentjes (leeuwenpluim en dus niet een helemaal kaal hoofd) eigenlijk het leukste, maar dat vinden de meeste mensen echt een vreselijk kapsel. Voor de kerst gaat ze dus in een traditioneler model (lamb clip zonder poef), daarna ga ik mijn trimster maar voorzichtig informeren (zij heeft een poedel die op en top poedel staat).
Ik vind haar als schaap met accentjes (leeuwenpluim en dus niet een helemaal kaal hoofd) eigenlijk het leukste, maar dat vinden de meeste mensen echt een vreselijk kapsel. Voor de kerst gaat ze dus in een traditioneler model (lamb clip zonder poef), daarna ga ik mijn trimster maar voorzichtig informeren (zij heeft een poedel die op en top poedel staat).
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Toen we Gizmo pas hadden ben ik eens gaan zoeken hoe hij eigenlijk getrimd zou moeten worden, en dat was inderdaad met zo'n lelijke kortegeknipte hals. Dat gaan we mooi niet doen hè_Tiny_ schreef:Ik vind het echt belachelijk dat goldens met van die malle kortgeeffileerde halsjes en nette geknipte broeken geshowd worden. Dat hoort niet naar mijn mening bij een retriever. Die zou je helemaal natuurlijk moeten showen.
Bij terriers vind ik het eigenlijk altijd prachtig en ja dat is tegenstrijdig

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik vind poedels die niet getrimd zijn zo mooi. dus ook/vooral de neus niet!

- dagmar88
- Zeer actief
Domor schreef: Ik vind haar als schaap met accentjes (leeuwenpluim en dus niet een helemaal kaal hoofd) eigenlijk het leukste

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Niet alle schapen hebben kale poten, kale buik, kale staart en kale kop.
Dit is ook schaap (valais).

En dit ook (Ouessant).

Maar beide hebben niet het schaapsmodel dat ik bedoel.
Dit is ook schaap (valais).

En dit ook (Ouessant).

Maar beide hebben niet het schaapsmodel dat ik bedoel.
Laatst gewijzigd door Domor op 28 okt 2019 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bonnie F
- Zeer actief
Ik heb zo vaak gedacht hoe gaaf en idioot het zou zijn om Zappa een paar mooie stippen of vlekken te geven.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Bonnie F
- Zeer actief
Done!

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Smaken verschillen. Ik vond onze Goldens altijd erg mooi als ze weer waren getrimd. Niet overal uitstekende pieken haar, gewoon weer netjes.GoldenGizmo schreef:Toen we Gizmo pas hadden ben ik eens gaan zoeken hoe hij eigenlijk getrimd zou moeten worden, en dat was inderdaad met zo'n lelijke kortegeknipte hals. Dat gaan we mooi niet doen hè_Tiny_ schreef:Ik vind het echt belachelijk dat goldens met van die malle kortgeeffileerde halsjes en nette geknipte broeken geshowd worden. Dat hoort niet naar mijn mening bij een retriever. Die zou je helemaal natuurlijk moeten showen.
Bij terriers vind ik het eigenlijk altijd prachtig en ja dat is tegenstrijdigIk knip wel een paar keer per jaar een stuk van z'n staart (of laat het doen), omdat ik die bij hem belachelijk lang vind worden (als ik daar niks aan doe, ga ik erop staan als hij met zijn staart omlaag staat omdat de haren aan het uiteinde dan op de grond liggen), en hij sleept er ontzettend veel blaadjes en andere rotzooi in mee. Niet dat ik zijn staart dan kort knip, de haren zijn dan alsnog minstens 3x zo lang als bij de werklijn golden van een vriendin.
Broek hoort trouwens minimaal getrimd, hooguit de langste pieken met effileer fatsoeneren.