Nanna schreef:Het is helemaal niet erg om een 'moeilijke' hond te hebben. Als je de zaak veilig houdt hoor je mij niet.
Ik vind het alleen wel een dingetje om dan steeds maar over andere bazen te jeremiëren die 'hun hond niet bij zich houden' omdat die van jou dat niet trekt.
Hallo.
Die moeilijke hond aan je lijn was JOUW keuze. Je had voor hetzelfde geld met een gezellige kwispelaar gelopen die alle passerende honden wil zoenen.
En je weet nu eenmaal dat half Nederland hun hond maar aan laat lopen. "Ga maar spelen". Is dat irritant? Rete-irritant. Maar het is nu eenmaal een gegeven.
En als je in een vrij drukke buurt woont, anticipeer daar dan op. Douw je hond in de auto en ga in een rustig gebied wandelen. Ga op het industrieterrein lopen. Of midden in de nacht, kan mij het schelen. Maar om pontificaal Scarface uit te laten en te verwachten dat de goegemeente splijt als de Rode Zee is niet realistisch.
Ik heb zelf supersociale honden maar loop ook weleens ergens anders. Als Panni loops is, bijvoorbeeld. Kan ik ook wel gaan janken dat niemand zijn reu bij zich houdt maar dan ben ik toch alleen maar mezelf en mijn hond aan het pesten?
Eens.
En ja,natuurlijk is het irritant, en zeker als je een hond hebt die daar niet van gediend is. Maar dan moet je er een muilkorf om hangen of inderdaad op hele andere tijden/plaatsen gaan wandelen.
Nu heb ik het geluk heel fijn te wonen waar ik dit soort situaties dus niet mee maak. En ook niet de vooroordelen richting mijn ras. Kyra blijft altijd aan de lijn en wij vermijden het contact met andere honden met haar.
Ze valt niet uit oid, dus men is hier in de buurt ook echt niet bang van haar en passeren ons ook gewoon normaal in het bos.
Dus de horrorverhalen zoals je ze hier op het forum wel eens leest herken ik gelukkig inet.
Maar het is wel de eerste en de laatste staff die we hebben. En ik hoop echt dat ze nog wat jaartjes bij ons mag blijven.
Maar ik wil het niet meer, een hond die je niet zorgeloos los kunt gooien.
Ik zal altijd wel een zwak houden voor het ras (met verstandige bazen), maar er komt er hier geen meer.