De honden slapen altijd in de bijkeuken in de nacht of als we er niet zijn. Daar staat nu zo’n plastic hondenmand met een dekentje erin en nog een dik vetbed los ervoor.
Maar de dames willen alleen maar samen slapen dus dat moet met z’n 2en gepropt in die mand. Het is een grote maat, maar is iets van 95cm en dus best krap. Op zich gaat het wel als ze eenmaal hun draai gevonden hebben, maar als Kyra bijv eerst erin ligt en haar plek pakt dan staat Sari daar weer voor te piepen omdat ze er dan niet bij past

Andersom gebeurd het ook wel eens maar Kyra ploft zich dan dus gewoon boven op Sari zonder geluid dus dat zoeken ze dan maar samen uit of het nu zo lekker ligt.
Een tweede mand erbij zetten heeft dus geen zin, ze moeten en zullen samen liggen.
Nu ben ik dus op zoek naar een grote maat waarbij ze net iets meer ruimte hebben en hopelijk het gepiep over is omdat ze dan gewoon kan gaan liggen ondanks Kyra languit ligt.
Heb 1 variant van die kunststof mand gevonden die 110cm is, maar ben bang dat we daar niet heel erg mee winnen.
De eisen:
- groot; minimaal 120cm
- met een rand, ze liggen graag met hun kop ergens op
- geen dik los kussen erin; dan gaan ze lopen graven om het kussen “op te schudden”
- geen glad materiaal want dat blieven ze niet
- liefst iets zoals een matras achtig spul maar dan met een rand, dus wel stevig. Zo’n lossere plof kussens is het ook niet met die 2.
- En geen extreme bedragen, dus geen manden van €300 ofzo.
Heb ook gekeken naar de biabedden maar dan met een hoes erover zodat het wel zacht is en niet van dat kunstleer.
Alleen vind ik ze in die grote maat dermate prijzig dat ik toch nog twijfel. Misschien is er wel een andere optie die iets betaalbaarder is.
Had ook nog een optie gezien bij Zooplus, maar de recensies waren niet heel lovend over de kwaliteit.
Heeft iemand wellicht nog tips voor deze twee verwende dames die niet zonder elkaar willen slapen?