Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Manden zoektocht voor 2 verwende dames.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Manden zoektocht voor 2 verwende dames.

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Wie heeft wellicht de gouden tip. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe mand voor de dames, maar ze hebben nogal wat wensen dus ik kan de mand nog niet echt vinden.

De honden slapen altijd in de bijkeuken in de nacht of als we er niet zijn. Daar staat nu zo’n plastic hondenmand met een dekentje erin en nog een dik vetbed los ervoor.
Maar de dames willen alleen maar samen slapen dus dat moet met z’n 2en gepropt in die mand. Het is een grote maat, maar is iets van 95cm en dus best krap. Op zich gaat het wel als ze eenmaal hun draai gevonden hebben, maar als Kyra bijv eerst erin ligt en haar plek pakt dan staat Sari daar weer voor te piepen omdat ze er dan niet bij past :roll: Uiteindelijk duwt ze zich er wel tussen en dan is ze stil, maar dat gepiep in de avond is best vervelend.
Andersom gebeurd het ook wel eens maar Kyra ploft zich dan dus gewoon boven op Sari zonder geluid dus dat zoeken ze dan maar samen uit of het nu zo lekker ligt.

Een tweede mand erbij zetten heeft dus geen zin, ze moeten en zullen samen liggen.

Nu ben ik dus op zoek naar een grote maat waarbij ze net iets meer ruimte hebben en hopelijk het gepiep over is omdat ze dan gewoon kan gaan liggen ondanks Kyra languit ligt.
Heb 1 variant van die kunststof mand gevonden die 110cm is, maar ben bang dat we daar niet heel erg mee winnen.

De eisen:
- groot; minimaal 120cm
- met een rand, ze liggen graag met hun kop ergens op
- geen dik los kussen erin; dan gaan ze lopen graven om het kussen “op te schudden”
- geen glad materiaal want dat blieven ze niet
- liefst iets zoals een matras achtig spul maar dan met een rand, dus wel stevig. Zo’n lossere plof kussens is het ook niet met die 2.
- En geen extreme bedragen, dus geen manden van €300 ofzo.

Heb ook gekeken naar de biabedden maar dan met een hoes erover zodat het wel zacht is en niet van dat kunstleer.
Alleen vind ik ze in die grote maat dermate prijzig dat ik toch nog twijfel. Misschien is er wel een andere optie die iets betaalbaarder is.
Had ook nog een optie gezien bij Zooplus, maar de recensies waren niet heel lovend over de kwaliteit.

Heeft iemand wellicht nog tips voor deze twee verwende dames die niet zonder elkaar willen slapen?
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Re: Manden zoektocht voor 2 verwende dames.

Ongelezen bericht door Shibby »

https://www.bol.com/nl/p/flamingo-honde ... 0040132794

Zoiets? 120 breed, alleen wel maar 80 diep. Misschien dat dat dan toch net te klein is...
Kwaliteit is echt meer dan prima, stof ook stevig.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Shibby schreef:https://www.bol.com/nl/p/flamingo-honde ... 0040132794

Zoiets? 120 breed, alleen wel maar 80 diep. Misschien dat dat dan toch net te klein is...
Kwaliteit is echt meer dan prima, stof ook stevig.
Die hou ik even in gedachte. Dank je wel, hij oogt als een prima alternatief. :ok:
Dat plastic ding waar ze zich nu altijd inproppen is nog geen 70cm diep dus dan gaan ze er ook in de diepte op vooruit.
Plus dat het geen rand rond om is, dus een poot die uitsteekt kan ook prima. Dat kan in de huidige mand ook niet, daar liggen ze letterlijk gewoon klem en kunnen ze ook echt maar op 1 manier erin met z'n tweetjes anders past het niet.

Heel fijn die kleffe toestanden :mann:
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Misschien een foto aan Heavy vragen. Die heeft voor haar hond(en) een kunstleren laag bankje. Ik kan het niet goed uitleggen en ook de foto niet meer vinden die ze eens heeft neergezet met haar hond erin.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Mijn grote prinses (en de kleintjes trouwens ook) is helemaal verliefd op haar Puff van Jack & Vanilla. :I:

Afbeelding
Nevache
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Nevache »

Ik heb hier die van Zooplus liggen - de grootste-, passen 2 volwassen herders samen prima in (vinden ze zelf)
Afbeelding
De bekleding is een vrij dunne/kwetsbare stof, en een met klittenband bevestigd teddy-matje.
Kwalitatief niet heel geweldig inderdaad.
Ik heb er om die reden voor een paar euro 2 grote badstof/fleecedekens van de Action bij gekocht, ter bescherming, voor het ligcomfort, en om gemakkelijk te kunnen schoonhouden/wassen.
Ze brengen hier nogal wat bagger en haren mee naar binnen nl.
Op die manier gaat ie bij mij al een hele tijd mee.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Oeh heerlijk SJM, daar wil je toch zelf op slapen haha.
Maar in maatje 125 kost ie € 225 en dat wil ik er eigenlijk niet aan uitgeven. Het staat maar in de bijkeuken dus het hoeft niet mooi te zijn maar ze moeten alleen lekker kunnen slapen en net ff iets meer ruimte hebben.

Zou het nog wat anders vinden als het in de woonkamer zou staan, maar daar liggen ze altijd gedrapeerd op de bank haha.
Het is puur voor de nacht en als wij niet thuis zijn dat ze naar de bijkeuken gaan.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Veronique & Kyra schreef:Oeh heerlijk SJM, daar wil je toch zelf op slapen haha.
Maar in maatje 125 kost ie € 225 en dat wil ik er eigenlijk niet aan uitgeven. Het staat maar in de bijkeuken dus het hoeft niet mooi te zijn maar ze moeten alleen lekker kunnen slapen en net ff iets meer ruimte hebben.

Zou het nog wat anders vinden als het in de woonkamer zou staan, maar daar liggen ze altijd gedrapeerd op de bank haha.
Het is puur voor de nacht en als wij niet thuis zijn dat ze naar de bijkeuken gaan.
Pssss, zulke manden staan voor een paar tientjes op Aliexpress... ;)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Veronique & Kyra schreef: Had ook nog een optie gezien bij Zooplus, maar de recensies waren niet heel lovend over de kwaliteit.
:mrgreen: Dat ding wordt hier misbruikt, niks aan de hand hoor.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Nevache schreef:Ik heb hier die van Zooplus liggen - de grootste-, passen 2 volwassen herders samen prima in (vinden ze zelf)
Afbeelding
De bekleding is een vrij dunne/kwetsbare stof, en een met klittenband bevestigd teddy-matje.
Kwalitatief niet heel geweldig inderdaad.
Ik heb er om die reden voor een paar euro 2 grote badstof/fleecedekens van de Action bij gekocht, ter bescherming, voor het ligcomfort, en om gemakkelijk te kunnen schoonhouden/wassen.
Ze brengen hier nogal wat bagger en haren mee naar binnen nl.
Op die manier gaat ie bij mij al een hele tijd mee.
Die had ik inderdaad gezien maar ik las veel reacties dat de stof dun was en snel kapot.
Met losse dekens erin ben ik juist bang dat ze gaan graven. Sari kan soms echt een muts zijn om haar plekje helemaal naar wens te maken.

Ik heb nu die eerste eens besteld. De prijs is prima en ik vermoed dat ze deze wel kunnen waarderen.
(Al weet je het met die 2 verwende apen nooit :lol1: )
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Een peuter bedje, of alleen zo'n matras?
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb die nepbiabedden van Zooplus (Bebita was de laatste trouwens, zelfde alleen stuk goedkoper). Ze hebben hier ruim 3 jaar met de vorige gedaan (en die ligt nu buiten als t droog is zodat ze daar ook kunnen liggen) dus ik ben er erg tevreden over.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Op marktplaats staan heul veel ikea peuterbedden, Hensvik, kritter. Als het te hoog is, een stukje van de poten af zagen een je hebt voor een prikkie een luxe "mand".
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik zou kijken voor een matras, kunnen ze samen op. Desnoods paar kussens erop zodat ze verhoging hebben
Perry en Noah

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Meer dan simpel: een peutermatrasje??

Suzanne
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Dank voor alle ideetjes.
Ik had ondertussen het eerste bed/kussen besteld en de dames hebben heerlijk geslapen.
Geen gepiep meer omdat de ander met haar dikke billen in de weg ligt maar toch gewoon ruimte om samen lepeltje lepeltje te liggen.

Dames blij. Wij blij. :E:
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Veronique & Kyra schreef:Dank voor alle ideetjes.
Ik had ondertussen het eerste bed/kussen besteld en de dames hebben heerlijk geslapen.
Geen gepiep meer omdat de ander met haar dikke billen in de weg ligt maar toch gewoon ruimte om samen lepeltje lepeltje te liggen.

Dames blij. Wij blij. :E:
Foto.....
Afbeelding
Soeb88
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Mochten ze zich toch bedenken en je bent een beetje handig, koop dan gewoon een ledikantje of misschien wel van de weggeefhoek ofzo, en dan ff de zaag erin om de randen te verlagen. En je hebt een prachtige hondenmand/bed.
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH

Ongelezen bericht door madred »

Ik heb deze mand in de maat 125 x 100 ongeveer (misschien nog iets groter). https://www.123hondenmand.nl/merken/dog ... bruin.html
Veel te groot voor 1 labrador in ieder geval.
Die mag je als je dat wil gratis komen ophalen.
Ik woon in Sittard.
Afbeelding

Happy en Lemmi
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”