Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Burgem. Emmen had mechelse herder niet mogen laten doden
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Burgem. Emmen had mechelse herder niet mogen laten doden
En? De hond heeft een 5-jarig meisje gebeten en waarschijnlijk nog wat andere bijtincidenten op haar naam. 'Waarschijnlijk' want baasje beweert `-natuurlijk- van niet. Maar vervolgens bijt de hond 'toevallig' wel dat kind
Linksom of rechtsom, mevrouw heeft bewezen niet competent genoeg te zijn om een dergelijke hond te houden.
Dat ze geen kans heeft gekregen om afscheid te nemen en pas achteraf hoorde dat de hond al lang en breed afgespoten was, is natuurlijk een gigantische blunder van de gemeente.

Linksom of rechtsom, mevrouw heeft bewezen niet competent genoeg te zijn om een dergelijke hond te houden.
Dat ze geen kans heeft gekregen om afscheid te nemen en pas achteraf hoorde dat de hond al lang en breed afgespoten was, is natuurlijk een gigantische blunder van de gemeente.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Dan nog ga je op deze manier niet met iemands hond/bezit om als gemeente zijnde.
Ja. Dat zeg ik toch?annnie schreef:Dan nog ga je op deze manier niet met iemands hond/bezit om als gemeente zijnde.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Sandra&co schreef:Ja. Dat zeg ik toch?annnie schreef:Dan nog ga je op deze manier niet met iemands hond/bezit om als gemeente zijnde.
Ja dat zeg je inderdaad.
Ik haal ook uit het verhaal dat de eigenaar zichzelf/ haar hond niet heeft kunnen verdedigen en dat vind ik ook nogal een ding. Prima om de hond in te laten slapen als hij 5jarige meisjes aan gort bijt, maar dat besluit moet wel zorgvuldig genomen worden.
-
- Zeer actief
Vlak daarna op 23 mei wandelde de 14 jarige zoon met een aangelijnde Nina. Een meisje van vijf jaar kwam recht op Nina aflopen omdat ze Nina wilde aaien. Nina waarschuwde grommend dat ze daar niet van gediend was, maar het kind snapte het signaal niet en ging door. Daarop beet Nina het meisje in haar arm. Het kwaad was toen geschied: een getraumatiseerd kind en een hond die in beslag genomen werd en nooit meer een kans zou krijgen.
Ik ken wel meer honden die uithalen naar vreemden sommige honden zijn nou eenmaal wat eenkennig en niet zo sociaal.
Ik laat zelf ook nooit wildvreemde kinderen bij mijn hond overigens om te laten aaien omdat dat kind dat zo leuk vind.
Spijtig voor dat meisje ik was er niet bij maar de hond gaf een duidelijk signaal af , kinderen begrijpen hondentaal nou eenmaal niet.
Ik ken wel meer honden die uithalen naar vreemden sommige honden zijn nou eenmaal wat eenkennig en niet zo sociaal.
Ik laat zelf ook nooit wildvreemde kinderen bij mijn hond overigens om te laten aaien omdat dat kind dat zo leuk vind.
Spijtig voor dat meisje ik was er niet bij maar de hond gaf een duidelijk signaal af , kinderen begrijpen hondentaal nou eenmaal niet.
Laatst gewijzigd door Rocco op 26 okt 2019 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Hoe noemen we dat Roc?Rocco schreef:Vlak daarna op 23 mei wandelde de 14 jarige zoon met een aangelijnde Nina.
Te dom om te poepen.
-
- Zeer actief
Wie was Nina?
Maar wie was Nina? Nina was een Mechelse herder die altijd blij met een bal bezig was en het liefst wilde dat je samen met haar daarmee speelde. Nina hield er ook van om geknuffeld te worden, maar dan wel alleen door mensen die zij kende. Nina was altijd nieuwsgierig naar andere dieren en hield als een echte herder de buurt en haar terrein goed in de gaten. Te goed soms. Zo hapte Nina naar de postbode, die zwaaiend met zijn arm over het hek ging, en ze sprong verschillende keren over het hek heen.
Er ontstonden hierdoor klachten omdat sommige mensen in de buurt de loslopende herder beangstigend vonden. De politie was dan ook langs geweest en om die reden had eigenaresse Sandra gelijk een schutting van 2 meter hoog besteld, zodat Nina niet meer kon ontsnappen.
Vlak daarna op 23 mei wandelde de 14 jarige zoon met een aangelijnde Nina. Een meisje van vijf jaar kwam recht op Nina aflopen omdat ze Nina wilde aaien. Nina waarschuwde grommend dat ze daar niet van gediend was, maar het kind snapte het signaal niet en ging door. Daarop beet Nina het meisje in haar arm. Het kwaad was toen geschied: een getraumatiseerd kind en een hond die in beslag genomen werd en nooit meer een kans zou krijgen.
Achteraf gezien had die schutting van 2 meter hoog er natuurlijk vanaf dag 1 al moeten staan. En achteraf gezien had Nina een muilkorf om moeten hebben om zichzelf en het kind te beschermen. Dan was er niets gebeurd. Als de tijd teruggedraaid kon worden dan had Sandra er stellig voor gezorgd dat Nina – en ook het kind – niets overkomen was. Maar dit had zij niet voorzien. Nina was geen valse hond. Nina was een lieve trouwe speelse hond die eenkennig was en waaks. Een hond die er niet van hield om door kleine kinderen geaaid te worden. Zoals zoveel honden… Omdat er niet naar Nina haar eerste waarschuwende gegrom geluisterd werd en ze vast zat aan de lijn (en dus niet weg kon) beet ze.
Jullie denken toch niet dat ik die tekst zelf verzin domme gansjes

Dagmar en die andere semi-intellectueel.
Cleva
Maar wie was Nina? Nina was een Mechelse herder die altijd blij met een bal bezig was en het liefst wilde dat je samen met haar daarmee speelde. Nina hield er ook van om geknuffeld te worden, maar dan wel alleen door mensen die zij kende. Nina was altijd nieuwsgierig naar andere dieren en hield als een echte herder de buurt en haar terrein goed in de gaten. Te goed soms. Zo hapte Nina naar de postbode, die zwaaiend met zijn arm over het hek ging, en ze sprong verschillende keren over het hek heen.
Er ontstonden hierdoor klachten omdat sommige mensen in de buurt de loslopende herder beangstigend vonden. De politie was dan ook langs geweest en om die reden had eigenaresse Sandra gelijk een schutting van 2 meter hoog besteld, zodat Nina niet meer kon ontsnappen.
Achteraf gezien had die schutting van 2 meter hoog er natuurlijk vanaf dag 1 al moeten staan. En achteraf gezien had Nina een muilkorf om moeten hebben om zichzelf en het kind te beschermen. Dan was er niets gebeurd. Als de tijd teruggedraaid kon worden dan had Sandra er stellig voor gezorgd dat Nina – en ook het kind – niets overkomen was. Maar dit had zij niet voorzien. Nina was geen valse hond. Nina was een lieve trouwe speelse hond die eenkennig was en waaks. Een hond die er niet van hield om door kleine kinderen geaaid te worden. Zoals zoveel honden… Omdat er niet naar Nina haar eerste waarschuwende gegrom geluisterd werd en ze vast zat aan de lijn (en dus niet weg kon) beet ze.
Jullie denken toch niet dat ik die tekst zelf verzin domme gansjes

Dagmar en die andere semi-intellectueel.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Want het is verstandig om een hond van dergelijk kaliber mee te geven aan een veertienjarige? Want zo'n veertienjarige heeft natuurlijk overwicht op kinderen en mensen die z'n hond willen aaien
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Als ze nu al die energie erin had gestoken om haar geliefde hond schadevrij te houden, ipv achteraf zeuren was het niet gebeurd. punt.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Welk kaliber?Fotogravinnetje schreef:Want het is verstandig om een hond van dergelijk kaliber mee te geven aan een veertienjarige? Want zo'n veertienjarige heeft natuurlijk overwicht op kinderen en mensen die z'n hond willen aaien
Als ik het verhaal vd eigenaresse goed lees als pup verkocht voor de sport. Op 12-13 weken via mp doorverkocht als huishond. Omdat ze zoooo lief was een nestje mee gefokt. De fokker van haar hind kende ze niet eens, want die reageerde op haar fb met sterkte wensen en ze had duidelijk geen idee wie dat was.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Nou dan gaat dat een keer niet goed, het zij zo, er zijn zat mensen die met doodgebeten honden zitten waar ook niets mee gedaan wordt.Cleva schreef:Dat sowieso maar daarom kan er nog wel over het gepruts van de burgemeester gepraat worden.billy schreef:Als ze nu al die energie erin had gestoken om haar geliefde hond schadevrij te houden, ipv achteraf zeuren was het niet gebeurd. punt.
Ondertussen kon ze dus wel nog geld vragen van de maatschappij om d'r peuterhappers' oepsie te bekostigen.
https://getfunded.nl/campagne/5986-help ... lijke-kans

https://getfunded.nl/campagne/5986-help ... lijke-kans
Sjó oneerlâhk!Nina is een zeer lieve en aanhankelijk Mechelse Herder. Ze is ruim 3 jaar oud en onlangs moeder geworden van 10 prachtige en gezonde pups die allemaal hun gouden mandje hebben gevonden. Met veel zorgzaamheid heeft zij haar pups zelf ter wereld gebracht en opgevoed tot ze met hun nieuwe baasjes mee mochten. Nina liet de baasjes zonder problemen komen en vertrekken met hun pup, al miste zij ze wel na de tijd want ze bracht veel tijd door met haar pups om ze te voeden en met ze te spelen in de tuin.
Nog steeds herkend ze haar pups stuk voor stuk aan hun geluid van de toegestuurde filmpjes. Daarnaast is zij altijd bezig met haar bal, spelen, knuffelen en ook altijd nieuwsgierig naar andere dieren en houd uiteraard de buurt en haar terrein goed in de gaten.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Die hond is de dupe van eerst een domme bazin en daarna van de procedure.
Vind het voor zo'n hond toch wel bitter om zo aan haar einde te komen zonder iemand om haar heen die ze kent en vertrouwt.
Het zijn baasgerichte honden dus ze zal zich niet prettig hebben gevoeld na inbeslagname.
Ik vind dat ze in dit soort gevallen waarbij de uitkomst euthanasie het meest waarschijnlijke is op zijn minst dat de eigenaar de hond dan zelf mag begeleiden.
Die hond moet al de prijs betalen van de stupiditeit van die domme doos ,daar hoeft wmb nog niet een schepje bovenop.
Vind het voor zo'n hond toch wel bitter om zo aan haar einde te komen zonder iemand om haar heen die ze kent en vertrouwt.
Het zijn baasgerichte honden dus ze zal zich niet prettig hebben gevoeld na inbeslagname.
Ik vind dat ze in dit soort gevallen waarbij de uitkomst euthanasie het meest waarschijnlijke is op zijn minst dat de eigenaar de hond dan zelf mag begeleiden.
Die hond moet al de prijs betalen van de stupiditeit van die domme doos ,daar hoeft wmb nog niet een schepje bovenop.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Dit dus.Tineke schreef:Die hond is de dupe van eerst een domme bazin en daarna van de procedure.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Overigens persoonlijk ervaring met de gemeente Emmen met een zwaar bijtincident met kind (hond van pupkoper, oorzaak eigenaar, hond bleek niks mis mee, maar bewust opgezet
)
Als fokker kreeg ik 24 uur om de hond op te halen en zelf veilig in bewaring te nemen (bsn geregistreerd en doorgegeven aan de gemeenste waar ik woonde toen)
Ik weet zeker dat de hond anders ingeslapen was ivm niet door de test komen na weken zonder interactie. Inmiddels is de hond actieve diensthond bij een sheriff geweest waar hij ook in het gezin (met kinderen) woonde en ze wisten van zijn achtergrond.
Door functie verandering van de sheriff is hij inmiddels “met pensioen” na 2 jaar en start nu een sport carrière en helpt jonge pakwerkers opleiden.
Het kan dus wel degelijk anders maar wel met inzet.

Als fokker kreeg ik 24 uur om de hond op te halen en zelf veilig in bewaring te nemen (bsn geregistreerd en doorgegeven aan de gemeenste waar ik woonde toen)
Ik weet zeker dat de hond anders ingeslapen was ivm niet door de test komen na weken zonder interactie. Inmiddels is de hond actieve diensthond bij een sheriff geweest waar hij ook in het gezin (met kinderen) woonde en ze wisten van zijn achtergrond.
Door functie verandering van de sheriff is hij inmiddels “met pensioen” na 2 jaar en start nu een sport carrière en helpt jonge pakwerkers opleiden.
Het kan dus wel degelijk anders maar wel met inzet.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoals ik van de week ergens las toen ik aan het bedenken was hoe het enigszins correct te benoemen dat een fokker met weinig selectie verkooptNanna schreef:Ik denk dat die hele Nina in aanleg een prima hondje is. Ze heeft alleen de pech gehad bij een stom stuk vreten terecht te komen....
“Niet iedereen heeft even veel talent voor correcte plaatsing van de pups”
Deze pup is op 6 weken verkocht, op 12-13 weken (zonder tussenkomst of interesse van de fokker, zelf in te vullen

- iones
- Zeer actief
Toch vind ik het raar dat als een aangelijnde hond bijt, dat hij dan in beslag genomen wordt. Het is anders als ze zo'n hond los zou laten lopen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Waarom?iones schreef:Toch vind ik het raar dat als een aangelijnde hond bijt, dat hij dan in beslag genomen wordt. Het is anders als ze zo'n hond los zou laten lopen.
Strafbaar is:
°. hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier."
Dan heb je dus niet voldoende zorg gedragen, want hij heeft kans gezien om te bijten.

Gr. Aniek

- iones
- Zeer actief
Ik vind dat als je je hond aangelijnd hebt, dat je dan het mogelijke al doet.
Maar je hebt geen invloed op factoren van buitenaf. Zoals opdringerige kinderen. Wat had ze dan moeten doen? Dat kind weg moeten schoppen? Ik denk wel dat ik dat ga doen na dit gelezen te hebben. Ik zal niet in beslaggenomen worden en afgemaakt.
Maar je hebt geen invloed op factoren van buitenaf. Zoals opdringerige kinderen. Wat had ze dan moeten doen? Dat kind weg moeten schoppen? Ik denk wel dat ik dat ga doen na dit gelezen te hebben. Ik zal niet in beslaggenomen worden en afgemaakt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Daar hebben ze onder andere een muilkorf voor uitgevonden. Als je niet zeker weet dat je je aangelijnde hond kunt beletten te bijten, ook als er bijvoorbeeld onverwachts ineens een kind om zijn nek hangt, dan doe je hem dus een muilkorf om.iones schreef:Ik vind dat als je je hond aangelijnd hebt, dat je dan het mogelijke al doet.
- dagmar88
- Zeer actief
Neem met dat verstand maar gewoon een lieve hond.iones schreef:Ik vind dat als je je hond aangelijnd hebt, dat je dan het mogelijke al doet.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Aanlijnen staat niet gelijk aan je verantwoordelijkheid nemen.
Je verantwoordelijkheid nemen is namelijk dat je kunt en gaat inschatten waar risicos zitten en die zo goed mogelijk ondervangen.
Aan de riem én onder apèl en uitgelaten door een volwassene.
Aan de riem èn muilkorf en niet in het openbaar
Aan de riem èn zorgen dat je voldoende ruimte houdt tussen je hond en omstanders en uitgelaten voor iemand met verstand.
Supervriendelijke hond aan los lijntje uitgelaten door volwassene
Niet aan de riem maar met muilkorf en kadaverdiscipline aan de voet èn op voldoende afstand blijven van omstanders.
Weet je, zoals jij het stelt, aan de riem is voldoende verantwoordelijkheid, dat betekent dus ook dat een mega mens- en hondagressieve pitbull aan een 10 meter lange flex met kapotte flex-rem uitgelaten door een schraal 8 jarig meisje voldoende verantwoordelijkheid nemen is.
Sorry, maar dacht het even niet...
Je verantwoordelijkheid nemen is namelijk dat je kunt en gaat inschatten waar risicos zitten en die zo goed mogelijk ondervangen.
Aan de riem èn zorgen dat je voldoende ruimte houdt tussen je hond en omstanders en uitgelaten voor iemand met verstand.
Niet aan de riem maar met muilkorf en kadaverdiscipline aan de voet èn op voldoende afstand blijven van omstanders.
Weet je, zoals jij het stelt, aan de riem is voldoende verantwoordelijkheid, dat betekent dus ook dat een mega mens- en hondagressieve pitbull aan een 10 meter lange flex met kapotte flex-rem uitgelaten door een schraal 8 jarig meisje voldoende verantwoordelijkheid nemen is.

- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
Als met aangelijnd bedoeld word aan een flex kun je technisch gezien niet eens in de buurt komen om dat kind weg te schoppen. Niemand heeft zo lange benenHabibi schreef:Aanlijnen staat niet gelijk aan je verantwoordelijkheid nemen.

Denk dat Iones toch zeker wel eerder bedoeld kort aan de riem en onder appel.
Iets met gezond verstand?
Wat ben ik blij dat ik zulke goedzakken heb, je hebt soms van die ouders die hun kind maar op alle honden laten afvliegen

Zelfs als de honden aan het werk zijn aan de kudde zijn er altijd mensen (grote en kleine) die menen dat ze de hond moeten aaien, naar zich toetrekken, of idd opeens om de hals vliegen.
Vinden mijn honden prima, hoe meer mensen die komen aaien hoe beter

Maar moesten die daar ook niet zo cool in zijn, dan zou ik er ook geen minuut aan denken die mee te nemen aan de kudde.
Ik heb collega's die trekken hun honden tijdens het kuddewerk uit voorzorg een geel fluo hesje aan met "niet aaien" erop. Maar een hummeltje van 3 begrijpt vast niet wat dat betekend...
- iones
- Zeer actief
Daar voldoet bijna niemand aan. Mensen laten zelfs hun hond los terwijl hij niet eens onder appèl staat. De meeste mensen kennen hun eigen hond niet eens en zien het niet als hun hond bevriest of zo, waarbij je het van mijlen aan zou kunnen zien komen dat hij eerdaags een keer uit zal vallen. Ze zeggen alleen maar "guts dat heeft ie nog nooit gedaan".Habibi schreef:Aanlijnen staat niet gelijk aan je verantwoordelijkheid nemen.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
iones schreef:Daar voldoet bijna niemand aan. Mensen laten zelfs hun hond los terwijl hij niet eens onder appèl staat. De meeste mensen kennen hun eigen hond niet eens en zien het niet als hun hond bevriest of zo, waarbij je het van mijlen aan zou kunnen zien komen dat hij eerdaags een keer uit zal vallen. Ze zeggen alleen maar "guts dat heeft ie nog nooit gedaan".Habibi schreef:Aanlijnen staat niet gelijk aan je verantwoordelijkheid nemen.
Ik zei toch ook inschatten van risico.
Deze hond had al een verleden met incidenten.
Dan had er dus écht meer voorzorg moeten zijn.

- iones
- Zeer actief
Ja, dan had ze het van verre aan kunnen zien komen. Maar stel dat dat verleden er nu níet was geweest?Habibi schreef:
Het kan ons toch allemaal overkomen dat er zo'n koter die niet wil luisteren op je hond af komt? Je kunt je hond wel onder appèl hebben, maar je kunt zijn gevoel niet controleren. En over het kind van een ander heb je al helemaal niets te zeggen. Ik zou niet weten wat mijn honden zouden doen. Alleen van Sokkie weet ik zeker dat ze nooit zou bijten. Van de andere weet ik dat niet.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Als je een hond hebt waarvan je weet dat die zou kunnen bijten in zulke situaties, anticipeer je dus, houd je de omgeving in de gaten en zorg je ervoor dat zoiets niet gebeurt. Met Amoz zorgde ik er altijd voor dat ik tussen hem en andere personen in liep en ging ik niet naar plekken die erg onoverzichtelijk of druk waren of waar kinderen opeens de hoek om konden komen rennen (nu kan dat overigens allemaal wel met hem). Met mensen vind ik dat vrij makkelijk, die rennen doorgaans niet zo hard naar je toe als bijvoorbeeld vreemde honden, dus die kun je meestal op tijd zien aankomen en dan even een ruime bocht makeniones schreef:Ja, dan had ze het van verre aan kunnen zien komen. Maar stel dat dat verleden er nu níet was geweest?Habibi schreef:
Het kan ons toch allemaal overkomen dat er zo'n koter die niet wil luisteren op je hond af komt? Je kunt je hond wel onder appèl hebben, maar je kunt zijn gevoel niet controleren. En over het kind van een ander heb je al helemaal niets te zeggen. Ik zou niet weten wat mijn honden zouden doen. Alleen van Sokkie weet ik zeker dat ze nooit zou bijten. Van de andere weet ik dat niet.