Nou ook een labrador kun je leren luisteren en niet overal op af laten lopen. Er zijn ook honden die zich asociaal gaan gedragen door al die honden die maar door hun persoonlijke zone heen denderen. Keer op keer weer. Natuurlijk moet je als eigenaar zorgen dat jouw hond geen schade maakt maar ik vind het zelf ook ronduit asociaal om je honden overal maar op af te laten gaan omdat hij zo lief is. Mijn honden zitten helemaal niet op vreemde honden te wachten maar ik wil wel loslopen.laeken schreef:Ik heb overigens geen begrip voor mensen met moeilijke honden die andere honden aftuigen. Om welke reden dan ook. Loslopende honden zijn overal. Dus dan neem je naast je hond aanlijnen ook de andere noodzakelijke maatregelen om scheurpartijen te voorkomen. Een loslopende lieve hond is ook al mag dat niet geen enkele reden om je hond niet meer onder controle te hebben. Muilkorf? Hoe simpel. Bijt je hond andere honden dan korf je hem maar lekker. Niet voor mijn honden hoor. Die lopen geen lastige honden de bek in. Maar de labrador van de achterburen zeker wel. Poeslief beest maar gaat gewoon kennis maken met een grauwende hond. Dan is het hap en gaat de eigenaar van de agressieve hond mijn lieve achterbuurvrouw uitschelden dat ze haar hond bij zich moet houden. Waarom moet ze dat? Hij doet niks en alle honden lopen hier los.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje doodgebeten door Bulldoggen
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Hondje doodgebeten door Bulldoggen
Laatst gewijzigd door sirene op 28 okt 2019 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Inderdaad. Persoonlijke zones negeren is ronduit asociaal en kan bij sommige honden net zoveel psychische schade veroorzaken als gebeten worden. Het is wel precies de reden dat Elco zo reageert als hij doet: te vaak ondersteboven gelopen door 'lieve' honden die heus niets doen. Gaits grenzen worden over het algemeen veel beter gerespecteerd, maar dat is ook omdat Gait al op tijd waarschuwt en met de houding dat hij bereid is door te pakken als ze zijn signalen negeren. Elco waarschuwt ook wel, maar dat blijft het bij hem bij en dus nemen ze hem niet serieussirene schreef:Nou ook een labrador kun je leren te luisteren en niet overal op af te lopen. Er zijn ook honden die zich asociaal gaan gedragen door al die honden die maar door hun persoonlijke zone heen denderen. Keer op keer weer. Natuurlijk moet je als eigenaar zorgen dat jou hond geen schade maakt maar ik vind het zelf ook ronduit asociaal om je honden overal maar op af te laten gaan omdat hij zo lief is. Mijn honden zitten helemaal niet op vreemde honden te wachten maar ik wil wel loslopen.laeken schreef:Ik heb overigens geen begrip voor mensen met moeilijke honden die andere honden aftuigen. Om welke reden dan ook. Loslopende honden zijn overal. Dus dan neem je naast je hond aanlijnen ook de andere noodzakelijke maatregelen om scheurpartijen te voorkomen. Een loslopende lieve hond is ook al mag dat niet geen enkele reden om je hond niet meer onder controle te hebben. Muilkorf? Hoe simpel. Bijt je hond andere honden dan korf je hem maar lekker. Niet voor mijn honden hoor. Die lopen geen lastige honden de bek in. Maar de labrador van de achterburen zeker wel. Poeslief beest maar gaat gewoon kennis maken met een grauwende hond. Dan is het hap en gaat de eigenaar van de agressieve hond mijn lieve achterbuurvrouw uitschelden dat ze haar hond bij zich moet houden. Waarom moet ze dat? Hij doet niks en alle honden lopen hier los.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jullie gaan weer helemaal de verkeerde kant op met redeneren. Tot aan lieve honden die zgn lief zijn aan toe. Zij laat haar hond niet op elke hond afstuiven en haar hond is zelfs meestal aangelijnd. Maar als wij in een bos lopen en de hoek om komen en daar komt dan een persoon met een aangelijnd kreng is het nogal snel mis. En ja dan loopt haar hond wel echt in de bek van de agressieve hond. Hallooo. Ik ben een gecastreerde goedsul van 1.5 jaar en ik doe niemand kwaad.
Alles hier moet altijd zo verdraaid worden naar extreem overdreven gedoe. Als er zelfs gezegd wordt dat honden zgn lief zijn.... Ik noem zogenaamd lieve honden niet lief hoor. En om elke hoek in het bos of hier in het dorp kan iemand met een hond lopen. En als dat ineens is loopt haar hond er inderdaad rustig en vriendelijk op af. Is dat nu zo vreemd? Dat doet 90% van de loslopende honden. En dan lekker terecht in de nek gebeten en met een gat naar de dierenarts? Had ze de hond maar onder controle moeten hebben? Kom op zeg. Soms is dit forum uitermate vermoeiend. Alles wat je zegt wordt naar iets absurds of andere eigen belang dingen verdraaid. Tot aan lieve honden die andere honden agressief maken. Yeah right. Lief is lief. Lief is dus geen denderende respectloze onderschoffelerij. Of andere onzin.
Alles hier moet altijd zo verdraaid worden naar extreem overdreven gedoe. Als er zelfs gezegd wordt dat honden zgn lief zijn.... Ik noem zogenaamd lieve honden niet lief hoor. En om elke hoek in het bos of hier in het dorp kan iemand met een hond lopen. En als dat ineens is loopt haar hond er inderdaad rustig en vriendelijk op af. Is dat nu zo vreemd? Dat doet 90% van de loslopende honden. En dan lekker terecht in de nek gebeten en met een gat naar de dierenarts? Had ze de hond maar onder controle moeten hebben? Kom op zeg. Soms is dit forum uitermate vermoeiend. Alles wat je zegt wordt naar iets absurds of andere eigen belang dingen verdraaid. Tot aan lieve honden die andere honden agressief maken. Yeah right. Lief is lief. Lief is dus geen denderende respectloze onderschoffelerij. Of andere onzin.
-
- Zeer actief
Wat is je eigen rol hierin eigenlijk? Want je hondje is wel heel moeilijk met andere honden en wel erg snel onder de indruk? Ik laat mijn honden niet zover komen dat ze van zich afhakken omdat er een hond met ze gaat raggen. Ze zijn 5 kilo en zodra het die kant op gaat help ik ze eruit. Dus ze zijn eigenlijk super zelfverzekerd. Ik laat het ook niet zover komen dat die kabouters van mij andere honden moeten gaan laten weten dat ze met rust gelaten willen worden. Ja even. En dan help ik ze als de andere hond niet naar ze luistert. Je bent samen het roedel hè? Je kan niet het lijntje vasthouden en hopen dat je hondje alles zelf kan opknappen. Daar worden kleine hondjes super onzeker van. Terecht. Toen hier een labradoodle de gekke 5 minuten kreeg over mijn hondjes heen hadden we hem bij de tweede ronde al aan zijn nekvel te pakken. Dat hoeven en kunnen die ukken echt niet zelf regelen.Frootje schreef:Froo heeft eigenlijk nog nooit een niet-aardig exemplaar ontmoet. Toch is ze van een hondje dat gewoon waarschuwde naar een hondje dat compleet over de zeik gaat van angst gegaan, simpelweg omdat ze weet dat het heel veel andere honden niet kan schelen als zij haar grenzen aangeeft. Eigenlijk vind ik dat soort gedrag van een sociale hond ook heel vervelend inderdaad. Een sociale hond die wel respect toont en aftaait als ze haar grenzen laat zien heb ik overigens geen problemen mee en die mogen ook best even komen kijken. Dat soort hondjes kennen we ook en dat zijn ook precies de honden waar Froo na een aantal keer geen enkel probleem meer mee heeft.Fotogravinnetje schreef:Inderdaad. Persoonlijke zones negeren is ronduit asociaal en kan bij sommige honden net zoveel psychische schade veroorzaken als gebeten worden. Het is wel precies de reden dat Elco zo reageert als hij doet: te vaak ondersteboven gelopen door 'lieve' honden die heus niets doen. Gaits grenzen worden over het algemeen veel beter gerespecteerd, maar dat is ook omdat Gait al op tijd waarschuwt en met de houding dat hij bereid is door te pakken als ze zijn signalen negeren. Elco waarschuwt ook wel, maar dat blijft het bij hem bij en dus nemen ze hem niet serieus
-
- Zeer actief
Waar haal je dit allemaal vandaan? Staat er iets over denderen en maar overal op af mogen? Loop jij nooit ergens en ineens komt er een persoon met een hond aan? Om de hoek. Achter een rij struiken? Uit een auto? Met een fiets van achter je? Ik heb dat regelmatig.sirene schreef:Nou ook een labrador kun je leren luisteren en niet overal op af laten lopen. Er zijn ook honden die zich asociaal gaan gedragen door al die honden die maar door hun persoonlijke zone heen denderen. Keer op keer weer. Natuurlijk moet je als eigenaar zorgen dat jouw hond geen schade maakt maar ik vind het zelf ook ronduit asociaal om je honden overal maar op af te laten gaan omdat hij zo lief is. Mijn honden zitten helemaal niet op vreemde honden te wachten maar ik wil wel loslopen.laeken schreef:Ik heb overigens geen begrip voor mensen met moeilijke honden die andere honden aftuigen. Om welke reden dan ook. Loslopende honden zijn overal. Dus dan neem je naast je hond aanlijnen ook de andere noodzakelijke maatregelen om scheurpartijen te voorkomen. Een loslopende lieve hond is ook al mag dat niet geen enkele reden om je hond niet meer onder controle te hebben. Muilkorf? Hoe simpel. Bijt je hond andere honden dan korf je hem maar lekker. Niet voor mijn honden hoor. Die lopen geen lastige honden de bek in. Maar de labrador van de achterburen zeker wel. Poeslief beest maar gaat gewoon kennis maken met een grauwende hond. Dan is het hap en gaat de eigenaar van de agressieve hond mijn lieve achterbuurvrouw uitschelden dat ze haar hond bij zich moet houden. Waarom moet ze dat? Hij doet niks en alle honden lopen hier los.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
In mijn geval: toen ik Elco net had, was ik nog van het de honden zelf laten uitzoeken. Dat heeft niet bijgedragen aan Elco's zelfvertrouwen. Gait heb ik meer in bescherming genomen en die vertrouwt er inderdaad op dat ik hem help als hij het te spannend vindt. Daarbij is Elco van jongs af aan al veel sneller onder de indruk dan Gait, sneller overprikkeld, kruipt sneller in z'n schulp. Karakter van je kleine hond speelt ook een grote rollaeken schreef:Wat is je eigen rol hierin eigenlijk? Want je hondje is wel heel moeilijk met andere honden en wel erg snel onder de indruk? Ik laat mijn honden niet zover komen dat ze van zich afhakken omdat er een hond met ze gaat raggen. Ze zijn 5 kilo en zodra het die kant op gaat help ik ze eruit. Dus ze zijn eigenlijk super zelfverzekerd. Ik laat het ook niet zover komen dat die kabouters van mij andere honden moeten gaan laten weten dat ze met rust gelaten willen worden. Ja even. En dan help ik ze als de andere hond niet naar ze luistert. Je bent samen het roedel hè? Je kan niet het lijntje vasthouden en hopen dat je hondje alles zelf kan opknappen. Daar worden kleine hondjes super onzeker van. Terecht. Toen hier een labradoodle de gekke 5 minuten kreeg over mijn hondjes heen hadden we hem bij de tweede ronde al aan zijn nekvel te pakken. Dat hoeven en kunnen die ukken echt niet zelf regelen.Frootje schreef:Froo heeft eigenlijk nog nooit een niet-aardig exemplaar ontmoet. Toch is ze van een hondje dat gewoon waarschuwde naar een hondje dat compleet over de zeik gaat van angst gegaan, simpelweg omdat ze weet dat het heel veel andere honden niet kan schelen als zij haar grenzen aangeeft. Eigenlijk vind ik dat soort gedrag van een sociale hond ook heel vervelend inderdaad. Een sociale hond die wel respect toont en aftaait als ze haar grenzen laat zien heb ik overigens geen problemen mee en die mogen ook best even komen kijken. Dat soort hondjes kennen we ook en dat zijn ook precies de honden waar Froo na een aantal keer geen enkel probleem meer mee heeft.Fotogravinnetje schreef:Inderdaad. Persoonlijke zones negeren is ronduit asociaal en kan bij sommige honden net zoveel psychische schade veroorzaken als gebeten worden. Het is wel precies de reden dat Elco zo reageert als hij doet: te vaak ondersteboven gelopen door 'lieve' honden die heus niets doen. Gaits grenzen worden over het algemeen veel beter gerespecteerd, maar dat is ook omdat Gait al op tijd waarschuwt en met de houding dat hij bereid is door te pakken als ze zijn signalen negeren. Elco waarschuwt ook wel, maar dat blijft het bij hem bij en dus nemen ze hem niet serieus
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik heb dat ook en ik heb geen honden die dan gaan lopen hakken. Maar een hond die een grauwende hond gewoon gedag gaat zeggen vind ik wel irrirant. Want dat is precies zo'n hond die zeker over grenzen gaat van hondjes die op een subtiele (normale/gewenste) manier proberen duidelijk te maken dat ze geen contact willen. De volgende stap voor die hondjes is grauwen en uitvallen.laeken schreef:sirene schreef:
Nou ook een labrador kun je leren luisteren en niet overal op af laten lopen. Er zijn ook honden die zich asociaal gaan gedragen door al die honden die maar door hun persoonlijke zone heen denderen. Keer op keer weer. Natuurlijk moet je als eigenaar zorgen dat jouw hond geen schade maakt maar ik vind het zelf ook ronduit asociaal om je honden overal maar op af te laten gaan omdat hij zo lief is. Mijn honden zitten helemaal niet op vreemde honden te wachten maar ik wil wel loslopen.
Waar haal je dit allemaal vandaan? Staat er iets over denderen en maar overal op af mogen? Loop jij nooit ergens en ineens komt er een persoon met een hond aan? Om de hoek. Achter een rij struiken? Uit een auto? Met een fiets van achter je? Ik heb dat regelmatig.
-
- Zeer actief
Misschien niet direct een grauwende hond maar zeker wel een hond die andere honden gaat hakken. Dat is namelijk gebeurd. Guus doet dat overigens ook. Als er een patsende reu op ons af komt loopt hij daar ook heen en maakt kennis. Honden rekenen niet op vreemd gedrag waarbij deemoed niet werkt. Die pitbull die op mij af stoof was voor mijn hond absoluut reden om hem tegemoet te komen om kennis te maken. Hoeveel reuen lopen niet onnozel een situatie in waarbij de andere partij ineens de onredelijkheid zelve blijkt. Ontzettend veel reuen wilden ook kennis maken met Dapper. Wisten zij veel dat ze dan meteen te maken zouden krijgen met een extreem vervelend geval dat ze daarna in hun smoel greep. Ik ken goldens die nog nooit gevochten hebben maar die altijd stoer kennis maken. Dat is wat Guus ook verwacht. Die onderwerpt zich wel maar maakt wel kennis.sirene schreef:Ja, ik heb dat ook en ik heb geen honden die dan gaan lopen hakken. Maar een hond die een grauwende hond gewoon gedag gaat zeggen vind ik wel irrirant. Want dat is precies zo'n hond die zeker over grenzen gaat van hondjes die op een subtiele (normale/gewenste) manier proberen duidelijk te maken dat ze geen contact willen. De volgende stap voor die hondjes is grauwen en uitvallen.laeken schreef:sirene schreef:
Nou ook een labrador kun je leren luisteren en niet overal op af laten lopen. Er zijn ook honden die zich asociaal gaan gedragen door al die honden die maar door hun persoonlijke zone heen denderen. Keer op keer weer. Natuurlijk moet je als eigenaar zorgen dat jouw hond geen schade maakt maar ik vind het zelf ook ronduit asociaal om je honden overal maar op af te laten gaan omdat hij zo lief is. Mijn honden zitten helemaal niet op vreemde honden te wachten maar ik wil wel loslopen.
Waar haal je dit allemaal vandaan? Staat er iets over denderen en maar overal op af mogen? Loop jij nooit ergens en ineens komt er een persoon met een hond aan? Om de hoek. Achter een rij struiken? Uit een auto? Met een fiets van achter je? Ik heb dat regelmatig.
-
- Zeer actief
Gelukkig heb je je weg erin gevonden. Het leek even alsof ze alles zelf moest doen en dus daarom gezien haar formaat steeds weer in de problemen kwam. Bas was overigens ook best vaak angstig. Zeker met grote honden. Dat had ze ook uit Spanje en een jaar asiel. Maar dat is nu wel echt weg. Goddank want dat helpt niet. Ik vind honden die opdringerig zijn en die geen grenzen respecteren absoluut geen lieve honden overigensFrootje schreef:Daar ben ik me best van bewust. Maar Froo is mijn eerste hondje dat op die manier onder de indruk was van andere honden en je leert met vallen en opstaan.laeken schreef:Wat is je eigen rol hierin eigenlijk? Want je hondje is wel heel moeilijk met andere honden en wel erg snel onder de indruk? Ik laat mijn honden niet zover komen dat ze van zich afhakken omdat er een hond met ze gaat raggen. Ze zijn 5 kilo en zodra het die kant op gaat help ik ze eruit. Dus ze zijn eigenlijk super zelfverzekerd. Ik laat het ook niet zover komen dat die kabouters van mij andere honden moeten gaan laten weten dat ze met rust gelaten willen worden. Ja even. En dan help ik ze als de andere hond niet naar ze luistert. Je bent samen het roedel hè? Je kan niet het lijntje vasthouden en hopen dat je hondje alles zelf kan opknappen. Daar worden kleine hondjes super onzeker van. Terecht. Toen hier een labradoodle de gekke 5 minuten kreeg over mijn hondjes heen hadden we hem bij de tweede ronde al aan zijn nekvel te pakken. Dat hoeven en kunnen die ukken echt niet zelf regelen.Froo krijgt inmiddels zat begeleiding en is allang weer in staat om langs andere honden te lopen als die haar negeren, maar ze is wel bang en zodra een andere hond op haar af komt zal ze inderdaad uitvallen. Daarom gaat ze tegenwoordig op de arm en mag ze alleen maar bij andere honden waarvan ik weet dat ze haar signalen respecteren. Ik snap best dat iemand met meer ervaring een stabielere hond van haar had kunnen maken (tot op zekere hoogte waarschijnlijk, want die angst is er niet hier in gekomen, maar zat er zelfs in Griekenland als heel jonge pup al in gebakken), maar ik ben nu eenmaal niet alwetend geboren en ik heb het ook moeten leren.
Froo hoeft trouwens niks zelf te regelen hoor. Op geen enkel gebied. Het is in de basis een te onzekere hond (en dat is inderdaad gewoon karakter, ik weet niet of zij wel vergelijkbaar is met een Bas bijvoorbeeld) voor dat soort dingen en ze wordt er vervelend van als ze denkt dingen te moeten regelen. Is ook niet vreemd. Ze weet ondertussen ook al best wel dat het baasje het wel oplost met die andere honden, maar op het moment dat ze een andere hond op haar af ziet komen, klapt ze gewoon helemaal dicht en weet ze het allemaal even niet meer. Dat moment moet je gewoon voor zijn, dan is er weinig aan de hand. Mijn post was eigenlijk alleen maar bedoeld om aan te geven dat ik best geloof dat lieve honden (want ondanks het feit dat ze misschien lomp zijn, vind ik honden die geen kwaad in de zin hebben nog steeds gewoon lieve honden) inderdaad nog steeds grote schade aan kunnen richten bij zo'n hondje als ze geen grenzen respecteren. Bij een volgende hond zou ik daar ook al vanaf pup heel anders in staan. Ik vind het jammer dat Froo nu zo panisch is met andere honden en ik denk dat haar opvoeding daar ook wel invloed op zal hebben gehad, maar wat mijn rol op dit moment betreft denk ik eigenlijk dat we het juist best goed hebben samen.

-
- Zeer actief
Natuurlijk liet je dat niet toe. Maar weet die andere hond veel. Weet je nog die Aussie op het strand van die surfers. Die bleef komen en dan draaiden ze om elkaar heen en dachten die surfers komt wel goed.....en wij.....oh god. Gaat hij het doen of niet....Cleva schreef:laeken schreef: Ontzettend veel reuen wilden ook kennis maken met Dapper. Wisten zij veel dat ze dan meteen te maken zouden krijgen met een extreem vervelend geval dat ze daarna in hun smoel greep.
Hahaha! Jezus.
Ja...waar. Maar je moet er wel bij zeggen dat je dat dan voorkomt en het ook gewoon niet gebeurt.
Nu lijkt het net alsof hij dat de hele ook liep te doen.
Twee keer.
Misschien drie.

-
- Zeer actief
Dat herken ik heel erg. Bas heeft echt niks op met grote honden en zeker niet als ze speels of in haar geïnteresseerd zijn. Zodra ze echter merkt dat als ze gromt de grote hond wijkt is alles meteen dikke mik. Kan ze ernaast liggen. Samen kluiven alles. Maar zodra een hond opdringerig doet en doorgaat als ze dat niet wil kwijnt ze weg en haat het daar en met die hond. Want ze kan niks. Zelfs een pup van 8 weken kan ze niet aan. Ze bijt niet en kan niet eens springen of wat dan ook. Ze is een worstje op pootjes. Daarom moet ze teefjes niet zo. Die zijn veel lastiger onder controle te houden dan reuen. De enige hond waar ik haar ooit echt de confrontatie mee zag opzoeken was de chihuahua van Merit waar ze mee samen woonde en de jack Russel van onze buren. Maar die is eigenlijk angstig en dat weet Bas. Verder is ze poeslief maar ze kwijnt echt weg bij een opdringerige hond. Ze moet weten dat ze wat kan zeggen en haar grenzen gerespecteerd worden.Frootje schreef:Oh nee, gelukkig niet hoor. Dat zou ik heel zielig vinden, het is aan alles zo duidelijk te merken dat ze zichzelf gewoon niet kan redden in zo'n situatie.laeken schreef:Gelukkig heb je je weg erin gevonden. Het leek even alsof ze alles zelf moest doen en dus daarom gezien haar formaat steeds weer in de problemen kwam. Bas was overigens ook best vaak angstig. Zeker met grote honden. Dat had ze ook uit Spanje en een jaar asiel. Maar dat is nu wel echt weg. Goddank want dat helpt niet. Ik vind honden die opdringerig zijn en die geen grenzen respecteren absoluut geen lieve honden overigensDie komen al snel de verkeerde tegen en dan wordt het alsnog matten meestal. Alleen bij de kleintjes komen ze ermee weg.
Maar ik ben in het begin ook in die val van "je mag je kleine hondje niet optillen want daar krijgen ze grootheidswaan van" gestonken omdat mensen het me steeds bleven vertellen in het begin. Gelukkig heb ik op het HF wat dat betreft veel opgestoken. Ik vind het inderdaad ook heel belangrijk om dat soort dingen op te lossen voor je kleine hondje, want ze kunnen het gewoon vaak niet zelf en je bent inderdaad toch samen de roedel.
Het is overigens bij haar wel grappig om te zien hoe snel die angst afneemt op een moment dat ze ziet dat een hond haar respecteert. Bij mijn moeder in de wijk loopt een super leuke hond rond, heel lief, dus Froo mocht met haar wel kennismaken. Die komt dan snuffelen, Froo gromt en Sophie draait zich om en gaat gewoon ergens anders aan snuffelen. Nog geen tien minuten later staan ze samen aan dezelfde graspol te snuffelen.Tegenwoordig kwispelt ze zelfs al als ze Sophie in de verte aan ziet komen. Dat soort momenten vind ik dan weer heel leuk want dan zie je toch dat ze ondanks die angst echt wel sociaal kan zijn.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik lees dit nu al een paar keer van je en ik ben stom verbaasd. Ik woon hemelsbreed volgens mij nog geen kilometer van je vandaan en ik heb nergens last van, op welk tijdstip dan ook. Ik zou mijn looproute, als ik jou was, verleggen naar mijn kant van het kanaal/lolee/ gravenallee.lor1_1984 schreef:Mahdu is ook al diverse keren ondergeschoffelt en ondersteboven gelopen door zogenaamd lieve/leuke honden die alleen maar willen spelen.
Is voor hem niet leuk en levert met wat pech flinke blessures op.
Dívka vindt onbekende honden ontzettend eng en triggert daar soms bepaald gedrag mee bij andere honden.
Conclusie: geen contact meer met andere honden tenzij ik ze door en door ken.
En wb de vele asohonden in de buurt; die ontwijk ik door zoveel mogelijk 's nachts en 's morgens heel vroeg te lopen.
Ik hou mijn honden graag heel en als ik overdag loop gaat dat moeilijker lukken.
Vanuit jouw huis nog geen 500 meter. Probleem opgelost.
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
Het nare is dat je soms geen keuze hebt.. Zuurtje loopt vast overdag, gewoon in de bebouwde kom en zolang ze gewoon loopt kan ze best veel, andere honden die haar beuken kan gewoon niet, en het gebeurt wel.. omdat ze zogenaamd lief zijn... en ja als het echt niet anders kan, gaat ze bijten( kan niet want ze draagt dan een korfje, maar ze wil het wel) .. en dat voorkom ik door ze zelf weg te werken op welke manier dan ook. en als het moet ga is ze beschadigen ja, krijgen ze een klap met de riem of zo.. hangt een beetje van de eigenaar af.. in de ochtend krijgt ze een maal een lange wandeling, dan loopt er nog niets. Is Zuurtje moeitelijk, ik denk dat het wel meevalt.. kleine hondjes zijn alsvast geen probleem die kunnen haar niet deren en dat weet ze, het is echt maatje labra.. waar ze nu op voorhand al scherper op reageertlaeken schreef:Ik heb overigens geen begrip voor mensen met moeilijke honden die andere honden aftuigen. Om welke reden dan ook. Loslopende honden zijn overal. Dus dan neem je naast je hond aanlijnen ook de andere noodzakelijke maatregelen om scheurpartijen te voorkomen. Een loslopende lieve hond is ook al mag dat niet geen enkele reden om je hond niet meer onder controle te hebben. Muilkorf? Hoe simpel. Bijt je hond andere honden dan korf je hem maar lekker. Niet voor mijn honden hoor. Die lopen geen lastige honden de bek in. Maar de labrador van de achterburen zeker wel. Poeslief beest maar gaat gewoon kennis maken met een grauwende hond. Dan is het hap en gaat de eigenaar van de agressieve hond mijn lieve achterbuurvrouw uitschelden dat ze haar hond bij zich moet houden. Waarom moet ze dat? Hij doet niks en alle honden lopen hier los.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ok. Wij worden nooit belaagd, bruggetje bij het zwembad oversteken en het pad bij de ijsbaan insteken, kom je bij de Lol er, loopt bijna nooit een hond en anders zie je ze van verre aan komen. Daar hoef je de fiets niet voor te pakken.lor1_1984 schreef:Ik loop al veel bij het kanaal, vooral omdat Mahdu daar 's nachts lekker los kan zonder het verkeer te hinderen.Budkes schreef:Ik lees dit nu al een paar keer van je en ik ben stom verbaasd. Ik woon hemelsbreed volgens mij nog geen kilometer van je vandaan en ik heb nergens last van, op welk tijdstip dan ook. Ik zou mijn looproute, als ik jou was, verleggen naar mijn kant van het kanaal/lolee/ gravenallee.lor1_1984 schreef:Mahdu is ook al diverse keren ondergeschoffelt en ondersteboven gelopen door zogenaamd lieve/leuke honden die alleen maar willen spelen.
Is voor hem niet leuk en levert met wat pech flinke blessures op.
Dívka vindt onbekende honden ontzettend eng en triggert daar soms bepaald gedrag mee bij andere honden.
Conclusie: geen contact meer met andere honden tenzij ik ze door en door ken.
En wb de vele asohonden in de buurt; die ontwijk ik door zoveel mogelijk 's nachts en 's morgens heel vroeg te lopen.
Ik hou mijn honden graag heel en als ik overdag loop gaat dat moeilijker lukken.
Vanuit jouw huis nog geen 500 meter. Probleem opgelost.![]()
Overdag wordt Mahdu daar (stuk tussen het gemaal en de vrug richting het sportpark) lastiggevallen door grote reuen en krijg ik te horen dat ik mijn loopse teef niet los moet laten lopen.![]()
En rond zonsopgang is het Schelfhorstpark heerlijk rustig dus dan lopen we ook geregeld daar en kan Dívka los op het omheinde veld.
Maar om nou voor elke uitlaatronde overdag de fiets te pakken om mijn honden heel te houden vind ik te ver gaan.![]()
Akkefietje van pagina 3 met de Kangal gebeurde hier in de straat aan het eind vh blok.
Maar het zal allicht schelen dat ik met 4/5 loop waarvan 2 groten.
Als ik mensen tegen kom roep ik ze bij me en gaan ze vast, doet de tegenpartij ook 99%. Loopt 1 man met 2 agressieve Staffs, altijd aangelijnd en die waarschuwt al 500 meter van te voren, ook als ik m allang heb gexien

Gr. Aniek

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Er zijn destijds aardig wat forumwandelingen geweest vanaf het losloopgebied wat grenst aan Heerlerheide. Maar ik wandel er nooit meer. Het wemelde er van de opgepompte macho's die er gewoon op zaten te hopen dat je hond in de buurt kwam. Hoe vaak er niet met kwijl in de mondhoeken werd geroepen; mijn hond maakt gehakt van de jouwe hoor, laat maar komen. En meer van dergelijk fraais. Ik liep er op het laatst met kloppend hart en ook buiten het losloopgebied was het plezier er af want daar kwam je soms op een smal paadje zomaar een stuk of drie loslopende rottweilers tegen.
Nee niet elke eigenaar vindt het vreselijk als zijn hond die van een ander verscheurt.
We lopen nu in het buitengebied van dorpen en daar is het heel wat veiliger.
Nee niet elke eigenaar vindt het vreselijk als zijn hond die van een ander verscheurt.
- iones
- Zeer actief
Niet iedereen die een hond of honden heeft, houdt ook van honden. En dat is echt heel jammer.Marie-Josée schreef: Nee niet elke eigenaar vindt het vreselijk als zijn hond die van een ander verscheurt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Wat jammer om te lezen. Wij liepen er vroeger ook iedere week standaard. Hele fijne wandelingen altijd geweest.Marie-Josée schreef:Er zijn destijds aardig wat forumwandelingen geweest vanaf het losloopgebied wat grenst aan Heerlerheide. Maar ik wandel er nooit meer. Het wemelde er van de opgepompte macho's die er gewoon op zaten te hopen dat je hond in de buurt kwam. Hoe vaak er niet met kwijl in de mondhoeken werd geroepen; mijn hond maakt gehakt van de jouwe hoor, laat maar komen. En meer van dergelijk fraais. Ik liep er op het laatst met kloppend hart en ook buiten het losloopgebied was het plezier er af want daar kwam je soms op een smal paadje zomaar een stuk of drie loslopende rottweilers tegen.
Met Ti Jay hebben we deze gebieden bewust nooit opgezocht want dat is weer niet eerlijk tegenover andere mensen.
Maar ik verheugde me er juist op om straks met onze nieuwe pup wel weer hier te kunnen gaan wandelen.
Baal er wel van dit te lezen, het is juist zo mooi daar.
Spaubeek ben je daar nog geweest in het bos, is dat nog te doen? Dat was ook altijd leuk.
Verder gingen we met Ti Jay ook vaker achter velden lopen richting Retersbeek en Wijnandsrade, daar loop je ook fijn rustig.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Leanne we komen er al jaren niet meer, misschien is het nu beter te doen, anders kun je altijd nog via een andere ingang de hei op. Bij landgoed Brunssheim is ook een losloopgebied, te bereiken bij dat park of achterom bij het sportpark.
In Spaubeek heb ik nooit gewandeld. Wel bij Oirsbeek en Windraak, daar is het ook rustig en erg mooi. We lopen nu meestal in een wildpark of er omheen,in Gangelt.
In Spaubeek heb ik nooit gewandeld. Wel bij Oirsbeek en Windraak, daar is het ook rustig en erg mooi. We lopen nu meestal in een wildpark of er omheen,in Gangelt.
- Leanne
- Zeer actief
Gangelt zijn we ook al eens geweest, is ook mooi idd.
Klopt oirsbeek kun je ook fijn lopen. Vroeger liepen we ook vaker hier bij ons op de kolenberg in Hoensbroek, maar dat is ook al lang geen doen meer. Jammer.
Klopt oirsbeek kun je ook fijn lopen. Vroeger liepen we ook vaker hier bij ons op de kolenberg in Hoensbroek, maar dat is ook al lang geen doen meer. Jammer.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Als ik bij m'n ouders en later bij zus en zwager in Gebrook logeerde, wandelde ik ook wel graag langs de Geleenbeek. Toen we nog in Oesjbèk woonden, had ik geen hond, maar kan me voorstellen dat het daar op de oude vuilstort wel leuk wandelt. Maar goed, dat alles is ook alweer meer dan 3 jaar geleden. Oirsbeek is zelfs al ruim 17 jaar geleden
- Leanne
- Zeer actief
Langs de Geleenbeek kun je ook heel mooi wandelen idd. En het is ook nog niet zo lang geleden helemaal vernieuwd, en dan met name ook het stuk achter de droomvijver, is heel mooi geworden. Alleen ik liep er nooit met Ti Jay, want het kan er best erg druk zijn.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ze waren inderdaad volop bezig in de tijd dat m'n ouders en m'n zus en zwager er woonden
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
Hmm, ik loop daar dagelijks 3x de meest grote ronde en ik vind het gelukkig reuze meevallen. Het is er, met uitzondering van de 'goed weer zondagen', ook nooit druk.Leanne schreef:Vroeger liepen we ook vaker hier bij ons op de kolenberg in Hoensbroek, maar dat is ook al lang geen doen meer. Jammer.
Nauwelijks meer 'vechthonden' (of andere aso's) en als ze er zijn dan zijn ze aangelijnd en normaal rustig (aan de rand van het park kom je ze nog wel tegen maar veel verder lopen ze gelukkig nooit).
Er liep tot een tijdje terug nog een kerel met zijn vader (beiden alcolist, dus 'fijne' combi) met 4 Akita's waarvan 2 intacte reuen, altijd los en roepend "Ze doen niks hoor" en welke altijd liepen te patsen (en natuurlijk geen controle erover) en dat het nog nooit echt mis is gegaan is een wonder, maar die komen er al maanden niet meer.
De enige 'aanvaring' die ik zelf afgelopen jaar gehad heb was met een vrouwtje met 5 of 6 Chi's die telkens op mijn hond afstoven en hem in zijn poten begonnen te bijten (en niet voor te spelen, Wizz is ietwat bangig voor veel kleine hondjes maar wel zeer sociaal en doet dus gelukkig helemaal niks terug, en dat wil ik zo houden), maar na een fikse 'uitval' van mijzelf heb ik daar geen last meer van, ze houd ze nu netjes bij zich. Van anderen ook nog nooit gehoord dat er (afgelopen jaar) iets is voorgevallen.
Daarnaast vind ik de schaapsweide die er ligt ook ideaal, zeker de nog niet goed luisterende honden kun je daar buiten het weide seizoen fijn laten rennen.
Ik heb nu dus een zeer sociale maar ook ietwat terughoudende hond en ben dus ook niet echt gecharmeerd van opdringerige 'aparte' honden maar daar heb ik (of Wizz dan) hier echt nooit last van.
Ik ben dus wel blij dat dit park voor mijn voordeur ligt...
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
- Leanne
- Zeer actief
Goed te lezen Tony. Wij zijn er al heel lang niet meer geweest, destijds liepen we er vaker. Toen nog met een Akita dame, Engelse staf reu en Franse bulldog dame. Maar het was echt niet meer leuk. Toen besloten hier niet meer heen te gaan. Fijn te lezen dat het toch rustiger geworden is. De meneer die je omschrijft met de akita’s ken ik niet. Wel zag ik niet zo lang geleden op Mp iemand die zijn hele roedel Amerikaanse akita’s wegdeed hier in Hoensbroek. Mogelijk is dat die persoon. Hier in mijn eigen buurt bij het kasteel loopt maar 1 Amerikaanse akita. Een heel lief herplaats reutje.
Vervelend zeg van die chi’s, ook daar zit je niet op te wachten. Mooi dat je er geen last meer van hebt.
Vervelend zeg van die chi’s, ook daar zit je niet op te wachten. Mooi dat je er geen last meer van hebt.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Mijn ouders woonden aan de Harmoniestraat, dus wij liepen vaak op het oude spoorwegtracé. Vond het erg wisselend daar qua honden met bazen. Wist al snel op welke momenten ik beter even niet kon gaanLeanne schreef:Goed te lezen Tony. Wij zijn er al heel lang niet meer geweest, destijds liepen we er vaker. Toen nog met een Akita dame, Engelse staf reu en Franse bulldog dame. Maar het was echt niet meer leuk. Toen besloten hier niet meer heen te gaan. Fijn te lezen dat het toch rustiger geworden is. De meneer die je omschrijft met de akita’s ken ik niet. Wel zag ik niet zo lang geleden op Mp iemand die zijn hele roedel Amerikaanse akita’s wegdeed hier in Hoensbroek. Mogelijk is dat die persoon. Hier in mijn eigen buurt bij het kasteel loopt maar 1 Amerikaanse akita. Een heel lief herplaats reutje.
- Leanne
- Zeer actief
Het mijnspoor noemen wij het. Best goed te doen. Je hebt ook mooi zicht natuurlijk daar of er iets aankomt.Fotogravinnetje schreef:Mijn ouders woonden aan de Harmoniestraat, dus wij liepen vaak op het oude spoorwegtracé. Vond het erg wisselend daar qua honden met bazen. Wist al snel op welke momenten ik beter even niet kon gaanLeanne schreef:Goed te lezen Tony. Wij zijn er al heel lang niet meer geweest, destijds liepen we er vaker. Toen nog met een Akita dame, Engelse staf reu en Franse bulldog dame. Maar het was echt niet meer leuk. Toen besloten hier niet meer heen te gaan. Fijn te lezen dat het toch rustiger geworden is. De meneer die je omschrijft met de akita’s ken ik niet. Wel zag ik niet zo lang geleden op Mp iemand die zijn hele roedel Amerikaanse akita’s wegdeed hier in Hoensbroek. Mogelijk is dat die persoon. Hier in mijn eigen buurt bij het kasteel loopt maar 1 Amerikaanse akita. Een heel lief herplaats reutje.