Zowel voor ons als voor onze Lucky wordt het de eerste keer dat er als alles goed gaat er hier in huis pups geboren gaan worden.
Lucky is nu 19 maanden oud en 2x loops geweest. Ze zal dus niet eerder dan pas aan het eind van dit jaar of misschien pas in 2020 haar eerste nestje krijgen. Toch zijn de voorbereidingen nu al begonnen.
De eerste stappen zijn al gezet zo zijn we al lid geworden van de rasvereniging, heeft ze haar eerste shows gelopen waarbij ze keurig 2x een ZG heeft gehad. Over twee maanden gaat ze naar de dierenarts om te kijken op haar patella's op een plaats blijven zitten en ze dus geen patella luxatie heeft. Als dat goed is dan ga ik een afspraak maken voor de ecvo test. Deze laatste test is maar een jaar geldig dus die laat ik wat doen als ze wat ouder is. Ik weet dan ook zeker dat de andere test goed is want als de uitslag daarvan niet goed is komt er geen nestje en is de ecvo test ook niet nodig.
Ik twijfel nog of ik een kennelnaam gaan aanvragen bij de Raad van Beheer. Dit kost best veel geld en ik vraag me af of dat iets toe gaat voegen.
En dan natuurlijk de zoektocht naar een geschikte reu.
Hier op het forum zijn veel mensen met ervaring en misschien hebben die in de loop van de tijd ook tips voor een aanstaande fokker