https://www.gelderlander.nl/cuijk/telef ... ~a3d58beb/
https://www.ad.nl/binnenland/broodfokke ... ~ad18aa0a/
Moderator: moderatorteam
Cleva schreef:dagmar88 schreef: Volgens mij is de rooie een akitamix.
Volgens mij interesseert het me geen fluit.
Ik spring nog liever van het dak dan dat ik aan een of andere verwaarlooshuskypup begin. Dat wordt huilen met drie lampen uit.
Als ik zo'n nest vind zou er misschien best eentje mogen blijven als het wederzijds past en overeenkomt. Maar ik ga er niet voor naar een asiel inderdaad.iones schreef:Nou, ik ben benieuwd of ze er iets aan doen. Lijkt me onwaarschijnlijk. Er staat nauwelijks straf op zoiets. hooguit een onnozele boete.
Wat ik zo raar vind, is als er een gevonden hond in het nieuws komt, dat er zoveel aanmeldingen komen om de hond te adopteren. Waarom?
Ik bedoel, waarom gaan die mensen niet eens kijken bij een asiel of stichting? Daar zijn nog veel meer kandidaten. Waarom alleen die ene die in het nieuws staat? Is dat medelijden of alleen maar interessant doen van "ik heb die hond nu hier in huis".
Nou dit dus inderdaad...Cleva schreef:Ik was er vorige week nog in de buurt (in cuijk zelf).
Ik ben superblij dat ik ze niet gevonden heb.
Als ik ergens pups zou vinden dan denk ik ook dat ik wel erg richting houden neig.
Naar het asiel kan altijd nog maar als ik 5 huskypups gevonden heb dan mag ik daar ook eerst zelf mee spelen en misschien houdt dat spelen wel pas op als ze hun eigen baasjes hebben gevonden.
Wat gaat een asiel daar nou aan toevoegen?
Zoals dat blonde niet-huskypupje zijn of haar gezichtje verbergt om niet op te vallen is wel ontzaglijk schattig.
Of Prinsenbeek. Uurtje rijden. Ik durf er 10 euro op te zetten dat ze daar vandaan komen. In het beste geval ben ik 10 euro kwijt en weten weer wat meer mensen waar ze geen hond moeten halen.Cleva schreef:Maar als ik er een moest nemen dan nam ik die achterste in de hoek. Die twijfelt nog.
Het zal wel weer iets met drugs te maken hebben.
Wie heeft er in godesnaam meer dan een nest huskykruisingen liggen?
Ik gok een aan lagerwal geraakte wolventrui die geen tijd had om d'r nest uit te komen toen moeder en daarna dochter loops werden.
Met zo'n volgescheten achtertuin.
Er ligt daar minstens vierduizend euro he. Een handelaar/broodfokker verkoopt die pups, zeker met zo'n aparte tekening zijn die zo weg.Hanneke2 schreef: Of Prinsenbeek. Uurtje rijden. Ik durf er 10 euro op te zetten dat ze daar vandaan komen. In het beste geval ben ik 10 euro kwijt en weten weer wat meer mensen waar ze geen hond moeten halen.
Dan nog resteert er het asiel. Daar zitten genoeg zielige honden die geen eigen thuis hebben. En niet elke stichting is een buitenlandse. Hier heb je ze ook. Zat honden die op de schopstoel zitten.Cleva schreef:Nou ja, daar sla je de spijker op de kop.iones schreef: Ik bedoel, waarom gaan die mensen niet eens kijken bij een asiel of stichting?
Waarom?
Kennelijk hebben ze redenen om het een slecht idee te vinden om via zo'n organisatie een hond aan te schaffen.
Kennelijk is het beeld dat mensen bij stichtingen hebben anders dan het beeld dat stichtingen van zichzelf hebben. Druk ik me dan genuanceerd genoeg uit?
Maar die mensen die zich aanmelden, hebben dat nest niet gevonden. Die lezen en melden zich er vervolgens voor aan.malinois schreef:Als ik zo'n nest vind zou er misschien best eentje mogen blijven als het wederzijds past en overeenkomt. Maar ik ga er niet voor naar een asiel inderdaad.iones schreef:Nou, ik ben benieuwd of ze er iets aan doen. Lijkt me onwaarschijnlijk. Er staat nauwelijks straf op zoiets. hooguit een onnozele boete.
Wat ik zo raar vind, is als er een gevonden hond in het nieuws komt, dat er zoveel aanmeldingen komen om de hond te adopteren. Waarom?
Ik bedoel, waarom gaan die mensen niet eens kijken bij een asiel of stichting? Daar zijn nog veel meer kandidaten. Waarom alleen die ene die in het nieuws staat? Is dat medelijden of alleen maar interessant doen van "ik heb die hond nu hier in huis".
Dat kan natuurlijk, uit een nest pitbulls zou ik er weer geen houden bijviones schreef:Maar die mensen die zich aanmelden, hebben dat nest niet gevonden. Die lezen en melden zich er vervolgens voor aan.malinois schreef:Als ik zo'n nest vind zou er misschien best eentje mogen blijven als het wederzijds past en overeenkomt. Maar ik ga er niet voor naar een asiel inderdaad.iones schreef:Nou, ik ben benieuwd of ze er iets aan doen. Lijkt me onwaarschijnlijk. Er staat nauwelijks straf op zoiets. hooguit een onnozele boete.
Ik zou er geen van houden als ik het nest vond. Niet het soort hond dat hier past.
Voor 500 raak je ze ook nog makkelijk kwijt denk ik... daarom gok ik ook niet op een nestoverschot maar iets andersTineke schreef:Bizar ,je zou toch denken als je ze voor 200 op mp zet ben je ze zo kwijt.
Maar goed nu zijn ze beter af waarschijnlijk en wordt er tenminste nog gekeken waar ze terecht komen.
Ja wellicht ook wel, maar als je er perse direct vanaf wilt ben je ze voor 200 per stuk in een dag kwijt gok ik.malinois schreef:Voor 500 raak je ze ook nog makkelijk kwijt denk ik... daarom gok ik ook niet op een nestoverschot maar iets andersTineke schreef:Bizar ,je zou toch denken als je ze voor 200 op mp zet ben je ze zo kwijt.
Maar goed nu zijn ze beter af waarschijnlijk en wordt er tenminste nog gekeken waar ze terecht komen.
Leanne schreef:Waar hebben ze precies last van dan? Zo zwaar verwaarloosd vindt ik ze niet uitzien.
Vreemd verhaal wel.
Oh, dat alles kon ik niet opmaken uit de foto’s van de post.dagmar88 schreef:Leanne schreef:Waar hebben ze precies last van dan? Zo zwaar verwaarloosd vindt ik ze niet uitzien.
Vreemd verhaal wel.Enorme wormenbuiken, broodmager, een deel geremd in de groei.
Ik vermoed dat mijn roedel ook opeens een stuk groter zou zijnJackira schreef:
Als ik zo'n nest vond zou ik er zeker een houden
Vaak alleen maar geroep. Een tijd geleden was een Hollandse herder achtergelaten op het strand, iedereen gilde dat ze hem wel wilden, maar ze moesten nog een tijd wachten of de eigenaar zich niet toch nog kwam melden. Puntje bij paaltje gebeurde dat niet en heeft dat beest nog een behoorlijke tijd in het asiel gezeten (of zit er nog steeds).iones schreef: Wat ik zo raar vind, is als er een gevonden hond in het nieuws komt, dat er zoveel aanmeldingen komen om de hond te adopteren. Waarom?
.
Nee die is herplaatstPersistence schreef:Vaak alleen maar geroep. Een tijd geleden was een Hollandse herder achtergelaten op het strand, iedereen gilde dat ze hem wel wilden, maar ze moesten nog een tijd wachten of de eigenaar zich niet toch nog kwam melden. Puntje bij paaltje gebeurde dat niet en heeft dat beest nog een behoorlijke tijd in het asiel gezeten (of zit er nog steeds).iones schreef: Wat ik zo raar vind, is als er een gevonden hond in het nieuws komt, dat er zoveel aanmeldingen komen om de hond te adopteren. Waarom?
.
Ik vind het ook altijd zo stom als mensen op FB bij een herplaatser reageren: breng maar naar mij toe.
Koekoek, je mag toch zelf ook wel even moeite doen als je een hond graag wilt?
Maar goed, daar ging het nu niet over
Hm, ja, dat was hier ook het planManuma schreef:Een teefje, dan mag ze bij Manu in de leer over manieren
dagmar88 schreef:Hm, ja, dat was hier ook het planManuma schreef:Een teefje, dan mag ze bij Manu in de leer over manierenVooralsnog heeft ze alleen maar geleerd hoe ze toch altijd haar zin krijgt.