Teun eet nu als hoofdvoer de geperste brok van Prins. ik heb zo'n 5kg in huis.
ik heb nog wat proefverpakkingen liggen.
ik heb een klein beetje Celtic Connection, nog zo'n kg ongeveer. dat verdraagt hij goed, maar vind hij niet zo lekker.
gemengd met andere brokken eet hij het wel.
ik heb een klein proefzakje van Biofood in huis, een zakje van Cavom midi en een kg farmfood brok.
Teun is vrij gevoelig op zn darmen. Prins gaat erg goed.
als ik nu totaal ongeveer 1,5 kg van bovenstaande brokken door zijn Prins brokken meng, om dit zo op te kunnen maken, zou dat dan direct effect hebben op zijn ontlasting?
of zouden jullie de bovenstaande merken apart proberen, om te weten hoe hij daar op gaat reageren?
in principe ben ik erg tevreden over Prins en wil ik dat graag aanhouden. maar al die kleine zakjes weggooien vind ik ook weer zonde....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voer mengen (verschillende brokken)
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Re: voer mengen (verschillende brokken)
Je kan de inhoud van die zakjes gebruiken om te trainen of spelletjes mee te doen. Ik heb voor dat doel een blik staan waar alle proefzakjes etc in verdwijnen.
-
- Zeer actief
als hij zo gevoelig is, zou ik NIET mengen. Wel de proefzakjes als beloningssnoepjes gebruiken 
Suzanne

Suzanne
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Maar dat werkt niet bij brokjes die de hond niet zo graag lustZorroMax schreef:Je kan de inhoud van die zakjes gebruiken om te trainen of spelletjes mee te doen. Ik heb voor dat doel een blik staan waar alle proefzakjes etc in verdwijnen.

Bij mijn eigen honden zou ik het ook als beloningsbrok gebruiken, maar bij Teun kun je de minder lekkere brokken inderdaad door het lekkere voer mengen. Ik zou het niet direct allemaal in de zak met de brokken van Prins doen, voor het geval Teun dan toch weer lange tanden krijgt. Maar je kan wel per maaltijd een paar brokken van Celtic Connection er doorheen doen om te testen of hij het dan wel eet. Dan kun je ook per keer nog wat variëren.
Ik denk dat een paar brokken geen invloed zullen hebben op zijn ontlasting, tenzij hij sowieso al niet goed op die brok reageerde. Dan zitten er misschien ingrediënten in die hij niet goed verdraagt. Maar dat was niet aan de orde dacht ik?
-
- Actief
Ik weet dat hij op CC wel goed gaat dus dat meng ik dan door de prins.
De andere brokken misschien eerst eens los proberen voor een dag. Als hij daar dan redelijk op reageert, dan durf ik het ook wel te mengen.
Ben ook wel heel benieuwd hoe hij op FF gaat reageren, want lijkt me ook wel een OK brok. Als ik het meng kom ik daar niet achter natuurlijk.
Als ik daar eens 1 maaltijd van geef en er vokgt een knappe drol, dan is het ok. Is het direct slap of spuit, dan meng ik het beter ook niet door de prins brokken denk ik.
De andere brokken misschien eerst eens los proberen voor een dag. Als hij daar dan redelijk op reageert, dan durf ik het ook wel te mengen.
Ben ook wel heel benieuwd hoe hij op FF gaat reageren, want lijkt me ook wel een OK brok. Als ik het meng kom ik daar niet achter natuurlijk.
Als ik daar eens 1 maaltijd van geef en er vokgt een knappe drol, dan is het ok. Is het direct slap of spuit, dan meng ik het beter ook niet door de prins brokken denk ik.
-
- Actief
Heb een proefverpakking kunnen kopen van FF om te proberen. Is een pakketje met 500gr classic brok en 500gr zalm brok,gestoomd vlees en kluifjes en trainers.
Over Prins ben ik tevreden. Mooie ontlasting maar wel 4x per dag. Op kvv had hij meestal 2, soms 3x per dag ontlasting, maar daar is hij zo kieskeurig mee dat ik liever een brok als hoofdvoer geef.
Met de 2x 500gr FF kan ik dat iig een dag of 5 uitproberen.
Zou je na 5 dagen al een verschil kunnen gaan zien in de ontlasting?
Over Prins ben ik tevreden. Mooie ontlasting maar wel 4x per dag. Op kvv had hij meestal 2, soms 3x per dag ontlasting, maar daar is hij zo kieskeurig mee dat ik liever een brok als hoofdvoer geef.
Met de 2x 500gr FF kan ik dat iig een dag of 5 uitproberen.
Zou je na 5 dagen al een verschil kunnen gaan zien in de ontlasting?