Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

plots bijten en wild zijn kop op en neer slaan

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

EvavT

plots bijten en wild zijn kop op en neer slaan

Ongelezen bericht door EvavT »

Bob is nu ruim 1,5 jaar en heeft nog steeds af en toe de wilde minuten.
Dan kan ie echt heel wild op en neer schudden met zijn kop en happen naar mijn handen.
Wellicht had ik dat happen eerder radicaal moeten afleren, maar ik speelde met hem en het was altijd echt puppybijt. Dacht dat dit wel over zou gaan.
Het is ook wel speels, veel energie op zo'n moment....en op zo'n moment wordt ie wel echt wild.
Anderen vinden dit eng.
Ik ken hem en weet dat ie niks echt pijnlijks doet.
Toch vraag ik me af waar dit gedrag vandaan komt.
Het beste is zeker iets pakken zodat ie daarmee gaat spelen/apporteren ed?
Ik vind het niet zo'n punt maar als ie eens bij anderen op logé is.....dan kan dit sterke karaktertje wel ver en lang doorgaan(bijten) :roll:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

mooie speeltjes geven waar hij hard mee kan schudden, raggen, bijten en sjorren.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Als ik het goed begrijp heb je het bijten dus nooit geprobeert af te zwakken, en het eigenlijk zelfs gestimuleerd door gewoon door te gaan met het spel. Voor je hond hoort het bijten dus gewoon bij het spel, want hij heeft het nooit anders geleerd. Voor hem doodnormaal, voor mensen soms wat onhandig. Die wilde minuten zijn heel normaal, volgens mij gewoon een gezonde energiestoot waar je iets positiefs mee kan doen. Lekker lange wandeling, een spelletje met de bal, enz enz. Misschien is het handiger om het bijten niet meer te belonen. Dus zodra hij gaat bijten, direct stoppen en negeren. Of iets anders aanbieden.
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Hmmm, Max is bijna 6 en doet dit ook... :cry2: Ik roep wel steeds NEE en hou dan op, beest kijkt me dan zich van geen kwaad bewust aan...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”