Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie voert ook Denkadog?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
wie voert ook Denkadog?
Diezel at vanaf het begin Royal Canin, eerst de puppybrokjes, nu de adult.
maar hij produceert dus een enorme hoeveelheid ontlasting.( ook van de puppybrokjes) het lijkt wel of er meer uitkomt dan er ingaat. ben vandaag begonnen met Denkadog, eerst mengen natuurlijk de komende tijd, maar ik ken niemand die dit merk gebruikt. heeft hier iemand ervaring met dit merk?
ik weet wel dat elke hond anders kan reageren op een bepaald merk voer, maar omdat het mij geheel onbekend is, was ik benieuwd of er meer mensen zijn die hun hond(je) dit voeren.
maar hij produceert dus een enorme hoeveelheid ontlasting.( ook van de puppybrokjes) het lijkt wel of er meer uitkomt dan er ingaat. ben vandaag begonnen met Denkadog, eerst mengen natuurlijk de komende tijd, maar ik ken niemand die dit merk gebruikt. heeft hier iemand ervaring met dit merk?
ik weet wel dat elke hond anders kan reageren op een bepaald merk voer, maar omdat het mij geheel onbekend is, was ik benieuwd of er meer mensen zijn die hun hond(je) dit voeren.
groetjes van Antje en Diezel

- Daphne
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- DogoDonna
- Actief
Wat is dat??EvavT schreef:maar ik vindt zelf die BHA BHT een probleem
Ik heb denkadog gevoerd op aanraden van mijn trainer ivm minder belasten eiwitten, maar Donna heeft er erg onregelmatige ontlasting van en krijgt nu ook huid uitslag??
Ze heeft van Royal Canin (heeft ze als pup gehad) goede ontlasting. Dus ik ben weer overgestapt op RC.
- DogoDonna
- Actief
Even in de magnetron en daarna een beetje heet water erop (niet te veel moet knapperig blijven), lekker husselen en eten maar, zeker weten dat ze het lekker vinden. Donna vond ze ook niet lekker, maar toen ik dit ging doe vrat ze de bak achter elkaar leegMarieke* schreef:Mijn honden hebben dit vroeger ook gegeten. Ze deden het er goed op. alleen vond Twister het op een gegeven moment niet lekker meer.

Ik ga nu weer terug op Royal Canin omdat de ontlasting onregelmatig is (meestal te dun) en ze huiduitslag krijgt.

BHA en BHT worden ook elders in het forum genoemd.
Het zijn conserveringsmiddelen, verboden voor mensen en er wordt aangegeven dat deze schadelijke stoffen zich stapelen in met name jonge honden
Ze zouden er ook kanker van kunnen krijgen
Ik moet zeggen, RC gaat door als topmerk, dit vind ik wel bezwaarlijk
Ik ken meerdere honden met kanker en deze eten erg vaak Royal Canin (al kan ik dit natuurlijk absoluut niet wetenschappelijk staven), maar ik ben er op gaan letten en dan gaan vragen wat ze aten
DUS
Het zijn conserveringsmiddelen, verboden voor mensen en er wordt aangegeven dat deze schadelijke stoffen zich stapelen in met name jonge honden
Ze zouden er ook kanker van kunnen krijgen
Ik moet zeggen, RC gaat door als topmerk, dit vind ik wel bezwaarlijk
Ik ken meerdere honden met kanker en deze eten erg vaak Royal Canin (al kan ik dit natuurlijk absoluut niet wetenschappelijk staven), maar ik ben er op gaan letten en dan gaan vragen wat ze aten
DUS

- memo
- Actief
Ik vind vooral de onzin op hun site bezwaarlijk (niet alles hoor):
De hond is een vleeseter?
FOUT! De hond stamt af van de wolf. De wolf is een Beest-eter. Wanneer een roedel wolven echter een dier gedood heeft, eten ze bij voorkeur eerst de buikholte leeg. Deze bestaat niet alleen uit vlees. Bovendien is de hond na acht eeuwen domesticatie bepaald niet meer hetzelfde als zijn voorouders. Door eeuwenlange omgang met de mens is de hond voor wat betreft zijn voedselbehoefte een heel klein beetje op de mens gaan lijken: Hij is meer alles-eter geworden dan zijn voorouders. Zou je een hond alleen maar vlees te eten geven, dan wordt hij ziek en gaat na een tijdje onherroepelijk dood. Een hond is dus niet uitsluitend een vleeseter. Wel is het zo, dat een deel van het dieet bij voorkeur uit dierlijke eiwitten moet bestaan.
Zelfbereid voedsel beter dan fabrieksvoedsel?
Moeilijk is het, om zelfbereid voedsel net zo goed uitgebalanceerd te maken als een goed, aan de leeftijd en situatie van de hond aangepast compleetvoer uit de fabriek. Veel tijd, een goed wetenschappelijk dieetboek, een goede weegschaal en veel ingrediënten zijn nodig, om zelf een echt goede balansvoeding voor de hond samen te stellen. De twee meest gemaakte fouten bij eigen bereid voedsel zijn: een overmaat aan vlees (eiwitten) en een overmaat aan vitaminen/mineralen. Vooral dat laatste leidt tot soms desastreuze ziektebeelden. Er is niet één ideaal fabrieksvoer is voor alle honden. Compleetvoer dient namelijk afgestemd te zijn op de specifieke behoeften van de pup, de volwassen hond, de werkhond en de oudere hond. Hun voedingsbehoeften lopen zeer sterk uiteen.
Extra vitaminen en mineralen zijn gezond voor mijn hond?
FOUT! Wanneer uw hond een voor zijn leeftijd en gezondheid geschikt compleetvoer eet (zoals Denkadog Balansvoeding), dan kan het extra toevoegen van vitaminen en mineralen zelfs funest zijn voor zijn botten, nieren en bloedsomloop. Een teveel aan die voedingsstoffen is net zo ongezond als een duidelijk tekort eraan. Bij een aantal vitaminen, zoals Vitamine C en het B-complex valt gelukkig de schadelijkheid nogal mee, omdat deze vitaminen niet in het lichaam worden opgeslagen. Het extra toevoegen van bepaalde vitaminen kan wel nut hebben als er door ziekte of voedingsfouten een tekort is ontstaan.
Zelfs en beetje te veel of te weinig calcium, fosfor of vitamine D in de voeding van vooral een opgroeiende hond kan al geweldige fouten veroorzaken in de groei en vormgeving van het beendergestel.
Rauwe eieren zijn goed voor mijn hond?
FOUT! Rauwe eieren en rauwe zoetwatervis zijn op den duur niet goed voor hond en kat, omdat ze in staat zijn de benutbaarheid van Biotine en Vitamine B tegen te werken. Verder remmen rauwe eieren de werking van het eiwitsplitsende enzym trypsine.
Melk is slecht voor mijn hond?
Koemelk bevat relatief veel Calcium en Fosfor in de goede verhouding(1,2:1). Daarnaast bevat melk goede vitaminen en zeer hoogwaardig melkeiwit. Melk is derhalve ook voor de hond een ideaal voedingsproduct. Volwassen honden, die niet gewend zijn melk te verteren, zijn echter niet in staat melksuiker (lactose) af te breken en krijgen daardoor diaree. Voor die honden is melk af te raden.
Als een hond poep eet, heeft hij dan ergens tekort aan?
ONZIN! Een hond eet poep omdat hij het soms lekker vindt. Soms eet een hond alleen maar poep, als hij ziek is. Niet omdat hij dat dan nodig heeft, maar omdat door zijn ziekte, zijn smaak tijdelijk veranderd is. Verder eet een hond alles wat hij lekker vindt. Ook al is dat vergiftigde worst of vette patat.
Extra druivensuiker is goed voor de spieren van mijn hond?
ONZIN! Een hond haalt zijn verbrandingsenergie uit vetten, koolhydraten en eiwitten. Aan totaal uitgehongerde honden of erg zieke honden, die geen vast voedsel kunnen verdragen, kan eventueel druivensuiker gegeven worden, omdat dat snel en gemakkelijk “energieâ€
De hond is een vleeseter?
FOUT! De hond stamt af van de wolf. De wolf is een Beest-eter. Wanneer een roedel wolven echter een dier gedood heeft, eten ze bij voorkeur eerst de buikholte leeg. Deze bestaat niet alleen uit vlees. Bovendien is de hond na acht eeuwen domesticatie bepaald niet meer hetzelfde als zijn voorouders. Door eeuwenlange omgang met de mens is de hond voor wat betreft zijn voedselbehoefte een heel klein beetje op de mens gaan lijken: Hij is meer alles-eter geworden dan zijn voorouders. Zou je een hond alleen maar vlees te eten geven, dan wordt hij ziek en gaat na een tijdje onherroepelijk dood. Een hond is dus niet uitsluitend een vleeseter. Wel is het zo, dat een deel van het dieet bij voorkeur uit dierlijke eiwitten moet bestaan.
Zelfbereid voedsel beter dan fabrieksvoedsel?
Moeilijk is het, om zelfbereid voedsel net zo goed uitgebalanceerd te maken als een goed, aan de leeftijd en situatie van de hond aangepast compleetvoer uit de fabriek. Veel tijd, een goed wetenschappelijk dieetboek, een goede weegschaal en veel ingrediënten zijn nodig, om zelf een echt goede balansvoeding voor de hond samen te stellen. De twee meest gemaakte fouten bij eigen bereid voedsel zijn: een overmaat aan vlees (eiwitten) en een overmaat aan vitaminen/mineralen. Vooral dat laatste leidt tot soms desastreuze ziektebeelden. Er is niet één ideaal fabrieksvoer is voor alle honden. Compleetvoer dient namelijk afgestemd te zijn op de specifieke behoeften van de pup, de volwassen hond, de werkhond en de oudere hond. Hun voedingsbehoeften lopen zeer sterk uiteen.
Extra vitaminen en mineralen zijn gezond voor mijn hond?
FOUT! Wanneer uw hond een voor zijn leeftijd en gezondheid geschikt compleetvoer eet (zoals Denkadog Balansvoeding), dan kan het extra toevoegen van vitaminen en mineralen zelfs funest zijn voor zijn botten, nieren en bloedsomloop. Een teveel aan die voedingsstoffen is net zo ongezond als een duidelijk tekort eraan. Bij een aantal vitaminen, zoals Vitamine C en het B-complex valt gelukkig de schadelijkheid nogal mee, omdat deze vitaminen niet in het lichaam worden opgeslagen. Het extra toevoegen van bepaalde vitaminen kan wel nut hebben als er door ziekte of voedingsfouten een tekort is ontstaan.
Zelfs en beetje te veel of te weinig calcium, fosfor of vitamine D in de voeding van vooral een opgroeiende hond kan al geweldige fouten veroorzaken in de groei en vormgeving van het beendergestel.
Rauwe eieren zijn goed voor mijn hond?
FOUT! Rauwe eieren en rauwe zoetwatervis zijn op den duur niet goed voor hond en kat, omdat ze in staat zijn de benutbaarheid van Biotine en Vitamine B tegen te werken. Verder remmen rauwe eieren de werking van het eiwitsplitsende enzym trypsine.
Melk is slecht voor mijn hond?
Koemelk bevat relatief veel Calcium en Fosfor in de goede verhouding(1,2:1). Daarnaast bevat melk goede vitaminen en zeer hoogwaardig melkeiwit. Melk is derhalve ook voor de hond een ideaal voedingsproduct. Volwassen honden, die niet gewend zijn melk te verteren, zijn echter niet in staat melksuiker (lactose) af te breken en krijgen daardoor diaree. Voor die honden is melk af te raden.
Als een hond poep eet, heeft hij dan ergens tekort aan?
ONZIN! Een hond eet poep omdat hij het soms lekker vindt. Soms eet een hond alleen maar poep, als hij ziek is. Niet omdat hij dat dan nodig heeft, maar omdat door zijn ziekte, zijn smaak tijdelijk veranderd is. Verder eet een hond alles wat hij lekker vindt. Ook al is dat vergiftigde worst of vette patat.
Extra druivensuiker is goed voor de spieren van mijn hond?
ONZIN! Een hond haalt zijn verbrandingsenergie uit vetten, koolhydraten en eiwitten. Aan totaal uitgehongerde honden of erg zieke honden, die geen vast voedsel kunnen verdragen, kan eventueel druivensuiker gegeven worden, omdat dat snel en gemakkelijk “energieâ€
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

- DogoDonna
- Actief
- memo
- Actief
staat in mijn bericht (beetje lang, van hun site geplukt...sorry)...www.denkadog.nl

- mechelaar_fan
- Zeer actief
Dierlijk eiwit is het duurste ingrediënt in hondevoer. Denkadog heeft een heel laag eiwitgehalte, om de productiekost te verlagen, en dit wordt dan in een commercieel praatje ingepakt.
Eiwitten zijn nodig voor de spier- en botvorming. ik vind denkadog prima voor honden met zwakke nieren. voor een gezonde, sterke hond is het wat te arm.
Eiwitten zijn nodig voor de spier- en botvorming. ik vind denkadog prima voor honden met zwakke nieren. voor een gezonde, sterke hond is het wat te arm.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- DogoDonna
- Actief
Wat waren de kenmerken van de allergie?shinkai schreef:Na eentje bleek Levi allergisch te zijn voor Denka-dog. Ben toen over gestapt op Proplan. Ben er zeer tevreden over
Donna reageerd ook op de Denkadog, ze heeft bultjes aan de binnenkant van de achterpoten, rode huid op het hoofd en de oogranden zijn rood.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Zijn oogjes waren opeens geirriteerd maar omdat dit vaak bij de shar-pei voorkomt dacht ik dat zijn oogjes gewoon geirriteerd waren niet van het voer. Op eens krijg hij flinke rode kale plekken op zijn voor en achter poten. Zijn kop was op een morgen na het eten opgezet en flink rood en zijn beide ogen zaten nu helemaal dicht. Ik de dierenarts gebeld dat het wel leek dat Levi een allergisch reactie van het een of ander had. evenlangs de dierenarts ja een allergische reactie maar van wat?? Advies van de dierenarts eventjes geen koekjes enz en hypo allergeen voer geven. Na ruim 2week waren alle klachten weg en begonnen er weer haren te groeien op de kalle plekjes. Toen zijn we ook weer alles gaan geven behalve het voer en de klachten zijn nooit meer terug gekomen.DogoDonna schreef:Wat waren de kenmerken van de allergie?shinkai schreef:Na eentje bleek Levi allergisch te zijn voor Denka-dog. Ben toen over gestapt op Proplan. Ben er zeer tevreden over
Donna reageerd ook op de Denkadog, ze heeft bultjes aan de binnenkant van de achterpoten, rode huid op het hoofd en de oogranden zijn rood.
Kan best zijn dat Donna er ook allergisch voor is. Zou zeggen probeer eens ander voer en kijk of de klachten over gaan het kan wel 6 weken duren voordat er verbetering op treed. Blijven de klachten weet je dat het van iets anders is en niet het voer
Melanie en de peitjes

- memo
- Actief
dit bijvoorbeeld...het is waar dat een hond niet alleen maar vlees moet eten, maar het verhaal vind ik bullshit.memo schreef:De hond is een vleeseter?
Dit vind ik ook onzin. Zo moeilijk is het niet en een hond hoeft net als de mens niet elke dag precies zijn benodigde vitaminen in juiste verhouding te krijgen.memo schreef:Zelfbereid voedsel beter dan fabrieksvoedsel?
Rauwe eieren zijn wel goed voor de hond. : http://www.barfplaats.nl/yabbse/index.p ... eadid=4423memo schreef:Rauwe eieren zijn goed voor mijn hond?

Er staat ook OP DEN DUURmemo schreef:dit bijvoorbeeld...het is waar dat een hond niet alleen maar vlees moet eten, maar het verhaal vind ik bullshit.memo schreef:De hond is een vleeseter?
Dé dierenarts hier, met een goede naam, eigen kliniek etc vertelde me zo ongeveer hetzelfde....
Ik vind het nog niet een zo verschrikkelijk vreemd verhaal..bullshit?
Dit vind ik ook onzin. Zo moeilijk is het niet en een hond hoeft net als de mens niet elke dag precies zijn benodigde vitaminen in juiste verhouding te krijgen.memo schreef:Zelfbereid voedsel beter dan fabrieksvoedsel?
Nu vergelijk je hond en mens wel? Net vond je het Bullshit?
Ik denk ook wel dat dit niet onthouden is van verkooppraatjes hoor.
Fabrieksmatig bereid voedsel is natuurlijk een prijstechnisch verhaal en daar wordt het meestal niet beter van
Voor mensen is vers ook het allerbeste.
Dus daar kan ik je wel gelijk ingeven
Wel moet je je bijzonder goed inlezen in BARF anders ga je volgens mij wel de mist in....
Rauwe eieren zijn wel goed voor de hond. : http://www.barfplaats.nl/yabbse/index.p ... eadid=4423memo schreef:Rauwe eieren zijn goed voor mijn hond?
Zo heb je natuurlijk altijd over ieder onderwerp diverse theorieen. Geldt ook voor de mens
De een vind melk gif de ander zegt dat je het nodig hebt.
Het voorlichtingsbureau zegt dat blik even gezond is als vers, ik vind dat echt onzin.
Het ligt er maar aan hoe het onderzocht is en wie de opdrachtgever is, vaak.

- memo
- Actief
Ahum, waar vind ik de vergelijking mens-hond bullshit??? Zie k nergens staan??? Ik bedoelde namelijk te zeggen: net als voor alle andere dieren geldt. Ik zie een beer ook niet precies afwegen en uitrekenen wat hij binnen moet krijgen, een regenworm ook niet, een muis ook niet, een vogel ook niet...waarom dan precies afgewogen en uitgerekende hoeveelheden voor een huishond? Belangrijker is dat hij in een week voldoende voedingsstoffen binnen krijgt die nodig zijn om gezond te zijn, niet precies elke dag...dat is alleen nodig als hij elke dag hetzelfde krijgt, in geval van het voeren van brokken bijv...
In ieder geval blijkt uit sommige studies dat wolven de maaginhoud juist niet als eerste opeten (de minderen uit de roedel eten het) en soms zelfs de maag eerst leegschudden voordat ze de maag opeten..., enfin ik ben het erover eens dat honden niet alleen vlees moeten eten, maar dat ze richting mens geevolueerd zouden zijn...daar heb ik mijn twijfels over. Honden en wolven kunnen nog steeds gekruisd worden en ze krijgen vruchtbaar nageslacht wat inhoudt dat ze wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg op elkaar lijken...Alleen vlees zorgt gewoon voor verkeerde calcium-fosfor verhoudingen, heeft niks met evolutie te maken.
Interessant zijn deze links:
http://www.barf-natuurlijk.nl/30%20barfhondwolf.htm
en deze:
http://www.barf-natuurlijk.nl/43%20barf ... ngwolf.htm
nb. Ik ken het standaardverhaal dat dierenartsen ophangen, maar ben het daar dus ook niet mee eens
Het zinnetje 'op den duur' is dus onzin...rauwe eieren zijn gezond, ook op den duur...wordt zelfs 98% verteerd ofzo en bevat superveel nuttige stoffen, die de evt. schadelijke stoffen met lange na neutraliseren...(zie link in vorige stuk).
maar een ieder zijn eigen verhaal, toch? Als jij vindt dat ze gelijk hebben, mooi toch? Ik vind van niet. Even goede vrienden! Het is zeker niet het slechtste voer!
:
:
:
:
:
:
:
:
In ieder geval blijkt uit sommige studies dat wolven de maaginhoud juist niet als eerste opeten (de minderen uit de roedel eten het) en soms zelfs de maag eerst leegschudden voordat ze de maag opeten..., enfin ik ben het erover eens dat honden niet alleen vlees moeten eten, maar dat ze richting mens geevolueerd zouden zijn...daar heb ik mijn twijfels over. Honden en wolven kunnen nog steeds gekruisd worden en ze krijgen vruchtbaar nageslacht wat inhoudt dat ze wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg op elkaar lijken...Alleen vlees zorgt gewoon voor verkeerde calcium-fosfor verhoudingen, heeft niks met evolutie te maken.
Interessant zijn deze links:
http://www.barf-natuurlijk.nl/30%20barfhondwolf.htm
en deze:
http://www.barf-natuurlijk.nl/43%20barf ... ngwolf.htm
nb. Ik ken het standaardverhaal dat dierenartsen ophangen, maar ben het daar dus ook niet mee eens

Het zinnetje 'op den duur' is dus onzin...rauwe eieren zijn gezond, ook op den duur...wordt zelfs 98% verteerd ofzo en bevat superveel nuttige stoffen, die de evt. schadelijke stoffen met lange na neutraliseren...(zie link in vorige stuk).
maar een ieder zijn eigen verhaal, toch? Als jij vindt dat ze gelijk hebben, mooi toch? Ik vind van niet. Even goede vrienden! Het is zeker niet het slechtste voer!

[quote="memo"]Ahum, waar vind ik de vergelijking mens-hond bullshit??? Zie k nergens staan???
Hieronder zeg je het nog een keer......
maar dat ze richting mens geevolueerd zouden zijn...daar heb ik mijn twijfels over. Honden en wolven kunnen nog steeds gekruisd worden en ze krijgen vruchtbaar nageslacht wat inhoudt dat ze wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg op elkaar lijken...Alleen vlees zorgt gewoon voor verkeerde calcium-fosfor verhoudingen, heeft niks met evolutie te maken.
Daarom vraag ik me af wat je Bullshit vind aan het eerste verhaal is een hond een vleeseter en hun antwoord....
????
Of zeg je dat ivm het opeten van de maaginhoud of niet?
Op zich interessant, hier spreekt Denkadog zichzelf tegen, want als ze de maaginhoud opeten, krijgen ze toch ook steeds andere verhoudingen binnen?
Ps dat ei, moet dat rauw of mag het ook gebakken/gekookt zijn? Kunnen ze geen salmonella krijgen en mag je dit zo ineens een keertje geven?
Bob lusste als pup geen ei.
Nu wel, ik gaf het wel gekookt......
Groetjes!!!
:
Hieronder zeg je het nog een keer......
maar dat ze richting mens geevolueerd zouden zijn...daar heb ik mijn twijfels over. Honden en wolven kunnen nog steeds gekruisd worden en ze krijgen vruchtbaar nageslacht wat inhoudt dat ze wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg op elkaar lijken...Alleen vlees zorgt gewoon voor verkeerde calcium-fosfor verhoudingen, heeft niks met evolutie te maken.
Daarom vraag ik me af wat je Bullshit vind aan het eerste verhaal is een hond een vleeseter en hun antwoord....

????
Of zeg je dat ivm het opeten van de maaginhoud of niet?

Op zich interessant, hier spreekt Denkadog zichzelf tegen, want als ze de maaginhoud opeten, krijgen ze toch ook steeds andere verhoudingen binnen?
Ps dat ei, moet dat rauw of mag het ook gebakken/gekookt zijn? Kunnen ze geen salmonella krijgen en mag je dit zo ineens een keertje geven?
Bob lusste als pup geen ei.
Nu wel, ik gaf het wel gekookt......
Groetjes!!!

honden die gewend zijn om gevarieerd te eten krijgen geen salmonella, het zuur van de maag sappen maakt er wel kort en mett ermee.
een hond kan een konijn opvreten met haar en botten en kop en alles erop, zonder problemen.
Maar nogx dat is alleen als de hond gewend is om zulken dingen te eten, als je hon alleen brokken eet zou ik hem eerst een paar manden op vlees zetten(kant en klaar vlees) voordat je gaat andere dingen eten.
Het menu hier/ rauw eiren, groenteprutten,vuilepens,vis,kip en hele kippen,maaginhoud(stinkt) botten van lams en kalf, natuurlijk vlees, nootjes, fruit, en veel meer.
verder geef ik zalmolie erbij(2x per week)
Naar mijn mening beter gevarieerder kan het niet, mits je de verhoudingen goed in de gaten houd.
spiervlees 40%
bot 20%
orgaanvlees 15%
groente en fruit 15%
overige 10%
een hond kan een konijn opvreten met haar en botten en kop en alles erop, zonder problemen.
Maar nogx dat is alleen als de hond gewend is om zulken dingen te eten, als je hon alleen brokken eet zou ik hem eerst een paar manden op vlees zetten(kant en klaar vlees) voordat je gaat andere dingen eten.
Het menu hier/ rauw eiren, groenteprutten,vuilepens,vis,kip en hele kippen,maaginhoud(stinkt) botten van lams en kalf, natuurlijk vlees, nootjes, fruit, en veel meer.
verder geef ik zalmolie erbij(2x per week)
Naar mijn mening beter gevarieerder kan het niet, mits je de verhoudingen goed in de gaten houd.
spiervlees 40%
bot 20%
orgaanvlees 15%
groente en fruit 15%
overige 10%