Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overdadig likken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Overdadig likken

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya heeft wat nieuws: ze likt zichzelf en Moritz soms wel een uur lang :?
Moritz wordt afgelebberd over z'n kop, oren, snuit, poten en daarna gaat ze zichzelf nog even "verzorgen".

Nu wil ik graag geloven dat ze dit doet omdat ze hem zo lief vindt ( :mrgreen: ), maar ik denk dat hier wel meer achterzit. Sowieso is het een soort verzorgingsgedrag natuurlijk, maar het lijkt wel een beetje dwangmatig. Ook wil ze niet dat Moritz ertussen uit knijpt op dat moment.

Waarom doet ze dit zo extreem?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

dubieuze topictitel hoor... ;)
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hmm in mijn vroegere roedeltje likt Scooby (absolute alleenheerser)de twee anderen als hij er mee stopte, legde Rataplan nog zijn poot op Scooby en dan ging Scooby weer door met wassen met name zijn ogen en oren.
De oren van Scooby (redelijk groot te noemen) werden door een kat schoongemaakt die verdween er ook met zijn hele kop in :?
Het lijkt een beetje moedergedrag :? bij jouw Kaya. En dan wil het pupje (Moritz) weglopen en moeders haalt hem dan weer terug. ;)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Hmm in mijn vroegere roedeltje likt Scooby (absolute alleenheerser)de twee anderen als hij er mee stopte, legde Rataplan nog zijn poot op Scooby en dan ging Scooby weer door met wassen met name zijn ogen en oren.
De oren van Scooby (redelijk groot te noemen) werden door een kat schoongemaakt die verdween er ook met zijn hele kop in :?
Het lijkt een beetje moedergedrag :? bij jouw Kaya. En dan wil het pupje (Moritz) weglopen en moeders haalt hem dan weer terug. ;)
Ja, zou het een vorm van schijnzwangerschap kunnen zijn? :? Ze was begin februari loops..... verder heeft ze geen vreemde gedragingen ofzo (buiten d'r normale vreemde gedragingen dan :mrgreen: :mrgreen: )
Afbeelding
A good dog never dies...

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier zitten de teven de reuen altijd af te soppen , maar waarom :U
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:hier zitten de teven de reuen altijd af te soppen , maar waarom :U
Ze zijn gewoon :piew die meiden :mrgreen: ;)

Afijn, het is dus vrij normaal begrijp ik. Kaya is een Rottweiler, lijkt op een Lab in haar gedragingen omdat ze gek op water en ballen is en nu is ze ook al een halve Dog omdat ze honden afsopt :roll:
Wat heb ik toch in huis :? :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Snoepie doet dat bij Danco, en die is bijna 9 jaar geleden al geholpen ;) , dus of het met schijnzwangerschap te maken heeft? Het zou in Kaya's geval natuurlijk kunnen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Hier vlapt Wijfie haar oor opzij en gaat dan voor Ike liggen zo ff schoon likken maat. En dat gaat echt met een beetje dwang van Wijfie. Nou scheelt het Cash begint er ook al aan en word ze sterio oren schoon gelikt. :mrgreen:
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

dobervriendin schreef:Hier vlapt Wijfie haar oor opzij en gaat dan voor Ike liggen zo ff schoon likken maat. En dat gaat echt met een beetje dwang van Wijfie. Nou scheelt het Cash begint er ook al aan en word ze sterio oren schoon gelikt. :mrgreen:
Sorry, ff offtopic: dat pupje in jouw onderschrift :love:
Zo opgerold.....vind ik altijd zo lief als ze zo liggen!
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Stang schreef: Afijn, het is dus vrij normaal begrijp ik. Kaya is een Rottweiler, lijkt op een Lab in haar gedragingen omdat ze gek op water en ballen is en nu is ze ook al een halve Dog omdat ze honden afsopt :roll:
Wat heb ik toch in huis :? :mrgreen:
nee hoor een volkomen normale rottie :pffff: Patrol is ook gek op ballen en water ( heeft even geduurd maar nu dus wel! ) en likt werkelijk alles en iedereen af. Dus als Kaya gek is, dan........ is Patrol het ook! :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
nanoekie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door nanoekie »

Misty doet het ook bij Macho en Ayuma en als ik haar knuffel begint het gelebber van der ook.

Een tijd lang heeft ze bij macho zo extreem aan zijn kont liggen likken dat hij last kreeg van zijn anaalklieren....ben haar toen maar het likken gaan verbieden en haar gaan afleiden als ze begon...werd een beetje een tik!

Maar volgens de DA is het gewoon normaal!
Groetjes Nanouk

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”