Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meisje van 8 in kritieke toestand na aanval

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: meisje van 8 in kritieke toestand na aanval

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zeker heftig, maar vanuit het niets,.. ? ik gok zomaar dat er heus wel signalen gemist zijn.. arm kind rest van het leven een trauma
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

In het artikel staat dat er verder niemand aanwezig was dus ze weten niet wat zich heeft afgespeeld.
Vreselijk. :(
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

Gatver dat ziet er niet best uit. Maar echt?? Je kind alleen laten met een pit bull?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Caro schreef:Gatver dat ziet er niet best uit. Maar echt?? Je kind alleen laten met een pit bull?
Waarom specifiek een pitbull, je laat geen een kind van die leeftijd toch alleen met een hond lijkt mij?
S@ndr@
Zeer actief

die newfie had er ook op kunnen gaan zitten of zo :hmmm: .. maar goed ik had een klein asemmertje en die liet ik ook niet alleen met de kinderen.. gewoon omdat ik geen zin had om nieuwe te maken of zo.. en liever veilig dan achteraf spijt
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

crutz schreef:
Caro schreef:Gatver dat ziet er niet best uit. Maar echt?? Je kind alleen laten met een pit bull?
Waarom specifiek een pitbull, je laat geen een kind van die leeftijd toch alleen met een hond lijkt mij?
Ik zie op facebook wel eens plaatjes langskomen met lijsten van klusjes die kinderen vanaf een bepaalde leeftijd zouden kunnen doen. Ik heb er even op gegoogled en volgens deze lijst zou een achtjarige de honden uit kunnen laten :piew:
Afbeelding

En als iemand dat dan gelooft, sturen ze een achtjarige dus zonder volwassene de straat op... Dan zullen ze dat kind ook thuis wel alleen laten met de hond.

Dat gezegd hebbende, ik liep op die leeftijd (en jonger) ook gewoon in dezelfde ruimtes rond als onze bouvier. Ik was dan wel niet alleen thuis, maar ik was best wel eens alleen in dezelfde ruimte. De hond woonde in de bijkeuken, en daar moest je doorheen als je naar de wc moest.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

GoldenGizmo schreef: Ik zie op facebook wel eens plaatjes langskomen met lijsten van klusjes die kinderen vanaf een bepaalde leeftijd zouden kunnen doen. Ik heb er even op gegoogled en volgens deze lijst zou een achtjarige de honden uit kunnen laten :piew:

En als iemand dat dan gelooft, sturen ze een achtjarige dus zonder volwassene de straat op... Dan zullen ze dat kind ook thuis wel alleen laten met de hond.
:U: Ligt aan de hond en het kind. Het is niet bij voorbaat gek.

In een land waar honden levend verbrand/gevild/gekookt worden ga ik niet zo uit van enig begrip.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Cleva schreef:Mijn honden zouden in geen duizend jaar bijten.
Ik laat ze niet alleen met kinderen omdat die kinderen zich wellicht niet gedragen.
Ja dat doe ik precies zo. Shep heeft nog nooit gebeten. Is zelf wel een paar keer aangevallen door andere hond en doet zelfs dan niets terug. Ze gaat heel hard kermen maar komt niet in haar op dat ze terug kan vechten. Maar inderdaad je weet nooit wat een kind doet en wat er daardoor toch mis kan gaan. We waren een keer aan het bbq-en met vrienden toen het zoontje van één van mijn vrienden (kind van toen 3 jaar) met een satéprikker op Shep af ging en riep "ik ga in de oogjes prikken". Nou toen was ik toch wel blij dat ik erbij was. Niet eens omdat ik denk dat Shep verkeerd zou hebben gereageerd want die laat alles gebeuren maar zou toch zonde van die mooie oogjes zijn geweest. Ik schreef specifiek pit bull omdat die gewoon veel meer schade doen dan andere rassen. Ze laten niet meer los, terwijl een ander ras misschien één keer zou snappen. Maar mijn regel is ook geen kinderen bij Shep als ik er niet zelf bij ben. Zij is ook niet opgegroeid met kinderen en vindt dat zelf ook spannend.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:Mijn honden zouden in geen duizend jaar bijten.
Ik laat ze niet alleen met kinderen omdat die kinderen zich wellicht niet gedragen.
Precies wat ik doe. Bas en Guus bijten overigens wel denk ik.... Als een kind Bas vastpakt en te hard knijpt of aan de oren trekt of wil optillen bijt ze vrijwel zeker van zich af. Dat doet ze ook bij volwassenen immers. Guus is super lief maar helemaal zeker ben ik ook bij hem niet. Straks blazen ze in zijn neus. Dan hapt hij. Ook als ik het doe. Of hij pakt iets wat hij belangrijk vindt? Hij verstijft heel erg tijdens het knagen op botten als wij in de buurt komen. Stopt met eten en pakt het eten ver in zijn mond en toont oogwit en wordt helemaal strak.... Ik drijf dat absoluut niet op de spits en ga gewoon kalm naast hem zitten en dat is prima. Maar kinderen? Dus nee. Hier altijd onder toezicht. Ik steek mijn handen absoluut niet in het vuur voor mijn honden kwa nooit bijten. :F:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:Er is natuurlijk wel verschil tussen een corrigerende hap of meteen losgaan voor de kill.

Voor de kill gaan ze natuurlijk niet. Ze zijn super lief. Maar snappen of corrigeren doen ze wel. Zeker Bas. Maar meer dan een rode kras heeft ze nog nooit gemaakt. :engel:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

gaan we weer alleen maar nieuwsberichten delen uit de hele wereld waar kinderen door honden worden verscheurd...

get a life....
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

In de US is het elke dag wel raak , ik snap niet dat ze die beesten nog niet verbieden en allemaal afspuiten.

Kijk en geniet van die vreselijke k.t mormels :boos:

https://www.facebook.com/The-Dangers-of ... DgjLYd5I0g
Laatst gewijzigd door Rocco op 27 nov 2019 17:43, 4 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Rocco schreef:In de US is het elke dag wel raak , ik snap niet dat ze beesten nog niet verbieden en allemaal afspuiten.

Kijk en geniet.
dat genieten laten we aan jou over, ik bedank , :piew:
Rocco
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Rocco schreef:In de US is het elke dag wel raak , ik snap niet dat ze beesten nog niet verbieden en allemaal afspuiten.

Kijk en geniet.
dat genieten laten we aan jou over, ik bedank , :piew:

Jij mist blijkbaar het intellectueel vermogen om te zien dat dit cynisch is bedoeld :oohja: hebben wel meer vrouwen last van.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

crutz schreef:
Een kind van 8 jaar toch wel. Dan moet eventjes alleen met de hond echt niet in zo'n bloedbad resulteren...
S@ndr@
Zeer actief

Rocco schreef:

Jij mist blijkbaar het intellectueel vermogen om te zien dat dit cynisch is bedoeld :oohja: hebben wel meer vrouwen last van.
ja ga jij het even hebben over intellectueel vermogen :LOL: kijk dat is pas echt lollig :smile2:
Rocco
Zeer actief

Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

GoldenGizmo schreef: Afbeelding
Wat handig! Zou nu bijna kinderen overwegen... maar een 6-jarige aardappels laten schillen? Kweeniehoor.... :19:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Wow, als kinderen daar allemaal voor kunnen dienen zou ik zowat mijn pertinente 'geen kinderwens' aan de kant zetten.

Ideaal joh!
Afbeelding
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

Wat schiet je er nou toch mee op om dit soort berichten op te sporen en te delen?

:roll:
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

Nanna schreef:
Jules01 schreef:Wat schiet je er nou toch mee op om dit soort berichten op te sporen en te delen?

:roll:
Het staat in Dier en Leed en er zijn honden mee gemoeid. Wat is je punt?
Je móet hier niet kijken hè.

Goeie tip!
Ik scan volgende keer eerst even op categorie en dan op TS. Dan weet ik dat ik niet verder hoef te lezen vanwege sensatiezoekerij.
Ik had ‘m zelf kunnen verzinnen!
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

De woeste hond heeft afgelopen jaar nog iemand aangevallen. Zijn vorrige baas had hem daarop afgestuurd. Nou die laat je dan toch niet even alleen het een kind :piew: Wat een achterlijke debielen lopen er toch rond op deze wereld!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Die arme ponyman, helemaal van de kaart... vreselijk. Het zal je ook overkomen! ''Gelukkig'' heeft hij er twee af kunnen maken, maar het is toch een gruwel....
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

runninggirl schreef:In het artikel staat dat er verder niemand aanwezig was dus ze weten niet wat zich heeft afgespeeld.
Vreselijk. :(
Kijk en daar ga je al als ouder he. Je hond en het kind alleen laten zodat je niet ziet en weet wat er gebeurt, en dus ook niet kan ingrijpen. En die hond krijgt nu de schuld van alles. Hoewel hij wel buitensporig aangevallen heeft wat ook niet pleit voor hem.

Maar die ouders zijn het ergst.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

En weer een kind in het ziekenhuis na aanvaring met Stafford.

Nederland.

2 kinderen gebeten waarvan 1 met ambu richting ziekenhuis.

http://m.112rivierenland.nl/nieuws/2311 ... t-incident
Laatst gewijzigd door Habibi op 12 jan 2020 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Moet je maar geen Stafford nemen. Helaas gaat mijn eigen dochter met drie kinderen aan een bully XL :cry:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
Ben benieuwd hoeveel koters er dit jaar nog opgevreten worden door de pitbullbrigade. Het woord nannydog krijgt op deze manier toch een vreemde bijsmaak. De teller staat voor dit jaar al op 4 en januari is niet eens over.
4 wat bekend is. Hoeveel wordt er niet stil gehouden?
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Vreselijk :ugh: .

Nanna schreef:Police were called to the 1900 block of Greenbush Street Saturday about 11:30 a.m. That is near Market Square.
When police arrived, officers found a pit-mixed breed dog standing over a 1-month-old boy. Police said Officer Neil Cain was forced to shoot and kill the dog to provide aid to the boy.
The child was identified as Julian Connell. He died at the hospital.

The Tippecanoe County Coroner's Office said a preliminary autopsy showed Connell died from multiple sharp force injuries due to dog bites.
Police said prior to the attack, the dog had been fighting with a beagle-mix inside the home.
Lt. Matt Gard said both the infant's mother and teenage brother were inside the home at the time of the attack.

bron
Het verhaal is natuurlijk lang niet compleet maar ik vraag me af hoe die hond dan aan die baby kon komen. Net gevochten (okee niet met mens of kind maar andere hond) en dan is er dus een moment dat die hond die baby te pakken krijgt en er vervolgens overheen staat.
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Kind kruipt door woonkamer waar beagle en pit ook lopen.

Pit klapt op beagle.

Kind kruipt voorbij.
Redirectie op kind.

Is maar één van de vele mogelijkheden.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Habibi schreef:Kind kruipt door woonkamer
Kind van 1 maand oud?