Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goede gps
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Goede gps
Een kennis van me heeft een podenco die er nogal eens een paar uur vandoor is. Het zou op zijn minst fijn zijn om er een GPS aan te hebben.
Iemand tips omtrent een goede GPS die niet té duur is?
Iemand tips omtrent een goede GPS die niet té duur is?
-
- Zeer actief
Re: Goede gps
Ik snap je sarcasme. Maar goed, het is niet mijn hond.Cleva schreef:Regelmatig ook.
Ik zou een robuust exemplaar kiezen dat niet meteen stuk is als er een paar auto's overheen rijden.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik heb zelf de Tractive: niet duur, prima betrouwbaar, goede ervaringen mee. Ook hier in Spanje heb ik overal gps-signaal. De bevestiging is wel wat minder betrouwbaar, zeker voor een door de bosjes razende podenco, dus ik doe er altijd een extra tie wrap omheen.
- DeDiana
- Zeer actief
Zie net in een nieuwsbrief in mijn mail dat de Tractive-gps hier nu flink in de aanbieding is: https://www.mascoteros.com/tractive-cla ... 391a2423ef
- DeDiana
- Zeer actief
YepNiika88 schreef:Idem. En voor kwijtraken hoeft het geen podenco te zijn. dat kan een Bulgaarse herder ook primaZinodo schreef:Wat zij zegt!DeDiana schreef:Ik heb zelf de Tractive: niet duur, prima betrouwbaar, goede ervaringen mee. Ook hier in Spanje heb ik overal gps-signaal. De bevestiging is wel wat minder betrouwbaar, zeker voor een door de bosjes razende podenco, dus ik doe er altijd een extra tie wrap omheen.![]()
En inderdaad tie wrapje en geen plakbandje, anders sta je de volgende dag tussen het hoge gras te zoeken. Klinkt totaal niet bekend

- DeDiana
- Zeer actief
HahahaZinodo schreef:Wat zij zegt!DeDiana schreef:Ik heb zelf de Tractive: niet duur, prima betrouwbaar, goede ervaringen mee. Ook hier in Spanje heb ik overal gps-signaal. De bevestiging is wel wat minder betrouwbaar, zeker voor een door de bosjes razende podenco, dus ik doe er altijd een extra tie wrap omheen.![]()
En inderdaad tie wrapje en geen plakbandje, anders sta je de volgende dag tussen het hoge gras te zoeken. Klinkt totaal niet bekend

Maar in dat geval is het wél heel handig dat het ding dus een gps-functie heeft en dat je 'm kunt laten piepen

-
- Zeer actief
Dank! Die is goed geprijst inderdaad. En als ik het goed begrijp is de app die erbij hoort gratis?
Ik hoop echt dat ze hem gaat gebruiken. Ik zie erg veel frustratie en onmacht over de situatie, maar ook een soort onwil om er iets aan te doen. Hopelijk is dit de eerste stap.
Ik hoop echt dat ze hem gaat gebruiken. Ik zie erg veel frustratie en onmacht over de situatie, maar ook een soort onwil om er iets aan te doen. Hopelijk is dit de eerste stap.
-
- Zeer actief
Hoe duur is het abonnement?Niika88 schreef:de app is inderdaad gratis. maar de tractive zelf gaat wel op abonnement. je kan afsluiten voor 1,2,3 jaar geloof ik. maar als er onwil is om er iets aan te doen, is het al gauw te duur natuurlijk...
- DeDiana
- Zeer actief
Volgens mij kan het ook nog steeds per maand, dat heb ik in het begin een tijdje gedaan, maar dan moet je wel goed zoeken op de website voor die optie.Alfilillo schreef:Hoe duur is het abonnement?Niika88 schreef:de app is inderdaad gratis. maar de tractive zelf gaat wel op abonnement. je kan afsluiten voor 1,2,3 jaar geloof ik. maar als er onwil is om er iets aan te doen, is het al gauw te duur natuurlijk...
Hoe langer je het abonnement afsluit, hoe goedkoper het is. Het loopt volgens mij van 4 tot 6 euro per maand ongeveer.
-
- Zeer actief
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Hier ook Tractive inclusief hip hoesje. 1 keer die GPS kwijt geraakt en toen had iemand 'm mee naar z'n huis genomen ergens midden in het centrum dus de precieze locatie kon ik niet vinden. Overal briefjes in de bus gegooid dat ik 't ding graag terug wou hebben en ondertussen kunnen volgen hoe de vinder naar de ijssalon en supermarkt enzo was geweest. 
Gelukkig terug gekregen en sindsdien dus een hip hoesje met Lou's naam en mijn telefoonnummer erop. Kan handig zijn, want toen ik Lou voordat ze een tracker had een keer kwijt was geraakt kon het stel op leeftijd de penning niet lezen en moesten ze eerst naar de auto met Lou om hun bril te pakken

Gelukkig terug gekregen en sindsdien dus een hip hoesje met Lou's naam en mijn telefoonnummer erop. Kan handig zijn, want toen ik Lou voordat ze een tracker had een keer kwijt was geraakt kon het stel op leeftijd de penning niet lezen en moesten ze eerst naar de auto met Lou om hun bril te pakken

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
- Zeer actief
Ben ik nou de enige die denkt "een riem erom is goedkoper en veiliger"?
Nou ja, "niet mijn hond" zeg maar...
Suzanne
Suzanne
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Oe! Waar halen jullie tractive hoesjes vandaan? Ik ben tevreden met de tractive maar niet met de bevestiging. Ik maak hem altijd vast met tiewraps of leukoplast
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik had 'm hier vandaan
https://www.my-k9.eu/Hoesje-voor-tractive-gps
Maar daar staat nu niks meer, je zou haar een berichtje kunnen sturen.
Anders is veel te lange link om zo neer te zetten ook nog een optie. Hier zelf nooit besteld, maar wel goede dingen over gehoord.
Anders is veel te lange link om zo neer te zetten ook nog een optie. Hier zelf nooit besteld, maar wel goede dingen over gehoord.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
- Zeer actief
Natuurlijk heb ik gevraagd waarom ze er geen lange lijn aan doet. Volgens baasje kan ze haar energie dan niet kwijt en vliegt ze thuis tegen de muren omhoog. Persoonlijk zou ik met haar gaan fietsen.~Suzanne~ schreef:Ben ik nou de enige die denkt "een riem erom is goedkoper en veiliger"?
Suzanne
De hond is gewoon veel te veel gegroeid in het jachtgedrag. Ze heeft er ook succes mee. Laatst kwam ze helemaal onder het bloed terug. Baasje snel naar huis gegaan om de wonden te wassen en verzorgen. Bleek ze geen schrammetje te hebben. Waarschijnlijk had ze een konijn te pakken gehad.
-
- Zeer actief
Tsja.. ik vind dat dus echt niet kunnen ;-((( Ik snap dat het "maar" een konijn is (als dat zo was... en niet wat groters) maar willens en wetens toestaan? Dan mag iemand van mij een dikke vette boete krijgen en dat zijn de momenten dat ik hoop dat er net een boswachter langs loopt. Maar ik zou nog banger zijn voor een weggelopen en doodgereden hond. Mensen mogen het risico nemen.. maar dan niet komen janken als het fout gaat. Beetje hard, ik weet het.Alfilillo schreef:Natuurlijk heb ik gevraagd waarom ze er geen lange lijn aan doet. Volgens baasje kan ze haar energie dan niet kwijt en vliegt ze thuis tegen de muren omhoog. Persoonlijk zou ik met haar gaan fietsen.~Suzanne~ schreef:Ben ik nou de enige die denkt "een riem erom is goedkoper en veiliger"?
Suzanne
De hond is gewoon veel te veel gegroeid in het jachtgedrag. Ze heeft er ook succes mee. Laatst kwam ze helemaal onder het bloed terug. Baasje snel naar huis gegaan om de wonden te wassen en verzorgen. Bleek ze geen schrammetje te hebben. Waarschijnlijk had ze een konijn te pakken gehad.
Suzanne
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit soort mensen verkloten het voor de mensen die wel keurig op hun hond passen, zo mogen we straks nergens meer komen ook niet aangelijnd, terwijl deze dan nog steeds los rond rent en een dier vangt of verwond
Sorry geen goed woord voor over! Geen gps aanschaffen maar geld investeren in het gedrag van de hond of hond weg doen.

Sorry geen goed woord voor over! Geen gps aanschaffen maar geld investeren in het gedrag van de hond of hond weg doen.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
mijn dank is grootShibby schreef:Ik had 'm hier vandaan