Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

apart apporteergedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

marron
Actief

apart apporteergedrag

Ongelezen bericht door marron »

Hoi, ik heb een vraag, het gaat over mijn labje Amar.Ik heb haar nu alweer een maand of wat maar als ik met haar ga wandelen en ze vind een plastic bekertje of de bal van een andere hond dan krijg ik haar niet meer bij me terwijl ze normaal heel goed luistert.Ik heb het wel zover dat ze me op de jachttraining haar apport wel brengt, maar dit gaat heel apart.Ze sstuift er naar toe en komt dan met een grote boog en al haar haren overeind heel kruiperig naar me toe.In het begin liep ze weg en duurde het soms wel een half uur en allerlei trucjes om haar terug te krijgen.Ze is wel een hondje met een verleden ze heeft de eerste 4 maanden bij haar vorige eigenaars in de bench moeten doorbrengen, ze moest daar ook haar behoeftes in doen,als ze er al uit mocht werd haar door twee kinderen alles gewoon afgepakt en werd ze een beetje ondeugend hupsa weer in de bench.Heeft iemand nog een goede tip voor mij hoe ik dit gedrag er af kan krijgen want vooral met wandelen is het erg vervelend als ze er weer eens met een voetbal van kinderen tussenuit gaat. :zwaai: :zwaai: groetjes Marron
groetjes Van Marron de labjes en Flup
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Wat je kunt doen is de hond heel overdreven belonen met je stem en met worsjes. Eventueel kun je als ze het brengt daarna direct met haar gaan spelen. Ik weet niet of ze bij de jacht ook moeten gaan zitten om het af te geven maar dat zou ik dan tijdelijk eerst maar vergeten. Maak het eerst ff weer leuk voor de hond dan kun je daarna wel weer verder gaan. Waarschijnlijk is er voorheen iets gebeurt met haar als ze iets bracht dat moet je er eerst moet uithalen voor je verder kunt.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

eerst dingen of dummy apporteren op een metertje afstand en lokken met een stukje voer. het brengen moet leuk zijn, na het op peuzelen van het voer even spelen en nog een paar keer herhalen.
marron
Actief

Alvast bedankt voor deze tips ik ga er gauw mee aan de slag, en zal jullie het resultaat laten weten hoor. :zwaai: :zwaai: :zwaai: groetjes Marron
flatgoldje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door flatgoldje »

Ik heb je verhaal wel 3x over gelezen. Het lijkt dus alsof het dier vreselijk op z'n kop gekregen heeft als het wat apporteerde ! Misschien is het ook wel een pikkedief en werd dat op de verkeerde manier afgestraft.
Je hebt al goede tips gekregen, inderdaad het weer superleuk en interessant maken om te apporteren, misschien is het handig om het eens met een lange lijn te proberen ? De lijn "inhalen" zodra hij vast heeft met een hele vrolijke stem en natuurlijk wat lekkers !
Het commando "los" heel goed aanleren, als hij dan iets verkeerds apporteert, die bal van kinderen ofzo, is het commando "los" al genoeg !
Succes hoor !! :ok:
marron
Actief

:zwaai: ja dat klopt flatgoldje waarschijnlijk heeft ze weleens wat van die kinderen afgepakt en daar vreselijk voor op haar kop gekregen, want als ze niets in haar bekkie heeft en ik roep haar voor is ze er meteen dat rare gedrag heeft ze alleen als ze dus haar mond vol heeft.Ik begin nu wel langzamerhand te merken dat ze me gaat vertrouwen, bij de jachttraining is ze al van de lange lijn af maar ze komt nog heel kruiperig naar me toe ik doe heel blij maar ze kijkt dan toch bang, afgelopen dinsdag was trouwens de eerste keer dat de haren niet meer omhoog stonden toen ze met de dummy bij me kwam.Weer een stapje verder gekomen.Maar kom ik met haar in het park bij ons dan is het mis mond vol en ze blijft maar om me heen circelen, ook voor iets lekkers dat heb ik vanmiddag geprobeerd kwam ze niet dichterbij, als ik geluk heb word ze door iets afgeleid en laat wat ze dan ook in haar bekkie heeft los dan moet ik echt een snoekduik nemen om het te pakken en daarna is mevrouwtje weer hartstikke gehoorzaam.Ik snap niet waarom het op de training al aardig lukt en thuis nog niet. :zwaai: Groetjes Marron
flatgoldje
Vaste gebruiker

Dat het thuis nog niet lukt en op de training wel....sommige honden presteren beter op een training dan dat je thuis met ze oefent (ik had er zo 1 :? ), of misschien komt het omdat ze in de thuissituatie dus zo verkeerd afgestraft is toen ze wat pikte van de kinderen....
Jammer he, dat je dat nooit helemaal te weten kan komen !
marron
Actief

:jank: ja heel erg jammer, maar ik denk dat je gelijk hebt, ik denk dat ze thuis associeert met straf en op het trainingsveld is het leuk en daar was ze voorheen ook nog nooit geweest dus ook niet gestraft.Als ik goed nadenk was ze nog nooit ergens geweest, wat ik van die mevrouw begrepen heb die haar daar heeft weggehaald moest ze zelfs haar behoeftes in de bench doen :cry2: :cry2: verschrikkelijk toch.Ik weet nog dat ze haar op woesdag hebben gebracht, en mijn man zei toen tegen mij we nemen de kudde morgen mee naar zandvoort kan ze gelijk aan de auto wennen enzo.Nou ik wist niet dat een hond ogen zo groot als schoteltjes kon krijgen, maar dat was echt het geval toen ze de zee zag, en helemaal door het dolle natuurlijk, maar dat heeft ze nu ook nog als ik met hun in het bos ben, alles moet tegelijk want je weet maar nooit of je er weer komt, dat gedrag is zo zielig om te zien, mijn andere twee honden weten niet beter voor hun is het normaal, maar zij blijft dankbaar voor elk stukje vrijheid, het is al de helft beter als in het begin maar ik heb soms echt zin om dat hele gezin een weekend in een bench op te sluiten.Ze gaat nu wel weer graag in haar bench, maar dat heeft ook heel wat oefenen gekost, maar nu met een brokje en ga maar in je bench vliegt ze er in met van die oogjes waar blijft mijn lekkers.Ja ik heb nog een lange weg te gaan maar met goede tips training en adviezen word ook Amar wel weer een lekker labje. :zwaai: :zwaai: Groetjes Marron
flatgoldje
Vaste gebruiker

Zeker weten dat Amar een knappe labjeflapje wordt ! :p:
Het arme beest ! Goeie ja, die mensen eens in een bench opsluiten en vooral ook daar hun behoeften laten doen ! :kotz:
Jouw honden vinden het normaal in het bos of op het strand...dat is toch het ideale hondenleven ? Zo hoort het en daaruit blijkt maar dat Amar het goed getroffen heeft bij jullie ! En een beetje apart karakter mag er dan wel in blijven zitten, toch ? ;) Dat houd het leuk !!! :ok:
marron
Actief

:zwaai: helemaal mee eens ieder zijn eigen karakter,dat houd het spannend, weet je wat nog spannender is?Wij gaan a.s. zaterdag met de honden naar Frankrijk naar de atlantische kust, dus daar kunnen ze mooi hun hart ophalen de camping ligt aan het strand dus genieten maar.Het is dan wel zo dat ik en tijdje niet op het forum ben maar als ik terug ben laat ik je alles wel weten hoe het met amar is gegaan okè,ik kan daar mooi met haar oefenen in alle rust, ik heb de voorraad lekkers al in de caravan gepakt dus.Maar nog even een nieuwsgierig vraagje.Welk ras hond heb jij? :oeps: :zwaai: :zwaai:
flatgoldje
Vaste gebruiker

Zo ! Jeetje ja, je hebt altijd baas boven baas :p: lekker naar de camping in verweggiestan ! ;) Leuk hoor, heel veel plezier !
Ik heb een (mijn naam zegt het al) kruising flatcoated met golden, maar ze(Pepper) is puur flatcoated, haar vader is een flatje en voor pepper had ik Mischa, een pure flat, nououou, Pepper is precies Mischa !!
Kijk maar in fotohoek bij de foto's van Astrid....dat is mijn overbuurvrouw !
Veel plezier nogmaals en een knuf voor je honden ! Karin.
marron
Actief

ga ik zeker kijken en ik meld me weer als ik terug ben, kan ik je mooi alles vertellen, en nog heel erg bedankt voor de tips en dat je mijn verhaal over amar hebt willen aanhoren :mrgreen: tot gauw hoor :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”