Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

water en winddicht jasje gezocht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

water en winddicht jasje gezocht

Ongelezen bericht door iones »

Mijn jack russel terrier Pietertje had het vandaag koud toen we een dagje weg waren. Ze is heel kortharig en ik merk dat ze niet genoeg bestand is tegen de kou zoals de andere twee honden dat zijn. Nu heb zelf een schurfthekel aan kou lijden en wil ik dat dus ook niet voor mijn dieren.

Ik had een mooi tweed jasje gezien en dan met fleece gevoerd bij agradi, maar die hebben ze helaas niet meer. Het liefst zoek ik iets wat ook nog wat gevoerd is. Ik wil ook dat het jasje de volledige lengte van de rug bedekt.

Heeft iemand nog een goede optie? Trouwens, ik wil er geen capuchon op. Dat is echt onzin en daar heeft zo'n hond last van.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Leonie&Evi
Actief
Aantal honden: 1

Re: water en winddicht jasje gezocht

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Ik heb een Pomppa jas voor evi. Water en winddicht en gevoerd en bedekt de hele rug. Bestaat zelfs in 2 verschillende winter uitvoeringen, warm en extra warm.
iones
Zeer actief

Gevoerd is wel fijn. En dan niet met dat gladde polyester. Maar bijvoorbeeld fleece. Dat scheelt echt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Gevoerd is wel fijn. En dan niet met dat gladde polyester. Maar bijvoorbeeld fleece. Dat scheelt echt. Glad polyester voelt niet warm aan. Ik heb gekeken op de site naar pomppa jasjes. Vind het niet echt duidelijk. Veel jasjes, maar je moet elk jasje apart aanklikken om te kijken hoe dik of hoe gevoerd.
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik heb voor Tom de ultimate warmer van Hurtta. Waterdicht, warme voering en bedekt de rug en achterhand. De kraag kan je omvouwen. Pomppa jasjes zijn ook mooi, maar Tom past ze niet. Ligt echt aan de bouw van je hond of ze goed passen.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

En zo'n simpel Harry's Horse dekentje? Die maken ze van de reststoffen van de paardendekens. Heel basic, makkelijk om te doen, waterdicht en zo'n 200 grams gevoerd. Fleece voering hebben ze alleen niet geloof ik.
Sowieso heb je dat weinig in de hondenjassen.
HannahV
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door HannahV »

Hurtta Extreme warmer? Die bedekt ook de hals en buik en is water- en winddicht.
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Diesel heeft de Summit Parka van Hurtta. Heel fijn jasje met ook een buikstuk. Valt ook mooi bij een rechtopstaande staart.
En het ziet er ook niet tuttig uit ofzo, echt een functionele jas.
Doke
Actief

Ongelezen bericht door Doke »

Een jas van back on track.
Kwa bewegingsvrijheid toch een van de beste.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik heb inmiddels een jasje van canvas voor Pietertje. Deze is niet gevoerd maar ik kan er nog een truitje onder aan doen. Maar hier gaat in ieder geval geen wind doorheen. En ik kan er ook nog wat op spuiten zodat het water afstotend wordt. Ik kon het hier in het dorp kopen voor 10 euro. Kon het gelijk passen en het zat goed. Wel handig.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”