Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kattenleed

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Kattenleed

Ongelezen bericht door Pemba »

Ja ik las het net, te triest voor woorden :(:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dat is een hoax die ieder jaar weer circuleert.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Hebben ze ook standaard een pot vaseline bij of zo? Ik kan me niet voorstellen hoe je zo'n staaf in een kont duwt. Laat staan in de kont van een kát :schrik:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

er was ook nog een kat die ze een tak met doorns in zijn anus geduwd hadden. En dat was echt geen hoax. De wereld zit overvol met rotzakken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

:ugh:
Geen prettige foto's. Ik zag op fb ook een en ander voorbij komen en een petitie die nu is opgestart.
Dit topic heet kattenleed.
En wat ik lees is dat de eigenaresse geen aangifte kon doen van dierenmishandeling.
Wel vernieling van overige objecten.

Ok, dus je huisdier staat gelijk aan een opgeblazen prullenbak of plantenbak die kapot is gegaan vanwege een opzettelijk geplaatst explosief. :80:

Jaren geleden, en mijn bek trekt nog scheef.. was er bij ons een jonge zwaan. Die was destijds redelijk tam en daardoor helaas niet bang voor mensen.
Hem is ook een dodelijk lot getroffen door vuurwerk in de anus.
Ik vraag me dan altijd af, "is er dan niemand die de jeugd hoort geinen" "is er dan niemand die ziet wat er staat te gebeuren en kan of wil ingrijpen!"
Echt hé mijn maag draait om als ik het nu zo ook weer zie, en destijds die zwaan.. toen zijn wel bepaalde namen naar voren gekomen, en die ventjes bekeek ik met argwaan, en er 1x achteraan gegaan toen ze stenen op jonge eendjes gooiden.. want zo ziek zijn sommige kinderen al. Maar als je als volwassene er met oogkleppen voorbij loopt.. dan valt jezelf net zoveel te verwijten vind ik zelf.

Want laten we wel zijn, je hoort als je er voorbij loopt toch de opwinding van ouderen of kinderen die iets aan het doen zijn, laat staan dat je zo'n dier niet hoort als hij beseft dat er slechte dingen met hem of haar staan te gebeuren.
Daar kan ik met mijn hoofd ook niet bij, mensen die het verschrikkelijk vinden, maar als ze het zien of horen gebeuren doen ze niets.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Of het nu iets is wat tegen mijn eigen hond wordt gedaan of buiten mijn eigen dieren om.
Ik kan het gewoon niet indenken dat dit soort dingen in hele achteraf buitengebieden gebeuren, met deze kat bijvoorbeeld.
Maar in mijn geval, deze zwaan zwom in het parkje waar menigeen zijn of haar hond uit liet, tuinen grensden aan dat park.
Dat moet je toch gewoon horen als er iets aan de hand is :scratch:

Nu ben ik wel iemand die alert is op bepaalde geluiden, maar gillende honden.. dan herken ik dat en wacht even af, maar bij aanhoudend geluid ga ik ook kijken.. gillende katten.. dat gaat door merg en been gewoon, alle dieren in paniek gaa door merg en been wat mij betreft, ooit een kikker horen gillen :schrik: en met de schrik vrij kunnen laten komen vanwege zijn gegil
En goed, ik ken ook gillende keukenmeiden :engel: dus het is niet zo dat ik belerend af ga bij een eerste gekke reactie vanuit een dier, of mens.
Maar het ik vind het frappant dat blijkbaar veel mensen dingen laten gaan zodat dit kan gebeuren, en dat vind ik buiten ook met mensen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Niet ingrijpen in zo'n situatie gaat mijn pet ook te boven. Want wat zegt dat over jou, als je zoiets laat gebeuren? Hoeveel minder erg ben je dan helemaal?

Het zou je maar gebeuren, dat mensen je willen martelen en anderen zien het en doen niets.
Ik begrijp gewoon weinig van mensen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”