Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mira, een tweede ronde?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Mira

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:Nou, eigenlijk vind ik dingen meestal niet "stiekem" leuk, geloof ik.
Zo complex ben ik niet. :LOL:

Ik neig toch meer naar een lurchertype. Met drive.
Ik hou inderdaad van aangepaste karakters maar er zit ook een hele kant van sportiviteit aan. Ik wil ze tot op hoge leeftijd zien ravotten, zwemmen en keten.
Ik weet niet of ik 'nen bichonneke daar iets aan toe vind voegen.
Gewoon een gedachte die in mij opkomt. Toevoegen kwa sportiviteit kan toch geen enkel ras bij een whippet. Elke kruising whippet is sportief volgens mij. Je kan toch alleen iets leuks toevoegen aan Mira. Niks op gebied van fysiek. Dat is juist haar extra inbreng boven haar prettige karakter. Zij voegt sportiviteit toe en een ander ras voegt schappelijke eigenschappen en bijvoorbeeld iets dichter bij wandelen toe. Dat mengt tot een ijzersterk leuk sportief schappelijk en vriendelijk hondje.

Ik snap heel goed dat je geen havanezer laat dekken maar ik denk wel dat het leuke honden geeft. Ongeacht de bizarheid en onbegrijpelijke combinatie.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Ja, ook weer waar.
En toch doe ik het niet.
Ik wil geen reu met flosoren op mijn nestpagina. Haha.
Dat snap ik. Ik zou het waarschijnlijk ook niet doen. Mensen snappen het niet en je moet teveel uitleggen. Maar het zou wel leuk zijn als je het met 1 pup voor een goede bekende kon proberen. Stel ik nam de pup zeker en ze kreeg er zeker maar een dan was het een leuk experiment met misschien een geniale uitkomst.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Doe maar. Wat is de vader?
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Is dat niet wat je juist wel krijgt met een havanezer? Een mooi slank gebouwde, ruwharige, sportieve gezelschapshond.

Niet dat je daar voor moet gaan. Maar als dat het type is wat je graag wil, dan lijkt me dat je dus juist wel een ruwhaar erop moet zetten en niet bv een Taxi of Perry toch?
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
laeken
Zeer actief

hakunamatata schreef:Is dat niet wat je juist wel krijgt met een havanezer? Een mooi slank gebouwde, ruwharige, sportieve gezelschapshond.

Niet dat je daar voor moet gaan. Maar als dat het type is wat je graag wil, dan lijkt me dat je dus juist wel een ruwhaar erop moet zetten en niet bv een Taxi of Perry toch?
Precies wat ik dacht. De hondjes die jij post zijn precies die hondjes die je krijgt als je er een langhaar opzet. Dat hondje waarvan je zegt dit is korthaar en dus precies het hondje dat je krijgt met terriër x whippet. Mijn buren hebben een boerenfox. Tenminste, dat zou je denken. Maar het is een Jack x whippet. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Whippet x stamboom dwergpoedel..ik zeg wauw.

Lurchers maar geen lurchers. :engel:

Afbeelding
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

laeken schreef:Ongeacht de bizarheid en onbegrijpelijke combinatie.
En zo bizar en onbegrijpelijk is het niet eens. Een echte Havanezer is geen fluffy schoothond maar een bijzonder actieve hond met de nodige eigen inbreng.
Ik heb hier een keer een niet representatief hondje bij Sancho gehad, dat was een heel fijn en braaf ding, geen kraak of smaak aan. Maar de rest was zonder uitzondering niet stuk te krijgen.
Misschien scheelt het dat Sancho een behoorlijk forse reu is maar ik wilde toch even het beeld wat mensen kennelijk hebben bijstellen. Niet dat het me verder uitmaakt hoor, Sancho heeft wat mij betreft genoeg nakomelingen geproduceerd en die pup was gewoon een droom, en niet eens de mijne :wink:
laeken
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
laeken schreef:Ongeacht de bizarheid en onbegrijpelijke combinatie.
En zo bizar en onbegrijpelijk is het niet eens. Een echte Havanezer is geen fluffy schoothond maar een bijzonder actieve hond met de nodige eigen inbreng.
Ik heb hier een keer een niet representatief hondje bij Sancho gehad, dat was een heel fijn en braaf ding, geen kraak of smaak aan. Maar de rest was zonder uitzondering niet stuk te krijgen.
Misschien scheelt het dat Sancho een behoorlijk forse reu is maar ik wilde toch even het beeld wat mensen kennelijk hebben bijstellen. Niet dat het me verder uitmaakt hoor, Sancho heeft wat mij betreft genoeg nakomelingen geproduceerd en die pup was gewoon een droom, en niet eens de mijne :wink:

Ik doelde meer op uiterlijk maar verder volledig met je eens. Neem Guus van mezelf. Laatst op Terschelling liepen mijn honden zonder problemen uren op een strand in de storm en regen. Dat doen veel sportievere honden ze helemaal niet na. Einde wandeling nog even alles eruit gooien door heerlijk te gaan ravotten. Vervolgens krijg ik de vraag of het chihuahua's zijn en of het niet zielig is dat ze zelf moeten lopen. Kun je nagaan hoeveel onbegrip en vooroordelen er zijn. Mijn bizarre en onbegrijpelijke combi kwam vooral door de uiterlijke totale tegenstrijdigheid.

Ik weet dat de Havanezer een hele sportieve leuke hond is. En zeker geen tuttig ding dat alleen wil slapen en eten.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Het leuke is ook dat de pups qua vacht noch op vader noch op moeder zullen lijken, behalve de kleur. Omdat het kortharige hondjes met baard zullen worden. Precies wat jij zo leuk vindt dus. Havanezer heeft een vrij normale bouw, vrij normale kop. En lekker actief en baasgericht. Dus eigenlijk vind ik het nog niet eens zo'n rare combinatie voor wat jij wilt fokken
laeken
Zeer actief

Zoals je ziet zitten er echt hele leuke basishondjes onder dat haar. En dat haar krijgen de pups absoluut nooit. Geen plopogen. Geen korte pootjes. Geen platte kop. Geen grote flaporen. Helemaal niks raars. :ok:

Afbeelding
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cleva schreef:
Marie-Josée schreef: Een echte Havanezer is geen fluffy schoothond maar een bijzonder actieve hond met de nodige eigen inbreng.

*kijkt om zich heen*
Mira is na haar ontbijt terug naar bed gegaan. In haar pyjama. :LOL:

Ik wist niet dat Havanezers zo lekker sportief waren.
Het zijn over het algemeen echt leuke, actieve hondjes. Ik heb ze ook nog lang overwogen, alleen hield de bearded vacht me uiteindelijk tegen en is het toch een vlinderhondje geworden.
Fotogravinnetje schreef:Het leuke is ook dat de pups qua vacht noch op vader noch op moeder zullen lijken, behalve de kleur. Omdat het kortharige hondjes met baard zullen worden. Precies wat jij zo leuk vindt dus. Havanezer heeft een vrij normale bouw, vrij normale kop. En lekker actief en baasgericht. Dus eigenlijk vind ik het nog niet eens zo'n rare combinatie voor wat jij wilt fokken
Precies dat dus. Ik zou het ook geen rare combi vinden met Mira.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 12 dec 2019 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heavy schreef:Dan zou een Tibetaanse terriër ook passen
Nee. Havanezers zijn leuk en vrolijk. Het is niet allemaal hetzelfde omdat ze dezelfde pruik dragen.
Tamara/Bayko
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Heavy schreef:Dan zou een Tibetaanse terriër ook passen
Nee. Havanezers zijn leuk en vrolijk. Het is niet allemaal hetzelfde omdat ze dezelfde pruik dragen.

Inderdaad. Qua uiterlijk is de Tibetaan een soort groot uitgevallen Hava, maar er zit toch echt wel een ander karakter in.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:mrgreen: Als je toch maar blijft wachten en wachten gooi ik Guusje in de aanbieding als tweede reu.
Seal & tan met blauwe/parti ogen, geteste ouders, sportief, intelligent en zonder overdrijving.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Er is werkelijk niks mis met de bouw van een Puli. Heel degelijke hondjes. Alleen die staart is minder maar ook niet bij elke Puli zo strak gedraaid ;)
dagmar88
Zeer actief

_Tiny_ schreef: Ik denk toch dat het met een kruising wat meer naar het midden getrokken wordt hoor.
De beagle x mops van een dorpsgenoot heeft ook niet die typische kurketrekker staart.
Zus heeft zo'n kurkentrekker en ik vind het enig :pffff: Niets schattiger dan een kwispelend varkensstaartje en het kontje lijkt er zo mooi rond door.
Een geschoren puli is lelijk ja, maar een basenji toch niet.
Dat in hun hol kijken vind ik wel minder, maar met een net gat acceptabel :LOL:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Zinodo schreef:
Machie schreef:Er is werkelijk niks mis met de bouw van een Puli. Heel degelijke hondjes. Alleen die staart is minder maar ook niet bij elke Puli zo strak gedraaid ;)
Ok, ik ben op wat tenen gaan staan. Sorry hoor :J:
Nee hoor maar een hond die volkomen normaal is qua bouw van zeggen dat ze slecht gebouwd zijn dan denk ik wel, wtf? Ik kan zat rassen opnoemen met een slechte bouw maar de Puli zit daar niet bij. Al die Oostblok herdertjes zijn vergelijkbaar gebouwd en ook die zonder vilten zitten prima in elkaar.
Tamara/Bayko
Zeer actief

_Tiny_ schreef:Dit is toch gewoon een hele leuke puli kruising? Ik stel me voor dat het met Mira ook zoiets wordt.

Dorka, Puli-Mix
https://m.markt.de/lauf-pegnitz/mischli ... /42ea9651/
Die is leuk :I:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
Zinodo schreef:
_Tiny_ schreef:
Ik zit nu opeens te denken aan whippet x puli :engel:
Dat worden ook hele sportieve, gezellige huishondjes. En ruwhaar.
Puli’s zijn qua karakter hartstikke leuke, sportieve en gezellige hondjes. Maar het is dat juist dat haar die verbergt een hoop van hun tsja, niet zo heel fantastisch mooie bouw :engel: met een beetje pech heb je pups met de bouw van een puli en zo’n opgerolde varkensstaartje en geen haar om het te verstoppen. Zou ik niet zo snel doen :mrgreen:
Ik zou het ook niet doen hoor, haha. En inderdaad hebben Puli’s niet een heel showy uiterlijk zonder die dreads maar het zijn wel de dingo’s uit de kynologie. Onvermoeibaar. We hebben laatst ruim drie uur gelopen en ook ouwe Rozi liep aan het eind van de rit nog vrolijk mee te spelen.

Heel erg om te zeggen maar dat doet Bas op haar sloffen en Guus idem. Aan het einde van de rit stuiven ze nog even samen om alles kwijt te raken. En Bas heeft geen knieën en hopt haast elke pas en Guus is voor helemaal door de polsen gezakt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik zou heel erg oppassen om er een kefras in te gooien. Veel keffen en een baas die gaat roepen dat de hond moet kappen maakt alles veel ongezelliger dan nodig. Whippets zijn best vocaal. Puli en verwanten nog meer. Voor je het weet fok je een nest keffers.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef:Ik zou heel erg oppassen om er een kefras in te gooien. Veel keffen en een baas die gaat roepen dat de hond moet kappen maakt alles veel ongezelliger dan nodig. Whippets zijn best vocaal. Puli en verwanten nog meer. Voor je het weet fok je een nest keffers.
Heel erg om te zeggen maar mijn Puli’s keffen alleen als ze buiten met elkaar spelen en als de bel gaat. :engel: Voor de rest is doodse stilte mijn deel.
Kwestie van opvoeden. Topsi was trouwens ook al geen keffer en ik kan me niet voorstellen dat Mira een schreeuwlelijk is.
Ik kende vroeger twee pulis die om alles in blaffen uit leek te barsten. Jij kan ze prima opvoeden maar kan een ander dat ook? Of is het een misvatting dat de puli ontzettend veel blaft?
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Nanna schreef:
_Tiny_ schreef:
Is een puli zachtaardiger dan een pumi?
Door de bank genomen wel. In een Pumi zit terrierbloed.
Toch blijkt uit genetische testen in amerika dat er GEEN terrierbloed in de pumi zit. Ik kan het amper geloven.

Pumi's puli's mudi's en kroatische herders zijn stuk voor stuk makkelijker blaffers. En dat moet je een beetje kunnen sturen en handelen.
Dumás is een pittige keffer, denk dat zijn eerste jaar los op een boerderij wel wat heeft gedaan daarin ;)

Ik ben nog steeds voor Mira x Sheltie :)
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

En een lancashire heeler of een västgötaspets? Vind je niet op elke straathoek uiteraard.
Machie
Zeer actief

Cleva schreef:
Persistence schreef:En een lancashire heeler of een västgötaspets? Vind je niet op elke straathoek uiteraard.
Of een hrfraktsi pez.
Een wat? :LOL:
Marie-Josée
Erelid

laeken schreef:Zoals je ziet zitten er echt hele leuke basishondjes onder dat haar. En dat haar krijgen de pups absoluut nooit. Geen plopogen. Geen korte pootjes. Geen platte kop. Geen grote flaporen. Helemaal niks raars. :ok:

Afbeelding
Goed idee Marc, deze foto. Want zo zien ze er inderdaad echt uit onder al dat haar. Iemand zei ooit tegen me dat Sancho een dik hondje met een ronde kop was maar hij is graatmager en heeft dus een lange snuit, kletsnat heeft hij veel van een spaniël.
Sancho bewaakt gillend het huis als het moet maar buiten blaft hij nooit. Maar dan ook echt nooit.
Vandaag waren we in ons bos en hij heeft alleen even gezeten tijdens de koffie-en boterhampauze, verder heeft hij de hele dag over de paadjes heen en weer gevlogen. Ik moet altijd oppassen dat ik niet uitwijk en vooral het gereedschap hoog genoeg optil anders verongelukt hij nog.
In huis is hij meestal heel braaf en als het regent houdt hij ook een pyjamadag :engel: maar eenmaal buiten leeft hij zich uit.
Maar goed, het ging over Mira. Misschien kiest ze uiteindelijk zelf :Q:
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Die havanezer is zo gek nog niet. Als je kijkt naar een havanezer met een 'improper coat' (zonder baard) zie je nog beter wat er onder die vacht verstopt zit.

AfbeeldingAfbeelding
Marie-Josée
Erelid

Emmalinde schreef:Die havanezer is zo gek nog niet. Als je kijkt naar een havanezer met een 'improper coat' (zonder baard) zie je nog beter wat er onder die vacht verstopt zit.

AfbeeldingAfbeelding
De Shavanezer :ok: Daar zou ik best voor te vinden zijn, ik vind namelijk het enige nadeel aan Sancho die prachtige en bijzonder overvloedige jas.
Maar dat komt ten eerste door onze levensstijl en ten tweede omdat ik niet zo van het kammen en tutten ben.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Ik wél :pffff:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:Nee. Geen Havanezer. Ik wil het niét hebben, hoor je me?
Ierse Setter dan?

Bearded Collie, Border terrier, Koningspoedel, Bouvier.

Of zijn die allemaal al genoemd?
Laatst gewijzigd door blondie op 13 dec 2019 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
blondie schreef:
Nanna schreef:Nee. Geen Havanezer. Ik wil het niét hebben, hoor je me?
Ierse Setter dan?
Ook niet. Ik eis iets spettiefs. Ik blijf nog steeds bij de Border Collie, en nee, dat zijn heus niet allemaal van die grote paarden. Of een Kelpie of zo. Dat mag ook nog wel :engel:

Perry is toch een Border Collie???
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”