Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prutsers

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: Prutsers

Ongelezen bericht door iones »

laeken schreef:
Alleen zijn de dieren niet van de persoon die ze afschiet. Of is het zo dat als je een stuk grond pacht voor de jacht je er veredeld veeteelt en wildbeheer voor eigen gebruik op mag toepassen? Want dat is toch wat het is? Je pacht een stuk jachtgrond en beheert daar op eigen manier je vlees? Dat hoort niet. Het is namelijk geen vlees maar de natuur.
Ik heb nu wel voldoende uitgelegd hoe het zit en "van wie" het wild zou zijn. Want kennelijk moet het van iemand zijn volgens jou. We draaien in een kringetje. Ik heb gezegd hoe het werkelijk zit.

Koeien en varkens uit de bioindustrie zijn óók geen vlees. Dat zijn dieren. Dus dan moet je ook dat vlees niet eten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

laeken schreef:
De soort in stand houden? Sinds wanneer moet je daarvoor jagen? Ken jij een soort in Nederland die jacht nodig heeft? Vertel me. Patrijzen? Bijne weg. Snip? Bijna weg. Haas? Heel erg afgenomen. Hoezo jagen om een soort in stand te houden? :denken: Waar jij over praat is de wildstand op peil houden VOOR de jacht. Dat is iets heel erg anders dan soorten in stand houden PUNT. Soorten in stand houden doe je niet door jagen. Geen enkele soort is gebaat bij genetische uitdunning op geweivorm en het wegschieten van bokken zodat de genetische variatie armer en armer wordt. Grote geweien en dikke dijen zijn geen selectiepunten uit de natuur. Als je een soort in stand wil houden maak je een mooi leefgebied en dan bemoei je je er vooral niet meer mee als amateuristische schietgrage cursist.
Ik heb het uitgelegd. Maar je staat er niet voor open. we draaien in een kringetje. Ik leg uit en jij stelt toch weer dezelfde vragen. Dit is zinloos.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

In Oktober komen er alleen nog wat slechtziende schietkippen uit de lucht vallen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

iones schreef:
laeken schreef:
De soort in stand houden? Sinds wanneer moet je daarvoor jagen? Ken jij een soort in Nederland die jacht nodig heeft? Vertel me. Patrijzen? Bijne weg. Snip? Bijna weg. Haas? Heel erg afgenomen. Hoezo jagen om een soort in stand te houden? :denken: Waar jij over praat is de wildstand op peil houden VOOR de jacht. Dat is iets heel erg anders dan soorten in stand houden PUNT. Soorten in stand houden doe je niet door jagen. Geen enkele soort is gebaat bij genetische uitdunning op geweivorm en het wegschieten van bokken zodat de genetische variatie armer en armer wordt. Grote geweien en dikke dijen zijn geen selectiepunten uit de natuur. Als je een soort in stand wil houden maak je een mooi leefgebied en dan bemoei je je er vooral niet meer mee als amateuristische schietgrage cursist.
Ik heb het uitgelegd. Maar je staat er niet voor open. we draaien in een kringetje. Ik leg uit en jij stelt toch weer dezelfde vragen. Dit is zinloos.
Je uitleg is geen uitleg. Je stelt vanalles :wink:
Afbeelding
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Afschaffen die jacht.
Kotsmisselijk word ik ervan.
Als je in Alaska woont en een winter kan eten van een rendier, prima.
Verder gewoon niet wat mij betreft.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”