Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schok na aanval honden in flat
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Schok na aanval honden in flat
"Slachtoffer moest uit woning worden getakeld"
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... idgetStore
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... idgetStore
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Schok na aanval honden in flat
De flatbewoner: "Ik zag vannacht op de gang dat dierenartsen bezig waren met de spuitjes. Ik hoorde ze nog zeggen dat ze bang waren of ze wel genoeg spul bij zich hadden omdat de honden zo groot waren."
Fantastische journalistiek weer.
Fantastische journalistiek weer.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
De man was alleen thuis met de 2 honden, de honden waren niet met elkaar in gevecht maar gezamenlijk de man aan het toetakelen. Of ze eerst met elkaar in gevecht zijn geweest, tsja dat kan maar dat waren ze in ieder geval niet toen de man gevonden werd, de honden beten hem nog wel steeds. Als hij het kan navertellen en nog weet wordt de aanleiding misschien duidelijk.Nanna schreef:Dus de feitelijke bewoner had een hond en het slachtoffer had die van hem mee.
Zal wel een gevalletje ruzie geworden zijn waar hij tussen gestapt is.
En ja, bij 'terrierachtige'honden moet je dat al rap bekopen met ziekenhuisbezoek of je leven.
Gr. Aniek

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Echt bizar. Als ik naar mijn eigen honden kijk kan ik me er zó niets bij voorstellen.Budkes schreef:De man was alleen thuis met de 2 honden, de honden waren niet met elkaar in gevecht maar gezamenlijk de man aan het toetakelen. Of ze eerst met elkaar in gevecht zijn geweest, tsja dat kan maar dat waren ze in ieder geval niet toen de man gevonden werd, de honden beten hem nog wel steeds. Als hij het kan navertellen en nog weet wordt de aanleiding misschien duidelijk.Nanna schreef:Dus de feitelijke bewoner had een hond en het slachtoffer had die van hem mee.
En ja, bij 'terrierachtige'honden moet je dat al rap bekopen met ziekenhuisbezoek of je leven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Dat was idd ook wat ik dacht ja, zou ik ook nooit verwachten dat mijn honden me ineens helemaal aan gort gaan trekken...Zamunda schreef:Echt bizar. Als ik naar mijn eigen honden kijk kan ik me er zó niets bij voorstellen.Budkes schreef:De man was alleen thuis met de 2 honden, de honden waren niet met elkaar in gevecht maar gezamenlijk de man aan het toetakelen. Of ze eerst met elkaar in gevecht zijn geweest, tsja dat kan maar dat waren ze in ieder geval niet toen de man gevonden werd, de honden beten hem nog wel steeds. Als hij het kan navertellen en nog weet wordt de aanleiding misschien duidelijk.Nanna schreef:Dus de feitelijke bewoner had een hond en het slachtoffer had die van hem mee.
Raar artikel trouwens, alsof je 15 liter euthanasiemiddel nodig hebt voor een grote hond.
- dagmar88
- Zeer actief
Zamunda schreef: Echt bizar. Als ik naar mijn eigen honden kijk kan ik me er zó niets bij voorstellen.

Met twee enorme stafford of pitbull kruisingen kan ik me er helaas alles bij voorstellen.
In de prachtwijk kon ik regelmatig genieten van de buurvrouw die ze stond te ontzetten. Reu en teef nog wel.
Zo explosief, zou me niets verbazen als ze ooit nog in de krant komt.
Gelukkig is ze een reus en tilt ze tegelijk zo op

- dagmar88
- Zeer actief
Als ze opgefokt zijn valt er amper tegenop te spuiten. Bij Tibbe vielen op een gegeven moment door het narcosemiddel alle remmingen weg. Ik heb nog nooit zoiets gezien.sbientje schreef: Raar artikel trouwens, alsof je 15 liter euthanasiemiddel nodig hebt voor een grote hond.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ook niet. Ik heb ook wel knokkende honden uit elkaar getrokken maar ook daarmee heeft er nog nooit 1 bedacht goh laat ik haar maar gaan opvreten... wel een hap links en rechts maar de asndacht ging altijd toch vol weer naar de andere hond niet naar mij. Kan me er dus ook weinig bij voorstellen....Zamunda schreef:Echt bizar. Als ik naar mijn eigen honden kijk kan ik me er zó niets bij voorstellen.Budkes schreef:De man was alleen thuis met de 2 honden, de honden waren niet met elkaar in gevecht maar gezamenlijk de man aan het toetakelen. Of ze eerst met elkaar in gevecht zijn geweest, tsja dat kan maar dat waren ze in ieder geval niet toen de man gevonden werd, de honden beten hem nog wel steeds. Als hij het kan navertellen en nog weet wordt de aanleiding misschien duidelijk.Nanna schreef:Dus de feitelijke bewoner had een hond en het slachtoffer had die van hem mee.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
In een flat? Of buiten tegen de muur met flatbewoners als toeschouwers?Nanna schreef:Ik zou doodschieten diervriendelijker vinden.
Als je er met een naald bij kunt kan dat ook met een revolver.

Het zijn trouwens geen koibois met een revolver. En als ik de berichtgeving mag geloven zou het niet zo handig zijn.
Volgens de korpschef had de Nijmegenaar waarschijnlijk nog geleefd als de agenten zwaardere munitie hadden gehad. De politiemensen schoten de man zesmaal in zijn benen, maar hij liep gewoon door.
https://www.nu.nl/binnenland/2818184/po ... kogel.html
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
De munitie is perfect en krachtig genoeg. Het probleem zit hem in de legering van de kogel. Die is veel te hard en gaat door alles heen, juist daardoor is het knock down effect uitermate slecht wat overkill tot gevolg heeft. Een zachte kogel die direct na penetratie vervormd is een betere oplossing. In elk geval voor op zeer korte afstand, wat bij de politie vrijwel altijd het geval is.dagmar88 schreef:
Het zijn trouwens geen koibois met een revolver. En als ik de berichtgeving mag geloven zou het niet zo handig zijn.
Volgens de korpschef had de Nijmegenaar waarschijnlijk nog geleefd als de agenten zwaardere munitie hadden gehad. De politiemensen schoten de man zesmaal in zijn benen, maar hij liep gewoon door.
https://www.nu.nl/binnenland/2818184/po ... kogel.html
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Nou euhh is de realiteit toch anders gebleken!Nanna schreef:Ik wel hoor. Dat soort honden slaat helemaal door en gaan alles pakken wat ze maar pakken kunnen. Red zone to the max. En als jij dat bent is dat jammer dan. Het is niet voor niets dat de mensen die jaarlijks door honden gedood worden in bijna alle gevallen door pitbulloïden om zeep geholpen zijn. Dat type hond spoort niet.malinois schreef:Ik ook niet. Ik heb ook wel knokkende honden uit elkaar getrokken maar ook daarmee heeft er nog nooit 1 bedacht goh laat ik haar maar gaan opvreten... wel een hap links en rechts maar de asndacht ging altijd toch vol weer naar de andere hond niet naar mij. Kan me er dus ook weinig bij voorstellen....Zamunda schreef: Echt bizar. Als ik naar mijn eigen honden kijk kan ik me er zó niets bij voorstellen.
Van een Duitse herder kun je een beste hap krijgen maar die gaat niet door tot je dismembered bent.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1714047 ... ldaat-dood
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klopt daarom kan ík me er ook niks bij voorstellen. Ik heb ook geen pitjes of aanverwantenNanna schreef:Ik wel hoor. Dat soort honden slaat helemaal door en gaan alles pakken wat ze maar pakken kunnen. Red zone to the max. En als jij dat bent is dat jammer dan. Het is niet voor niets dat de mensen die jaarlijks door honden gedood worden in bijna alle gevallen door pitbulloïden om zeep geholpen zijn. Dat type hond spoort niet.malinois schreef:Ik ook niet. Ik heb ook wel knokkende honden uit elkaar getrokken maar ook daarmee heeft er nog nooit 1 bedacht goh laat ik haar maar gaan opvreten... wel een hap links en rechts maar de asndacht ging altijd toch vol weer naar de andere hond niet naar mij. Kan me er dus ook weinig bij voorstellen....Zamunda schreef: Echt bizar. Als ik naar mijn eigen honden kijk kan ik me er zó niets bij voorstellen.
Van een Duitse herder kun je een beste hap krijgen maar die gaat niet door tot je dismembered bent.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja maar daar is iets heel vaags gebeurd. Ik heb de Oostenrijkse media hierover gevolgd en daar zijn enorm veel vraagtekens over. Het is pas geleden helemaal gereconstrueerd om opnieuw dit uit te zoeken.Chihuahua-paws schreef:Nou euhh is de realiteit toch anders gebleken!Nanna schreef:Ik wel hoor. Dat soort honden slaat helemaal door en gaan alles pakken wat ze maar pakken kunnen. Red zone to the max. En als jij dat bent is dat jammer dan. Het is niet voor niets dat de mensen die jaarlijks door honden gedood worden in bijna alle gevallen door pitbulloïden om zeep geholpen zijn. Dat type hond spoort niet.malinois schreef:Ik ook niet. Ik heb ook wel knokkende honden uit elkaar getrokken maar ook daarmee heeft er nog nooit 1 bedacht goh laat ik haar maar gaan opvreten... wel een hap links en rechts maar de asndacht ging altijd toch vol weer naar de andere hond niet naar mij. Kan me er dus ook weinig bij voorstellen....Zamunda schreef: Echt bizar. Als ik naar mijn eigen honden kijk kan ik me er zó niets bij voorstellen.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik vond het alleen wel toepasselijk toch te vermelden dat je hier ongelijk bleek te hebben, en het dus niet enkel die pittbuloiden zijn die hiertoe in staat zijn. Ik heb echt vaker zulke berichten over herders gelezen. Vind herders geweldig dus heb geen aversie ertegen. Maar vind het onzin om te doen dat die dit niet zouden kunnen of doen.Nanna schreef:Ik zeg ook niet dat het helemaal nooit gebeurt. Er worden ook wel mensen doodgebeten door een Husky, of een jachthond. Maar meestal is de vechthond de schuldige. Wet van de grote getallen.Chihuahua-paws schreef: Nou euhh is de realiteit toch anders gebleken!
Nanna schreef:
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik vraag me af of dat waar is in bijna alle gevallen.Nanna schreef:Chihuahua-paws schreef: Ik vond het alleen wel toepasselijk toch te vermelden dat je hier ongelijk bleek te hebben, en het dus niet enkel die pittbuloiden zijn die hiertoe in staat zijn.Wat begrijp je dan niet aan het woordje bijna?Nanna schreef: Het is niet voor niets dat de mensen die jaarlijks door honden gedood worden in bijna alle gevallen door pitbulloïden om zeep geholpen zijn.
Nog eentje dan

https://www.viraltje.nl/duitse-herder-b ... aar-slaap/
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Je had het daarnet over pittbuloiden nu over vechthonden. Ik denk dat vechthonden en dat is een breed begrip idd meer dodelijke slachtoffers hebben geëist. Wel grappig dat jij herdershonden kennelijk niet kunt zien als vechthonden.Nanna schreef:In the 20 years from 1979 to 1998, the breeds of dogs involved were as follows:
Death-based approach (each breed counted only once per fatal incident): Pit bull-type 76; Rottweiler 44; German Shepherd 27; Husky-type 21; Malamute 15; Wolf-dog 14; Mixed-breed 12; Chow 11; Doberman 10; St. Bernard 8; Great Dane 7; Labrador 5; Akita 4; 3 each of Sled dog, Bulldog, Mastiff, Boxer, Collie; 2 each of Bullmastiff, Hound-type; 1 each of Retriever-type, Chesapeake Bay Retriever, West Highland Terrier, Terrier-type, Japanese Hunting Dog, Newfoundland, Coonhound, Sheepdog, Australian Shepherd, Rhodesian Ridgeback, Cocker Spaniel.
Dog-based approach (each dog counted, even in multi-dog fatal incidents): Pit bull-type 118; Rottweiler 67; Mixed-breed 47; German Shepherd 41; Chow 21; Husky-type 21; Malamute 16; Wolf-dog 15; Doberman 13; Great Dane 13; Sled-dog 12; Labrador 8; St. Bernard 8; Collie 6; Boxer 5; Mastiff 5; Akita 4; Bulldog 3; Australian Shepherd 3; Bullmastiff 2; Hound-type 2; and 1 each of Chesapeake Bay Retriever, Cocker Spaniel, Coonhound, Japanese Hunting Dog, Newfoundland, Retriever-type, Rhodesian Ridgeback, Sheepdog, Terrier-type, West Highland Terrier.
Als we dan uitgaan van het feit dat er vele malen meer Duitse herders dan Pitbulls rondlopen, dan vind ik het aandeel van de vechthond schrikbarend hoog, ja. Of geloof je niet dat vechthonden veel vaker mensen doden dan andere soorten honden? Als jij denkt dat Duitse herders dat net zo vaak doen zijn we verder uitgepraat.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ik ben het wel met Nannna eens. Er zijn sowieso veel meer bijtincidenten met pitbullachtigen en aanverwante soorten dan met herders.
Maar daarnaast zijn ze ook anders. Herders komen zeker vaak in het lijstje voor hoor dat is ook absoluut waar, maar het rücksichtslos toetakelen van mens en dier zie je echt veel meer in die hoek.
Dood is dood dat is natuurlijk waar, maar dood of compleet totaal onherkenbaar verminkt is voor mij toch een verschil.
Maar daarnaast zijn ze ook anders. Herders komen zeker vaak in het lijstje voor hoor dat is ook absoluut waar, maar het rücksichtslos toetakelen van mens en dier zie je echt veel meer in die hoek.
Dood is dood dat is natuurlijk waar, maar dood of compleet totaal onherkenbaar verminkt is voor mij toch een verschil.
Gr. Aniek

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Het zijn geen vechthonden naar in theorie schijnen met name de Duitse en Mechelse herder sterkere kaken te hebben. Dan een Engelse Stafford (Het zijn natuurlijk waakhonden) Maar ik ben persoonlijk van mening dat ze net zo gevaarlijk kunnen zijn! Als het dus fout gaat, dan gaat het net zo goed "goed" fout. Ik vond vooral de uitspraak dus bijzonder waarin je aangaf dat een Duitse herder niet doorgaat tot iemand het leven laat. Hoevaak etc dat hou ik echt niet bij. Maar ik vind het gewoon vreemd om te ontkennen dat ze het zouden kunnen doen.Nanna schreef:Dat komt omdat ze dat ook niet zijnChihuahua-paws schreef:Wel grappig dat jij herdershonden kennelijk niet kunt zien als vechthonden.
En ja ik denk wel dat de SPA honden veel vaker verkeerd terecht komen en ook sneller doorslaan.Dus ik begrijp het wel. Maar ben het er niet geheel mee eens

Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 20 dec 2019 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik vind zulke dingen altijd zo bizar. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat mijn honden mij zo zouden toetakelen. Wat moet er gebeurd zijn dat honden zo op iemand inhakken?
- dagmar88
- Zeer actief
Zoals m'n moeder vroeger zei; laat dat denken maar aan een paard over, dat heeft een groter hoofd.Chihuahua-paws schreef:Het zijn geen vechthonden naar in theorie schijnen met name de Duitse en Mechelse herder sterkere kaken te hebben. Dan een Engelse Stafford (Het zijn natuurlijk waakhonden) Maar ik ben persoonlijk van mening dat ze net zo gevaarlijk kunnen zijn! Als het dus fout gaat, dan gaat het net zo goed "goed" fout. Ik vond vooral de uitspraak dus bijzonder waarin je aangaf dat een Duitse herder niet doorgaat tot iemand het leven laat. Hoevaak etc dat hou ik echt niet bij. Maar ik vind het gewoon vreemd om te ontkennen dat ze het niet zouden doen.Nanna schreef:Dat komt omdat ze dat ook niet zijnChihuahua-paws schreef:Wel grappig dat jij herdershonden kennelijk niet kunt zien als vechthonden.
En ja ik denk wel dat de SPA honden veel vaker verkeerd terecht komen en ook sneller doorslaan.
- Budkes
- Zeer actief
Want de meeste herders wonen in villawijken.Chihuahua-paws schreef:Het zijn geen vechthonden naar in theorie schijnen met name de Duitse en Mechelse herder sterkere kaken te hebben. Dan een Engelse Stafford (Het zijn natuurlijk waakhonden) Maar ik ben persoonlijk van mening dat ze net zo gevaarlijk kunnen zijn! Als het dus fout gaat, dan gaat het net zo goed "goed" fout. Ik vond vooral de uitspraak dus bijzonder waarin je aangaf dat een Duitse herder niet doorgaat tot iemand het leven laat. Hoevaak etc dat hou ik echt niet bij. Maar ik vind het gewoon vreemd om te ontkennen dat ze het niet zouden doen.Nanna schreef:Dat komt omdat ze dat ook niet zijnChihuahua-paws schreef:Wel grappig dat jij herdershonden kennelijk niet kunt zien als vechthonden.
En ja ik denk wel dat de SPA honden veel vaker verkeerd terecht komen en ook sneller doorslaan.
Ik ben helaas ervaringsdeskundige, als er geen collega's bij waren geweest had ik goed in je plaatje gepast van doodgebeten door een herder, maar toch blijf ik erbij dat de gemiddelde bijtende herder er niet op uit is om te doden. Dit in tegenstelling tot de bijtende "vechthond" /pitbullachtige.
Je ziet het ook echt aan het letsel. En ja er zijn genoeg voorbeelden te vinden als je maar lang genoeg vindt, maar als je alles naast elkaar zet dan blijven de herders ver achter.
Gr. Aniek

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
O ik geloof meteen dat de herders honden er niet op uit zijnBudkes schreef:Want de meeste herders wonen in villawijken.Chihuahua-paws schreef:Het zijn geen vechthonden naar in theorie schijnen met name de Duitse en Mechelse herder sterkere kaken te hebben. Dan een Engelse Stafford (Het zijn natuurlijk waakhonden) Maar ik ben persoonlijk van mening dat ze net zo gevaarlijk kunnen zijn! Als het dus fout gaat, dan gaat het net zo goed "goed" fout. Ik vond vooral de uitspraak dus bijzonder waarin je aangaf dat een Duitse herder niet doorgaat tot iemand het leven laat. Hoevaak etc dat hou ik echt niet bij. Maar ik vind het gewoon vreemd om te ontkennen dat ze het niet zouden doen.Nanna schreef:Dat komt omdat ze dat ook niet zijnChihuahua-paws schreef:Wel grappig dat jij herdershonden kennelijk niet kunt zien als vechthonden.
Ik ben helaas ervaringsdeskundige, als er geen collega's bij waren geweest had ik goed in je plaatje gepast van doodgebeten door een herder, maar toch blijf ik erbij dat de gemiddelde bijtende herder er niet op uit is om te doden. Dit in tegenstelling tot de bijtende "vechthond" /pitbullachtige.
Je ziet het ook echt aan het letsel. En ja er zijn genoeg voorbeelden te vinden als je maar lang genoeg vindt, maar als je alles naast elkaar zet dan blijven de herders ver achter.

Ik reageerde op vooral dat ene zinnetje. Dat ze het niet doen. Dat is gewoon niet waar

Dat de verwondingen anders zijn geloof ik ook meteen. Die spa honden gaan compleet door het lint. Ik ontken dat nergens. Maar wel dat herders honden het niet zouden doen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed maar nogmaals IK kan me daar niks bij voorstellen. Zeker niet bij mijn (voormalige) eigen honden als bij de herders van vrienden waar ik vaak kom. Ook als ze zelf weg zijn om ze te verzorgen bijv.

-
- Actief
Chihuahua-paws schreef:Het zijn geen vechthonden naar in theorie schijnen met name de Duitse en Mechelse herder sterkere kaken te hebben. Dan een Engelse Stafford (Het zijn natuurlijk waakhonden) Maar ik ben persoonlijk van mening dat ze net zo gevaarlijk kunnen zijn! Als het dus fout gaat, dan gaat het net zo goed "goed" fout. Ik vond vooral de uitspraak dus bijzonder waarin je aangaf dat een Duitse herder niet doorgaat tot iemand het leven laat. Hoevaak etc dat hou ik echt niet bij. Maar ik vind het gewoon vreemd om te ontkennen dat ze het zouden kunnen doen.Nanna schreef:Dat komt omdat ze dat ook niet zijnChihuahua-paws schreef:Wel grappig dat jij herdershonden kennelijk niet kunt zien als vechthonden.
En ja ik denk wel dat de SPA honden veel vaker verkeerd terecht komen en ook sneller doorslaan.Dus ik begrijp het wel. Maar ben het er niet geheel mee eens
En dan nog zijn meestal de herders die ooit zo zijn doorgedraaid en de baas zo hebben verwond, vaak allemaal terug te leiden naar een bepaalde bloedlijn. En laat daar nou net pitbull en dog doorheen gefokt zitten.
-
- Zeer actief
Ik kan me er alles bij voorstellen en ik ben ook blij dat Guus geen beul van een hond is. Als je hem maar gek genoeg maakt met spelen is het soms ineens geen leuk spelletje meer. Geen probleem. Beestje heeft een hart van goud en wij herinneren hem dan even dat we spelen en dat dat betekent dat je ons niet woest bespringt en steeds wilder en harder gaat aanvallen. Hij is wat snel doorgedraaid. Zou hij twee XL pitjes zijn ipv 1 Guus dan had je er nog een dikke kluif aan...
Verder zijn heel veel honden helemaal niet zo lief. Wuilus was ook een dominante tante en die liet zich veel niet zeggen hoor. Door mij redelijk veel maar zeker ook niet alles. En ik ging die confrontaties uit de weg waardoor we heel prima samen konden leven. Ik ben echt wel eens bang voor mijn eigen honden geweest.
Ik snap prima hoe eigen honden of honden van vrienden ineens tegen je keren. Ik ken het ook.
Verder zijn heel veel honden helemaal niet zo lief. Wuilus was ook een dominante tante en die liet zich veel niet zeggen hoor. Door mij redelijk veel maar zeker ook niet alles. En ik ging die confrontaties uit de weg waardoor we heel prima samen konden leven. Ik ben echt wel eens bang voor mijn eigen honden geweest.
Ik snap prima hoe eigen honden of honden van vrienden ineens tegen je keren. Ik ken het ook.
-
- Zeer actief
Herders draaien zelden door. Die weten precies wat ze doen en baasje aftuigen doen ze niet. Een keer een knauw uitdelen wel. Maar daar weten baasjes dan weer goed mee om te gaan. Ik ben met Wuilus wel eens angstig geweest over wat ze zou doen omdat ze me een keer heel erg flink gekauwd heeft. Onderarm lag helemaal open. Van haar wist ik dat ze kon uithalen. Maar dat is verre van baasje mollen. Zij was ook half bouvier en dus super dominant en pikte niks. Ze heeft Cleva ook een keer in de keuken vast gezet om af te dwingen dat ze snoep kreeg. Niemand kon ook op de grond zitten behalve ik. Dan werd ze heel snel heeeel erg vervelend. Overhangen. Je eten afpakken. Kop op je nek drukken. Aanstaren en grommen. Dus Wuilus moest laag en bezoek moest hoog dan ging alles goed. En ze moest met mij meelopen want ik liet haar niet alleen met bezoek om deze reden. Eva deed helemaal niks naar mij en onze herder vroeger ook niet. Zouden ze ook nooit doen. Terriërs en bullen zijn het probleem. Zelfs Guus kan doordraaien. Maargoed 5 kilo dus hand erop en effe plat drukken is genoegmalinois schreef:Goed maar nogmaals IK kan me daar niks bij voorstellen. Zeker niet bij mijn (voormalige) eigen honden als bij de herders van vrienden waar ik vaak kom. Ook als ze zelf weg zijn om ze te verzorgen bijv.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat bedoel ik... maar toen kwam Cihuahua-paws met wat artikelen dat ze dat ook wel kunnen. Tja de uitzondering bevestigt de regel.laeken schreef:Herders draaien zelden door. Die weten precies wat ze doen en baasje aftuigen doen ze niet. Een keer een knauw uitdelen wel. Maar daar weten baasjes dan weer goed mee om te gaan. Ik ben met Wuilus wel eens angstig geweest over wat ze zou doen omdat ze me een keer heel erg flink gekauwd heeft. Onderarm lag helemaal open. Van haar wist ik dat ze kon uithalen. Maar dat is verre van baasje mollen. Eva deed helemaal niks naar mij en onze herder vroeger ook niet. Zouden ze ook nooit doen. Terriërs en bullen zijn het probleem. Zelfs Guus kan doordraaien. Maargoed 5 kilo dus hand erop en effe plat drukken is genoegmalinois schreef:Goed maar nogmaals IK kan me daar niks bij voorstellen. Zeker niet bij mijn (voormalige) eigen honden als bij de herders van vrienden waar ik vaak kom. Ook als ze zelf weg zijn om ze te verzorgen bijv.

-
- Zeer actief
Ze kunnen alles. Maar ze hebben totaal de neiging niet tot ongecontroleerde doordraai akties. Ik herken dat totaal niet van een van de herders die ik ken. Of gehad heb. Ze kunnen bijten maar willen nooit hun baasje mollen. Zit er niet in. Logisch ook want ze werken samen met hun baas tegen de rest van de wereld.malinois schreef:Dat bedoel ik... maar toen kwam Cihuahua-paws met wat artikelen dat ze dat ook wel kunnen. Tja de uitzondering bevestigt de regel.laeken schreef:Herders draaien zelden door. Die weten precies wat ze doen en baasje aftuigen doen ze niet. Een keer een knauw uitdelen wel. Maar daar weten baasjes dan weer goed mee om te gaan. Ik ben met Wuilus wel eens angstig geweest over wat ze zou doen omdat ze me een keer heel erg flink gekauwd heeft. Onderarm lag helemaal open. Van haar wist ik dat ze kon uithalen. Maar dat is verre van baasje mollen. Eva deed helemaal niks naar mij en onze herder vroeger ook niet. Zouden ze ook nooit doen. Terriërs en bullen zijn het probleem. Zelfs Guus kan doordraaien. Maargoed 5 kilo dus hand erop en effe plat drukken is genoegmalinois schreef:Goed maar nogmaals IK kan me daar niks bij voorstellen. Zeker niet bij mijn (voormalige) eigen honden als bij de herders van vrienden waar ik vaak kom. Ook als ze zelf weg zijn om ze te verzorgen bijv.
Ik zou echt nooit bang zijn om door mijn eigen herders verscheurd te worden. Wetende hoe ik met ze om ga. Ik zou daarentegen nooit 2 enorme pitbulls vertrouwen al waren ze van mijzelf. Ik weet hoe terriërs en bullen werken. Gaan ze happen en worden ze wild dan kan dat al snel heel erg gaan escaleren .....

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Op de een of andere manier heb ik medelijden met die hond. Doet maar wat hem ingegeven is en heeft geen benul. En elke keer zijn de honden de dupe van de baasjes die geen idee hebben wat hun hond is en doet.Nanna schreef:Dit laat geen enkel ander type hond zien.
Wat zijn het toch ook een tyfusbeesten. Wat die man doet, daar, mag hij trouwens wel een lintje en een vette beloning voor.
KLIK
Staat geheel los van hoe vreselijk het is voor de mensen die dit dan overkomt. Want ik zie in dat filmpje ook dat het kindje ook nog eens echt recht in zijn gezicht gebeten wordt.
Alles is wat mij betreft de schuld van de overheid die het houden van deze honden toestaat. En de baas die er voor kiest zo'n hond te nemen en hem vervolgens zijn gang laat gaan. De hond zelf heb ik persoonlijk heel erg veel medelijden mee. Dit dier is uitermate triest en staat gewoon op standje genetica wat je heel duidelijk kan zien. Is niet eens super gemotiveerd maar draait zijn genetische print af door de omstandigheden.