Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk wasmiddel?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 1
Welk wasmiddel?
Nou, de titel zegt het al. Welk wasmiddel gebruiken jullie voor de hondenspullen? Ik deed het eerst met azijn, maar na een dag rook mijn huiskamer weer naar hond. Ik heb nu de dekens in wasmachine gedaan met Frisse Reus en de wasmachine op extra spoelen gezet. Ik weet een fokker die de kleintjes op vetbedden zet die gewassen zijn met Omo.
Wat is nu goed, en ruikt lekker? Of in ieder geval hond-vrij?
Wat is nu goed, en ruikt lekker? Of in ieder geval hond-vrij?
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Re: Welk wasmiddel?
Ik was het gewoon met mijn normale wasmiddel en dat is Robijn
Ik merk niks van hondenluchtjes, ja pas als het 2 weken niet
gewassen is ofzo

gewassen is ofzo

-
- Vaste gebruiker
Ah, dus ook gewone wasmiddelen. Prima, gaan we dat hiet ook doen. Bedankt!
En hebben jullie nog tips voor een stoffenmand die niet afgerist kan worden en niet in de wasmachine past? De volgende mand wordt in ieder geval eentje die ik gewoon kan afritsen.
En hebben jullie nog tips voor een stoffenmand die niet afgerist kan worden en niet in de wasmachine past? De volgende mand wordt in ieder geval eentje die ik gewoon kan afritsen.
-
- Zeer actief
gewoon wennen aan honden geur, u heeft een hond
.. maar over het algemeen was ik met van die pods van ariel, gewoon 1 er in mikken en heb ik geen wasverzachter, ik vind die chemische nepgeurtjes erger dan een beetje honden geur ..

-
- Vaste gebruiker
Jaa klopt hoor. Ben ik ondertussen ook wel. Maar een keer in de week wil ik toch zijn bedjes wassen.S@ndr@ schreef: gewoon wennen aan honden geur, u heeft een hond.. maar over het algemeen was ik met van die pods van ariel, gewoon 1 er in mikken en heb ik geen wasverzachter, ik vind die chemische nepgeurtjes erger dan een beetje honden geur ..

Wasverzachter gebruik ik sowieso niet, ook niet voor mezelf. Nergens voor nodig. Schoon is schoon.
Bedankt voor de reacties. Ik had wel eens gelezen dat je honden spullen niet mocht wassen met gewone wasmiddel, maar jullie doen het ook gewoon. Dan gaat het hier ook gewoon mee met de gewone wasmiddelen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je zou eventueel kunnen voorwassen met biotex groen. Dat breekt actief geurtjes af
-
- Zeer actief
Ik gebruik witte reus poeder en een wasverzachter.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik gebruik van die dreft capsules. Waarom? Omdat je die soms bij de Kruidvat gratis krijgt. En ze ruiken behoorlijk sterk, daar wil ik mijn eigen was niet naar laten ruiken
dus gaat het naar de honden

- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Een fleece in de mand leggen en die kan dan regelmatig met de hondenwas meegewassen worden.
Ik gebruik ook gewone wasmiddel en verzachter, ben niet zo merkvast.
Ik gebruik ook gewone wasmiddel en verzachter, ben niet zo merkvast.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Schepje Baking Soda erbij doen in de wasmachine, dat is echt ideaal. Voor veel dingen trouwens. 

- tomaat
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco & Poedel
Wij wassen met het nature color wasmiddel van de DM of Neutral (geen parfum) en als ‘wasverzachter’ al jaren een scheut witte azijn. En alle honden dingen op 60 graden. De was ruikt niet naar hond na de was, het ruikt weer fris dus.
Op welke temperatuur was je? Want welk merk wasmiddel maakt meestal niet zoveel uit, wel het wasprogramma (geen snelwas o.i.d. doen) en de temperatuur.
Op welke temperatuur was je? Want welk merk wasmiddel maakt meestal niet zoveel uit, wel het wasprogramma (geen snelwas o.i.d. doen) en de temperatuur.
In de trommel of het wasmiddelenbakje?billy schreef:Schepje Baking Soda erbij doen in de wasmachine, dat is echt ideaal. Voor veel dingen trouwens.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Kan allebei maar ik doe het in het bakjeSandra&co schreef:In de trommel of het wasmiddelenbakje?billy schreef:Schepje Baking Soda erbij doen in de wasmachine, dat is echt ideaal. Voor veel dingen trouwens.

- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
Wekelijks op 60 graden met Neutral. Jet is allergisch voor wasmiddel, Neutral gaat goed! En Jet gaat zelf ook wekelijks door de wasstraat
Maar da's vooral omdat haar dat goed helpt tegen de jeuk.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Lou reageert ook niet lekker op wasmiddel, maar de marcels green soap en seventh generation gaan wel goed. Eindelijk weer eens een subtiel geurtje aan m'n was.Nikki90 schreef:Wekelijks op 60 graden met Neutral. Jet is allergisch voor wasmiddel, Neutral gaat goed! En Jet gaat zelf ook wekelijks door de wasstraatMaar da's vooral omdat haar dat goed helpt tegen de jeuk.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik was alles met Neutral en doe bij elke was een klein scheutje azijn in het bakje voor de wasverzachter. Hondenspullen was ik ook vaak op 40 graden met Biotex vloeibaar.