Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grommen en omgekeerde/ongerichte agressie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

gekmeisje
Vaste gebruiker

grommen en omgekeerde/ongerichte agressie

Ongelezen bericht door gekmeisje »

hoi mensen,

ik heb een vraagje. het zit namelijk zo wij zijn net verhuist en aan het verbouwen. ik kna me voorstellen dat ons kido daar last van heeft. hij is toen we hier net kwamen wonen door een hond aangevallenb.. althans die hond viel heel erg tegen kido uit. kido ging toen wel teruggrommen enzo.
wij zijn 3 weken geleden voor cursus B geslaagt en 2 weken geleden met cursus c gestart. toen deze cursus startte gromde kido ineens naar verschillende honden. wel nieuwe honden die dus niet bekend waren. hij heeft dit eigenlijk nooit eerder gedaan. dat was dus vorige week dinsdag. vorige week donderdeag benm ik met kido naar een dierenwinkel geweest waar je een foto van je hond kon laten maken. zoals te verwachten heel de winkel vol met hondjes. hier geen enkele grom, geen enkel dominant gedrag terwijl er wel dominante honden aanwezig waren. de honden waarna hij op de cursus gromden waren voorzover ik weet ook niet echt dominant. nu afgelopen dinsdag weer een neiuwe cursist erbij met een boxer kido begint meteen naar deze hond te grommen en te blaffen. al;s ik hem corrigeer en hem weghaal wordt ie boos op mij en geef ie ongerichte agressie d.w.z. dat ie mij probeerde te bijten volgens de cursusleidster ongewild... en ongericht (knie). elke keer als we in de buurt van die hond kwamen begon die weer zo te blaffen en te grommen. dit gedrag heeft hij nog nooit eerder vertoond en vertoond hij hier met het uitlaten eigenlijk ook niet... we komen heir trouwens veel minder honden tegen als in onze oude buurt.
verder kan ik niks bedenken wat dit gedrag getriggerd heeft. heeft iemand een idee hoe dit op te lossen en hoe dit gebeurt kan zijn?

mijn cursusleidster overlegt met de andere cursusleider waar we de b cursus gelopen hebben... ze kna er de vinger nbiet opleggen zegt ze. ze zijn overigens beide gedragstherapeuth..

iemand een idee hoe ik ermee om moet gaan en hoe ik he t af kan leren?

alvast bedankt marije
life your life to the max:)
kido is een lieve hond
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Ik heb totaal geen idee wat hier tegen te doen is, maar als de gedragstherapeuth al niet weet wat/waardoor het kan komen.denk ik dat het een hele moeilijke kwestie gaat worden. :?:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Twee gedragsterapeuten! en ze weten het niet??

Hoe oud is je hond? Ik heb hetzelfde gehad met mijn reu, dat begon ook ineens toen hij ruim een jaar was. Alleen was ie nooit agressief tegen mij.
Ik heb het op een gegeven moment gewoon laten gaan, dus los laten en zelf totaal niet mee bemoeien maar doorlopen.
toen bleek mijn reu een stuk minder zeker.
Maar ja, dat is waarschijnlijk niet de oplossing voor elke hond!

Ik weet zeker dat je hier nog een heeeeeeeeeele hoop adviezen gaat krijgen ;)
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
gekmeisje
Vaste gebruiker

ja nouja 2 weten het niet ze zou het met de ander erover hebben omdat ze niet ineens o de vinger erop kon leggen..
in mijn ogen is er namelijk niet iets getriggerd waardoor dit opeens komt....

maarja ik hoop dus op een helehoop adviezen...
gaat eigenlijk alleen op de cursus,.... verder gaat het eigenlijk oveal goed...
kido is een lieve hond
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Je schrijft dat Kido is "aangevallen" door een andere hond. Is dat gebeurt op het terrein van de hondenschool? Dat zou namelijk een verklaring kunnen zijn voor het feit dat hij alleenm daar zo reageert.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
gekmeisje
Vaste gebruiker

nee dat is het juist dat is hier gebeurt aan de zijkant van ons huis...
maar hier gromt ie niet naar honden toe..

ik ben net met hem gaan fietsen naar de stad waar onderweg en in de stad ook altijd veel hondjes zijn....
daar gromt ie ook niet....
als ie er van mij niet heenmag dan blijft ie ook bij mij... (aangelijnt)
er watren 2 honden die flink naar hem gromden... daar deed ie eigenlijk niks op terugl;...

ik vind het zo vreemd.........
kido is een lieve hond
gekmeisje
Vaste gebruiker

volgens de gedragstherapeuten is het waarschijnlijk te wijten aan dat de andere 2 honden chemisch gecastreerd waren??

vandaag deed ie weer heel braaf mee ... een van dehoinden waar die tegen gromde was er weliswaar niet.....
kido is een lieve hond
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat wil je nu precies weten? Dat je hond agressiever is geworden omdat hij andere honden minder vertrouwd door die aanval en dus denkt, aanval is de beste verdediging, of wil je weten waarom je hond jou aanvalt als je hem corrigeert en dus vreselijk stoort in een zeer opgefokte toestand waardoor redirectie van die agressie optreedt.

Je kan het voorkomen door je hond eerst kennis te laten maken met andere honden voor je hem ernaast zet en verder door hem niet te corrigeren als hij uitvalt, dan zal hij zich nooit op jou gaan richten mits je de riem niet te kort bij zijn nek pakt. Corrigeren bij uitvallen is een laatste redmiddel, eerst negeer je hem waarmee je aangeeft dat je hem niet steund, schreeuwen en correcties geven hem alleen het idee dat jij ook opgewonden raakt wat hem alleen maar meer opfokt en dus zorgt dat hij zich tegen jou keert, pas daar mee op trouwens.

Mijn hond is precies hetzelfde nl ;)
Afbeelding
gekmeisje
Vaste gebruiker

negeren hielp niet........
en ik weeg zelf 40 kilo als kido aan mij met zijn volle gewicht gaat hangen houdt ik dat neit hoor.....

maar verder maakt dat niet zoveel uit. hij had inderdaad nog geen kennis gemaakt... maar voordat we daaraan begonnen in de les begon die al zo te grommen. hNu doet ie het ineens niet meer gelukkig..
hij heeft het eerdfer ook nooit gedaan.

volgens de cursusleidster zou het kunnen zijn dat de andere honden gecastreerd waren en hij niet...

groetjes marije
kido is een lieve hond
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

gekmeisje schreef:negeren hielp niet........
en ik weeg zelf 40 kilo als kido aan mij met zijn volle gewicht gaat hangen houdt ik dat neit hoor.....

maar verder maakt dat niet zoveel uit. hij had inderdaad nog geen kennis gemaakt... maar voordat we daaraan begonnen in de les begon die al zo te grommen. hNu doet ie het ineens niet meer gelukkig..
hij heeft het eerdfer ook nooit gedaan.

volgens de cursusleidster zou het kunnen zijn dat de andere honden gecastreerd waren en hij niet...

groetjes marije
Als de andere honden gecastreerd zijn en hij niet zou dat minder reden voor hem moeten zijn die andere honden aan te vallen. Ze zijn immers geen concurrenten meer en verder zullen ze zich minder macho opstellen als ze gecastreerd zijn. Of hij is er een beetje bang voor en probeert ze met uitvallen weg te jagen, of hij is macho aan het worden en heeft door die ene uitval geleerd dat je andere honden ook op kan fokken wat hij dus misschien wel leuk vindt, of hij is waaks op zijn roedel op de cursus en verdedigd tegen vreemde honden.

Maar even over die omgestuurde agressie naar jou toe, mocht hij meer gaan uitvallen over een tijdje en jij kan dat alleen omwenden door correcties, waardoor je dus het risico loopt gebeten te worden, dan zou ik als je het niet weg kan trainen een halti kopen. Daarmee kan hij niet fixeren omdat je steeds zijn hoofd afwend, iets wat hij eigenlijk zelf doet als hij trekt. Dat moet dan maar want als jij dan gebeten wordt is het natuurlijk helemaal ondoenlijk aangezien je zegt hem niet te kunnen houden als hij uitvalt en jij niet corrigeert.
Afbeelding
gekmeisje
Vaste gebruiker

ja , ik kan hem wel houden als ik het aan zie komen..
maaar verder doet hij het gewoon nergens, bij geen enkele andere hond...
van de cursusroedel was niets meer over denk ik want er zijn ermaar 2 door gegaan..
ik zal eens afwachten wat hij morgen doet en als ie dan ook neits doet tja dan zal de gedragstherapeute wel gelijk hebben.
kido is een lieve hond
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”