prachtig verwoord!! :EWil de hond schreef:Er zijn zat mensen die veel over hebben gehad voor hun hond, en alles gedaan hebben wat binnen hun mogelijkheden lag om het leven voor beiden leefbaar te maken. En ondanks alle inzet en goede wil toch geen andere uitweg hadden dan dat wat jij hier even tussen neus en lippen door de makkelijkste oplossing noemt.malinois schreef:ja ik wel!maris schreef: dus als jou hond nooit los komt en met muilkorf wandeld en binnen vaak apart gezet wordt( wat het gedrag overigens nog meer kan verergerd) en zich bedreigt voel bij situaties en een gevaar voor de samenleving is( al let je nog zo goed op, kan je niet alles voor wezen).
dan vind jij dat goed zo, nou ik dus niet.
Los kan hij wel met een muilkorf, hij moet vast als er bezoek komt, moet je niet elke dag bezoek uitnodigen...als je hem beloond om vast te moeten, bijvoorbeeld als hij dan pas z'n eten krijgt is het bezoek niet alleen iets slechts, hij houd er ook nog wat aan over...
Je mag er ook wel iets voor over hebben hoor, in laten slapen is de makkelijkste oplossing.
Met zulke uitspraken trap je veel mensen die zielsveel van hun hond gehouden hebben even lekker op hun ziel.
Zulke simpele oplossingen als dat jij aandraagt voor soms enorme problemen laten weer eens zien dat je vaak niet goed weet waar je dus je mening dus alweer klaar over hebt dus. Heb jij wel eens een, laten we zeggen, zeer onevenwichtige hond een groot deel van de dag met een muilkrof om van heel dichtbij meegemaakt? Een hond waar je veel van hield.
Dat jij nou bereid bent om je volledig weg te cijferen voor een hond hoeft nog niet te betekenen dat iedereen die dat niet kan/wil een soort minderwaardige baas is. Jouw normen zijn jouw normen, je moet anderen die er andere normen en waarden op na houden niet bij voorbaat al veroordelen. Dat wel doen geeft gewoon blijk van domme kortzichtigheid en gebrek aan inlevingsvermogen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond weg doen als hij...........
Moderator: moderatorteam
- ~Kimske
- Actief

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
waarom een groot deel van de dag. Als hij alleen buiten en voor vreemden gevaarlijk is kan hij toch gewoon binnen los en niet gemuilkorfd rondlopen?Wil de hond schreef:Zulke simpele oplossingen als dat jij aandraagt voor soms enorme problemen laten weer eens zien dat je vaak niet goed weet waar je dus je mening dus alweer klaar over hebt dus. Heb jij wel eens een, laten we zeggen, zeer onevenwichtige hond een groot deel van de dag met een muilkrof om van heel dichtbij meegemaakt? Een hond waar je veel van hield.
Ik noem even snel een aantal oplossingen er zullen er vast en zeker meer zijn... tja ik zou het wel doen ook al zou ik een minder sociaal leven krijgen... iemand anders misschien niet, maar probeer hem dan te herplaatsen want een hond die niet bij vreemden en honden kan is nog wel te herplaatsen!
waar zeg ik dan nou weer in vredesnaam dat iemand minderwaardig is? Je moet je aanpassen en als dat niet kan/wil, dan kan het niet, maar dat wil niet zeggen dat de hond meteen maar dood moet! Ik veroordeel niemand als iemand hem weer terug doet naar het asiel of waar hij hem vandaan heeft... heb ik toch ook al gezegd in die topic over die golden die terug moest...groot gelijk als het niet gaat dan gaat het niet.. maar die 'viel' de eigen baas aan...dat is nog weer anders (voor mij dan) dan een hond die een hekel heeft aan vreemden of andere honden.Dat jij nou bereid bent om je volledig weg te cijferen voor een hond hoeft nog niet te betekenen dat iedereen die dat niet kan/wil een soort minderwaardige baas is. Jouw normen zijn jouw normen, je moet anderen die er andere normen en waarden op na houden niet bij voorbaat al veroordelen. Dat wel doen geeft gewoon blijk van domme kortzichtigheid en gebrek aan inlevingsvermogen.
enne... ik heb geen gebrek aan inlevingsvermogen... ik zeg wat ik denk en wat ik zou doen... dus daar heb jij geen kl*t* mee te maken. IK zou wel thuisblijven, zou hem wel muilkorven en zou hem vastleggen of naar buiten doen indien nodig... iemand anders wil dit niet nou die doet dan toch niet?
Ik kom regelmatig bij iemand waar de hond ook vast moet als ik kom, gewoon omdat hij geen visite accepteerd... verder niets mis met de hond hoor, schat van een beest. Ligt lekker uitgestrekt te slapen als hij vastzit...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Contacteer:
... :sleep: ... :sleep: ... :sleep: ...malinois schreef:waarom een groot deel van de dag. Als hij alleen buiten en voor vreemden gevaarlijk is kan hij toch gewoon binnen los en niet gemuilkorfd rondlopen?Wil de hond schreef:Zulke simpele oplossingen als dat jij aandraagt voor soms enorme problemen laten weer eens zien dat je vaak niet goed weet waar je dus je mening dus alweer klaar over hebt dus. Heb jij wel eens een, laten we zeggen, zeer onevenwichtige hond een groot deel van de dag met een muilkrof om van heel dichtbij meegemaakt? Een hond waar je veel van hield.
Ik noem even snel een aantal oplossingen er zullen er vast en zeker meer zijn... tja ik zou het wel doen ook al zou ik een minder sociaal leven krijgen... iemand anders misschien niet, maar probeer hem dan te herplaatsen want een hond die niet bij vreemden en honden kan is nog wel te herplaatsen!
waar zeg ik dan nou weer in vredesnaam dat iemand minderwaardig is? Je moet je aanpassen en als dat niet kan/wil, dan kan het niet, maar dat wil niet zeggen dat de hond meteen maar dood moet! Ik veroordeel niemand als iemand hem weer terug doet naar het asiel of waar hij hem vandaan heeft... heb ik toch ook al gezegd in die topic over die golden die terug moest...groot gelijk als het niet gaat dan gaat het niet.. maar die 'viel' de eigen baas aan...dat is nog weer anders (voor mij dan) dan een hond die een hekel heeft aan vreemden of andere honden.Dat jij nou bereid bent om je volledig weg te cijferen voor een hond hoeft nog niet te betekenen dat iedereen die dat niet kan/wil een soort minderwaardige baas is. Jouw normen zijn jouw normen, je moet anderen die er andere normen en waarden op na houden niet bij voorbaat al veroordelen. Dat wel doen geeft gewoon blijk van domme kortzichtigheid en gebrek aan inlevingsvermogen.
enne... ik heb geen gebrek aan inlevingsvermogen... ik zeg wat ik denk en wat ik zou doen... dus daar heb jij geen kl*t* mee te maken. IK zou wel thuisblijven, zou hem wel muilkorven en zou hem vastleggen of naar buiten doen indien nodig... iemand anders wil dit niet nou die doet dan toch niet?
Ik kom regelmatig bij iemand waar de hond ook vast moet als ik kom, gewoon omdat hij geen visite accepteerd... verder niets mis met de hond hoor, schat van een beest. Ligt lekker uitgestrekt te slapen als hij vastzit...
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
Re: Hond weg doen als hij...........
Als ik er zelf bang van zou worden......Rataplan schreef:Roept u maar!
Ik las in een ander topic dat iemand haar hond weg zou doen als ze zou vechten.
Zouden jullie je hond weg als hij beet of sloopte of.......vul maar in.
Ik kan me niet voorstellen dat ik Rataplan weg zou doen maar als hij om niets een kind zou bijten dan zou ik het even niet weten.
Zijn er voor jullie redenen te verzinnen dat je hond weg zou moeten naar een asiel of herplaatsen ?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Ik doe haar weg als de rigor mortis is ingetreden.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Schnauzer, kooiker
Als hij een zij is.
Ik moet geen teven.
Ik moet geen teven.
« Maybe why all the doors are closed, so you can open one that leads you to the perfect road »
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb volgens mij wel eens gezegd dat ik een hond weg zou doen om verlatingsangst. En kijk nu....
Verlatingsangst wil ik het nog net niet noemen hoor, maar Rakoes is wel een extreme mutsefluts wat dat betreft hoor. De gezelschapshondjes-genen winnen het duidelijk van de hussel op dit gebied. Op m'n werk kan ik nauwelijks buiten beeld raken want dan gaat ze keffen
Ik zal hand in eigen boezem steken. Ze heeft er aanleg voor, maar misschien ben ik ook wel te snel gegaan met opbouwen. En corona heeft ook niet geholpen natuurlijk.
Nu de pup er is gaan we de touwtjes op alle gebieden weer strak aantrekken.
We hebben nu zelfs benches
Daar eten ze in, maar we gaan er ook maar op trainen om daar wat langer in te verblijven. Kijken of dat helpt.
Verlatingsangst wil ik het nog net niet noemen hoor, maar Rakoes is wel een extreme mutsefluts wat dat betreft hoor. De gezelschapshondjes-genen winnen het duidelijk van de hussel op dit gebied. Op m'n werk kan ik nauwelijks buiten beeld raken want dan gaat ze keffen

Ik zal hand in eigen boezem steken. Ze heeft er aanleg voor, maar misschien ben ik ook wel te snel gegaan met opbouwen. En corona heeft ook niet geholpen natuurlijk.
Nu de pup er is gaan we de touwtjes op alle gebieden weer strak aantrekken.
We hebben nu zelfs benches

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Voor mij net zo: als het echt niet werkt in de roedel (en daar wil ik best energie in steken, maar dan moet er uiteindelijk wel volledige harmonie kunnen zijn zonder dat ik politieagentje moet spelen) of als ik een hond echt niet kan bieden wat hij nodig heeft.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ninthe heb ik weggedaan omdat ze niet met Noa door één deur kon, er was altijd spanning. Zij was én het makkelijkste herplaatsbaar én Noa is echt mijn zielsmaatje, dat heb ik met Ninthe nooit gehad. Ninthe was gewoon een lief en leuk hondje en ik gunde haar eigenlijk ook een baasje dat wel smoorverliefd op haar was. Helaas bleek zij bij anderen helemaal niet zo makkelijk te zijn en is ze bij de eerste keer na 4 maanden teruggekomen met gedragsproblemen en de 2e keer heeft het een jaar geduurd voordat ze echt helemaal gelukkig was daar.
Het was voor allebei de beste beslissing, aan het eind was Ninthe bij mij echt ongelukkig, want ze was doodsbang geworden van Noa en het scheiden en alleen zijn viel haar zeer zwaar. Ook Noa is enorm opgeknapt van dat Ninthe er niet meer liep. Er was geen strijd meer.
Het heeft helaas veel te kort geduurd bij de 2e baas, want ze is afgelopen februari overleden.
Het was voor allebei de beste beslissing, aan het eind was Ninthe bij mij echt ongelukkig, want ze was doodsbang geworden van Noa en het scheiden en alleen zijn viel haar zeer zwaar. Ook Noa is enorm opgeknapt van dat Ninthe er niet meer liep. Er was geen strijd meer.
Het heeft helaas veel te kort geduurd bij de 2e baas, want ze is afgelopen februari overleden.
- Tineke
- Zeer actief
Ja een niet functionerend roedel zou voor mij wel een reden zijn om aan herplaatsing te gaan denken.
Of inderdaad niet kunnen bieden wat een hond nodig heeft zou ook een reden kunnen zijn.
Wel denk ik dat zoiets je maar één of tweemaal kan overkomen.
Daarna moet je je toch eens op je hoofd krabben waarom je keuzes steeds verkeerd uitpakken.
Wellicht omdat ze stompzinnig zijn en een bak guppen beter bij je past.
Soms zie je het ook mijlenver aankomen, hier in de wijk woont een oudere heer die een oud hondje had en ze hadden het leuk samen en schuifelde gezamenlijk naar het park hier op de hoek waar hij dan op een bankje ging zitten.
Het hondje overleed en toen schafte hij een pup aan en dat is drama.
Dat hondje heeft energie voor 10 en heeft niet genoeg aan zo'n schuifelrondje , iets wat je op voorhand had kunnen bedenken.
Waarom je een jong hondje neemt terwijl je niets anders kan dan achter je rollater schuifelen is mij een raadsel.
Dan weet je toch op voorhand dat je zo'n energiek hondje niets te bieden hebt , had een oudere herplaatser genomen.
En dat zit niet in leeftijd maar in wat je kunt.
Ik ken een dame die een pup nam op hoge leeftijd maar dat was een dame die nog actief was en geen rond schuifelend oude bes.
Of inderdaad niet kunnen bieden wat een hond nodig heeft zou ook een reden kunnen zijn.
Daarna moet je je toch eens op je hoofd krabben waarom je keuzes steeds verkeerd uitpakken.
Soms zie je het ook mijlenver aankomen, hier in de wijk woont een oudere heer die een oud hondje had en ze hadden het leuk samen en schuifelde gezamenlijk naar het park hier op de hoek waar hij dan op een bankje ging zitten.
Dat hondje heeft energie voor 10 en heeft niet genoeg aan zo'n schuifelrondje , iets wat je op voorhand had kunnen bedenken.
Waarom je een jong hondje neemt terwijl je niets anders kan dan achter je rollater schuifelen is mij een raadsel.
Dan weet je toch op voorhand dat je zo'n energiek hondje niets te bieden hebt , had een oudere herplaatser genomen.
Ik ken een dame die een pup nam op hoge leeftijd maar dat was een dame die nog actief was en geen rond schuifelend oude bes.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- DeDiana
- Zeer actief
Klopt, er zijn veel dingen die je op voorhand ook wel kunt bedenken. Als ik bijvoorbeeld ook maar een sprankje twijfel zou hebben of het tussen mijn honden en een nieuwe hond wel goed zou gaan, zou ik er niet aan beginnen; dan neem ik een andere hond die wel meteen bij al mijn honden goed in de smaak valt. Maar je situatie kan ook veranderen, bijvoorbeeld bij langdurige ziekte of invaliditeit, of de dynamiek tussen de honden onderling verandert door ouderdom, ziekte, castratie of een jonge hond groeit anders uit dan je had ingeschat. Niet alles is te voorzien of te voorkomen natuurlijk, maar ik hoop zelf nooit voor die keuze te staan.Tineke schreef: ↑25 apr 2021 15:41 Ja een niet functionerend roedel zou voor mij wel een reden zijn om aan herplaatsing te gaan denken.
- Tineke
- Zeer actief
Dat is ook zo en dan is herplaatsing gewoon beter.DeDiana schreef: ↑25 apr 2021 16:32Klopt, er zijn veel dingen die je op voorhand ook wel kunt bedenken. Als ik bijvoorbeeld ook maar een sprankje twijfel zou hebben of het tussen mijn honden en een nieuwe hond wel goed zou gaan, zou ik er niet aan beginnen; dan neem ik een andere hond die wel meteen bij al mijn honden goed in de smaak valt. Maar je situatie kan ook veranderen, bijvoorbeeld bij langdurige ziekte of invaliditeit, of de dynamiek tussen de honden onderling verandert door ouderdom, ziekte, castratie of een jonge hond groeit anders uit dan je had ingeschat. Niet alles is te voorzien of te voorkomen natuurlijk, maar ik hoop zelf nooit voor die keuze te staan.Tineke schreef: ↑25 apr 2021 15:41 Ja een niet functionerend roedel zou voor mij wel een reden zijn om aan herplaatsing te gaan denken.
Sowieso als een hond niet meer gewenst is dan is hij überhaupt ergens anders beter af.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ooit 1 maal gedaan en dat is vreselijk fout afgelopen.
Wat ik niet zou trekken is onbetrouwbaar zijn naar mensen en die dus bijten. Zowel mij, als mensen die gewoon over de vloer komen. Ook dan is herplaatsen echter niet de oplossing, maar laat ik inslapen.
Voor de rest mogen ze hier oud worden. Ik hoef geen hele meute honden te hebben of te kunnen zeggen dat ik 3758 honden in mijn leven gehad heb. Laat mij maar mijn honden herinneren van pup tot bejaard en daar verhalen over vertellen
Wat ik niet zou trekken is onbetrouwbaar zijn naar mensen en die dus bijten. Zowel mij, als mensen die gewoon over de vloer komen. Ook dan is herplaatsen echter niet de oplossing, maar laat ik inslapen.
Voor de rest mogen ze hier oud worden. Ik hoef geen hele meute honden te hebben of te kunnen zeggen dat ik 3758 honden in mijn leven gehad heb. Laat mij maar mijn honden herinneren van pup tot bejaard en daar verhalen over vertellen

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
De onderonsjes met Wil de HondNanna schreef:Wat een leuke topics hadden we vroeger.
Ik word onderhand schijtziek van dat gebakkelei over die corona...

Jeetje dat lijkt wel lichtjaren geleden. Stiekem mis ik het wel die tijd en die mensen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik helaas 1x heb moeten doen: als een hond mijn andere honden over de regenboogbrug wil helpen, letterlijk dus en daarvoor over lijken gaat. Dat is voor geen enkele hond fijn ook niet voor die hond. Dat had ik naar later bleek jaren eerder moeten doen. Ik probeer dus ook sinds die tijd de honden bij elkaar uit te zoeken.

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
als inderdaad de hond onbetrouwbaar is naar mensen of de andere honden in huis...het lijkt me vreselijk, maar dan zou ik een ander plekje voor haar gaan vinden. Gelukkig heb ik dit nog nooit meegemaakt!

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Rebble
- Zeer actief
Char is onbetrouwbaar met vreemden in huis en dan is veemd een breed begrip. Het is iedereen die niet bij het gezin hoort. En ja, dat is voor mij een reden geweest om haar ter herplaatsing te zetten. Dat had ook andere redenen maar haar onbetrouwbaarheid was de kern. Ik raakte haar aan de straatstenen niet kwijt
dus ze is hier nog én staat niet meer ter herplaatsing. Als herplaatsing toen was gelukt zou ik daar vrede mee hebben gehad maar nu hebben we onze draai ook gevonden en blijft ze lekker hier.
Het scheelt wel dat ze mensen niet aan gort bijt en dat ze alleen binnen dit gedrag heeft en dat ze verder echt onwijs lief is maar het is af en toe wel lastig.

Het scheelt wel dat ze mensen niet aan gort bijt en dat ze alleen binnen dit gedrag heeft en dat ze verder echt onwijs lief is maar het is af en toe wel lastig.

-
- Zeer actief
mwah, ik heb nog eens een hond een weekje in huis gehad, en als er maar geluid was van voedsel of bakken of de koelkast die open ging waren de andere honden en katten hun leven niet meer zeker.. ik was er binnen een week uit dat het niet ging passen, want hij maakte gaten, en dan gaat de rest van de roedel voor. punt klaar.. we hebben hem terug gebracht, gelukkig wa shij op proef
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
De enige reden voor mij om een hond weg te doen, is als ze elkaar constant in de haren vliegen.
Ik heb honden voor mijn en hun plezier en honden altijd in een andere ruimte te zetten om een ‘bloedbad’ te voorkomen is niet mijn idee van plezier.
Ik heb honden voor mijn en hun plezier en honden altijd in een andere ruimte te zetten om een ‘bloedbad’ te voorkomen is niet mijn idee van plezier.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
M'n zus vertelde dat 1 van haar buren de hond weg deed omdat ze nieuwe meubels kregen

-
- Zeer actief
Was dat Sandra omdat ze wéér een nieuwe bank had?mosquito1980 schreef: ↑26 apr 2021 21:15 M'n zus vertelde dat 1 van haar buren de hond weg deed omdat ze nieuwe meubels kregen![]()
![]()

- georges
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Persistence schreef: ↑26 apr 2021 23:45Was dat Sandra omdat ze wéér een nieuwe bank had?mosquito1980 schreef: ↑26 apr 2021 21:15 M'n zus vertelde dat 1 van haar buren de hond weg deed omdat ze nieuwe meubels kregen![]()
![]()
![]()

Ik zou er niet mee kunnen leven als mijn roedel geen roedel zou zijn... Op de Facebook-groep van primitieve rassen zijn mensen die leven volgens “crate and rotate”, oftewel honden afwisselend vrij en in de bench zodat diegenen die niet overeen komen nooit samen zitten. Dat is in mijn ogen geen leven, voor de honden niet en voor mijzelf ook niet.
- Tineke
- Zeer actief
Daar zou ik echt niet aan moeten denken om zo honden te houden.georges schreef: ↑27 apr 2021 07:35Persistence schreef: ↑26 apr 2021 23:45Was dat Sandra omdat ze wéér een nieuwe bank had?mosquito1980 schreef: ↑26 apr 2021 21:15 M'n zus vertelde dat 1 van haar buren de hond weg deed omdat ze nieuwe meubels kregen![]()
![]()
![]()
Ik zou er niet mee kunnen leven als mijn roedel geen roedel zou zijn... Op de Facebook-groep van primitieve rassen zijn mensen die leven volgens “crate and rotate”, oftewel honden afwisselend vrij en in de bench zodat diegenen die niet overeen komen nooit samen zitten. Dat is in mijn ogen geen leven, voor de honden niet en voor mijzelf ook niet.
De enige rotate die hier voorkomt is of Luus op Abra gaat hangen of andersom en of Jimi er ook nog bijkruipt of niet.

-
- Zeer actief
Rebble schreef: ↑26 apr 2021 09:52 Char is onbetrouwbaar met vreemden in huis en dan is veemd een breed begrip. Het is iedereen die niet bij het gezin hoort. En ja, dat is voor mij een reden geweest om haar ter herplaatsing te zetten. Dat had ook andere redenen maar haar onbetrouwbaarheid was de kern. Ik raakte haar aan de straatstenen niet kwijtdus ze is hier nog én staat niet meer ter herplaatsing. Als herplaatsing toen was gelukt zou ik daar vrede mee hebben gehad maar nu hebben we onze draai ook gevonden en blijft ze lekker hier.
Izzie is precies zo en dat is gewoon lastig. Geen reden om haar te herplaatsen want dan was dat inmiddels allang gebeurd. Ik hou zielsveel van haar en als ze mensen eenmaal kent is ze super lief maar dat duurt wel even. Maar soms baal ik er wel van dat het altijd een circus is als er een nieuw iemand over de vloer komt.
- DeDiana
- Zeer actief
Daar moet ik ook echt niet aan denken, dat zou voor mij echt alle lol van het hebben van meerdere honden wegnemen. En voor de honden zelf lijkt het me ook verre van prettig als ze samen moeten leven terwijl ze elkaar zo slecht liggen, dat moet toch voortdurend een bron van spanning zijn. Ik vind het zelf leuk om meerdere honden te hebben, maar het moet ook voor de honden leuk zijn en een meerwaarde hebben of op z'n minst geen negatieve gevolgen, anders zou ik het gewoon bij één hond houden.Tineke schreef: ↑27 apr 2021 07:43Daar zou ik echt niet aan moeten denken om zo honden te houden.georges schreef: ↑27 apr 2021 07:35Persistence schreef: ↑26 apr 2021 23:45Was dat Sandra omdat ze wéér een nieuwe bank had?mosquito1980 schreef: ↑26 apr 2021 21:15 M'n zus vertelde dat 1 van haar buren de hond weg deed omdat ze nieuwe meubels kregen![]()
![]()
![]()
De enige rotate die hier voorkomt is of Luus op Abra gaat hangen of andersom en of Jimi er ook nog bijkruipt of niet.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
als een ander dier in huis niet meer veilig is, dan ga ik herplaatsen. als een hond zomaar uit het niets een mens bijt dan gaat de spuit er in. ik moet geen valse toller. 1x een poedel herplaatst nadat deze 2 van onze katten had dood gebeten, daarna nog een keer een poedel herplaatst omdat deze niet in de roedel paste qua energielevel. is nu enigst hond en dat gaat perfect. alle aandacht voor de diva.
-
- Zeer actief
Onrust in de roedel lijkt me ook verschrikkelijk.
Bedenk maar eens hoe een burenruzie je leven kan vergallen, waarom zou je dat een hond aandoen? Die leven dan in constante stress. Dus zielig.
Bedenk maar eens hoe een burenruzie je leven kan vergallen, waarom zou je dat een hond aandoen? Die leven dan in constante stress. Dus zielig.
Laatst gewijzigd door Floortje op 27 apr 2021 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Dat ze er zelfs een soort standaardkreet voor hebben verzonnengeorges schreef: ↑27 apr 2021 07:35 Ik zou er niet mee kunnen leven als mijn roedel geen roedel zou zijn... Op de Facebook-groep van primitieve rassen zijn mensen die leven volgens “crate and rotate”, oftewel honden afwisselend vrij en in de bench zodat diegenen die niet overeen komen nooit samen zitten. Dat is in mijn ogen geen leven, voor de honden niet en voor mijzelf ook niet.