Coba, mijn engelse cocker spaniel, is nu 9 maand een half en ik heb alveel geprobeerd maar het lukt precies niet. Het lijkt wel of het rangordeprobleem blijft. Hij kan zo soms zijn straf niet aanvaarden. Hebben jullie tips om te tonen dat ik de hogere ben.
Dit doe ik nu al:
- ik bepaal wanneer we wandelen en spelen
- ik bepaal wanneer hij eet (ik laat hem zitten, hij kijkt dan zeg ik JA en hij eet)
- hij eet altijd na ons
hebben jullie nog tips ofzo?of wat kan ik eraan doen?
Nog misschien even beter het probleem omschrijven...
Soms heeft hij zin in spelen of aandacht, maar dan ben ik bijvoorbeeld net met iets bezig voor school of eender wat nu en dan wil ik dat hij leert dat we niet altijd spelen als hij het wil, maar hij snapt da ni.
Hij komt dan zo soms met zijn pootjes tegen mij staan, heel schattig ik negeer hem

Maar soms snapt hij het gewoon niet, dat hij even rustig moet wachten, dan begint zijn spelletje en ik weet niet goed hoe ik moet reageren.
Hij blaft nog teveel, als ik hem straf, soms aanvaard hij het heel goed en gaat hij rustig in de zetel liggen, maar soms komt meneer de duivel tevoorschijn en begint zijn spelletje
en maar blaffen op mij en naar mij happen en maar uitlokken
ik heb geprobeerd hem even appart te zetten ma da vind hij ni erg zene
soms als hij een straf krijgt, loopt hij snel achter of onder de kast
en dan begint het WAF WAF en maar blaffen
als ik dat negeer, komt hij eronder uit en dichter blaffen of als ik naar hem toe ga hapt en bijt hij mij en blijft ook heel hard blaffen
of als ik hem negeer gaat hij naar onze salontafel er iets afpakken en daarmee terug achter de kast want hij weet heel goed dat hij dat niet mag
hoe moet ik in godsnaam goed reageren als hij zo blaft?
en hoe moet ik hem straffen als hij iets misdoet?
een tik helpt niet, hij begint te blaffen en herhaald wat niet mag, bijvoorbeeld in onze planten zitten
we hebben er natuurlijk aan gedacht de planten effe te verzetten ma dan ist hier zo leeg, we hebben in totaal 14 planten waar hij nu aankan...
het rare is hij doet dat niet altijd, soms aanvaard hij de straf heel heel goed
ja sorry het is een hele uitleg
hopelijk kunnen jullie wat helpen