Hallo ik heb twee Maltezers en ze waren aan de wat zware hand. Danja woog 6,5 kilo en Benji woog bijna 7 kilo. Nu zitten ze beide bijna op 6 kilo. Nu geef ik ze Energique speciaal met sperciebonen, Maar dat Energique is de moeite. Ik deel dat schijfje door vijven, maar krijgen ze dan wel de voedingstoffen en vitamines binnen die ze nodig hebben. Ze krijgen er sávonds vloeibaar schapen vet doorheen en daar zit wel het volgende in:Schapenvet, natuurlijke olien en vetten, zonnebloemolie, vit. E+C, zalmolie, B vitamines, Thocopherolen? Omega 3,6,9, Vetzuren, E50? Lichithine, Glucose+Dextrose.
Groetjes Anneke
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voedingstoffen genoeg?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Moeilijk te beantwoorden.
Het zou wat makkelijker zijn als je weer zou kunnen geven hoeveel botten, vlees, orgaanvlees, groente, eieren, vis, yoghurt enz. enz. je over een periode van een week of 3 voert.
Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl

Het zou wat makkelijker zijn als je weer zou kunnen geven hoeveel botten, vlees, orgaanvlees, groente, eieren, vis, yoghurt enz. enz. je over een periode van een week of 3 voert.

Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
-
- Zeer actief
Het schapenvet dat je toevoegt lijkt me nou juist een dikmaker en het effect van de sperciebonen teniet doen. Ik zou gewoon de honden een fatsoenlijke portie Energique geven (bijvoorbeeld de hoeveelheid die bij hun streefgewicht hoort of ietsje minder) en zowel schapenvet als bonen weglaten. Misschien duurt het iets langer voor ze afgevallen zijn maar het is wel een gezonde manier om op gewicht te komen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- sanne
- Vaste gebruiker
helemaal mee eens. Mijn hond die te mager is krijgt juist wat extra schapenvet om aan te komen. weglaten dus.jelle schreef:Het schapenvet dat je toevoegt lijkt me nou juist een dikmaker en het effect van de sperciebonen teniet doen. Ik zou gewoon de honden een fatsoenlijke portie Energique geven (bijvoorbeeld de hoeveelheid die bij hun streefgewicht hoort of ietsje minder) en zowel schapenvet als bonen weglaten. Misschien duurt het iets langer voor ze afgevallen zijn maar het is wel een gezonde manier om op gewicht te komen.
sandra
- memo
- Actief
en wat denken jullie van de sperziebonen? Zouden de verhoudingen vitaminen/mineralen/koolhydraten/etc. dan niet verstoord raken, of maakt het niet uit? Het wordt waarschijnlijk toegevoegd om de honden niet zo'n lege maag te geven, maar dan kun je misschien beter botten geven?
Heeft Energique niet ook een light-veriant?
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

-
- Zeer actief
Ik ben sowieso al geen voorstander van het sperciebonen-dieet, zeker niet voor langere tijd. Ja, het vult, maar dat is dan ook alles.memo schreef:en wat denken jullie van de sperziebonen? Zouden de verhoudingen vitaminen/mineralen/koolhydraten/etc. dan niet verstoord raken, of maakt het niet uit? Het wordt waarschijnlijk toegevoegd om de honden niet zo'n lege maag te geven, maar dan kun je misschien beter botten geven?
Onze hond moest ook een paar kilo afvallen toen ze bij ons kwam. Gewoon de juiste hoeveelheid van een goede, complete versvleesvoeding, voldoende beweging en ze was binnen anderhalve maand keurig rustig op het juiste gewicht aanbeland.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!